Intrebari venite de la incepatori.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
O intrebare,intrebatoare,stie cineva ceva despre trenuletul miniatura oferit de catre imparatul Aleksandr al III lea,sau tarul Nikolai al II lea,nu am fost pe faza cand au scris cei de pe Viasat History, imparatesei sale(tarisimii) intr-un ou Faberge,trenuletul fiind o copie a celui care circula pe Transsiberian la acea vreme si era si functional.Am cautat date si imagini pe net,dar nu am gasit,ori nu am stiut unde sa caut.
 
Da ,multumesc pentru indrumari si ceea ce am vazut acolo m-a lasat masca si cred(daca nu s-a ''pierdut'' in negura timpului sau intr-un lingou din trezoreria fostei U.R.S.S.)ca ar fi cel mai scump set din lume,fiind si unicat.Am vazut si alte miniaturi deosebite si cum zice si Horia aia erau si capabili sa faca maiestrie,astazi dai desenul unei masini si la capatul celalalt iese identic,dar nu are dragostea si mandria lucrului facut cu migala si sudoare cuiva priceput.Pacat ca aceste indeletniciri se pierd ori s-au pierdut in neant.
 
O alta intrebare venita in urma vizionarii unui documentar despre istoria orasului austriac Salzburg,in care am vazut o locomotiva, folosita la urcarea pe un traseu montan,cu cazanul inclinat si actionare cu, sau prin came,poate da informatii cineva despre aceasta locomotiva?
 
Salut Pantiru, calea ferata de langa Salzburg era cumva asta din link-ul de mai jos?

http://en.wikipedia.org/wiki/Schafberg_Railway

Pentru ca linia este foarte inclinata, e nevoie de o locomotiva speciala cu actionare prin roata dintata pe o cremaliera situata la mijoc, intre linii. Pentru a merge mai lin, se folosesc de fapt DOUA roti dintate alaturate, cu dintii decalati, care actioneaza pe doua cremaliere unite avand la randul lor dintii decalati in acelasi fel. Chestia asta se cheama "sistem Abt" dupa numele inventatorului. O locomotiva a acestei cai ferate se poate vedea in remiza-muzeu de la Freilassing.

@ Mariush: salut, fara sa te demoralizez, setul tau nu este practic un model, ci doar o simpla jucarie ce nu reprezinta fidel nici un model real, deci cu atat mai mult nu putem sa vorbim de vreo scara anume. Oricum, poti sa calculezi o scara aproximativa uitandu-te la usile vagoanelor si imaginandu-ti cam care ar fi statura unui om normal care ar trebui sa intre pe acea usa. Tine cont ca o usa normala este cam de vreo doi metri inaltime, apoi masoara usa vagonului respectiv in milimetri si imparte la doi. Ai aflat cati milimetri reprezinta un metru. Acum, daca imparti 1000 (adica numarul de milimetri dintr-un metru) la rezultatul de dinainte, ceea ce rezulta este scara modelului!
 
O astfel de locomotiva cu actionare prin roata dintata pe cremaliera,a fost,sau este si acum,in muntii Alpi elvetieni?Construita la inceputurile cailor ferate elvetiene din porunca unui rege sau imparat tot pe un traseu inclinat,acelas inventator?
 
Te referi cumva la Rigi-Bahnen? Vezi aici:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vitznau-Rigi-BahnHistory:_Vitznau_.E2.80.93_Rigi_Railway

Cu observatia ca elvetienii din principiu nu au avut niciodata un rege/imparat :-? ....in schimb au asigurat inca din secolul al XVI-lea serviciul de garda in preajma Papei ;-)
 
Da Dorin,ai perfecta dreptate,Elvetia nu a avut rege sau imparat,am gresit eu.mi se pare ca era vorba despre un rege englez care a vrut sa construiasca o linie ferata privata,in Elvetia.
 
O alta intrebare care ma macina:
Locomotiva BR80 de cate tipuri sunt(au fost)?
In unele materiale este prezentata ca avand 3 osii,in altele cu 2,care este adevarul?
Eu am una cu 3 osii,dar pe ici pe colo mai apare cate unul care prezinta br80 cu 2 osii,asta m-a bagat in ceata rau.
 
BR 80 a existat numai in varianta cu 3 osii (daca imi aduc bine aminte au fost fabricate vreo 39).

BR 80 cu doua osii nu exista. Din nou, daca memoria nu ma inseala, a existat un model fantezist de la Piko, asemanator cu BR 80 dar cu doua osii.
 
As dori un sfat de ajutor pentru punerea in functiune a unei diorame Noch Schoenmuhlen cu sine Marklin, terasament metalic. Este cumparata la mana a doua, are cel putin 10 ani vechime si doua circuite independente. Cei care ma pot ajuta sa imi scrie pe mesageria privata ptr.a le furniza fotografii. Teoretic ea este functionala, toate firele sunt trase si cuplate la taste. :confused:
 
Vlad, de ce nu deschizi tu un topic special pentru diorama ta si sa pui pozele direct acolo? asa vei putea beneficia de parerile mai multor pasionati!

Iti sugerez sa incepi topicul in locatia discutiilor pentru diorame, adica aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=67

Cand creezi topicul, da-i si un titlu potrivit, de exemplu: "Diorama pre-formata Noch Schoenmulen, incercare de restaurare"
 
Va rog daca poate sa ma ajute cineva cu ceva poze pentru macaraua Mehano,cu traseul atei pentru brat,cu sasiul si cu boghiurile.Ce fel de cuple are ,ca a mea nu are nici una si de unde sunt prinse,de boghiu sau de sasiu?
Pentru traseul atei la brat m-ar ajuta o poza din partea de deasupra a macaralei.
 
Cum se desface un variator PIKO??
Cablul care iese sin el, din cauza miscari, i s-a rupt invelisul exterior si poate face scurt.
 
Un ciocan de 500g (minim) te rezolva. :p

Evudent, glumeam. :D

Cauta niscaiva suruburi , ceva...asta in cazul in care nu este lipit, precum incarcatoarele de lapt-top-uri.Aici trebuie sa il dezlipesti cumva si apoi s ail lipesti cu adeziv /banda adeziva sau sa ii aplici suruburi , intr-un fel... :roll: