Repunere pe sina a unei locomotive deraiate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
In primul rand sunt uimit sa vad ca locomotiva se poate ridica asa, cu un cric hidraulic bagat sub tampoane. M-as fi asteptat ca tampoanele sa se rupa sub greutatea locomotivei, in definitiv ele sunt gandite pentru socuri axiale! E drept ca si eu imi ridic modelele mele la scara N in felul asta, luandu-le cu grija de tampoane, insa nu tot ce facem cu modelul e valabil si in realitate!

Mai fratilor, care va pricepeti la chestii din astea, sistemul asta cu ridicatul de tampoane e "cuser" sau e doar o inventie a locala bazata pe principiul "merge si asa"?
 
Din cite stiu si la CFR se foloseste asa ceva. Insa nu mi se pare corect modul de proptit cricul sub tampoane, puteau pune intre cricuri si tampoane o traversa de lemn, daca spatiul le permitea.
 
Probabil ca nu e o chestie generala, dar sunt multe de discutat, pana una alta, la capete bratul fortei e mai mare, deci greutatea e putin mai mica decat greutatea care ar fi sustinuta in mod normal de boghiu, totusi sunt de accord cu cele doua opinii de mai sus.
 
lemn au pus intre tampoane,insa nu se vede...cred eu.sub cricuri au lemn.daca nu puneau, nu o ridicau,sareau cricurile,sau au capetele semirotunde ca sa se aseze
bine tampoanele
de rupt nu se rupeau tampoanele,poate suruburile...insa suruburile bine stranse,
rezista mult
 
Ridicarea vehiculelor de cale ferata se face din puncte bine determinate.
De exemplu in cazul vagoanelor, repunerea pe linie se face cu vinciuri sau cu alte instalatii de ridicat. Ridicarea se face fie din patru puncte situate in dreptul crapodinelor (daca vagonul este pe boghiuri), exceptie constructia vagonului si atunci aceste puncte se deplaseaza, sau din dreptul osiilor cand vagonul este pe doua osii sau de sub traversa frontala (cam in dreptul tampoanelor). In zonele de ridicare sunt sudate table striate pentru a nu aluneca vinciurile. Chiar si asa, din practica se recomanda punerea unui adaos dim lemn pentru a evita alunecarea metal pe metal (vagon pe vinci).
Similar este situatia ridicarii locomotivelor (numai ca acestea se ridica de obicei numai din lateral, deoarece in zona frontala este plugul si este mai dificil sa faci puncte de ridicare).

In cazul de fata, din punct de vedere structural, tamponul - constructie tubulara este solicitat la incovoiere. Suruburile sunt solicitatte, dar talpa tamponului care apasa pe traversa frontala disperseaza forta pe aceasta.
Si apoi, importat este sa pui locomotiva pe linie, tampoanele se pot schimba daca nu mai sunt bune.

Ca sa revin un pic la instalatiile de ridicat: in ateliere se utilieaza vinciuri electrice care mai nou se pot muta pe acelasi sistem ca un transpalet pentru transport marfa (cele vechi aveai nevoie de o macara - pod rulant).
Vinciurile hidraulice de 20-30 t (cu 4 vinciuri de 30 t poti ridica chiar si o locomotiva pe 6 osii) sunt de dimensiuni acceptabile (transportabile de 1 cel mult 2 oameni).
 
Se pare ca merge, in plus, nu au ridicat si din spate, doar au inclinat locomotiva, deci sarcina e mult mai mica.
Cand au ridicat cu macaraua cele 2 drezine pentru lucru la catenara care au montat catenara pe 41, au legat cablurile de tampoane. La prima nu s-au prins sa treaca cablurile pe sub balustrade, le-au trecut pe deasupra, cablurile au apsat pe balustrade si le-au rupt :( . La a doua nu au mai avut probleme.