Seria 50.100

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
119
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti

50.100

1365px-CFR_50.497.jpg
Identificare
Produc?tori: Uzinele Malaxa, Uzinele Re?i?a
Ani de construc?ie: 1919-1944
Caracteristici tehnice
Tip: E h2
Ecartament: 1435
Diametrul ro?ilor cuplate motoare (mm): 1400
Diametrul cilindrului (mm): 630
Cursa pistonului(mm): 660
Timbrul cazanului (kgf/cm2): 12
Suprafa?a de înc?lzire (m2) 144,42
Suprafa?a de supraînc?lzire (m2): 50,20
Suprafa?a gr?tarului (m2): 2,63
Greutatea pe osie (tf): 14,94
For?a de trac?iune (kgf): 15700
Capacitate


50.100 este o serie de locomotive române?ti folosite pentru trac?iunea trenurilor de marf?.

Istoric​

Prima locomotiv? a seriei 50.100 a fost construit? în anul 1926 de c?tre Uzinele Re?i?a a purtat numele „Regele Ferdinand” ?i a fost numerotat? 50.243. La rândul ei Uzina Malaxa construie?te în 1928 locomotiv? 50.340 purtând numele „Regele Mihai”. In 1936 se lanseaz? comanda pentru seria 50.100 cu distribu?ie Lentz si viteza sporit? la 70 km/h. Un total de 261 de locomotive au fost livrate în anii 1926-1944 de Uzinele Re?i?a ?i 259 locomotive în anii 1929-1940 de Uzinele Malaxa.

Desene tehnice​

20418090113_37dd4a30a9_b.jpg21045980751_dab49e633d_b.jpg

Leg?turi externe​

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Seria_50.100

























Bootstrap Example
!Info Acest articol este incomplet, po?i ajuta la completarea lui!
 
numai aici e scrisul mic. la alte subiecte e normal
 
Un sfat care se poate aplica la mai multe clase. Ce modele existente de la producatori se pot ceferiza si cam care sunt modificarile necesare.
 
  • Like
Reac?ii: ICRA ?i SSL
Eu am inteles ca asta din ultima parte a filmului e romaneasca, a ajuns in Austria si de acolo in Bavaria.
 
Locomotiva cu abur 50.681, desi tehnic este functionala, sta si azi pe peron in statia CFR Galati in locul masinilor din parcare. Locomotiva din imagine este fosta locomotiva CFR 50.770 a depoului Targu Mures. Aceasta, 50.770, pentru a nu ajunge oale si ulcele sau parasita pe un peron lugubru printre boschetari, a fost cumparata de catre OGEG din Austria (sper sa nu gresesc). Acestia au reparat-o in uzina Remarul 16 Februarie Cluj Napoca si au transportat-o rece la OGEG in Austria. Aici, nu ar fi putut pastra numerele CFR, asa ca a fost rebotezata dupa bunul obicei austriac, adica la locomotivele de provenienta straina se pastreaza seria germana daca corespunde cu asa ceva la care se adauga un 6 in fata seriei, fostul numar de circulatie ramanad neschimbat ca in tara din care provine. In cazul nostru acest numar fiind 770. (Sper sa nu gresesc, Horia te rog corecteaza-ma daca am incurcat ceva la serii). In concluzie, aceasta locomotiva este similara seriei germane 57, este de provenienta straina si a avut numarul 770. Asa ca la OGEG a avut numarul 657 2770. Cifra 2 de la 770 cred ca provine de la a treia generatie de locomotive de acest tip. Apoi, locomotiva a ajuns in Germania unde si-a pastrat numarul 2770 fiind incadrata in seria 57, ea fiind similara locomotivelor germane din aceasta serie. La locomotiva 57.2770 se vede ca a fost modificata pentru a fi identica cu locomotivele seriei 57. Cel mai vizibil este ca i s-a demontat rezervorul de pacura marindu-se rezerva de carbuni, a fost decupata cabina (marchiza) mecanicului nemaifiind inchisa spre tender, au fost montate felinare grmane, i-a fost demontat aparatorul de animale (plugul) din fata, a fost repozitionat turbogeneratorul electric sus langa cos nu pe lateralul camerei de fum ca la locomotivele CFR, i-au fost demontate injectoarele de apa Friedmann si a fost echipata cu pompa de alimentare a cazanului locomotivei (Speizepumpe) etc pentru a avea piese de schimb pentru ea si pentru a fi mai familiara mecanicilor de azi.
 
Este pe un damb de pamant, care se vrea ceva giratoriu in fata garii. Ultima data cand am vazut-o era fara biele. Daca le-au montat sau nu, nu stiu. Dragos stiu ca o pozase mai demult, cand am tras o tura prin depou, cu ani in urma. Era pe o linie langa gard, cu otetari crescuti pe marchiza si printre biele. A vremea aia chiar am ras, nimeni nu ne-a fugarit ca facem poze sau nu avem ce cauta acolo, desi era ora 11-12 ziua.
 
Salut Mircea,

Asa ca la OGEG a avut numarul 657 2770. Cifra 2 de la 770 cred ca provine de la a treia generatie de locomotive de acest tip

Nu gresesti decat un pic.

Locomotivele prusace G10 au fost inmatriculate la DRG/DRB in seria 57.20-30, adica numere de la 2000 in sus. La BBÖ apoi ÖBB au primit seria 657.20-30, pastrand numerele de ordine germane. Prima parte ai explicat-o corect.

Cifra 2 nu provine de la generatia locomotivei ci a fost pusa acolo prin conventie pentru a incadra locomotiva in seria care trebuie, adica cu un numar de ordine de peste 2000. S-a pastrat 770 "de la mama ei" si s-a pus un 2 in fata. Asa a rezultat un numar plauzibil pentru seria din care a facut parte in Austria.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Referitor la locomotiva (locomotivele de la Galati), ultima data cand am fost pe acolo, ,,Este pe un damb de pamant, care se vrea ceva giratoriu in fata garii." foarte corect dealtfel, corespunde realitatii, numai ca acea locomotiva este locomotiva de cale larga 150.1051 care, asa cum bine ai zis, a fost in depoul Galati pe vremuri. Din pacate, aceasta locomotiva a fost spoita asa cum se poate vedea si din poze, ajungand un fel de gard pe care se da cu spray-ul pentru asa zisii ,,artisti". Aceasta locomotiva de cale larga nu mai are cupla automata SA 3, din pacate. Locomotiva 50.681 este tot in Galati, in parcare. Mereu ma intreb ce se intampla daca sina de sub locomotiva era mai scurta cu 35 de centimetri.
Nu sunt din Galati, asa nu vreau sa contrazic pe nimeni, departe de mine acest gand, insa asa stateau lucrurile cand am trecut eu pe acolo.


IMG_2783_DxO.jpgIMG_2795_DxO.jpgIMG_2803_DxO.jpgIMG_2833_DxO.jpgIMG_2908_DxO.jpgIMG_2910_DxO.jpgIMG_2918_DxO.jpg