Excursie Timisoara Resita Regiotrans

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
2
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Am considerat necesar a face o mica excursie, impreuna cu enciclopedia feroviara bipeda, dantm, pe relatia Timisoara Resita, cu un automotor Regiotrans.

Ruta a fost deci: Timisoara Nord - Timisoara Sud - Timisoara CET - Timiseni - Padureni - Jebel - Voiteni - Birda - Gataia - Maureni - Ghertenis - Berzovia - Bocsa Romana - Vasiova - Bocsa Montana - Coltan - Moniom - Resita Nord

Ca niste calatori ce se respecta am parcat in fata Garii de Nord din Timisara, cu o sincronizare perfecta as spune dupa un drum de Sag, si dupa o scurta vizita la casa de bilete, am urcat in automotorul rosu cu vreo 5 min inainte de plecare.

Iata plecarea din Timisoara Nord, cu pasarela si restul de "acareturi feroviare".






 
Conductorul, un tip mai in varsta, simpatic, ne povesteste despre faptul ca va trebui sa ne mutam in rama din fata, deoarece garnitura care ne transporta se va separa la Gataia.

Se lasa convins usor sa deschida doua usi blocate, pentru a-i permite lui dantm accesul cu camera foto in exteriorul trenului.



Trecem de zona CET pe care de regula o survolez din partea opusa, din traficul auto.



Si nici nu ne dam seama cum am ajuns la Sag Timiseni:




Iata si o imagine de pe podul de cale ferata:
 
Peisaj industrial:



De loc de neglijat in eventualitatea unor constructii home made.
 
Atentiune, urmeaza statia Padureni.
Este un peisaj de tip agroindustrail, unde prima data te anunta mirosul de faptul ca vei poposi in localitate. Gara nu impresioneaza prin nimic, fiind o cladire cu arhitectura moderna, des intalnita prin tara, dar ne-a atras atentia dimensiunea constructiilor din domeniul agroindustrial, la fel, pentru posibilitatea reporducerii pe o macheta, de data aceasta de dimensiuni mai generoase:




 
Jebelul, o localitate lunga, atunci cand o strabati cu masina, cu urme ale unei industrii de alta data, care s-a remarcat insa prin prezenta unui turn, imortalizat atat de mine cat si de dantm, precum si de intalnirea neasteptata cu un marfar, care cu greu sia facut aparitia in statie, indreptandu-se spre locatiile parasite de noi dimineata.






 
Dantm, mai umblat ca mine imi povesteste cate ceva despre semnalele mecanice de pe aici, si firesc, le trag in poza.


 
Ajungem la viaductul de la voiteni, Birda, Gataia.
Admiram ceea ce a mai ramas in gara de la Birda, practic nimic, dar si pesiajul industrial maret din zona cu pricina.
Din vagoanele initiale, doar o parte vor mai continua traseul catre Resita, si admiram o imagine frumoasa, a mai multor linii ocupate de automotoarele Regiotrans.



 
Alt "nas", care ne verifica din nou biletele, dupa care ne mutam in sectorul de bagaje al automotorului, pentru o mai buna vizibilitate.
Vizibilitatea este pefcetca, curentul la fel :D .
Mirarea personalului care se retrage catre casa sau se duce catre serviciu este mare, oamenii nu prea inteleg ce chestii interesante putem noi poza din tren. Unii mai tineri isi fac semne, probabil incluzandu-ne la categoria ciudati :D .
Dar dupa cateva minute, oamenii devin mai vorbaresti si povestesc cate si mai cate despre meseria lor.

amintesc chiar si despre automotorul "troznit" de un autocamion.
unul se sperie la un moment dat de echilibristica lui dantm, care disparuse aproape complet in exterior, pentru a trage un cadru, si spune mai mult pentru el "ba asta nu are voie aici", dar isi revine cand vede ca totul e ok.



 
Oameni de treaba, cu problemele lor, cu bucuriile lor, cu o meserie poate mai frumoasa ca a altora.
 
Urmeaza partea interesanta a traseului, caci dupa atat campie, urcam putin odata cu tablita pe care scrie Bocsa in diverse variante.







 
Si dupa cum, daca am fi mers la Paris trebuia sa ne benoclam la turnul lor, asa, la Resita musai sa facem o vizita la muzeul locomotivelor cu abur.










 
Calatorului ii sade bine cu drumul, asa ca ne-am indreptat spre casa.
Dupa o cafea in apropierea garii, revedem acelasi peisaj, pe care deja il cunoastem, dar de data aceasta cu mai mult public. Automotorul este plin spre mirarea noastra, si aerul devine mai respirabil abia dupa adaugarea celorlalte rame, nu fara peripetii, una fiind defecta, terbuin inlocuita, ceea ce a dus si la ceva intarziere, pe care oamenii s-au straduit sa o scoata cat de mult au putut.






 
Asteptam completarile lui dantm, care are multe poze reusite, beneficiind de un echilibru de invidiat pe scara vagonului :D .
 
Ei, sint un om normal nu enciclopedie.

Am surprins citeva imagini, cel ,ai greu mi-a fost sa surprind intreaga latime a strazii in Bocsa precum si traversarea prin ceea ce a fost Combinatul metalurgic Bocsa.

In Voiteni ne intilnim cu CFR Calatori si Marfa
,

Statia Gataia e fieful Regiotrans.In mod ciudat ne mutam din ultimul automotor in primul ultimele 2 fiind sosite de la Lovtin si Cruceni se retrag in Gataia, dar al doilea nu se decupleaza ci trenul este tras la pompa unde se alimenteaza, urmind a se decupla in Berzovia.

In Bosca trenul trece pe strda, o fi interesant sa ai semnalul de intrare si indicatorul de fluier in fata casei.

in combinat sint 2 locomotive, dar linia de racordare este furata pe ici pe colo


In Vasiova, fost aremiza a fost reactivata ca atelier Regiotrans.
Asadar avem ceva la reparat
, , ,

apoi linia urmeaza un peisaj frumos in care linia parca e intr-un debleu de verdeata.Aici iar am facut echilibristica sa pozez cumva, pina am fost izbit de tufe.
, ,