Imbunatatiri 060 EA CFR by Amintiri Feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nu am eu multa experienta in domeniu dar numai mie mi se pare ca EA-ul are port cupla prea rigida? Inteleg ca trebuie sa revina in pozitie centrala dar e prea tare...

Exista port cuple asemanatoare dar mai "moi"?
 
Chestia cu revenitul in pozitia centrala este necesara doar daca se doreste cuplarea automata la apropierea vehiculelor, sau daca se folosesc cuple normale.
Cand cuplarea se face "by hand" centrarea nu mai este importanta.

In cazul portcuplelor rigide gen EA este utila inlaturarea "serpisorilor" (oricum se rup dupa un timp) care limiteaza rotatia acesteia <->.
 
Problema e ca eu vreau sa sa cuplez automat. Problema EA-ului e cand o combini cu vagoane Lima. Cupla pe aceste voagoane face parte din corpul boghiului si de aici apare problema mea. Cupla fiind prea digida ghideaza boghiul vagonului pe marginea exterioara a curbei, moment in care la trecerea peste un macaz "profi" in urcare pe rampa de 3% + inclinare curba in interior, sare de pe linie.

Ice-ul nu are nici un fel de problema pe sectiunea respectiva (dar acesta are boghiu + cupla independente).

Daca nu gasesc alta solutie voi taia "arcurile" si voi monta o tija de de metal in port cupla si poate scap de ridigizare. Sunt deschis la propuneri idei.
 
Ca urmare a vanzarii locomotivei diesel BR218 Roco digitala, conducerea Cailor Ferate "La Ursu" a reusit achizitia unui modul de sunet Dietz MicroX3 impreuna cu difuzorul adecvat (multumim, HGDan :aplauze:), in vederea sonorizarii locomotivei 060 EA CFR. Acest modul se poate conecta foarte rapid & comod la un decodor digital inzestrat cu interfata SUSI.
Aici a aparut o mica problema, in sensul ca decodorul aflat initial in locomotiva, ESU LokPilot V3.0 DCC, nu are interfata SUSI. Asa ca s-a procedat la un transplant de decodoare intre locomotiva cu abur BR03 Piko, inzestrata cu un decodor LenzGold cu interfata SUSI bineinteles, si locomotiva electrica 060 EA, astfel incat decodorul ESU a fost transferat in BR03, decodorul LenzGold urmand sa fie conectat la modulul de sunet si montat in 060 EA.
 
Dar ce ne facem, ca modulul de sunet are mufa cu 4atru contacte, iar decodorul n-are decat cele 4atru insule metalizate, si ele miiiiiici de abia le vezi?! :x

Luam frumos prospectul decodorului si il tinem la indemana, taiem cele 4atru fire diferit colorate ale modulului de sunet, le dezizolam frumos capetele si... le lipim cu MARE atentie pe cele 4atru insule...

Am folosit mini-letconul meu cu varf subtiiiiire si cu temperatura stabilizata cu care uite ca am inceput sa ma obisnuiesc, fiind mult mai util decat pistolul de lipit in cazul lucrului cu piese foarte mici 8)
 
DAAA, stiu ca firele mele sunt luuuuungi si incolacite, da'mie nu-mi prea place sa dezlipesc / tai / dezizolez / lipesc fire pe aceste dispozitive submicroscopice :p
Poate ca va amintiti ca pe placa locomotivei, in stanga, unde se afla acum decodorul LenzGold, s-a aflat celebra mea interfatza pentru comanda separata a farurilor centrale, realizata dintr-un tranzistor PNP si doua rezistente. Sa fi renuntat eu la aceasta interfata :D? Neeeeeeh, iat-o aici :D
 
Dupa inca o proba de functionare...

... am pus la loc carcasa si, super-incantat, am pornit celebrul meu expres in regim normal 8). Dar... locomotiva a inceput sa se tot impiedice pe macazuri :(, ceea ce mi-a ridicat serioase semne de intrebare referitoare la calitatea culegerii tensiunii. Fapt pentru care am demontat din nou locomotiva :p si, cu FOARTE multa grija, am demontat mastile de pe boghiuri, astfel incat sa am acces la interioarele acestora. Am re-arcuit periile, care intr-adevar nu prea mai faceau contact cu rotile, si am mutat rotile cu cauciucuri spre mijlocul locomotivei. Dupa re-montare, locomotiva a trecut fara nicio problema peste toate macazurile 8) , dar... au inceput sa clipeasca farurile galbene din fatza, in timp ce luminile rosii functionau in continuare impecabil :(. Atunci mi-am adus aminte ca... nu impinsesem complet conectorul luminilor respective :oops: (ceea ce se vede destul de bine in poza de mai sus), deci iaaaaar am demontat locomotiva :mrgreen: si am remediat problema.
 
Daniel a spus:
Problema e ca eu vreau sa sa cuplez automat. Sunt deschis la propuneri idei.

O idee proasta, pentru ca necesita modificari, dar pare a fi cel mai bun sistem de cuple pe care l-am vazut:

http://www.kadee.com/index.shtml

vezi ceva preturi pe aici:
http://www.ebay.com/itm/KADEE-11-20-PAIR-Ultra-Pack-NO-5-Bulk-Pack-/350495108922?pt=Model_RR_Trains&hash=item519b22ef3aht_500wt_715

Trebuie avut grija sa fie unul din modelele mai lungi de cuple, altfel se rup tampoanele la curbele stranse.
 
mpursu a spus:
manlif2_0 a spus:
cu cuple scurte, pe curbe raza 420 mm, dupa o vreme se rup serpisorii care tin port-cupla pe pozitie centrala.
Tot asa s-a intamplat si la locomotiva mea :fluierat:
Dorind eu sa corectez aceasta situatiune, am (re)luat la studiu chestiunea portcuplelor simpaticei locomotive electrice 060-EA CFR. Reusind eu sa obtin o portcupla originala AF, cu serpisorii respectivi intregi (multumesc HGD :aplauze:) si studiind inca o data mentiunea cu raza minima si cuplele scurte, am ajuns la concluzia ca solicitarile mecanice ale serpisorilor s-ar putea diminua daca se executa o departare suplimentara a cuplei fatza de portcupla. Astfel, am recuperat de prin cutii distantorul din trusa de accesorii a locomotivei BR03 Piko, pe care l-am "imbracat" peste piciorul cuplei universale Roco si... mi-am amintit ca portcupla de la tenderul BeRii03 are locasuri suplimentare pentru "ghearele" cuplei in noua pozitie :mrgreen:. Asa ca am creat EU locasurile respective in portcupla AF, cu ajutorul unei pile fine triunghiulare, iar rezultatul se observa in continuare:
 
Va place? ... Nici mie :D, asa ca am abandonat ideea respectiva si am revenit la vechea portcupla fara serpisori. Faza este ca serpisorii serveau si la mentinerea portcuplei la inaltimea respectiva, iar fara ei cupla ajunge la sine si chiar se impiedica acolo. Asa ca am cautat iarasi prin cutii si am gasit un patratel de plastic negru recuperat de la o caseta video (poate ca va mai amintiti de patratelul care trebuie rupt pentru ca inregistrarea de pe caseta sa NU mai poata fi stearsa), din care am decupat o fasie dreptunghiulara si am lipit-o pe fatza inferioara a portcuplei. Astfel am rezolvat mentinerea cuplei deasupra sinelor 8). Totusi, n-am renuntat la ideea readucerii automate a portcuplei in pozitia centrala, fiindca taaaare-mi place sa aduc locomotiva la tren si sa se cupleze singura, fara interventii stil Guliver cu betisoare, surubelnite etc :D
Asa ca, dupa multe incercari nereusite de utilizare a unor arculetze spiralate, mi-am amintit de lamelele metalice oferite de Rally pe post de captatoare de tensiune pentru iluminarea vagoanelor. Dintr-o astfel de lamela am decupat o fasie cam de 2mm latime, pe care am plasat-o dupa cum se vede:

Se observa aici si bucata de plastic suplimentara despre care povesteam mai sus.
 
Initial nu am lipit lamela nicaieri, elasticitatea ei fiind oarecum suficienta pentru mentinerea portcuplei in pozitie centrala. Totusi, cuplarea automata a locomotivei la trenul meu expres a necesitat in continuare interventiile stil Guliver amintite mai sus :mrgreen:, asa ca am lipit lamela pe portcupla cu FOARTE multa atentie si cu 4atru picaturi de adeziv zdravan.

Lamela este mentinuta in pozitia corecta atat de iesiturile gri de pe sasiu, cat si de picioarele plugului. Astfel, portcupla este mentinuta atat la inaltimea adecvata (piesa suplimentara de plastic), cat si in pozitie centrala (elasticitatea lamelei), astfel incat cuplarea automata a redevenit posibila 8)
 
Mircea,

fii mai explicit :D (sa nu ma injuri) :p

adica asa:

cuple universale Roco intinse (adica in timpul tractiunii) ....4,5 mm
cuple universale Roco la "relax" :p ...3 mm

adaug:

cuple scurte Roco in tractiune 3,5 mm
cuple scurte Roco in repaos 1,75 mm
 
O metoda mai simpla de a evita ruperea acelor "serpisori" este folosirea de cuple normale (exemplu cea din dotarea locomotivei) atat la locomotiva cat si la primul vagon .
Este adevarat arata urat acea distanta dintre locomotiva si primul vagon .

P.S. Asta am facut dupa ce am rupt "serpisori" de la 2 cuple si nu se mai rup
 
Cuplele scurte ?i cuplele Roco universale asigur?? o cuplare rigid?? (cuplele nu se mai mi?c?? una fa??? de alta dup?? cuplare), iar cuplele hoop ("clasice") asigur?? o cuplare mai... flexibil??, fapt pentru care arcule?ele nu se mai rup prin suprasolicitare atunci când acestea din urm?? sunt folosite. Pre?ul pl??tit const?? în dep??rtarea primului vagon fa??? de locomotiv??.
 
Felicitari Mircea! O solutie pe cat de simpla pe atat de eficienta. Dar parca asa se zice "la probleme mari solutii simple..."

PDI