"Tramvaie" cu roti de cauciuc

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
68
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
O alta ciudatenie se gaseste in hibridul denumit Tramvai cu roti de cauciuc:

unul a fost facut de catre cei de la Bombardier:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Guided_Light_Transit

Se pare ca acesta functioneaza in Franta in doua orase.

al doilea sistem este realizat de catre cei de la Translohr:

http://en.wikipedia.org/wiki/Translohr

Acest sitem este implementat in orasul italian Padova , un oras superb de altfel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Padua

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Padova-Translohr-cnr.jpg
 
buna,

la Nancy de exemplu functioneaza bine mersi de aproape 10 ani, desi in primii ani numai probleme au avut... toti radeam aici de ei ca "aveau o sina in minus fata de noi" insa acum se descurca hidoseniile fara probleme... ;)
 
Sistemul dezvoltat de Bombardier e o stru?o-c??mil??... ?ina aia are cel mult rol de ghidare, vehiculele fiind nici mai mult, nici mai pu?in decât ni?te troleibuze dublu-articulate, care pot fi conduse la fel de bine ?i f??r?? ?in?? (?i chiar merg ?i a?a). Practic, ?ina aia e util?? cel mult în unele curbe mai strânse unde ?oferului poate s?? nu îi ias?? manevra mereu... chiar nu v??d rostul sistemului. M?? gândesc c?? ?i trecerea de la o zon?? doar cu asfalt la una cu ?in?? e destul de greoaie... dac?? nu se încadreaz?? bine ?oferul ?i vehiculul nu e drept, se poate trezi c?? merge cu o roat?? metalic?? pe ?in?? ?i cu alta pe asfalt, apoi se mir?? de ce st?? strâmb vehiculul :))

Nici Translohr-ul nu mi se pare cine ?tie ce... m??car acolo e?ti obligat s?? mergi doar pe ?in?? (c?? ai doar + în fir, având nevoie de - ). E drept, s?? construie?ti o singur?? ?in??, pentru un vehicul mult mai u?or decât un tramvai, care î?i mai sprijin?? masa ?i pe ro?ile cu pneuri e mai ieftin, dar oare între?inerea ?i, mai ales, pre?ul vehiculelor justific?? asta?
 
Dr2005 a spus:
dac?? nu se încadreaz?? bine ?oferul ?i vehiculul nu e drept, se poate trezi c?? merge cu o roat?? metalic?? pe ?in?? ?i cu alta pe asfalt, apoi se mir?? de ce st?? strâmb vehiculul :))
Exista niste senzori care ghideaza acea "maciuca" care intra pe sina, pentru ca asa arata. Rotile de cauciuc sunt mai silentioase. Tramvaiul nu deraiaza de pe "sina" pentru ca asta este treaba senzorilor. Acele tramvaie ar fi utile in Bucuresti , ocolind pe cei ce parcheaza fix pe linia de tramvai.
 
Eeee Cataline asta e chiar tare http://en.wikipedia.org/wiki/File:QC-STM-Duplex82-703_20040530-170434.jpg oare face cineva modele functionale la scara dupa hibrizii astia? Ar da bine pe o macheta :lol: :lol:
 
la roco am vazut ceva de genul asta in gama schwartzbau (munca la negru cu masinute verzi), dar erau modele mai vechi si ceva mai mici (un fel de camioneta cu anvelope si roti de sine de tren)
sigur kibri scoate ceva de genul asta, aproape sigur am vazut, dar nu mai din minte id-ul de model; oricum daca e kibri, e clar de lipit
 
Despre asta vorbesc :)

800px-QC-STM_GarageBeaugrand_20040706-135814_Atelier.jpg


si circula pe :

800px-QC-STM_GarageBeaugrand_20040706-134131_AiguillageRaccordement.jpg


Sursa pozelor: Wikipedia. Din pacate eu nu am avut acces intr-un depou STM. Am facut poze prin statii dar nu se vede mai nimic din sistemul de rulare. Am vazut pe undeva si o macheta dupa, insa cred ca era custom-made nu produs de masa.

Toate aceste sisteme, oricat de ciudate par nu sunt decat situatii care ne arata ca...domeniul asta nu e chiar atat de monoton si cantonat in reguli stricte :)
 
In franta era clar, pentru reducerea zgomotului si trepidatiilor, probabil si la canadieni la fel (ca si ei sunt pe jumatate francezi).
In 2000 si ceva mi se parea penala ideea, acuma mai matur nu o mai vad chiar asa de oribila, ca vorba aia, pentru orice problema trebuie sa existe si solutii.
Dar tramvaiele alea cu o singura sina mi se pare sf. Ca o comparatie, ma gandesc la un ciclop (nu service de dacie, ci chestiile alea mitologice cu un singur ochi). Desi functioneaza probabil perfect, tot parca le lipseste ceva. Sau poate e doar obisnuinta noastra ca lucrurile sa fie stas.
 
OLECO am ceva interesant pentru tine si nu numai.
Beiwagens 37,este un link care daca dai pe imagini si intri pe pozele cu machete de tramvaie ,gasesti forumuri de prin Germania care trateaza cu mult interes modelismul in tramvaie si ai desene de constructie a machetelor de tramvaie.
Eu cautam un istoric cu tramvaiele din Braila de cand au inceput sa circule tramvaiele la noi in oras si am dat de linkul asta,sper sa te ajute cu ceva.