Digitalizare BR39 Fleischmann

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ce se întâmplase? Tentativele mele de for?are a a?ez?rii cazanului pe ?asiu ap?saser? cam zdrav?n LED-urile în loca?, ceea ce a dus la deformarea tubule?ului de cupru, pierzându-se astfel atât a?ezarea stabil?, cât ?i contactul electric.
Toate tentativele mele de arcuire ?i repozi?ionare s-au soldat cu e?ecuri ?i chiar cu desprinderea lipiturilor. Am încercat chiar s? construiesc un alt tubule? de cupru mai lung, dar nici cu acesta n-am ob?inut rezultate mai bune. Am c?utat alte idei de fixare, dar nici acestea n-au fost OK. într-un târziu, dup? câteva ore bune de încerc?ri din cele mai diverse, am abandonat lupta cu LED-urile ?i am repus în drepturi becule?ul original
46.gif
 
Ultima editare:
S? nu care cumva s? ave?i impresia c? am sc?pat numai cu atâta!
21.gif

Dup? atâtea demont?ri ?i remont?ri, care sunt EXTREM de dificile
40.gif
, nu am mai observat c? firul suplimentar spre luminile din fa?? era c?lcat de piesele ?asiului, ceea ce a început s?-mi cauzeze ni?te scurtcircuite de toat? frumuse?ea
20.gif
! Noroc c? decodorul train-O-matic are protec?iile foarte eficiente
36.gif
, altfel era demult pr?jit.
 
Ultima editare:
La o or? foarte târzie din noapte, subsemnatul înc? mai lucra la simpatica locomotiv?. Dup? ce am re-re-re-re-verificat a?ezarea bucluca?ului fir suplimentar, reorientat astfel încât s? evite zonele problematice (ceea ce este aproape imposibil
10.gif
), am reu?it într-un final s? asamblez locomotiva. în sfâr?it, dup? un weekend întreg de lucru, mult-încercata BeRe39 Fleischmann a reu?it s? fac? primele ei ture oficiale în calitate de locomotiv? digital? cu drepturi depline
41.gif

 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: anvo5555
Acum este diminea?? ?i, dup? o cafelu?? bun?, pot s? v? amintesc una din celebrele reguli ale nu-mai-pu?in-celebrului Murphy:

"Un obiect perfect este acela care ar mai avea nevoie de înc? vreo câteva mici corec?ii pe care, dac? le faci, ri?ti s?-l distrugi complet ?i iremediabil"

Eu mai îndulcesc un pic aceast? zicere, în sensul c? efectuarea respectivelor mici corec?ii implic? o cantitate enorm? de munc?
4.gif

Aceast? versiune a BeRii39 Fleischmann este o adev?rat? bijuterie, în cadrul c?reia s-a utilizat la maximum spa?iul disponibil pentru ascunderea TUTUROR conexiunilor electrice ?i a elementelor mecanice care nu exist? în realitate, gen ro?i din?ate etc. De aceea, modific?rile ulterioare devin foarte dificil de executat, dup? cum s-a ?i v?zut în acest subiect
1.gif
 
Ultima editare:
Bine ca ai reusit pana la urma. Asta e avantajul sa faci singur ceva si sa-ti si iasa. Te inteleg perfect pt ca eu m-am omorat 3 zile cu o loco japoneza la scara N, ca sa-i montez decodor cu sunet Loksound micro in tender. A iesit pana la urma, da nu am mai avut chef sa o fac si pe a 2-a, atat eram de obosit. Spor la munca si satisfactii depline :D
 
Credea?i c? aventurile n?zdr?vanei BeRi39 s-au încheiat?! Neeeeh
21.gif

Toate bune ?i frumoase, pân? într-o zi când... au ap?rut probleme...
40.gif

Locomotiva a început s? se tot opreasc? din timp în timp pentru vreo 2-3 secunde cu luminile stinse, dup? care singur? î?i aprindea luminile ?i pornea frumos de pe loc. Aceast? figur? se repeta dup? vreo tur?-dou?, uneori chiar ?i mai repede, mai ales de la viteza 14 în sus. Ce s? fie, ce s? fie?
7.gif
 
Ultima editare:
Mi s-a p?rut c? recunosc comportamentul protec?iei la scurtcircuit pe ie?irile motorului, deci am demontat locomotiva ?i tenderul înc? o dat?
10.gif
?i am verificat ?i r?s-verificat firele orange ?i gri, pe care le-am g?sit în bun? ordine. Studiind mai atent motorul, am observat c? pe bornele sale era lipit un condensator ceramic tubular pe care nu-l remarcasem
9.gif
, a?a c? l-am demontat de acolo. La reluarea testelor, comportamentul nu s-a îmbun?t??it deloc
2.gif
 
Ultima editare:
M-am gândit c? n-ar fi exclus ca decodorul s? se sperie de spike-urile de tensiune poate prea puternice date de motorul cu 5inci poli ?i nu-prea-modern al BeRii39, dar mi-am amintit de motorul cu 3rei poli vechi-antic-?i-de-demult al electricei E69 cu care decodorul s-a descurcat admirabil. Totu?i, ca s? fiu eu mai lini?tit, am luat la puricat locomotiva BR17 Fleischmann, digital?, care (credeam eu c?) are cu un tender identic cu cel al BeRii39. Iat? ce am g?sit (sus BR39, jos BR17):

HOPA!!! Motoarele NU sunt identice!!!
 
Ultima editare:
Parafrazându-l pe nemuritorul Caragiale, eu tot cu gândul la cele dou? tendere aproape identice, ce-mi d?-n gând ideea?! Ia s? invers?m noi cele dou? tendere ale onorabilelor locomotive, c? nu stric?
15.gif
! Dup? aceast? manevr? ambele locomotive au func?ionat impecabil, BeRea39 pe roller-tester ?i BeRea17 pe c?ile ferate
41.gif

La un moment dat chiar m-am gândit la inversarea permanent? a celor dou? motoare, cu ?asiuri cu tot, daaaaar totu?i nu mi-a convenit fiindc? orice decodor trebuie s? se descurce cu orice motor, deci decodorul tOm trebuie s? se împace cu motorul de concep?ie mai veche din BeRea39. Chiar a?a, ce m-a? fi f?cut dac? la c?ile mele ferate n-ar fi existat BeRea17?!? A?a c? am restituit fiec?rei locomotive motorul propriu ?i am revenit la test?ri.
 
Ultima editare:
Eeeeei, dar ce unealt? simpatic? st?tea pitit? în decodorul tOm, f?r? s? aib? gur? s?-mi spun? c? e acolo?
4.gif

Indicatorul de probleme, alias CV30!
41.gif

Uitasem de el (uita-ne-ar pe to?i necazurile
21.gif
), a?a c? l-am pus la lucru. Dup? reunirea BeRii39 cu motorul ei, manifest?rile sus-men?ionate au reap?rut. Dar de data aceasta eu eram preg?tit, în sensul c? scrisesem CV30 = 0 ?i abia a?teptam s? apar? problemele, ca s? citesc dup? aceea valoarea din acel registru. Dup? ce s-a manifestat "simpatica" oprire/repornire, am citit CV30. Ce valoare crede?i c? am g?sit? 1, adic? scurtcircuit pe motor? Neeeeeh! Am g?sit 4, adic?... supraînc?lzire!!! :shock:
 
Ultima editare:
Oh come on, de unde supraînc?lzire, când decodorul nu era decât c?ldu??!?
Am pornit din nou motorul BeRii39, aflat? pe roller-tester, ?i cu degetele i-am frânat volantul ?i chiar am reu?it s?-l opresc. Motorul a început s? vibreze puternic, dar nu s-a declan?at nicio protec?ie, el reluându-?i func?ionarea normal? imediat dup? ce l-am eliberat. Deci am ajuns la concluzia c? nici nu se punea problema de scurtcircuit sau de supracurent, ci doar c? spikes-urile de tensiune date de motorul în func?iune interferau cu ceva din decodor ?i-l determinau s? declan?eze tocmai protec?ia termic?.
 
Ultima editare:
Cum elimin?m noi spikes-urile de tensiune date de un motor DC în func?iune?
4.gif

Simplu, mont?m la bornele sale un filtru "pi" LC
16.gif


în acest caz am înghesuit filtrul LC în "compartimentul" decodorului, adic? în cazanul locomotivei. Bobinele sunt înseriate pe firele orange ?i gri, iar condensatorul se afl? în paralel pe segmentele de fir care duc la motorul aflat în tender.
 
Ultima editare:
Comportamentul locomotivei s-a îmbun?t??it sim?itor
36.gif
, dar de opririle/repornirile sus-pomenite tot n-am sc?pat
20.gif

Sf?tuindu-m? eu cu Gyuri, ne-am dat seama c? nu-i exclus ca toat? tevatura s? fi fost declan?at? de... actualizarea softului din decodor!
Am reînscris în decodor versiunea anterioar? de soft ?i... voila! Locomotiva ?i-a reluat func?ionarea impecabil? cu care fuseser?m obi?nui?i
41.gif

Ca urmare a indica?iilor mele interminabile ?i uneori enervant de am?nun?ite
4.gif
, Gyuri a verificat cu mult? aten?ie caracteristicile versiunii respective de soft, a corectat ceea ce era de corectat ?i mi-a trimis o versiune îmbun?t??it?, cu care n?zdr?vana BR39 Fleischmann & decodor tOm func?ioneaz? de atunci perfect
41.gif
 
Ultima editare:
Versiunea nou? con?ine reproduceri nefunc?ionale ale cilindrului al treilea plus sertarul aferent
41.gif


Farurile con?in fiecare câte un LED warmwhite, deci nu mai exist? ghiduri de lumin?. în plus, sunt reproduse corect culisele ?i bielele sertarelor, din plastic turnat în matri?e de înalt? precizie. La versiunea mea, aceste piese sunt realizate din tabl? ?tan?at?, mult simplificate fa?? de piesele originale.
La tender se observ? ?i dou? detalii care, sincer s? fiu, taaaare m-a? fi bucurat s? NU se vad?
10.gif


A?a-i c? ?i voi vede?i ro?ile din?ate aurii lucioase din spatele ro?ilor cu spi?e fine ale tenderului, osiile 1 ?i 4? M?car dac? erau negre ?i mate...
 
Ultima editare:
Foarte interesante testele. Ca intotdeauna experimentele tale sunt foarte bine documenatate si mai ales bine expuse.

T.