Discutii Libere

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ce mai vedem la CFR? Eu unul zic ca nu prea multe ,am vazut sine dezafectate sau vai de mama lor de te miri cum de poate trece un tren sau aurolaci,intarzieri mari...etc, dar ce am vazut astazi le intrece pe toate .
Ia priviti ca pentru mine e prima oara cand vad asa ceva

 
Am patit si eu, adica, in urma cu cativa ani, nu stiam de ce intarzie trenul sa plece, m-am uitat pe geam si maimuta de mecanic isi facea treburile inca in lateral, adica asa cum l-am vazut eu il putea vedea orice calator care ar fi scos capul pe geam, nu s-a obosit sa mearga in fata locomotivei.
 
Pai nici acest mecanic nu s-a obosit. A adus trenul in Gara mare din Tirgu-Mures s-a dat jos si dai bataie desi il putea vedea foarte multi oameni.
Navem ce face traim in Romania si trebe sa ne obisnuim cu neobisnuitul.
 
mda....daca ar fi grup sanitar in stare de functionare in cabinele locomotivelor,poate ca mecanicul nu ar fi fost obligat la o asa injosire (sau o obisnuinta? :roll: ),sa isi faca nevoile pe calea ferata,in vazul tuturor...
 
Cosmin, nu sunt de accord, sunt convins ca nu e singurul om pe lumea asta care nu are toaleta cu el in timpul serviciului si faptul ca nu are in locomotiva nu este o scuza sa isi dea drumul unde il apuca.
Putea merge in gara, putea merge in primul vagon daca chiar era asa urgent.
Eu nu ma mai mir, nu pentru ca mecanicul nu are unde face, ci pentru ca vad deseori pe marginea drumului inapoiati care isi fac nevoile desi sunt atatea benzinarii.
 
Cand esti cu masina poti sa opresti la benzinarie.
Cand esti mecanic de locomotiva nu ai voie sa paraseti postul. Crezi ca daca ai ajuns in gara cu trenul te duci la wc-ul garii? Sau te duci in primul vagon?
 
în vagon nu ai voie s?? te duci decât dac?? e bud?? vacuumatic??... WC în gar??? Câte g??ri au WCuri? Cât de departe sunt ele de linii? P??i pân?? urc?? mecanicul la etajul 1 unde o fi WC pentru IDM, pân?? vine IDM cu cheia s?? îi deschid??... dac?? nu, singura solu?ie e s?? dea 1 - 2 RON ?i s?? mearg?? la WCul pentru c??l??tori (care, de obicei, e infect) sau s?? fac?? unde apuc??.

O solu?ie simpl?? ar fi s?? se instaleze ni?te grupuri sanitare pentru personal ?i s?? fie încuiate cu cheie p??trat??, s?? poat?? merge orice ceferist acolo. Dar, m?? tem c?? mecanicii ?i na?ii, nefiind din zon??, nu vor p??stra cur???enia, dup?? principiul ,,cine ?tie în câte luni mai ajung pe aici, or cur???a ??ia pân?? data viitoare".
 
Pentru prietenii nostri pasionati de istoria a ceea ce a fost industria Romaniei. Ce am fost si ce am ajuns.



http://www.automobileromanesti.ro/Altele/Promex/
 
La categoria diverse... stie cineva care sunt corespondentele in limba romana pentru termenii Sug??Â?rz??Â? f??Â?t??â??felület si Forrfelület? Pentru T??Â?zcsövek hossza este corect lungimea conductelor de ap?? si pentru Cs??â??f??Â?t??â??felület ââ??â? Suprafa?a total?? de înc??lzire?
 
Din cata maghiara stiu, t??Â?z inseamna foc. Ar fi lungimea tevilor de foc. Se refera la lungimea tevilor de incalzire, intre focar si camera de fum.
Cs??â??f??Â?t??â??felület - se refera la suprafata incalzita de tevile de foc
Sug??Â?rz??Â? f??Â?t??â??felület - tind sa cred ca se refera la suprafata focarului.
Forrfelület - Suprafa?a total?? de înc??lzire

Variantele astea sunt aproximative, comparand datele gasite in maghiara cu cele romanesti si astfel mi-am dat seama ce ar putea fi, pentru ca tradus direct in romana suna destul de ambiguu.
Daca cumva am gresit, astept corecturi. :)
 
Multumesc pentru ajutor. Ma gandeam ca exista deja termeni standard, folositi in literatura feroviara.
 
Uite aici alta chestie in legatura cu maghiara.

Poate cineva o sa fie interesat

http://cersipamantromanesc.wordpress.com/2013/02/05/un-manual-de-maghiarizare-a-numelor-romanesti-din-1898/