Colectia Obiwan

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
?â?????? fapt aveti un pic dreptate: FD-ul are radacinile Americane (adica a fost construit cu ajutorul inginerelor americani si are un exterior asemanator).
 
Kestrel, lasa pluralul deoparte, aici comunicam la pers. I-a.

daca tot mi-am permis sa nu platesc accize pe TVA si pe munca la negru, nu am lasat aburoasa chinezoaica singura. A aterizat de la ciaina cu o conationala, mastodontul diesel D 11, condusa de doi shaolini care au karatele la ei :D

e mai lunga decat ludmilla si ca si ND2, are in dotare detalii finescovici:



 
Ludmila tot are ceva legat cu caile ferate Sovetice si in deosebit cu Moldova ;)
Ludmila este o locomotiva Rusa care se producea la export pentru Europa (este chiar si la Danemarca).
Primele exemplare a locomotivei TE-109 (asa denumire are Ludmila pe caile ferate ale fostului USSR) au trecut testarile pe caile ferate ale Moldovei. TE109-001 si TE-109-002 au fost in exploatare de test la depou Bal?i (Moldova) in anul 1968.

Pe poza: Primul prototipul ale Ludmilei cu vagoanele de marfa pe linia Balti-Ungheni (a.1968)



A doua locomotiva (albastra) pentru mine nu e cunoscuta... Nu pot spune nimic de ea.
 
Kestrel, in topic era vb de D 11 Bachmann China. Ludmilla am prezentat-o anterior, ceva pagini in urma. Ce bine e sa stii ruseste, intr-adevar Ludmilla e ruskaia.Faina poza cu prima sharja, intre timp masinile au evoluat, nu recunosc grilajul si o sumedenie de detalii.
toate bune!
PS : vad ca nici tampoane nu are, e mai putin sexy :D
 
Dar imi cer scuze de flud.
Daca intereseaza tema Ludmilei - pot so prelunjesc.

In privinta tampoanelor.
In USSR in anul 1935 a fost construita cupla automatica, care face functia si tampoanelor. Dupa razboi la toate vagoane au inceput sa schimbe cuplele pe automate. Iat tampoanele ramaneau pe loc. Din anul 1965 (anul cand a fost terminata actia de schimbare cuplelor vechi pe cupla automatica la absolut toate vagoanele) tampoanele la locomotive si vagoane de marfa nu se instalez. Nare rost...
 
e ceva asemanator la boghiurile D11-lui cu cele ale Ludmilei...as putea spune ca diferentele sunt mici....
 
Sunt foarte asemanatoare, mai ales decalajul pe verticala al arcurilor. E tot o colaborare ruso- chineza bag sama...
 
A doua aburoasa K Bay din colectie, Pt 3/6 ep I, produsa de Rivarossi.
Achizitionata la schimb cu Doru C, nevoit sa ramana fara ea, spre deliciul meu. Poate o sa o recupereze intr-o zi cu soare, dar nu de la mine :D

 
:(




Modelul Ho de la Rivarossi are motor dispus vertical, miscarea de rotatie se transmite la prima osie, apoi la urmatoarele 2 prin biele. In analog se comporta OK, zgomotul produs de masina in miscare relativ redus. Tampoanele sunt cu arcuri, luminile pe bec. Vor fi schimbate cu LED Warm White la trecerea pe DCC.
 
Efendi, asta locomotiva K Bay Sts B SUPER cioc guzeli estem! Dar la mine ciuda mare estem ca asta locomotiva Rivarossi numai la H0 estem si la N ioc!

Obi, sa-ti traiasca bavareza, ca-i grozava! Asteptam transformarile cu led-uri warm-white si DCC!
 
E singura aburoasa din colectie cu cilindru inclinat si formula de roti 1-3-2



Ms, Victorian, cand o desfacem o pozam in maruntaie!
Daca o supunem unor mari presiuni aplicate uniform, poate ajunge la N si fac de-un Lemaco, nu?
Toate bune!
 
OBIWAN,
iata o poza cu o garnitura "ecologica" - toata verde. Cred ca partidul verzilor era deja intemeiat inca din epoca primului razboi mondial, ca alminteri de unde atata cromatica pe acele vagoane si locomotive?Basca e si un vagon cu detergenti acolo sa spele petele celor "patati" si nearieni


Totul K.Bay.Sts.
 
Completare pentru Orlando di Lasso, vagoane chibei , Trixoshenii, tot prin furnizorul meu de epoca de demult, HGDan.

vagonul de bere e superextramegascurt ,osiile sunt foarte apropiate, manere fine. Cel de bagaje are un luminator amplasat asimetric la coshmelie pe axa longitudinala. Franoteca contine un conglomerat de parghii si articulatii, tare as vrea sa vad cum lucreaza la un vagon real :confused:







 
Cisterna '' Heufeld'', K.Bay , Brawa. Executie de invidiat, piesa vanata de ceva vreme. De pe raftul lui HGDan, in garnitura trasa de EG 1:




are o multime de nituri reproduse ideal, roti spitate din metal cu ax izolat, personal o clasific in piesa de tinut pe raft decat de frecat pe diorama.In miscare nu se pot observa toate deliciile oferite de aceasta constructie.

 
obiwan a spus:
, roti spitate din metal cu ax izolat, ..........personal o clasific in piesa de tinut pe raft decat de frecat pe diorama.


chiar de aceea ma intreb de ce trebuie roti cu flanc asa mare ...arata groaznic ...si strica modelul .La asa ceva ar trebui un RP25...cel putin .In rest modelul este foarte reusit !!
 
Pai strungarii de la Brawa iau in calcul si rulajul pe sina . Tinand cont de faptul ca cisterna e foarte mica , un RP25 ar fi compromis rulajul. Ar trebui sa contina in pachet si osii cu bandaj redus, pentru cei ce le tin la sticla ;-)
 
Ei bine ,eu m-am obisnuit cu RP25....tot ce este mai mare ma deranjeaza mult de tot .Dar eu spun :daca greutatea vagonului nu este prea mica si sinele sunt montate corect pe o fisie de pluta .....atunci nu sunt probleme cu rulajul .Nu inteleg frica aceasta pentru RP25 ... :roll: