Amenajarea muzeul Depoului de locomotive Dej

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cat de frumos poti sa te organizezi intr-un spatiu atat de mic precum cel al unui vagon! Pe vremuri visam la un club care sa fie gazduit intr-unul din multele asemenea vagoane abandonate ! Acum nu mai visez nici la club, ce sa mai vorbim de un "sediu" de acest fel.

Tricicleta din vagon e sora cu unicatul mondial de la Sinaia expertizat de marele RB ???
 
Tricicleta din vagon e sora cu unicatul mondial de la Sinaia expertizat de marele RB ???

Daca ochii mei nu ma inseala, sora vitrega.
Se poate vorbi despre vagoanele construite la Arad incepand cu 1964 la timpul trecut, nu mai exista 20-57 in circulatie. La Iasi nu am mai vazut 19-57 circuland de cateva luni bune. In tara nu stiu exact care e situatia.

Nu se poate face ceva ca sa ajunga la Dej un 19-57 si un 20-57? Acuma cat inca mai sunt si se pot alege. O sa ne trezim in 2-3 ani ca nu o sa mai fie niciun vagon UVA.

Visez la o garnitura formata din 3 vagoane, 19-40, 20-40 si 39-40 verzi cu roata inaripata tractate de DA.

Si eu. Si asa cum iti spuneam si la telefon, visez la un 39-40 albastru ultramarin cu scris cursiv pe lateral "Caile Ferate Romane" asa cum circula pana la Paris in 1971-73.

Pesemne ca o sa fie ca la RATB: dupa ce vor casa toate DAC 112 se vor gandi sa pastreze unul pentru muzeu. :twisted:
 
Arata exceptional, un exemplu de pasiune si civilizatie.
Din punctul meu de vedere este o poza a normalitatii.
Felicitari
 
Electricul a spus:
Arata minunat, felicitari pentru initiativa si realizare intregului colectiv de la Dej. Nu poti decat admira rezultatele efortului depus. Respect

Cand are loc "lansarea" ? Ar fi buna si o brosura de prezentare (dar nu cred ca cei de la Dej sunt in stare de asa ceva, ei sunt doar cu munca ...!) si poate si o sfestanie, sa mai alungam dracii !!! :twisted:
 
...si poate si o sfestanie, sa mai alungam dracii !!! Twisted Evil

Pot sa te intreb Serban la care draci te referi aici, cumva acei draci feroviari care caseaza tot ce e de valoare? :D Respect
 
In principal se poate vizita de luni pana vineri de la orele 8.00 la 15.00, dar daca sunt doritori putem face sa ne intalnim si in alte zile cu alte intervale orare insa ar fi bine sa ma contactati inainte cu vreo doua zile la tel 0741207112.
La vagon a mai ramas de expus doar partea de ,,documentaristica" asta insemnand fotografii, documente , desene de fabricatie, planse, etc si de pus la rand ceva detalii printre ele fiind si montarea lampilor finale.
 
In sfarsit ziua cea mare a sosit: saptamana trecuta mai precis pe data de 2 august am amplasat vagonul muzeu pe amplasament. Dupa aproape un an de munca visul de a avea un muzeu al depoului ni s-a implinit. In principiu in interior a mai ramas de pus partea de documentaristica: fotografii, planse, etc. In exterior mai avem de pus piatra sparta, dalele de beton, scara de acces si legarea electrica a vagonului. Iata cateva instantanee din timpulactiunii:
http://s825.photobucket.com/user/florin-dej/media/Picture833_zps6df8279b.jpg.html
http://s825.photobucket.com/user/florin-dej/media/Picture846_zps1b29c205.jpg.html
http://s825.photobucket.com/user/florin-dej/media/Picture852_zps7f28b65f.jpg.html
http://s825.photobucket.com/user/florin-dej/media/Picture880_zps903649f0.jpg.html
http://s825.photobucket.com/user/florin-dej/media/Picture883_zps4dba3a09.jpg.html
 
Intre tim am reusit sa montam scara si sa aducem piatra:
http://s825.photobucket.com/user/florin-dej/media/P1290116_zpsd672ddf5.jpg.html
 
Am vazut si eu reportajul insa nu mi-a prea placut cum a iesit la montaj. S-a filmat sambata intre orele 10-14 si au fost imagini mult mai interesante.
 
Am vazut si eu reportajul, felicitari.
Este adevarat ca de multe ori se taie la montaj secvente care sunt mult mai interesante, dar asta e.

Ca un semnal de paranoia, ce am remarcat a fost punctarea sumelor destul de mari pentru piesele restaurate, si spun paranoia in ideea ca sa nu existe cineva care sa ciuleasca urechile si sa se gandeasca, specific vremurilor actuale, ca ar putea face un ban sau "o afacere" cu exponatele cu pricina.

Adica, ma gandesc ca exista o forma de protejare a exponatelor din acel muzeuunic in tara, astfel incat sa nu existe posibilitatea disparitiei lor.
 
Sumele care au fost date sigur au fost eronate, probabil intentionat pentru a capta atentia privitorilor. Sigur, trenurile turistice ar fi o sursa de venit pentru calea ferata impreuna cu ce mai avem expus prin tara. Am mai avea si ceva locomotive si vagoane cu care sa le facem. Unii vor spune ca romanii nu au bani pentru asa ceva. Nu spune nimeni ca ele trebuie musai facute pentru romani. Prin anii 90 cand faceam trenurile turistice cu 230.299 si 150.139 aveam turisti din toata lumea incepand din Japonia pana in Ungaria.
 
Trenurile turistice sunt ceva des folosit in tarile ceva mai civilizate.
Ar fi foarte interesant sa se gaseasca si la noi posibilitatea aceasta, eventual sub forma rezervarii de bilete pentru a avea asigurata rentabilitatea unei garnituri. Tara noastra ar beneficia si de avantajul unor peisaje absolut exceptionale, fara a face parada de patriotism aici, fiind o evidenta cred pentru oricine.

Eu ma refeream si la aspectul urmator: daca cineva mai bizar din lumea afaceristilor de azi aude de sumele mari vehiculate pentru unele exponate, sa nu fie tentat a instraina aceste exponate. Adica sper sa nu existe posibilitatea ca muzeul de la Dej sa ramana fara piesele exceptional restaurate din dorinta unora de a face bani usori.