060 DA

H

Hurricane

Guest
62-0577 dupa ce a efectuat reparatie tip RRB la boghiuri. Apta sa alerge cu 120 km/h.


Iasi
 
C

cosmin78

Guest
Pentru omologari in reteaua CP , in Portugalia:



Foto Filipe Cansado
 
C

cosmin78

Guest
Ce gaseste omul pe langa casa, un 060-DA-005...





L18 ex. COMSA , in culorile Fergrupo ( face parte din grupul COMSA), in Portugalia, cu un tren de lucru, pe Linia Nord (Lisabona-Porto), in statia Granja.

Locomotivele au fost cumparate prin anii 2000 de catre GIF/COMSA de la SAAF, sunt curios care a fost istoria acestei masini, inainte sa ajunga pe meleaguri iberice.
 
H

Hurricane

Guest
Se pare ca au avut parte de o reparatie mare, observ ca suspensia secundara a fost inlocuita cu una tip "H".
Sunt curios totusi cum se descurca cu reparatiile la aceasta locomotiva, avand in vedere faptul ca este destul de greu sa mai gasesti piese daca nu ai un parc rece.
 
C

cosmin78

Guest
Nu cumva au fost facute in Romania? Sper sa nu vorbesc "balarii".... cu cativa ani in urma vazusem niste poze cu una sau 2 locomotive COMSA in schema de vopsire anterioara, in portul Constanta, veneau la reparat.

Stie cineva cui a apartinut masina asta cu numarul 005 si in ce an a fost vanduta la COMSA/GIF?
 
C

cosmin78

Guest
Hmm, multumesc, insa asta e alta 005... Cum fiecare beneficiar avea numere incepand de la 1, existau multe "dubluri".
 
C

cosmin78

Guest
O lista cu masinile de la COMSA, printre care si DA-urile noastre, primul lot de la inceputul anilor 2000, de la L09-L19 si cele din 2009-2012 , L61-L67.

http://www.forotrenes.com/foro/viewtopic.php?f=9&t=29942&start=40

Dupa cum se vede, L11 si L18 au la origine un DA cu nr. 005, L12 si L14 004 s.a.m.d. Desi in lista se specifica exCFR, sigur nu toate masinile au provenienta CFR. SAAF-ul a administrat si activele fostilor operatori industriali?
 
A

AdyAero

Guest
Pe ce ecartament ruleaza aceste locmotive?
Conform Wikipedia exista cai mixte in Porugalia: https://en.wikipedia.org/wiki/Iberian-gauge_railways
 
C

cosmin78

Guest
In Spania au rulat pe ecartament normal, fiiind folosite la constructia liniilor de mare viteza. Cateva masini au fost trecute pe ecartament iberic, 1668 mm, printre care si L18 si L66.
In Portugalia exista ecartament iberic 1668 si ingust, 1000 mm.
 
M

maus5

Guest
Salut!Ieri a iesit de la Remarul Cluj 92 53 0 60 1568-4 /1970 pentru o firma turceasca YAPIRAY.Avea data RG 08-01-2019.
 
S

scristi

Guest
Salut!Ieri a iesit de la Remarul Cluj 92 53 0 60 1568-4 /1970 pentru o firma turceasca YAPIRAY.Avea data RG 08-01-2019.
Daca ar fi sa luam de buna seria 1568, exclus sa fi fost fabricata in 1970. Vorbeam cu cineva care a lucrat in domeniu si intrebam si eu de o lista cu locomotivele EA si DA cu seria si anul de fabricatie aferente, si mi-a zis ca asa ceva e aproape imposibil de gasit din pacate, ca multe serii au migrat pe alte cutii si s-a pierdut evidenta.
 
F

FoFo650

Guest
Stie cineva ceva legat de DA-004 a CSG? Stiu ca acum cativa ani era pe la Euroest
 
Top