Pe prima pagin?? a "scan"-ului lui Florin (pag.27) mai avem o ultim?? fraz??......"în parte pentru poduri s-au folosit pila?trii pilota?i (sun?? ciudat, dar a pilota înseamn?? baterea în sol a unui pilon cu o sonet??); pentru asta au fost lua?i pilo?i de stejar de 30-35 cm (grosime) al c??ror cap a fost îmbr??cat cu-n papuc de metal ce a folosit pentru baterea pilotului cu o sonet?? manual?? la o adâncime de 3-6 m adâncime"......
Pagina a doua postat?? de Florin ......"Pila?trii zidi?i au fost utiliza?i la toate podurile, la care calea de rulare era la mai mult de 5 m în??l?ime peste baza/talpa v??ii. Fundarea de multe ori se f??cea utilizând mai multe sta?ii de pompare.
Cel mai lung pod al liniei este PODUL GHIOINA, care are o lungime de 116 m. Podurile urm??toare au lungimi de 102 m, 90 m, ?.a.m.d.p.. Cele mai mari pante ale liniei se ridic?? la 25/000 pe partea de jos a liniei ?i 45/000 pe partea de sus. Mai apar, mai multe contrapante , neînsemnate. Raza minim?? este 50 m. La construc?ia liniei au fost utiliza?i, la un moment dat, pân?? la 400 muncitori.
Livrarea întregului material de cale ?i rulant a fost realizat prin [Construc?ii Orenstein & Koppel-Arthur A.G.]. Materialul rulant cuprindea 150 vagoane pentru lemne lungi ?i scurte, precum ?i 4 locomotive 4/4 cu axe mobile pe curbe".
Astea sunt scrise în acest material, f??r?? alt?? referire la a?ezarea geografic??, dec??t aceea a numelui celui mai mare pod, PODUL GHIOINA.
Luând la puricat "Istoria Ilustrat?? a C??ilor Ferate Forestiere din România"- Radu Bellu-2007, la linia foerstier?? One?ti-Scutaru g??sim urm??toarele:
.....în M.Of. 120/12.08.1903 este publicat un act de vânzare/cump??rare între Statul Român ca vânz??tor ?i UNION, Societate Forestiera /cump??r??tor, cu sediul central la Milano-Italia, pentru expolatarea suprafe?ei de 3447 ha p??dure în Masivul Ca?in, jud. Bac??u.
în 1906-1907 "Union" construie?te un centru de prelucrare al lemnului cu 24 de gatere la Scutaru ?i-un depozit de cherestea pe 7,8 ha lâng?? sta?ia c.f.r. One?ti.
Pentru transportul bu?tenilor ?i-al cherestelei, societatea construie?te o re?ea de cale ingust??, de 760 mm :
...Cff One?ti (km 0)-Scutaru (km24/0)-în???rc??toare (km 32,2/0).
...Cff Scutaru (km 0)-Piua (pe care nu o v??d pe harta ata?at??, dar v??d Talamba/T??lâmba km 2,6)-Dragomira (km 22,5).
...Cff în???rc??toare (km 32,2/0)-Zboina Neagr?? (km 3,5).
...Cff în???rc??toare (km 32,2/0)-Zboina Verde, ca deriva?ie din linia în???rc??toare-Zboina Neagr??.
...Cff Scutaru (km 24/0)-Talamba/T??lâmba (km 2,6), care pe harta ata?at?? o v??d parte din Scutaru-Dragomira.
Total km construi?i ??ntre 1909-1910...62 km! Istoria liniei e mai lung??, are mai multe schimb??ri, pân?? la sfâr?itul ei .....anii 1975......
Acum mai am o întrebare..... din scan-ul lui Florin, se spune c?? o mare firm?? austriac?? a dat comanda construirii liniei c??tre "BAU ORENSTEIN & KOPPEL-ARTHUR A.G.", ori în "Istoria Ilustrat?? a C??ilor ferate Forestiere" se vorbe?te de "Union" cu sediul central la Milano...erau ac?ionarii austrieci cu sediul lor la Milano (precizarea sediului reiese din monitor) ?