Linia S??rii<i></i>,
26 august 2011<i></i>
Sp??tarul Mihail Cantacuzino a deschis la Sl??nic, în 1685, una dintre primele ocne de sare din România. ??Ë?i cum atunci drobul de sare era c??rat de om, de cal, de car, iar z??pada, ploaia sau vântul deja era o problem?? pentru c??r??u?i, la 10 decembrie 1883 s-a inaugurat calea ferat?? Buda -- Sl??nic, una dintre primele linii construite de Serviciul de Lucr??ri Noi al CFR.
Sl??nicul, situat în zona de Curbur?? a Subcarpa?ilor ?i sc??ldat în apele râului cu acela?i nume, este legat de Magistrala 300 prin sta?ia Buda de o cale ferat?? de 34 de kilometri. Pornind de la altitudinea de 160 de metri specific?? sta?iei Buda, trenul parcurge un traseu m??rginit de dealurile ?i râurile Prahova ?i Teleajen situate la Vest de Subcarpa?i, pân?? la aproape 400 de metri -- cota ora?ului Sl??nic-Prahova.
în prezent, calea ferat?? este destinat?? atât traficului de c??l??tori, cât ?i transportului de marf?? (sare). Salina de la Cacica era un client fidel al m??rfarelor care se compuneau pe cele 6 linii din sta?ia Sl??nic ?i luau drumul ???rii. Anul 2007 a fost unul de gra?ie pentru aceast?? linie 306, întrucât podul feroviar ce traverseaz?? Râul Sl??nic de la kilometrul 30+370, a fost afectat de inunda?ii, circula?ia fiind întererupt??. 4 ani de zile, atât a durat repunerea în func?iune a podului ?i, implicit, reluarea traficului feroviar. 4 ani în care societatea Salrom, îns??rcinat?? cu exploatarea s??rii din zon??, a pierdut numeroase contracte de livrare c??tre clien?i din cauza incapacit???ii de transport.
Una peste alta, începând cu cea de-a doua jum??tate a anului 2011, dup?? casne ?i politiz??ri, trenul parcurge to?i cei 34 de kilometri pân?? în sta?ia terminus -- Sl??nic, iar aici turi?tii pot alege vizitarea Muntelui de Sare sau a Salinei, pot spune o rug??ciune la Biserica "Sfin?ii Trei Ierarhi" sau se pot trata de afec?iuni reumatismale ?i nu numai în peste cele 7 lacuri s??rate amenajate în sta?iune.
Cu un triplu "taga-tang" datorat boghiului Gorlitz pe 3 osii ce echipeaz?? trenului etajat vechi de peste 40 de ani, unii dintre localnici înc?? circul?? pe baza "leului" vârât în buzunarul controlorului de bilete, în timp ce studen?i sau alte persoane cu responsabilitate î?i cump??r?? biletul care, sper??m noi, va ?ine vie linia ferat?? ce leag?? Ploie?tiul de Sl??nic.
http://www.youtube.com/watch?v=_SkLJeR7dg0