Vagoane de marfa istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Vagoanele din imagini sunt CFR sau "in vizita" ?

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/375931_116844955097322_1320484182_n.jpg

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/303031_116844228430728_522068813_n.jpg

tot de pe feisbuci, link-ul pus de Gam3,din albumul Wermacht in Romania.
 
Cred ca sunt in vizita.

Tot de pe facebook.

558960_308263872622095_1428378614_n.jpg


sursa http://www.facebook.com/photo.php?fbid=308263872622095&set=a.116865911761893.20349.115707885211029&type=1&relevant_count=1
 
cosmin78 a spus:
Vagoanele din imagini sunt CFR sau "in vizita" ?

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/375931_116844955097322_1320484182_n.jpg

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/303031_116844228430728_522068813_n.jpg

vizita. Erau trenurile ce duceau spre frontul de rasarit. Doar locomotivele se schimbau pe parcursul tarilor strabatute.
 
Zace de ani buni la Palas si era folosit la un moment dat ca locuinta....
Ma bucur ca cineva l-a vazut si poate va avea o soarta mai buna desi restaurarea lui presupune un efort masiv, tinand cont de cat de mult a fost modificat.

Atrag atentia de ani buni asupra unui vagon aflat la Buzau, din acelasi an 1893 si care este 90% original, inclusiv frana cu vid sistem Hardy. Nu stiu cat va mai rezista acel vagon tinand cont ca nu este in incinta statiei si nu este pazit, dar poate ma aude cineva pana nu e prea tarziu.
 
Interesant vagonul!
Cat despre transport, nu se poate scoate de acolo si pune pe un autotren ? :roll:

catalin,

multumesc pentru raspuns!
Au existat vagoane identice si la CFR?
 
da, insa relativ putine, , ramasite dupa retragerea din 1918 (vezi pozele din colectia Prager care s-au mai postat pe forum). Au mai existat cateva ramase si dupa 1944 cu aceiasi origine germana epoca 1.

Au circulat la noi, cu inmatriculare CFR dupa 1919. Cand s-a discutat despre pozele lui Prager de la Sinaia s-a vorbit mai mult despre. Nu mai stiu exact pe unde e discutia.

Armata germana a folosit vagoanele din parcul lor pentru transportul soldatilor spre frontul de Est in garnituri eterogene datorita varstei inainte si capacitatii relativ mari de transport/vagon. S-a luat in calcul probabil si posibilitatea ca aceste garnituri sa fie evacuate rapid in cazul unui atat aerian, caz in care aceste vagoane cu usi laterale la fiecare compartiment, erau ideale (parere personala). Un astfel de vagon a supravietuit pana in anii '70 cand a fost fotografiat de un pasionat roman.
 
Discutia in jurul vagonului cu 3 osii este la topicul lui Horia, unde a prezentat un model la N.
Unde putem vedea respectiva poza din anii ??´70?Sau nu este publicata? :roll:
 
Vagonul merge transportat si pe trailer insa pana acolo trebui rezolvate douamari probleme: acceptul de a fi cedat unui scop nobil si costul incarcarii si transportului. Sper ca anul viitor sa merg la Constanta pentru a clarifica statutul vagonului.
 
Buna,

Privind vagoanele compartientate C3 si BC3 prusace CFR au "mostenit" destul de multe de la K.P.E.V. (sau mai degraba P.St.E.V pentru ca s-a intamplat dupa 1918), asa cum spunea si catalin, insa in general de tipuri complet diferite, cu ani de constructie intre 1890 si 1914, de forme diferite si dupa planuri-standard (Musterblätter) diferite. Nu toate exista ca modele acceptabile, nici la N si nici la H0.

In ceea-ce priveste vagonul Ringhoffer din anul 1893 din Constanta, este intr-adevar o piesa extrem de interesanta si sper ca demersul lui Florin sa fie incununat de succes!
 
In Depoul Oradea in iarna:




Din pacate in vagon au fost depozitate baterii de acumulatori iar acum starea generala este jalnica.
 
Am intrebat undeva pe un forum daca aceste 3 vagoane ar fi fost bune de pastrat la muzeu?



au scapat de razboi, de comunism si de primii 20 de ani dupa... nu mai sint acolo au fost taiate.

http://s397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/vagoane%20marfa%20vechi/?start=all

mai erau doua la Est

 
"...pentru acide" :)

reparatii+vagoane.jpg


de pe:

http://uzinahidromecanica.blogspot.pt/2012/09/sinele-fostului-tramvai-schiel-si.html
 
Inainte de nationalizare. Fain de tot.

De la vagonul asta avem si o schita. E produs daca memoria nu ma inseala in 1938, pesemne ca in fotografia ta il avem la primul RK dupa razboi - asta presupunand ca textul nu minte. Atat "T"-ul de transit cat si Solvay SA exista atat in 1938 cat si pana in 1948.

Diferentele fata de vagonul produs de Fleischmann sunt mari, insa parca tot m-ar manca in degete sa-l fac la ei. Compromis mai mare ca la "Bragadiru" n-ar fi... :roll:
 
Horia, vagonul e pe prima pagina

Vagon pentru transportul acizilor, se foloseau vagoane la care lichidul caustic era inmagazinat in oale de argila arsa.



Anul constructiei - 1936
Client- Uzina de soda Solvay din Ocna Mures.