Tramvaie din Bucure?ti

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Am fost mai zilele trecute prin capital??.

Am observat tramvaie modernizate la RATB, celebrlele V3.

E bine c?? au încercat s?? le modernizeze, dar precum ziceam pe alt-undeva, nu suntem în stare s?? facem un lucru bine pân?? la cap??t.

Unul are o culoare a unei diaree pe baz?? de mere verzi, iar unul parc?? e un car mortuar cu negru ?i gri.

Costa s?? bage alt?? vopsea.

îl rog pe Sogard sau Andreiul s?? le fac?? poze. Chiar merit?? de pus la panoul ââ??A??Ë?A NU!ââ??

NU discut partea tehnicc??, deoarece nu m?? pricep, îl las pe ââ??tehniciââ?? s?? fac?? comentarii.
 
Cand incepi un subiect asa, chiar nu stiu cine o sa-l mai continue...
O sa-ti spun ce mi-am tot repetat in cap cand am schimbat masinile folosite de subsemnatul: tu stai inauntru nu afara.

Ori in tramvai, mijloc de transport public folosit de multi, se sta inauntru. Daca in interior, conditiile de confort sunt bune, la un nivel decent, trec vopsirea pe planul doi.

Nu ma ajuta cu nimic o Tatra clasica (scuze iubitorilor de Tatre, stiu ca sunt multi pe forum), vopsita decent in alb, daca tangajul in timpul mersului imi provoaca ameteli (sa nu zic voma) si imi este foarte greu sa-mi mentin verticala pe liniile prost intretinute, vara lesin de cald cautand ca strutul sa scot capul pe unul din geamurile deschise (daca il nimeresc din cauza leganatului) si iarna sa nu alunec la usa pe covorul de cauciuc devenit pista de patinaj pe cele doua trepte masive, ca la casa bunicii.

Sunt un utilizator al acestor tramvaie in week-end cand imi doresc din suflet sa scap de "covrig" si iti spun ca tratezi problema extrem de superficial. Probabil prin geamul inchis al masinii personale, sa nu iasa aceul :) (fara suparare).

Parerea mea de "mitic" prin adoptie...monseur.
 
OK, de acord.
Le utilizezi, dar totu?i, cred c?? ?i estetica are rostul ei în via???, mai ales în cenu?ia via??? din România.
Adic?? la ceva ???f de pe la RATB chiar nu-i pas?? de ceea ce fac angaja?ii. El st?? bine meci într-un birou, ia leafa, se face c?? dirijeaz?? întreprinderea ?i cu asta basta.
Eu blamez faptul c?? e o... , c?? suntem o na?ie de miserupi?ti.

Nu puteau s?? fe?teasc?? altfel tramvaiele ??lea dou???

Chiar arat?? groaznic. dac?? nu pune nimeni poze, promit c?? în jumatea lui august pun eu.
 
Buna,

Numai primele Bucur LF au fost vopsite intr-o schema speciala, brun metalizat, restul seriei primeste culorile clasice ale RATB.
 
Cred ca sunt gata 6 pana acum (sper sa nu ma insel) si ultimele sunt acel verde (kaki ???, ca nu ma pricep) cu alb, dunga mediana galbena. Poate ne ajuta Dr2005 cu un raspuns competent, cunoscand-i pasiunea :).
 
Astept si eu cu interes.

Inca ceva, @interesantul, Bucur LF este realizat integral de la 0 la URAC, nu e o a tz-spea modernizare de V3A.
 
Bucur LF este o stru?oc??mil??... boghiurile motoare, chiar dac?? la ultimele vagoane produse au motoare de c.a., sunt acelea?i imita?ii proaste de boghiu de LHB din anii '60, folosite la toate V3A-urile. Performan?ele lor le pute?i sim?i zilnic prin ,,cantitatea" de vibra?ii produse ?i prin suspensia ca de c??ru???. Din fericire, rezist?? la linii proaste, spre deosebire de boghiul ??la purt??tor cump??rat cu peste 1.000.000 RON ?i care, cu totul, a f??cuut ca vagonul s?? trebuiasc?? s?? fie mai lat... prin urmare la probe primul bucurel circula numai cu echipa complet?? de muncitori cu r??ngi pentru scos bordurile de la peroane.
Capacitatea e clar mai mic?? decât a V3A-ului, iar partea din fa??? este goal??, pentru c?? nu are u??? în fa??? pentru c??l??tori... practic, are o capacitate mai redus?? ?i decât un cuplu de Tatre, chiar dac?? are o putere nominal?? cu vreo 50% mai mare (o Tatra are 4 motoare de 40 kW, deci un cuplu are 8 motoare = 320 kW, pe când Bucurelul are 2 x 240 kW (!), cât tancul de 205 (peste 55t înc??rcat) produs de Ep).
Sper s?? nu gre?esc, dar sunt 12 unit???i (primele 5 cu motoare de c.c. - 401-405, restul cu c.a. - 406-412(?)). Nu mi-am mai actualizat de mult lista cu parcul de tramvaie. Motivul e similar celui pe care îl ve?i citi în ultimul paragraf.

Alte stru?oc??mile sunt V2A-T/V2S-T... s-au construit ?asiuri noi, cutii de aluminiu ?i s-au folosit boghiuri r??mase de la casarea câtorva Tatre. A?a ,,bine" le-au f??cut, c?? de la tatre s-a decupat cu autogenul partea din ?asiu cu crapodina superioar?? (!) ?i s-a sudat pe ?asiul nou. Cum vagonul a ie?it articulat, sub burduf au pus boghiu de V3A, cu solenoidul de rigoare (vezi mai jos ce e cu el) ?i, mai ales, cu rulemntul de boghiu de rigoare. Nu vreau s?? m?? gândesc ce se va întâmpla la o deraiere (?i RATB are obieciul s?? rup?? tramvaie pe macazuri care se schimb?? sub ele), când boghiurile de Tatra vor r??mâne prinse de ?asiu, cel de sub burduf o s?? zboare, iar c??l??torii or s?? pice între cele 2 buc???i de tramvai.

Legat de Tatre, b??nuiesc c?? C??t??lin (scuza?i cacofonia) nu prea merge cu V3A-urile... V3A-93 chiar e vagonul perfect... are geamuri care abia se deschid, are col?are metalice la trepte, care col?are se desprind odat?? cu ruperea linoleumului ?i ai toate ?ansele s?? î?i rupi gâtul, are podea din lemn care mai ?i putreze?te ?i mai face ?i locuri plane la greu, care te zdruncin?? foarte frumos. Apropo de locuri plane, de obicei apar la boghiul 3. De ce? P??i simplu, acolo avem o frân?? cu solenoid... un sistem prost copiat de la LHB, care strânge prea tare timoneria frânei cu disc montat?? acolo, ducând la blocarea ro?ii. Mai nou, cineva de?tept a decis s?? se desfiin?eze siguran?a de anulare a solenoidului la vagoanele nou-produse (s-a aplicat la V3A-2S-93, dar parc?? v??d c??, cu ocazia RK, o s?? se aplice ?i la restul vagoanelor). Prin urmare, ca s?? sco?i din circuit porc??ria aia de frân?? trebuie s?? te bagi sub vagon cu cle?tele s?? distrugi fizic cablul de alimentare! Deh, secolul 21, România, membr?? UE.

Site-uri despre transport... cam greu. Tramclubul a pornit prin furtul unei baze de date, dar nu prea mai scrie nimeni la obiect acolo, dar se creaz?? topice noi pentru fiecare porc??rie. Transira a r??mas f??r?? membri, iar Metrouusor a ajuns cronica dispeceriz??rii, cu n'?pe mesaje de gen ,,azi vagonul x era pe linia y" ?i mesajele contradictorii ,,nu se poate, eu l-am v??zut pe linia z". De Ro-trans nici nu mai amintesc, c?? 99% e copy-paste din celelalte 3 forumuri.
Trebuie s?? recunosc c?? am vrut - ?i înc?? mai vreau ?i sper - s?? fac un site despre transportul în comun unde s?? g??se?ti ?i date tehnice ?i poze ?i informa?ii. Am încercat s?? fac un subiect despre metrourile IVA, o mic?? prezentare - LINK. Din p??cate, feedback-ul a cam lipsit. Având în vedere documenta?iile pe care le am, despre Bombardier a? putea s?? scriu dublu, dar ?i despre V3A/V2A, chiar ?i Tatre, Dac-uri ?i alte vehicule de transport în comun de care ne lovim zilnic. Dar pentru ce/cine? A?a c??, de o vreme, am preferat s?? îmi folosesc timpul liber pentru ture lungi (dar nu mai lungi de o zi) cu bicicleta.
Cine ?tie, poate peste 30 de ani o s?? scriu o carte... cu care s?? stau dup?? aia sub pern?? sau pe care s?? o vând pe 3/4 din salariul mediu pe ?ar??. Sau s-o scot în 100 de exemplare, alb-negru. Exemple din domeniul feroviar cunoa?te?i cu to?ii.
 
Cand faci cartea aia, incerca sa faci o descriere a tramvaiului perfect pentru Bucuresti si mai ales pentru romani. Atat tehnic, functional cat si estetic.
Dupa inca 30 de ani de cautat o sa ajungi la parerea ca orice se face la noi nu e bun si trebuie criticat pana la os plecand de la coltul prea drept al banchetei unde ai putea sa-ti agati punga de plastic de la Lidl si terminand cu aracetul folosit la abtipildul de pe usa, care parca miroase ciudat cand temperatura exterioara trece de 30 de grade. Si ce am scris mai sus ia-o in gluma, serios, nu vreau sa te simti jignit. Nu sunt un mare patriot dar am vazut gherle mai mari la neamuri mai cu nasul pe sus.

Ba circul cu LF -ul si am circulat cu multe ciudatenii prin multe colturi de lume. Tocmai ca sunt un simplu calator vad diferenta de confort si, asa cum scriam mai sus, eu circul inauntru, nu afara, pe acoperis sau mai stiu eu unde :)
 
Nu po?i compara ce s-a produs acum 40 de ani cu ce se produce acum. Dar dac?? compari Bucur LF cu V3A-93 sau V3A-93 cu Tatra, cel pu?in dpdv al confortului, V3A-93-ul mereu o s?? îl sco?i pe locul doi ?i la temperatura salonului ?i la scaune (mai ales varianta cu scaune de lemn) ?i la locuri plane. Cele care nu au locuri plane nu le au pentru c?? merg cu frâna cu solenoid anulat??. Nu mai zic de varianta cu frân?? de sta?ionare cu resort (,,feder" cum apare în carte tehnic??, e un termen importat din german??, probabil LHB avea ,,Federbremse" ?i nu au ?tiut cum s??-i zic?? pe române?te), unde dac?? ?i se blocheaz?? frâna în mers ?i mergi cu ea a?a umpli vagonul de fum (pentru compara?ie, uita?i-v?? la frânele unui tren cu frân?? cu disc ce fum scot dup?? Predeal ?i închipui?i-v?? tot vagonul inundat cu fumul ??la). Dac?? ?i se blocheaz?? în sta?ie o iei la cheie manual... ?i apoi mergi f??r?? ea. Dac?? nici la cheie nu vrea, îi sco?i siguran?a ?i dup?? aia dai la cheie. ???ži dac?? nici a?a nu vrea, r??mâi cu osiile blocate (c?? motorul învârte ambele osii, deci o osie blocat?? blocheaz?? ?i rotorul), caz în care ori te târâi a?a (eventual tras/împins de alt vagon) - caz în care faci ro?ile ?i linia praf, ori sal?i boghiul pe c??rucior.
Pentru compara?ie, la Tatra ai o tij?? simpl??... o po?i trage cu mâna. ???ži gata, ai defrânat. Dovad?? c?? înc?? se produc vagoane moderne pe boghiuri inspirate din cele de Tatra. Din p??cate nu pot fi low-floor...
Ca fapt divers, a? fi preferat un Bucur LF cu boghiuri motoare de Tatra sau derivate din cele de Tatra, gen http://www.pragoimex.cz/en/l.php?id=8
 
DAr am vazut ceva Tatre cu podea joasa doar intre boghiuri.T3 R PLF

am vazut pe net desigur.
 
Personal le-am vazut si folosit in Praga. Poate sa fie si cu podea sub nivelul marii Dane si pe geamuri sa admiri dansul calutilor de mare ca tot Tatra e si la fel te leagana .... :)
 
Marturisesc ca nu ma pricep la ele(si nici nu imi plac) am scris doar pentru ca stiind ca au impinzit lumea cu tramvaiele lor am cautat sa vad in ce ,od s-au adaptat la cerintele pietei.

As putea spune ca doar pe jumatate?
 
Ce a?i v??zut la Praga sunt vagoane noi, construite acolo. Nu au nimic în comun cu Tatra, cu excep?ia compatibilit???ii electrice cu Tatrele modernizate cu motoare de c.a.. ???ži boghiurile sunt noi.

Prefer s?? m?? dau în leag??n decât s?? dau cu capul de bara de sus din cauza locurilor plane de la boghiurile de V3A...
 
Hai mai Dragos, eu te-am laudat ca specialist ! :)
Ia cauta tu pe net Tatra T3R PLF.

Nu-mi spune ca n-au "nimic in comun" cu Tatra T3 de pe meleaguri mioritice.... Ca au schimbat la RK destul de multe, asta e altceva, dar sa spui ca n-au nici o legatura...

http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=3865&sid=e83a1644c5dcc42178d3c7249b8b59c1
 
catalin a spus:
Hai mai Dragos, eu te-am laudat ca specialist ! :)
Ia cauta tu pe net Tatra T3R PLF.[...]
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=3865&sid=e83a1644c5dcc42178d3c7249b8b59c1

Ia cite?te al doilea mesaj din link-ul pe care l-ai pus :)

Sunt la fel de ,,Tatre modernizate" cam cum sunt ?i Bucurelele noastre...

Sunt ?i pu?in mai lungi (!) decât o Tatr?? normal??. Au lungimea de 15100 mm (exclusiv tampoanele), pe când un T3 are 14000 mm.
Au fost dou?? variante de modernizare... prima a fost T3R.PV (RK + motoare de c.a.), a doua a fost T3R.OLF, la care s-a casat complet vagonul vechi ?i s-a construit altceva, dar cu partea tehnic?? deja testat?? la T3R.PV (invertoare, motoare de c.a., c??bl??rie).
Ulterior, Pragoimex a dezvoltat VarioLF, care e fix T3R.PLF, dar cu bot ?i u?i schimbate, c?? nu toat?? lumea e ca Praga s?? ?in?? la etichet?? ?i s?? cear?? acela?i design ca Tatra: http://www.pragoimex.cz/en/l.php?id=2
 
V?zut mar?ea trecut? pe Mihai Bravu:

DSCF2468_zpsermjl6ji.jpg
 
Din istoria trista a tramvaielor bucurestene am gasit cateva date referitor la accidentul lui Nicolae Labis din statia Coltea. Tramvaiul aflat pe linia 16 era manipulat de Udroiu Mihai. Taxator la vagonul motor nr. 26 era Gherghina Opruleasa, iar la remorca nr 1026 barbatul ei, Florea. Din relatarile martorilor, inainte ca tramvaiul sa se opreasca total la refugiu (venind dinspre Magheru, din cate am inteles), la ora 2.30 sau 2.40 in noaptea de 9 spre 10 decembrie 1956, Nicolae Labis a vrut sa se suie pe usa din fata a remorcii si a alunecat. Dupa alt martor, a fost de fapt lovit de vagonul motor. Rezultatul a fost ca a cazut initial pe gratarul dintre remorci si mai apoi a alunecat intre remorca si bordura refugiului suferind un traumatism grav la coloana. Sunt curios daca or exista fotografii cu cele doua vagoane.
 

Ata?amente

  • 100_001_crop.jpg
    100_001_crop.jpg
    122,9 KB · Vizualiz?ri: 36
  • 189_001_crop.jpg
    189_001_crop.jpg
    284,7 KB · Vizualiz?ri: 36
  • 684_001_crop.jpg
    684_001_crop.jpg
    429,2 KB · Vizualiz?ri: 33
  • 853_001_crop.jpg
    853_001_crop.jpg
    316,3 KB · Vizualiz?ri: 34
  • Like
Reac?ii: crystyv ?i ICRA