Vagon cu caldare pentru incalzirea trenurilor

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.031
2.557
Ia?i
LOCATION
Iași
Vagon cu caldare pentru incalzirea trenurilor.
Model realizat de la 0 de catre Lucian.


vagon MAV

poza de pe forum.index.hu

Si aici in imaginea 34 vagonul Sarbesc:

Aceste vagoane de incalzit au fost construite la Weitzer-Arad in anul 1898 pentru Caile Ferate Sarbe de Stat si pentru MAV. Aveau lungimea peste tampoane de 10.250 mm, lungimea cutiei de 7.570 mm si ampatamentul de 5.400 mm.
Nu stiu cum si in ce an au ajuns aceste vagoane in parcul CFR, cert e ca in anii 1970 un astfel de vagon stationa in Bucuresti Basarab, e vagonul pe 2 osii de care pomeneste Serban.

Vagon CFR In vopsirea albastra din anii 1950. Sursa pe poza.

614

Si in vopsirea verde din 1968. Sursa pe poza.
615




























Inca nu stiu in ce perioada sa le incadrez. .
 
Salutare. Aceste vagoane banuiesc ca erau folosite la incalzirea garniturilor. Mergeau banuiesc cu pacura, mai ieftine si mai usor de stocat decat cabunii. Rezervorul era tot in vagon, sau in alt vagon alaturat?
 
Multam pentru informatii. Vagonul pare destul de mic si nu vad locul unde ar putea tine combustibilul, de aia intrebam. Ma gandesc ca puteau lua cantitatea necesara de carbuni sau cocs din tender, la nevoie.
 
Nu am blurat nicio poza. Este crop dintr-o lucare CFR.


@gamitzu

interior versiune MAV
BIG_0012757055.jpg

sursa - https://forum.index.hu
 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: cornelTT
In stanga, langa pereti , par doua rezervoare de pacura. Si o teava care iese de la fiecare , catre cazan. Iar pe peretele exterior, langa geamul din stanga, patratelul ala ar fi gura de alimentare...
 
Alea par mai mult de apa, Cosmine, duc in domul de abur, si dedesubt are 2 trape de eliminare cenusa. Poate luau carbini in saci :)
 
E destul de mic si pare suficient pentru incalzirea unei garnituri. Inertia termica e mai mare la inceput, cand vagoanele sant reci, apoi consumul devine mai mic odata cu atingerea regimului de temperatura. Cred ca merge si varianta cu carbuni in saci (la nevoie din tender, intr-o stationare un pic mai lunga). Intr-o garnitura de epoca ar da bine tare.