Amplasare locomotiva cu abur 150.139

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Fara sa mai punem la socoteala ca locomotiva , din anii 1900 , a prins ambele razboaie mondiale...eu vad in imagine "vagonul de carbuni" de la seria 150.000, locomotive construite la noi cu mult dupa primul razbel.
 
Da, Horia, productia a inceput in 1946, insa am luat ca punct de referinta evenimentul cel mai apropiat de "anii 1900" ...oare ce o fi vrut sa spuna jurnalista lu??´ peste?
 
Am mai spus-o, ?i m?? repet...
89,45% din jurnali?tii de ast??zi sunt crescu?i la ?coala ??Ë?pri?u-Harem, Bogdan-Vodc??, PORcuTV, Fundu cresc A lui felix, ?i similar...

Deci, te rog, nu mai avea preten?ii de la ?tiri?ti, c?? î?i macini speran?ele în de?ert. Mai bine sper?? s?? ap??r?? un model la HO cu abur, perfect func?ional, cu omule?i vii. E mai aproape de realizare aceast?? speran???. :)
 
Ceva , ceva, putem deduce,la ce se gandea duduia cand a scris "razbooaie"... s-a dat de gol singura. :evil:

Lasand la o parte textul articolului scris, probabil, pe tableta, in fu??´n birt oarecare, sunt curios sa vad mai multe imagini ale acestei locomotive. Stie cineva ce numar este? Pe tender nu reusesc sa vad daca este 036 sau 076, desi este irelevant, tenderul putand fi de la alta masina.
 
Eram intr-o cafenea si la TV erau imagini cu amplasarea, am povestit celor cu care eram cam ce am citit aici despre locomotiva de la Cluj Napoca, si apoi am vazut gara Galati in fundal.

parca era Protv, ca era inainte de 10.00.Dar n am gasit pe net.
 
Din replicile la articolul de mai sus cu "locomotiva veche de 100 de ani, de la Gala?i"....Andrei Berinde vorbe?te de 1943....uzinele Skoda.....
Amu' une-o hi aia dreapt?? ??
 
E 150.1051, Skoda 1551/1943 legata cu tenderul 150.036. Eu o stiu de mai bine de un deceniu parasita in fundul depoului si intr-un continuu proces de devalizare. Este clasata patrimoniu, poze cu ea "in conservare" se gasesc pe net.
 
Buna Florin,

Paralela asta n-am putut sa ma impiedic sa o fac si eu. Imi aminteste de articolul prost documentat despre accidentul de la Teius: goana ieftina dupa senzational.

Mai sa fie, nu de "ezperti" duce lipsa Romania. Pacat ca exista asa de multi "ezperti" intrucat au disparut mai toate obiectele de "ezpertizat".
 
Chiar daca nu are legatura directa cu subiectul am citit ca saptamana trecuta la Galati a fost expusa in spatele garii 150.1051 dupa o spectaculoasa actiune in care locomotiva a fost transportata pe bucati pe un gigantic trailer.
 
Aceste actiuni spectaculoase sunt sinonimul unor funeralii in vitrina. Adica ne uitam la ele cum se descompun in timp, sub actiunea intemperiilor si a hotilor de fier vechi.Si ce este si mai frustrant, e ca nu se poate face nimic, iar cei care vor sa faca, sunt impiedicati, ca e mai frumos si face bine la orgoliul propriu la nu??´s ce ezpert.
Pe mine ma cuprinde o usoara iritare care se amplifica din ce in ce mai mult, mai ales cand citesc articolul lui Catalin :

http://www.railwayfan.ro/aburi/html/150_000.html

Jos de tot, o mica lista, unde se regaseste si locomotiva care face subiectul acestui topic... "activa, depoul Dej" . Ma intreb care ar fi fost stadiul acestei masini daca ar fi continuat sub ingrijirea celor de la Dej, in ciuda faptului ca nimeni nu mai valideaza cazanele.
Partea proasta este ca nu este singura locomotiva aruncata in gara , in loc sa pufaie si sa scoata fum. Oare cand va venii randul locomotivei 50.065 de la Oravita, sa devina "monument" in gara?
 
ISCIR-ul nu mai avizeaza cazane de locomotive?

Intrebarea despre 50.065 mi-a facut pielea de gaina. Si mi-a adus alta intrebare in minte: daca dupa ceva vreme si locomotivele astea puse prin fata garilor vor avea soarta celei de la Iasi, taiata pentru ca obtura ,,panorama"?