Despre semnale luminoase CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutare,
postez si eu in sectiunea aceasta cu o nelamurire. Am descoperit in Lugoj urmatorul semnal:



de ce are in partea de jos 2 "ecrane" pentru directie (cred ca pentru directie sunt). dupa cum apare pe stalp Y 10 12 inseamna ca deserveste 2 linii? sau liniile de la 10 la 12?
 
Deserveste 3 linii. 10-11-12

Daca nu ma insel are jos indicator de linie si de directie. E cu Y deci Buzias si Tapia.

Nu mai inteleg mare lucru din TMV-ul asta, in Timisoara e unu de grup la manevra cu un singur indicator, cred ca de directie.Noroc ca nu mai sint folosite liniile alea, copacii sint mari deja in ele.




http://www.uic.org/onk/IMG/pdf/R004.pdf
 
multumesc Dan, oricum intrebarea ramane: de ce sunt 2 panouri luminoase in partea de jos? (toate semnalele care le-am vazut pina acum aveau un panou sus, si unul jos, exact cum ai postat si tu) Daca bine imi aduc aminte in fiecare panou sunt cate 2 litere. O sa merg peste vreo 2 saptamani iarasi la Lugoj si atunci o sa stiu cu siguranta.

si o alta intrebare: daca deserveste 3 linii, cum se evidentiaza pentru ce linie este valabil semnalul (in ideea ca poate sunt 2 trenuri la linii alaturate)? sau se anunta prin statie mecanicii de catre IDM?
 
Pe un indicator este afisat numarul liniei,iar pe celelalat poate sa fie afisata viteza prevestita de urmatorul semnal sau directia pe care se iese din statie.
 
de ce sunt 2 panouri luminoase in partea de jos?

o alta intrebare: daca deserveste 3 linii, cum se evidentiaza pentru ce linie este valabil semnalul (in ideea ca poate sunt 2 trenuri la linii alaturate)? sau se anunta prin statie mecanicii de catre IDM?

Smotocel ...hai sa lamurim lucrurile ...dar te costa o bere la prima intalnire... :lol:

Deci ââ??Â?
- Tipul si forma semnalelor difera in functie de tipul de instalatie de centralizare cu care este dotata statia respectiva.
- Acest caz in care semnalul pe linga cele doua panouri luminoase (3+2 sau 2+2 unitati optice ) mai poate avea in partea de jos inca doua indicatoare si anume :
- un indicator luminos de directie
- Iar cel de-al doilea indicator poate fi :
a) Indicator ââ???žnumarul linieiââ?? pentru semnalele de grup.
b) Indicator "distan??? pân?? la semnalul urm??tor mai mic?? de 700 m".

Aceste situatii se intalnesc in cazul statiilor dotate cu instalatii de centralizare CED cu sau fara BLA si CE :

Deci sa lamurim cum e cu aceste indicatoare :

- Pentru semnalele de iesire ââ???žde grupââ?? care deservesc un grup de linii , se intalneste primul indicator ââ??â?? indicatorul de directie care se monteaza la semnalele de iesire care acopera parcursuri in directii de mers diferite. Indicatorul de direc?ie este un panou dreptunghiular, care indic?? prin litere iluminate alb, direc?ia de mers a trenului. (Regulamentul de semnalizare nr.004 art.121 paragraful 1-5) Indicatorul de direc?ie se monteaz?? sub unit???ile luminoase ale semnalelor de circula?ie de la liniile de la care se pot executa parcursuri în mai multe direc?ii de mers.Litera care indic?? direc?ia de mers va fi afi?at?? la indicator în acela?i timp cu indica?iile permisive de circula?ie ale semnalului luminos respectiv. Dac?? indicatorul de direc?ie nu este iluminat sau d?? o indica?ie dubioas??, mecanicul va pune trenul în mi?care pe baza indica?iei permisive a semnalului de circula?ie, oprind în cazul în care constat?? c?? parcursul este executat într-o alt?? direc?ie de mers. La semnalele combinate cu repetitor de triere, afi?area literei "T" la indicator semnific?? faptul c?? semnalul respectiv repet?? indica?iile semnalului de triere.
- cel de-al 2-lea indicator acesta poate fi :
a) ââ???žindicator de linieââ?? care este un panou dreptunghiular pe care se afi?eaz?? cifre iluminate în verde ce reprezint?? num??rul liniei pentru care s-a executat parcursul.Indicatorul de linie se monteaz?? sub unit???ile luminoase ale semnalului luminos de circula?ie sau al semnalului luminos de manevr??, în cazul în care aceste semnale deservesc un grup de linii.Cifrele care indic?? num??rul liniei vor fi afi?ate la indicator în acela?i timp cu indica?iile permisive de circula?ie sau de manevr?? ale semnalelor respective. ( Regulamentul; de semnalizare art.122 paragraful 1-3) . In acest caz pentru ca mecanicul sa cunoasca numarul liniei la care se afla si pentru care este valabila indicatia de circulatie sau manevra , pe partea dreapta a liniei se monteaza un indicator denumit "num??rul linieiââ?? ( Regulamentul; de semnalizare art.128 paragraful 1-3) . Indicatorul "num??rul liniei" este o plac?? dreptunghiular?? alb?? pe care este înscris cu cifre negre num??rul liniei, plac?? montat?? pe stâlp. Dac?? nu este gabarit, acest indicator poate fi pitic; indicatorul poate fi realizat cu materiale reflectorizante.Indicatorul "num??rul liniei" se monteaz??, de regul??, în sta?iile centralizate electrodinamic, lâng?? marca de siguran??? a liniilor de expediere, prev??zute cu semnale luminoase de grup.
b) Indicatorul "distan??? pân?? la semnalul urm??tor mai mic?? de 700 m" ( Regulamentul; de semnalizare art.123 paragraful 1-4) care este un panou dreptunghiular pe care se afi?eaz?? o s??geat?? cu vârful în jos, iluminat?? alb, care indic?? faptul c?? distan?a de la semnalul luminos pe care este montat indicatorul pân?? la semnalul urm??tor, este mai mic?? decât distan?a minim?? de frânare necesar?? pentru viteza maxim?? admis?? pe parcursul respectiv ?i mecanicul trebuie s?? ia din timp m??suri pentru a opri trenul în fa?a semnalului urm??tor, care ordon?? oprirea.S??geata iluminat?? alb se afi?eaz?? în acela?i timp cu indica?ia de vitez?? redus??, dat?? de semnalul pe care este montat indicatorul, dac?? semnalul urm??tor ordon?? oprirea.
Dac?? semnalul urm??tor afi?eaz?? o indica?ie permisiv??, s??geata nu va fi afi?at??.
Acest indicator se monteaz?? ?i la semnalele luminoase de intrare ale sta?iilor la care se fac intr??ri la linie înfundat??, situa?ie în care s??geata se afi?eaz??, pentru a se deosebi fa??? de intr??rile la celelalte linii. Dac?? toate intr??rile se fac la linie înfundat?? - sta?ii terminus - acest indicator nu se monteaz??.
Detalii si explicatii la prima intalnire...sau pe telefon daca e urgent... :fluierat:
 
pai sa curga berea in week-end... ca parca atunci s-a stabilit intalnirea.... deocamdata fiind in timpul serviciului dau doar o :cafea:
 
Salut...Smotocel...
Nu am stabilit sau cel putin nu stiu sa se fii stabilit vreo intalnire , insa la proxima intalnire discutam...
O zi buna...
 
pai dupa cum apare la topicul dedicat intalnirilor... se pare ca s-a propus macar. ne inscriem?

darkshadowro

Locatie: timisoara

MesajTrimis: 22 Sep 2013 16:49 Titlul subiectului:
darkshadowro a spus:
daragi camarazi de modelism feroviar. astazi am fost singur sa tin steagu sus la intalnirea noastra. propun 20 octombrie ca urmatoare data de intalnire.
 
Buna seara!

Am citeva intrebari in ce priveste BLA. Cunosc ceea ce indica semnalele dar nu stiu cum functioneaza (intregul proces).

Cum functioneaza BLA?
1a. Cum functioneaza comunicarea între doua statii?
1b. Cum se previne mergerea in acelasi timp, pe aceasi linie, a doua trenuri din directii opuse?

2a. Cum lumineaza semnalele (BLA) cînd este linia libera?
Lumineaza toate semnalele ââ???žverdeââ?????
2b. Ce se intimpla cind merge un tren pe linie?
Se schimba semnalele de pe directia opusa in ââ???žrosuââ?????

So i hope that's the right place for my questions.
I would like to understand, how does that function. How is the procedure by BLA?

BLA_A01.jpg


Best regards
Salut
Frank
 
In principiu exista o dependenta electrica intre cele doua statii,astfel:
1a. 1b. In momentul cand o statie pune semnalul de iesire pe liber,de exemplu Dumbravita, toate semnalele BL sunt pe verde in acel sens de circulatie(spre Codlea),totodata blocand in instalatie statia Codlea sa puna pe liber(ii apare si pe luminoschema un bec LCO-linie curenta ocupata),iar semnalele BL din sens invers/de contra sunt toate pe rosu.Atunci se zice ca BLA este orientat in sens Y (de la Dumbravita la Codlea in sensul spre Bucuresti).
2a. 2b. da sunt toate pe verde inspre sensul de mers al trenului,daca linia curenta este libera, si odata cu depasirea unui semnal BL,acesta se face rosu,respectiv galben(cand se elibereaza doar primul sector dupa acel BL) si inapoi verde(cand sunt cel putin doua sectoare BLA libere dupa acel semnal),totul automat,odata cu avansarea trenului peste sectoarele BLA.(vezi exemplul de jos)
Exista un PS, sunt mai multe sisteme BLA: BLA specializat,BLA banalizat si ceea ce ai dat pe sectia cu statiile exemplu,BLA in val de rosu.
BLA specializat este cand nu exista fizic semnale BL de contra,deci cand se circula la BLA doar intr-un singur sens pe acel fir de circulatie.
BLA banalizat si BLA in val de rosu,care permit circulatia in ambele sensuri dar care difera prin faptul ca la BLA banalizat, in momentul orientarii sensului de circulatie,intr-un sens toate semnalele sunt pe verde(evident schimbandu-si indicatia in prezenta trenului,cum am zis mai sus) si in celalalt sens sunt pe rosu,si asa raman permanent,pana se reorienteaza sensul de circulatie,iar la BLA in val de rosu,care este tot un BLA banalizat,dar in lipsa unui parcurs de iesire a vreunei statii adiacente,toate semnalele sunt pe verde ca in poza ta.Semnalele BL de contra facandu-se in rosu,doar in momentul cand o statie pune pe liber la iesire inspre acel fir de circulatie.
Cu alte cuvinte BLA banalizat este permanent orientat catre un sens X sau Y,iar la cel in val de rosu orientarea se face doar cand o statie pune pe liber catre acel fir de circulatie.
Exemplu de orientare si functionare BLA:
1.BLA orientat in sens Y
2.BLA orientat in sens X
3-7 functionarea automata a semnalelor BL in functie de avansarea trenului

Sursa: www.forumtrenuri.com
 
Mul?umesc ionutz!

Am în?eles multe lucruri, dar nu este înc?? totul. Am nevoie de ceva timp pentru traducere.
Am mai târziu cu siguran??? înc?? întreb??ri.

Noapte bun??!
Frank
 
:roll:

Eu stiu. ???ži m-am gândit, c?? am un termen tehnic.
"PS" în centrul de la text!? :wink:

Mul?umesc...
Frank