C??ile Ferate Forestiere din Rom??Â?nia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
S-e întâmpl?? o dat?? la 10 ani!
Facând cur???enie pe HDD de pe al meu PC, am gasit un document salvat în 2006 ianuarie de pe interenet.
Este vorba de un extras din GeoJurnal anul 1990 sec?iunea: P??mânt ?i ?tiin?a mediului, lucrare scris?? de Turnock, D., de la Universitatea din Leicester, Catedra de Geografie:
Transporturile din Carpa?ii României
Acces facil prin progres tehnologic

Lucru foarte interesant, la pagina 411 este o hart?? a c??ilor ferate din bazinul Bistri?ei.
Ce m?? intrig??, e faptul c?? de la Dorni?oara spre sud-vest continu?? o linie ferat??, pe hart??, pe care scrie c?? e închis??, iar pe harta de la pagina 412 unde este prezentat tot arcul carpatic cu toate CFF ?i CFI, pe lâng?? re?eaua CFR apare ca fiind continu?? linia Dorni?oara pân?? undeva lâng?? Bistri?a Bârg??ului.
Oare chiar a existat acel tronson, sau doar a fost un proiect?
O sa ata?ez har?i, dup?? Ionu? Trif m?? ajut?? s?? le convertesc într-un format acceptat de Photobucket.


E.
 
Dornisoara -Bistrita Birgaului, linia ingusta benzino-electrica pe care Armata Imperiului a retras ce a mai apucat din materialul rulant de cale normala, in primul razboi mondial.
 
Mul?umit?? lui Dan TM ?i net-ului am urmatorul link, pentru edificare:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Prundu_B%C3%A2rg%C4%83ului%E2%80%93Vatra_Dornei.

E.
 
Din ce am putu afla, prin anii 50' ar fi existat o cale ferata ingusta forestiera, care pleca din incinta fabricii de lemn Talmaciu, urma cursul raului Sadu (trecand prin actualele localitatile Sadu si Raul Sadu), si se termina in zona actualei hidrocentrale Sadu.
 
La poalele cetatii Poenari trecea odata o cale ferata forestiera:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=515508728489201&set=a.188762467830497.42309.188535364519874&type=1&th

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=515508618489212&set=a.188762467830497.42309.188535364519874&type=1&th

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=515508541822553&set=a.188762467830497.42309.188535364519874&type=1&th

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=515508491822558&set=a.188762467830497.42309.188535364519874&type=1&theater

Cine stie mai multe detalii?
 
Descrierea de la poza este corecta.
este fosta gara Noua de pe vechea linie ce ajungea in Piata Sfatului in Brasov, o linie foarte pitoreasca si cu o istorie frumoasa. Cladirea din poza a supravietuit pana foarte recent. Din ce discutam cu un prieten brasovean, cladirea a disparut acum cativa ani.
 
Salut Catalin, nu stiam sa fi fost demolata!?!

Cladirea garii Noua era locuinta si exista aproape neschimbata ca si cladire, doar ca i-au inchis pridvorul "mestesugareste" in stil tipic national. Se putea admira, cel putin pana in 2010, pe Str. Garii Noua la nr. 9 in spatele Scolii Generale cu acelasi numar. Au demolat-o si pe asta intre timp?


Amplasamentul pe Bing Maps:
cmfd9wrldlkuvia5a.jpg


Vedere aeriana:
cmfdawlrs8pmmm3tq.jpg


Cum arata casa din strada:
cmfdacolblbwdkj4u.jpg


Multumesc prietenilor de pe forumul Skyscraper City: Vinterikket pentru ultimele doua poze, Pro Corona din Brasov pentru lamuriri.
 
C??t??lin ?i Dorin......Din fericire, CL?DIREA FOSTEI G?RI "NOUA" este "în picioare" ?i la ora la care scriu aceste rânduri....?i arat?? exact cum este prezentat?? în poza mai mic?? cu acea poart?? cu num??rul 9 (nou??)....are acel "pridvor" închis a?a cum spunea Dorin "me?te?ug??re?te".... :( .... Din discu?iile avute la o ultim?? întâlnire cu Gruia Hilohi, acesta mi-a spus c?? actualul proprietar este deschis ?i chiar dornic de-a readuce la "forma" ini?ial?? "gara" (cu scopul declarat de-a deveni un muzeu al tramvaiului), dar sunt probleme cu o familie ce locuie?te aici, pentru care ar trebui achizi?ionat un alt spa?iu de locuit ?i abia apoi început?? "reabilitarea"......... Un vis frumos, dar al naibii de greu de pus în practic??.....bani nu sunt, dar timpul, necru???tor, trece......?i iar trece.....