9 aprilie 2008 -=- Nu poza??Â?i trenurile!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
9 aprilie 2008 -=- Nu poza?i trenurile!

9 aprilie 2008, o zi ca oricare alta, o zi în care sute de elevi, studen?i, muncitori mergeau la ?coal??, facultate, la munc??. împreun?? cu Ionu? Ipate, am poposit pe meleaguri sucevene, mai exact la Gara Burdujeni, Suceava. Era miercuri, aveam ore de fizic?? ?i matematic?? ?i... la 7.10 a?teptam la ocazie spre Suceava.

Ajun?i în capitala istoric?? a Bucovinei, am c??l??torit cu un Maxi-Taxi din Centru ?i pân?? la Gar??. A costat 1 leu / c??l??toria, iar distan?a de 25 de km dintre F??lticeni ?i Suceava ââ??â?? 4 lei.


Catenar?? a la Burdujeni



7:40<i></i>
Am trecut cu ma?ina de maxi-taxi pe lâng?? Carrefour-ul care se afla în construc?ie (pe lâng?? Iulius Mall-ul care înc?? nu se construia), am ajuns pe podul care leag?? cartierul Burdujeni de ora?ul Suceava, pod care trece peste magistrala ferovar?? 500. ??Â?an?o???, locomotiva electric?? 758, st??tea sub pod la marca dintre liniile 3 ?i 4 ?i era preg??tit??, al??turi de un mecanic de locomotiv?? în vârst?? (cu care aveam s?? m?? întâlnesc pe 17 aprilie în I?cani), s?? tracteze Acceleratul Timi?oara Nord ââ??â?? Ia?i spre destina?ia final?? ââ??â?? ora?ul de pe Bahlui.



Locomotiva electric?? 758



7:50<i></i>
Frumoasa gar?? a Burdujenilor, fotografiat?? de fiecare dat?? când am ajuns în t??râmul goarnelor ?i fluierelor de locomotiv??, a fost v??zut?? pentru prima dat?? de Ionu? ?i... am s??rb??torit evenimentul printr-o fotografie. Dar iat?? c?? între timp ajunge, de la Timi?oara Nord, Acceleratul 1838 tras de EA 824. Acesta intr?? pe linia 3, noi aflându-ne exact în fa?a locomotivei, care î?i coboar?? pantograful pentru a putea fi decuplat?? de la garnitura alc??tuit?? din vagoane de dormit, bar-bistro ?i vagoane de c??l??tori clasa I ?i a II-a. în filmul înc??rcat pe Youtube ve?i urm??ri un scurt rezumat a ceea ce s-a întâmplat, timp de 2 ore, în preajma c??ilor ferate ale g??rii Burdujeni.

Ionu? Ipate ?i Gara Burdujeni


Mihai Tudos?? ?i Gara Burdujeni


A1838 intr?? în Gara Burdujeni


EA 824 se preg??te?te s?? mearg?? la odihna




8:00<i></i>
EA 758 a a?teptat ca sora ei mai mare, EA 824, s?? treac?? pe linia 4, ca mai apoi s?? se apropie de garnitura garat?? pe linia 3. Locomotiva electric?? 758 a fost modernizat?? recent, având fiecare element constructiv vopsit în culori atr??g??toare. Imediat dup?? ce mastodontul de 5.100 de kW a fost cuplat în siguran??? de vagoanele venite de la Timi?oara (care, de fapt ?i de drept, aveau ca sta?ie de domiciliu Bucure?ti Grivi?a), m-am dep??rtat la aproximativ 5 metri de acesta s?? realizez o fotografie. Apoi, un domn cu multe acte în mân??, care probabil lucra la CFR Marf??, m-a luat din scurt, s-a uitat urât la mine ?i m-a întrebat: ââ????De ce faci fotografii? Ai autoriza?ie? Nu ai voie s?? pozezi pe aici!ââ??

EA 758 intr?? în serviciu pe A1838, Timi?oara Nord ââ??â?? Ia?i


Vagon de dormit pe accelerat


EA 758 se preg??te?te s?? duc?? trenul la Ia?i


EA 824 pleac?? la odihn?? pe linia 4


EA 758 & EA 824


îmi aduc aminte mai repede astfel de întâmpl??ri nepl??cute oridecâteori ajung printre ?ine ?i macazeââ??Â? iar ace?ti oameni care s-au legat mai mereu, direct sau indirect, de pasiunea mea, mi-au creat numai nepl??ceri. îmi venea s?? merg acas??, s?? las tot balt?? ?i s?? nu mai vin acolo niciodat??.

îns?? pe linia 2 venise R652, Suceava Nord ââ??â?? Bucure?ti Nord, unul dintre cele mai eficiente ?i mai confortabile trenuri care leag?? nordul ???rii de capital??. Acest a fost tractat, ca de obicei, de o locomotiv?? electric?? Siemens, 45-0343-9. Zgomotul unic al ventilatoarelor, precum ?i cifrele inscrip?ionate în dreapta p??r?ii frontale a locomotivei îmi dau fiori de fiecare dat?? când m?? aflu în Gara de Nord ?i v??d un tren tras 450 de km de aceea?i locomotiv??. Cât de mult poate rezista o locomotiv?? electric?? pe traseuââ??Â? 500, 600, 700 de km? Dup?? nici 2 minute de sta?ionare, Rapidul î?i ia c??l??torii în vagoane ?i fuge spre sud, spre t??râmurile c??lduroase ale Bucure?tilor.

EA Siemens 343 cu R652 pleac?? spre Bucure?ti


EA Siemens 343 cu R652 pleac?? spre Bucure?ti




8:10<i></i>
Dup?? ce ne-am mai calmat, rama electric?? Z6100, 56-0007-3, reprezentând trenul P5733, Suceava ââ??â?? Cacica, intr?? în gar?? pe linia 1 ?i î?i ia primii c??l??tori spre Cacica. între timp, la ora stabilit?? în Mersul Trenurilor (8:11), Acceleratul 1838, Timi?oara Nord ââ??â?? Ia?i, pleac?? din Suceava spre destina?ia final??.

Automotorul electric intr?? în Gara Burdujeni


56-0007-3, reprezentând trenul P5733, Suceava ââ??â?? Cacica




8:20<i></i>
Undeva, departeââ??Â? din triaj cred, o locomotiv?? diesel-electric?? de 2.100 CP manevreaz??, sub atenta semnalizare a culorii alb-lunare a semnalului, 10 cisterne cu materiale explozibile (benzin??, motorin??, GPL). Din p??cate, nu am ajuns pân?? acolo s?? fotografiez locomotiva, pentru c?? se anun?ase sosirea trenului accelerat A1851, Constan?a ââ??â?? Suceava Nord. Acesta a fost tras de electrica modernizat?? EA 855 ?i avea s?? plece, tot atât de repede cum a venit, spre I?cani, sta?ia de final a rutei trenului. Mul?i c??l??tori au vrut s?? urce în acesta, au crezut c?? este Acceleratul A1833 de Timi?oara, acesta fiind în întârziere.

Un sulzer manevra vagoane de marf?? din triajul Suceava


Acceleratul A1851 î?i las?? c??l??torii din Mangalia în Suceava




8:30<i></i>
Dou?? vagoane albastre, o electric?? clasic?? de clas?? 40 ?i de culoare ro?ie, înregistrat?? cu num??rul 663, sose?te în sta?ie pe linia 3 la ora 8:30. Trenul este P5601 Ia?i ââ??â?? Putna ?i a ajuns cu aproape 30 de minute întârziere. Mecanicul locomotivei acestui tren ââ???žparcheaz??ââ?? în dreptul locomotivei 824, electrica ce-a adus Timi?oara mai aproape deââ??Â? Suceava. Mul?i c??l??tori au fost enerva?i de faptul c?? Acceleratul de Ia?i ââ??â?? Timi?oara Nord întârzie cu minutele, reu?ind s??-mi treac?? urechilor multe lucruri urâte.

Personalul Ia?i - Putna ajunge în Burdujeni pe linia 3


Dou?? mândre electrice, la o ?uet??





8:40<i></i>
Iat?? c?? EA 86 î?i dezmiard?? ro?ile în b??taia sabo?ilor de frân??, c??l??torii nervo?i urcând, în cele din urm??, în acceleratul ce-i va duce spre meleaguri b??n???ene. Acceleratul A1833, care trebuia s?? ajung?? la 8.11 în Suceava Burdujeni, a poposit aici abia dup?? 30 de minute, la 8:41.

EA 86 trage acceleratul de Iasi spre Timisoara


Acceleratul de Timisoara se indreapta spre submagistrala 502





8:50<i></i>
Al??turi de Ionu?, ne uitam la tabelul Mersului de Trenuri ?i am observat absen?a apari?iei Acceleratului de Bra?ov ââ??â?? Suceava Nord pân?? la aceast?? or??, un alt tren vedet?? care aducea aici diverse locomotive bra?ovene clasice. îns??, dup?? plecarea rapid?? a lui A1833, la 8:50, spre Timi?oara Nord, sose?te întârziatul de la Bra?ov, tractat de EA 263. Aceast?? locomotiv?? a fost dotat?? cu proiectoare ?i cu pantografe cu sanie dubl??, iar din punct de vedere estetic ar??ta foarte bine. De îndat?? ce î?i las?? c??l??torii în Burdujeni, A1751 pleac?? spre I?cani înso?it de P 5601, imaginea putând fi observat?? în cele de mai jos.

EA 263 ajunge pe t??râmuri sucevene din Bra?ov


întreceri de trenuri... accelerat vs. personal




9:00<i></i>
întrucât era ora 9 ?i pe tabela Mersului de Tren nu se anun?a prea mult?? activitate FeRoviaR?? pân?? la ora 11, ne-am deplasat, încet-înceti?or, spre podul rutier de peste magistrala 500.
Mergând pe strada paralel?? cu liniile ferate, am dat de un vagon UWZ, care, din câte am în?eles eu de la ni?te pasiona?i de trenuri de la railwayfan +++ link, a fost destinat aliment??rii cu ap?? pentru trenurile tractate de locomotive cu aburi. în mai pu?in de 5 minute, eram de partea cealalt?? a magistralei ?i am z??rit locomotiva diesel-hidraulic?? LDH45-254, iu?eala maxim?? a acesteia fiind de 60 km/h. Dintr-o dat??, îmi imaginez cum astfel de locomotive tractau, pe timpuri, trenuri de marf?? / de persoane pe por?iuni unde acum puterea miilor de cai putere electrici gonesc pe drumurile de fier.

Mersul Trenurilor din... 9 aprilie 2008


Vagon UWZ, ascuns printre liniile p??r??site ale triajului Suceava


Vagon UWZ, detaliu


LDH45-254, cu treburi petroliere prin Suceava


Detaliu cu LDH45, Triaj Suceava





9:10<i></i>
Poate c?? nu era treaba noastr??, îns??ââ??Â? sui?i pe pod, am z??rit un mic mare incendiu la o ?eav?? de gaz de peste 1 metru diametru lâng?? Carrefour. Am fost aproape de acel loc, iar între timp cei de la E-ON au pus sub control situa?ia.

Mic incendiu la reteaua de gaz suceaveana





9:30<i></i>
Ne aducem aminte c?? scopul venirii noastre la Suceava a fost acela de a ne mai cl??ti ochii ?i încânta urechile cu imagini ?i sunete de vehicule feroviare, astfel c?? ne întoarcem la pod. Spre Burdujeni, am remarcat c?? o cale ferat?? traverseaz?? strada ?i ajunge la o benzin??rie particular??. Locomotiva LDH45-254, v??zut?? mai devreme, f??cea manevre cu vagoane cu produse petroliere.

Vagoane container in triajul Suceava


Locomotiva diesel-hidraulica la datorie


Mama si... cei doi puisori... unul alb, celalalt negru




9:40<i></i>
Se pare c?? sfâr?itul incursiunii noastre FeRoviaRe a constat în vizionarea de trenuri de marf??. Situa?i pe pod, am remarcat o navet?? lung?? ?i combinat?? cu tot felul de vagoane de marf??, pe care v?? invit s-o viziona?i aici, începând cu minutul 4:30. 60-1337-9, a?a scria pe pl??cu?a locomotivei DA, care era dotat?? cu fluier ?i manevra cu mândrie vagoane spre liniile de triaj ale sta?iei CFR Marf?? Suceava. La 9:42, voios, ca de obicei, automotorul electric de origine francez??, Z6100, intr?? în Burdujeni, trenul reprezentând Acceleratul A10857, Ia?i ââ??â?? Vatra Dornei B??i.

Sulzerul 1337 cu multe, multe, multe vagoane de marfa


Garnitura de marf?? d?? înapoi spre triaj


Detaliu cu locomotiva diesel-electrica DA 1337


Acceleratul A10857, Ia?i - Vatra Dornei B??i, se îndreapt?? accelerat spre peronul G??rii Suceava Burdujeni


Plec??m spre centrul Sucevei, mândri de ceea ce am surprins în Burdujeni, deja gândindu-ne la o viitoare ie?ire în capitala Bucovinei.

O cifa




13:15<i></i>

Ajun?i în F??lticeni, am fost la cabinetul medical al Colegiului Tehnic ââ???žMihai B??cescuââ?? pentru a face un vaccin contra Hepatitei B. Aici am observat o mini-ma?inu??? ro?ie, care pare c?? seam??n?? cu un Fiat 500 ââ??â?? genera?ie veche.

Mini-ma?inu?a din F??lticeni





15:10<i></i>
Automotorul Desiro, 96-2040-2, avea s?? plece spre Dolhasca din F??lticeni în apropierea orei 15:15. M-am bucurat nespus s?? v??d ?i o locomotiv?? Sulzer de manevr?? printre liniile aproape p??r??site ale g??rii din F??lticeni. Aceasta a fost 60-0723-1, num??rul de înmatriculare fiind turnat cu cifre negre pe fond galben. Locomotiva a venit cu 4 vagoane cu cereale pentru a prelua ni?te vagoane cu ulei cu tip de cupl?? ruseasc?? ?i vagoane Gbs înc??rcate cu îngr?????minte.

Personalul F??lticeni-Dolhasca, înconjurat de verdea??? ?i vagoane cu îngr?????minte ?i cerealeââ??Â? goale


Desiro-ule... pe locuri... fii gata... PLEACA!


Sulzer-ul 723, mergând s?? adune vagoanele goale din sta?ia F??lticeni


LDE-ul g??lbior, între doi stâlpi de iluminat moderni


Vagoane cu ulei ruse?ti


Vagoane goale cu cereale, localizate în Gara F??lticeni



Din punct de vedere FeRoviaR, ziua de 9 aprilie 2008 s-a dovedit a fi r??coroas??, o zi aproape normal?? de prim??var??, dar cu o înc??rc??tur?? important?? în termeni FeRoviaRi. Am reu?it, al??turi de fostul coleg de liceu ?i actualul coleg de facultate, Ionu? Ipate, ââ??â?? s?? fim în mijlocul c??l??torilor, mecanicilor de locomotiv?? ?i a impiega?ilor de mi?care laolalt??, s?? observ??m ?i s?? admir??m, cu deosebit?? considera?ie fa??? de ceea ce fac, pe acei oameni cu suflet mare. Oameni care lucreaz?? în calea ferat??, oameni care, pe lâng?? familie ?i prieteni, trebuie s??-?i împart?? timpul cu aceast?? meserie de aur! Oameni c??rora vreau s?? m?? al??tur ?i eu!
 
Jos palaria! Excelent... daca nu ma insel, ai mai scris si pe vechiul forum, nu-i asa? Imi pare ca recunosc stilul. Da-i inainte! :aplauze:
 
Excelent reportaj! Felicitari, intr-adevar in articol "citibil", unul dintre putinele, de la cap la coada.
Bravo! :aplauze: ... si la cat mai multe.