Material rulant din Moldova

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nici nu vrei sa te gandesti la saracii mecanici de pe impingatoare,cate noxe inhaleaza .. Sau aveau masti de gaze pregatite :))?
 
Fiecare data ori ce timpul anului innainte de a se porni de la depo fiecare locomotiva rece (adica nu a lucrat vre-o 4-5 ore) trebuie sa-si porneacsa motorul si se lucreze cu el in cel mai puternic mod timp 2 minute (verificarea si incalzirea).

Pentru cei care nici o data nau vazut procesul acesta pare ceva strasnic si periculos :D
Mai ales ca in extra-turbo regim de lucru motorul face un zgomot ca de la un avion si se vede focul (combustibil nu dovedeste sa arda innauntru motorului).

Iata aici puteti vede asa proces de pornire a locomotivei care era deja rece (adica nu a lucrat vre-o 4-5 ore) si uleiul a dovedit sa se faca mai vâscos, gros.

http://www.youtube.com/watch?v=PMUFcWBDi68
 
Da aici puteti vede cum locomotiva de acest tip radica in deal sub Zloti (Moldova) un tren greu. Un zgomot eztraordinar. Atat de tare ca microfonul camerei tocmai se innadusa. Suerul - de la turbina (turbocompressor).

http://www.youtube.com/watch?v=jLaFONd6ecs

Locomotiva aceasta are doua porecle: "Fantomas" si 'Boeing".
Prima a aparut de "frumuseata exterioara" a locomotivei si este numita dupa dupa personajul liu Jean Mare din binecunoscuta comedie Franceza. De ce a aparut a doua porecla cred ca deja ati inteles. :D
 
Nu cred ca aceasta locomotiva este cea mai puternica din lume. Si spun asta gandidu-ma la EMD DDA40X de pe continentul american si cei 6600 hp sau la F-urile ce se cupleaza cate 3-4 ( 2 unitati A si una/doua unitati B).
 
Aceasta locomotiva poate fi si in 4 sectii.
Prima cifra ne spune cate sectii au fost dotate cand locomotiva a parasit uzina.
2TE10M - 2 sectii - 9200 c.p.
3TE10M - 3 sectii - 13800 c.p.
4TE10M - 4 sectii - 18400 c.p. (acestea au fost foarte foarte foarte putine si se foloseau numai in siberia).

EMD DDA40X - 6600 c.p. da este cel mai puternic din locomotive cu o sectie Da si el avea 2 motoare cu 3300 c.p. fiecare. Comparati cu fiecare motor de la 3TE10M care are 4600 !!!

F-urile (cel mai puternic din ele a fost F7) aveau 1750 c.p. la fiecare sectie si chiar in 4 sectii cu puterea totala 7000 c.p. nici nu se compara macar CU DOUA sectii ale 3TE10M (2x4600=9200 c.p.).

Asa ca, da - locomotiva 3TE10M este cea mai puternica locomotiva de serie din lume!
 
Bai dati-o drk de locomotiva chiar daca zici tu kestrel ,ca ar fi cea mai musculoasa,dar tind sa cred mai mult ce zice Cosmin, pentru ca americanii au garniturile mult mai lungi si mai incarcate ca astea si mai am obsearvat doua lucruri la ele:
1,tind sa cred ca Rusia,ei cred ca le fac nu voi in Moldova,nu au semnat nici un acord cu agentia de mediu internationala la cat polueaza,mai ceva decat o aburoasa,in primul clip iesise toata garnitura din tunel si inca nu se luminase din cauza fumului si ca DUAL,sectiunile din spate sper ca erau telecomandate de cei din fata ca nu se putea vietui acolo.
2,sunt si periculoase din punct de vedere al combaterii incendiilor,la flacarile care le scot pe ''nas''pana se incalzesc motoarele si consumul cu toate ca la rusi nu se pune problema consumului de carburant,dar totusi,nu stiu daca este chiar rentabila, putere-capacitate transport-consum.
Probabil rusul inca se mai ghideaza dupa lozinca mare-puternic-din topor,ca si celebrele piese de razboi din '39-'45,zdarovai. :D
 
Da, locomotive din trei sectii pot fi cuplate facand in total 6 sectii (3+3) si comadate din prima cabina. Este un sistem de aparataj pe bordul locomotivei si se numeste "Sistem de conducele a unitatilor multiple" si asa sistem are ori-ce locomotiva de marfa produsa in USSR si acuma in ori ce tara din fosta Uniunea Sovetica unde au ramas uzine de locomotive.

Despre incendiu: asa regim de incalzire se facea si la una din primii locomotive TE3 care a aparut in 1960. Adica deja timp de 50 de ani asa regim nu se socoate periculos. El numai arata parca este incendiar. Pentru cei care nau vazut acest process nici o data - este ca un fel de "show cu focuri artificii".
 
Pantiru a spus:
Bai dati-o drk de locomotiva chiar daca zici tu kestrel ,ca ar fi cea mai musculoasa,dar tind sa cred mai mult ce zice Cosmin, pentru ca americanii au garniturile mult mai lungi si mai incarcate ca astea

Nu comparati moldova si siberia (acolo tot se folosesc locomotive de asemenea tip). Comparati cu trenuri americanii trenurile celea de la BAM. Credeti-ma ca nu sunt mai mici.

Da la noi in Moldova locomotive de acest tip au aparut din cauza profilului foarte greu cu multiple dealuri. Chiar si la Caucaz in munti calea ferata are profil de drum un pic mai plat decat in Moldova.
 
Kestrel,
Da , asa este, EMD DDA40X are doua motoare, insa nu uita de locomotiva cu un singur motor, GE AC6000CW, cu 6000 hp.

https://www.google.pt/search?q=GE+AC6000CW&rlz=1C1GGGE_pt-PTPT429PT453&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4O8yUoWSEoTOsgaFjoHYAw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=653&dpr=1
 
In toata tarile in care se foloseste calea larga,evident ca si sarcina maxima pe sina e mai mare.Se folosesc sine cu module de rezistenta mai mari si mai lungi .. Deci poti cara mai multa marfa pe o bucata din sina,in consecinta ai nevoie de locomotive care sa iti traga/impinga acea incarcatura .. Principiul rusesc a fost mereu supradimensionarea,chiar si acum la ei asa se face inginerie.
La rusi ,atat doar ca se circula numai cu trenul pe distante lungi la ei neexistand practic avion.Altfel ar sporii si mai mult nerentabilitatea monstrilor pentru traficul de calatori.
 
cosmin78 a spus:
Kestrel,
Da , asa este, EMD DDA40X are doua motoare, insa nu uita de locomotiva cu un singur motor, GE AC6000CW, cu 6000 hp.
Si ce?
O sectie de 3TE10M cu 4600 c.p. fiecare nu se socoate ca o locomotiva intreaga. Este numai o treime din ea cu posibilitate temporara de a fi utilizata in asa mod cu scaderea de cateva parametre care nu sunt importante pentru utilizarea sectiei cu trenuri de calatori.
TE10M de o sectie nici nu exista si nu se producea de uzina. Cel minim 2TE10M (2 sectii) sau 3TE10M (3 sectii).
Chiar si sectie medie (fara cabina) poate fi folosita ca locomotiva aparte (are organe de manare), iar nu se foloseste in asa mod pe linii.
 
Kestrel, multumim pentru film. Frumos si cumva "exotic" desi bucata aia de pamant nu ar trebui sa fie pentru Romania ceva exotic....
Te mai asteptam cu asa filme !

Ca nu e cea mai puternica locomotiva din lume, internetul e martor, sunt altele mai puternice. Nu trebuie sa fie suparare pentru nimeni. Aparentele si miturile inseala. Daca fumezi pipa nu esti neaparat Neagu Djuvara nici macar istoric. Da, peste Atlantic exista masini mult mai puternice (ne referim la "single unit" -unitate simpla) care cuplate in DMU (diesel multiple units) dau muuuulti cai de povara. Asta e, nu trebuie sa fie suparare pentru nimeni ca 2+2 nu da 7.

Si fumul, da...fumul... Nu e altceva decat consecinta varstei acestor locomotive, lipsei pieselor de schimb adecvate in cateva cuvinte intretinere la limita existentei. Cautati pe acelasi minunat youtube sa vedeti ce mizerie faceau cele 10 locomotive romanesti trimise la greci. Cautati pe net sa vedeti de ce grecii nu le foloseau decat dintr-un singur post de conducere...

Eu te astept oricand cu marturii de pe CFM, o zona care nu ar trebui noua romanilor sa ne fie atat de straina ci mai degraba draga.
 
Desigur nu este straina. Este o partea Romaniei din punct de vedere istoric da despartita de la ea din cauze razboilor mondiale si politica exterioara a Russiei. Da sper ca degraba tota fi ramas in urma :)

Vre-o cate-va zile in urma am auzit ca a fost construita o linie de cale eiropeana (1435mm) de la galati pana la Giurgiulesti si a fi mai departe construita tocmai pana la Odesa. Pe teritoriul Moldovei dureaza in jur de 600 de metre.
Primul pas e facut! Sper ca degraba am avea mai multe linii cu sine europene.
 
Si eu sper la fel Kestrel. Ca intr-o zi, la fel ca intre razboaie, sa existe un tren care de la Bucuresti la Chisinau sa nu mai schimbe boghiuri. Sa opreasca la Iasi si de acolo ca vantu' pana la Chisinau. Pana atunci, te astept pe acest forum atat cu filme cat si cu imagini ale garilor basarabene.

Eu sunt un pasionat de arhitectura feroviara si mai stiu eu vreo cativa pe aici. Ne-ai face o mare bucurie daca pe langa trenuri ne-ai posta si ceva imagini ale garilor, remizelor, cantoanelor etc...mai vechi, mai noi, de pe CFM !

Toate bune din cealalta capitala romaneasca !
 
catalin a spus:
Eu sunt un pasionat de arhitectura feroviara
Da eu de linia Revaca-Cainari construita de Romania in anii 1926-1932 cu un tunel de 700 de metre destrusa in timpul razboiului cand armata germana fugea in 1944.
De asemenea strang orice informatie (gari, trenuri, poduri, etc.) despre tot ce era legat de calea ferata innainte a razboiului (innainte de a. 1940).

Aici e forumul nostru local istoric - sectia a forumului despre calea ferata pe territoriul care cand-va era legat cu Moldova (inclusiv partile care acuma apartin Ucrainei).
Este in limba rusa, da cred ca a sa gasiti acolo ceva interesant pentru voi

http://oldchisinau.com/forum/viewforum.php?f=20&sid=75972b239dadc3914d0f10faa85126c2

Spre exemplu aici puteti vede scanurile din album de picturi de constructie (in timpurile celea la sfarsitul constructiei de fiecare linie se facea asa fel de album) a liniei de la Bender pana la Galati construita in 1877 in mod extraurgent in timpul razboiului intre russia si Turcia.
http://oldchisinau.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=1111
 
kestrel a spus:
Da, locomotive din trei sectii pot fi cuplate facand in total 6 sectii (3+3) si comadate din prima cabina. Este un sistem de aparataj pe bordul locomotivei si se numeste "Sistem de conducele a unitatilor multiple" si asa sistem are ori-ce locomotiva de marfa produsa in USSR si acuma in ori ce tara din fosta Uniunea Sovetica unde au ramas uzine de locomotive.

.

Eu inteleg ca se pot cupla doua locomotive 3 TE una dupa alta pentru a putea fi conduse cu comanda multipla din capul trenului(sau la urma daca sint impingatoare)

Intrebarea era daca locomotiva de la urma trenului este telecomandata din locomotiva din capul trenului. (in videoul cu fumul in tunel)

____
Am mai aflat ca si unitatea care nu are cabina, are bord si deci poate fi condusa separat, asadar putem spune ca locomotiva 3TE e compusa din 3 locomotive cuplate in comanda multipla?

Scuze ca am deviat de la discutiile despre liniile ferate si arhitectura cladirilor feroviare.
 
Aaaa, am inteles.
Depinde daca locomotiva are instalat sistem de conducere telecomandata pe radiofrecvente (nu la toate locomotive). Daca nu - apoi in a doua locomotiva (din coada) trebuie sa fiu oameni.
Cabinele sunt dotate de aer conditionat si filtruri puternice asa ca fumul nu prea le deranjeaza.
 
Pacat kestrel,ca nu este in limba romana, se pare ca ar fi ceva destul de interesant in materialul despre linia Bender-Galati si daca gasesti si ceva despre acea linie Revaca- Cainari ,pune daca poti in romana ca este un subiect de asemenea interesant si posibil tema pantru o diorama de razboi,pentru pasionatii in feroviare din WWII.
Stii culmea , am facut 8 ani de rusa si acum nu mai stiu decat sa citesc,dar nu sa si traduc si unde mai pui ca imi placea ,chiar daca unora le provoca''indigestie'',dar daca nu o folosesti curent sau in servici se uita,cat ai vrea sa o stapanesti.
In '90 cand am fost intr-un circuit Cernauti-Harcov-Kiev-Moscova,am folosit-o sa ma pot intelege cu locolnicii,mai ales in ''tara''de origine a bicicletelor Sputnik si Ukraina,Harcov.
Cat despre fumul scos de acele locomotive stie el Catalin ce stie,s-au dat rau de tot pe ulei de la regimul excesiv de functionare,mai vezi cand pleaca de pe loc o masina de prin Germania ca scoate fum de al din spatele lui aprinde farurile altfel trebui sa stea pana se risipeste fumul ca sa continuie si el drumul.
 
Trenuri la Chisinau, Republica Moldova [Septembrie, 2013]<i></i>

IMG_8634%20CFM%20Trains.jpg


Salut, dragi colegi! V?? prezint în minutele care urmeaz?? câteva cadre luate în zona G??rii Feroviare Chi?in??u, unde am înregistrat materialul rulant tractant ?i tractat. Locomotivele CFM sunt fie 3TE10M, fie ChME3 (sau M62), iar automotoarele D1 f??cute de Ganz-Mavag sau D1M modernizate la Pa?cani.

M??rfarele sunt rare, dar când ele apar, zdruncin?? locurile pe o raz?? de 50 de metri. Te uime?te for?a cu care locomotivele 3TE10M, aflate în dubl?? sau în tripl?? unitate, tracteaz?? zecile de vagoane. Vagoane mai înalte, mai grele, iar asta se vede în fumul negru-negru care iese de pe co?urile locomotivei.

Exist??, f??r?? îndoial??, o diferen??? între ?coala rus?? ?i ?coala vest-european?? de constructori de material rulant. Chestia de ââ??balshoiââ?? se reg??se?te, deci, ?i în c??r?ile de material rulant. Ecartament, gabarit, consum, capacitate, putere, impresie... ??Ë?i scuza?i-m??, dragii mei, când ai acces la un teritoriu atât de vast cu atât de multe resurse, î?i permi?i s?? construie?ti în stil ââ??rusescââ??.

Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=Iz6JZK5_M3Y
 
Mihai, poate tie a fi interesant.
3TE10M-0015 din depoul nostru intr-adevar este 3TE10M-0002 !!! (al-doilea prototip de locomotiva aceasta). Pur simplu la 0002 si 0015 au fost schimbate tabelele cu numere dintr-un caz (nu mai spun care) si "0015 adevarat" a fost scos din utilizare si taiet. Da 0002 sub tabelele lui 0015 se foloseste si acum.
Daca privesti foarte foarte atent - locomotive cu numerele 0014 si 0016 se defera de la 0015 chiar ca si sunt numerele vecine ;)
Priveste foarte foarte atent cum se difer detalii care nu atrag atentie la prima vedere. Spre exemplu forma a cuielor pentru picioare de la "mutra" locomotivului (la 0002/0015 are colturi rotunde in comparatie cu 0014 si 0016 si alte numere care au forma strict dreptunghiulara) si alte detalii a exteriorului.

Cred ca nu fie care zi te atingi de prototipe ale locomotivelor, asa ca cred ca tie a fi foarte interesant.

Aicea este o poza a lui 0002 in zilele cand el inca "era tanar" si facea partea la diferite expozitii feroviare.
Aici pe poza aceasta el sta in fata uzinei de locomotive din Lugansk, care l-a produs.

fd96869994dc.jpg