Reconversia func?žional?? a G??rii de Est sau desfiintare?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

radu sofran

Well-Known Member
Trenulist
2 Februarie 2016
653
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Este posibil sa ne luam adio de la Gara de est ,da asa se preconizeaza iata ce a declarat primarul sectorului 2 Neculai Ontanu:
Prim?ria Sectorului 2 atrage aten?žia acelora care stau la pând?, încercând s? profite de faptul c? CFR SA traverseaz? o perioad? de criz?, s? nu-Â?i fac? vreo iluzie c? dac? vor cump?ra terenurile, pe care este posibil ca CFR SA s? le scoat? la licita?žie, vor putea s? dezvolte pe acestea afaceri imobiliare. Prim?ria Sectorului 2 nu va aproba nici un fel de solicitare în acest sens. Noi nu vom permite ca Gara de Est, monument arhitectonic vechi, s? fie demolat? sau remodelat? iar pe locul acesteia Â?i pe terenurile adiacente s? apar? ansambluri imobiliare!
ansambluri imobiliare!

Ne adres?m clar tuturor celor care ar dori s? cumpere aceste terenuri s? nu o fac?, deoarece nu vor putea niciodat? construi în aceast? zon?. Oricum, zona Gara de Est este aglomerat?, traficul este intens, zgomotul produs de autovehiculele ce sta?žioneaz? zeci de minute la barier? este infernal. De aceea, nu vom accepta o supraaglomerare a acestui cartier ce poate produce un disconfort în plus popula?žiei care locuieÂ?te aici.

Dup? cum se cunoaÂ?te de c?tre opinia public?, CFR SA a acumulat datorii de peste 1 miliard RON, în special c?tre principalul furnizor de energie electric? ELECTRICA SA, motiv pentru care AVAS a fost nevoit s? intervin?, începând din anul 2003, dispunând sechestrul asupra unor g?ri. Pentru c? situa?žia nu a putut fi rezolvat?, CFR SA s-a v?zut nevoit? s? scoat? la vânzare, prin intermediul Bursei Române de M?rfuri, numai în Capital?, patru terenuri în suprafa?ž? total? de aproape 20 de hectare, situate în zona Lujerului de pe urma c?reia a sperat s? încaseze suma de 31 de milioane de euro, sum? cu care s? poat? acoperi o mare parte din datorii. Â?i, dup? cum avem cunoÂ?tin?ž?, ar urma s? scoat? la licita?žie Â?i terenurile din zona G?rii de Est. De aceea am ?žinut s? preciz?m, înc? din start, c? noi nu suntem de acord ca pe aceste terenuri s? se dezvolte, în viitor, ansambluri imobiliare. Prim?ria sectorului 2 vrea s? realizeze aici, dac? CFR SA doreÂ?te s? înstr?ineze terenul, un imens parc spre binele cet??ženilor sectorului nostru Â?i ai Capitalei Â?i s? descongestion?m traficul infernal din zona Baicului, adiacent? G?rii de Est.

O imens? gaur? neagr? pentru CFR SA, terenul G?rii de Est va fi transformat într-un imens parc

Proiectul respectiv are ca principal scop construirea unui imens parc, în suprafa?ž? de 9 hectare, pe terenul situat între Gara de Est Â?i Halta 23 August f?r? a afecta traficul de c?l?tori Â?i de marf? care ar avea ca sta?žie terminus, în viitoarea configura?žie, Halta 23 August. AÂ?a cum am afirmat în repetate rânduri, Prim?ria Sectorului 2, care de?žine cele mai multe Â?i mai frumoase parcuri din Capital?, Â?i-a propus s? ating?, într-un interval de timp cât mai scurt, valoarea impus? de normele europene de mediu care prevede ca fiecare locuitor s? beneficieze de o suprafa?ž? de zon? verde de 26 mp. Cum, la aceast? dat?, sectorul 2 se afl? la cota de 20,1 mp spa?žii verzi/locuitor, fiind lider de necontestat la nivelul Municipiului BucureÂ?ti, a fost mandatat? Administra?žia Domeniului Public Sector 2 s? identifice noi loca?žii care s? poat? fi preluate Â?i transformate ulterior în zone verzi. ??ntre cele 16 zone reperate la nivelul sectorului se înscrie Â?i zona G?rii de Est care se afl? în proprietatea privat? a CFR SA.

Tot în cadrul proiectului, dup? modelul realizat într-o serie de ?ž?ri, între care amintim de Fran?ža (cl?direa g?rii Quai D-Orsay), Noua Zeeland? (gara din Dunedin), Ungaria (gara din Miskolc), Anglia (gara din Swindon), China (gara din Hong Kong), dorim s? transform?m Â?i noi actuala cl?dire a G?rii de Est într-un interesant Muzeu al C?ilor Ferate Române, având în vedere valoare de patrimoniu istoric Â?i arhitectonic a cl?dirii proiectate de arhitectul Petre Antonescu Â?i care a fost inaugat? în anul 1903.
Un alt punct forte al proiectului este legat de faptul c? dispari?žia traficului feroviar în por?žiunea situat? între Gara de Est Â?i Halta 23 August va conduce implicit la desfiin?žarea barierei situate la intersec?žia cu Str. Baicului acolo unde, zilnic, se formeaz? cozi imense de autovehicule ocazionate de trecerea trenurilor-fantom? la orele de vârf, perturbând, printre altele, Â?i transportul în comun.

Pentru realizarea acestor deziderate, Prim?ria Sectorului 2 s-a adresat, în scris, în urm? cu doi ani, Ministerului Transporturilor, personal domnului ministru Ludovic Orban, cât Â?i societ??žii CFR SA, proprietara terenului, solicitând transferarea acestuia c?tre administra?žia local? pentru a putea fi construit un parc în suprafa?ž? de 9 hectare, în care men?žionam faptul c?: &8222;Potrivit eviden?želor cadastrale întocmite pe baz? de declara?žii, la nivelul anului 1986, Gara de Est Â?i anexele se identific? având drept adres? poÂ?tal? Bd. G?rii Obor nr. 500, proprietate de stat, categoria de folosin?ž? &8222;c?i ferate&8221;, posesor parcel? Regionala CFR BucureÂ?ti, în suprafa?ž? de 115.980 mp.&8221;

Dac? domnul ministru Orban nu a oferit nici un r?spuns pân? la aceast? dat?, societatea CFR SA a informat c? amânarea transmiterii terenului solicitat se datoreaz? existen?žei unor contracte în derulare pe care societatea respectiv? le are cu ter?ži.
 
da, interesant, nu stiam de proiectul asta, dar suna bine, mai ales partea cu Muzeul CFR, Am reusit sa intru in asa zisul muzeu de la CFR si am ramas total dezamagit. Ar fi minunat, dar de unde bani? Daca facem o colecta gen dati un leu pentru ATeneu, oare o merge?