Set de trei vagoane de Tipul AVA 200 salon - A.F.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@WeepingEye


Din ce am putut observa, vorbim de o constructie noua, desi ma asteptam sa se foloseasca matritele ACME si LS Models cu care s-au scos vagoane DB.

Nici un produs de la cele doua firme mentionate mai sus nu semana (decat generic) cu noile vagoane AF. Este adevarat ca vorbim despre vagoane de 26,4 deci cu aceeasi lungime si dezvoltate pe baza vagoanelor Corail, Eurofima sau Z sau Z1 sau Z13 cum vrea fiecare sa le numeasca.
Iar cablurile alea sunt gri, usor translucide, si nu negre, ca in realitate. .......Se insista in continuare si in mod stupid la realizarea burdufului de protectie a arcului elicoidal al suspensiei secundare din plastic gri, in timp ce in realitate este negru semi-mat (cauciuc).


Eu am vazut ca boghiurile si cablurile sunt vopsite gri si nu mi se par translucide sau cel putin la setul meu. Probabil in urmatorii 10 ani vei avea marinimia sa ne prezentati vagoanele pe care le aveti in colectia Dv de la alti producatori care le-ai achizitionat cu cablurile si burduful vopsit in negru. Sunt deosebit de impresionat de mica Dv. recenzie care este total incopleta avand in vedere ca v-au scapat cu desavarsire interioarele care nu sunt demne de ignorat sau inscriptiile de pe agregate ( poate intr-o buna zi avand in vedere ca sunteti atat de perfectionist le veti masura cu micrometrul si ne veti spune ce dimensiuni au asta daca reusiti sa le vedeti :| )

Acum sa nu mi-o luati in nume de rau insa am vazut interventia Dv. in legatura cu locomotiva 060-EA lamentandu-va ca nu s-a realizat dunga alba pe interiorul geamului insa din cate am vazut la ultimele modele s-a realizat acest lucru insa nu am vazut apreciind acest lucru ( cine stie poate cineva chiar citeste acest forum si tine cont de criticile CONSTRUTIVE insa daca nu sunt si aprecieri dupa imbunatatirile aduse dece ar mai fi motivat producatorul sa o faca???vezi produse TILLIG)


O seara buna si bucurativa de modele, oricare ar fi ele.
 
@tfa2003
Pentru ca daca se facea ruta Suceava - Bucuresti Nord se suparau cei din Cluj, daca faceau ruta Arad - Bucuresti Nord se suparau cei din Timisoara, va dati seama ca aveam 2 pagini numai cu postari din cauza rutei de pe placa.

Cat priveste numarul vagonului nici mie nu imi convine ca este gata pus, dar cum am vazut destule trenuri formate din 3 vagoane cu vagonul nr 1 cl 1 nu mi se pare asa mare tragedie, am sa le folosesc asa cum sunt.
 
Un Bucuresti Nord etc. nu se putea scrie pe acolo?
Da-le idei si o sa apara ceva asemanator cu autocolantul de la EA-ul clasic :lol: ! Pe bune, chiar numerotarea vagoanelor lipsea!

@sorin:
Chiar nu stiu daca sa privesc mesajul ca pe un misto sau nu! O sa pretind ca nu am vazut ironiile si voi raspunde pe scurt la cateva puncte atinse (ma gandesc ca daca tac, accept criticile ca fiind indreptatite!):
1. dupa cum se observa, am mentionat ca este o constructie noua - nu am spus ca acest lucru este de apreciat, dar avand in vedere ca lipsesc comentariile negative, consider ca se subintelege;
2. am vazut vagoane din setul AVA200 scos de AF, cod 25003 cu cabluri translucide - cine ma cunoaste stie ca nu vorbesc balarii, iar verificarea afirmatiei este mult prea simpla pentru a mai discuta ceva;
3. setul LS Models 40129 contine doua vagoane cu boghiuri Y32 cu burdufuri negre; cablurile sunt, intr-adevar, gri, dar au forma celor de la AVA200 rosii, adica cu clemele de prindere, ceea ce este un plus;
4. nu am desfacut vagoanele, asa ca am preferat sa nu vorbesc despre ce nu cunosc - majoritatea apreciaza chestia asta; totusi, spre deosebire de vagoanele DB de care am amintit anterior, pot spune ca aceste AVA200 salon nu au portbagajele longitudinale de deasupra geamurilor;
5. KEG-ul are dunga de pe geamul mecanicului (dreapta cabinei) vopsita pe exterior, desi daca era pe interior efectul era mult mai aproape de realitate, dar lipseste cu desavarsire de pe geamul usii cabinei - asta daca trebuie neaparat sa fac comentarii despre KEG, pentru ca, din cate imi amintesc, nu am scris nimic despre aceasta locomotiva (am ignorat complet problema); in afara de KEG, nici un alt EA facut de ACME / AF pana acum nu are dunga pe vreun geam de la cabina (stanga sau dreapta);
6. motivatia producatorului este cascavalul pe care il incaseaza, chiar daca modelele au lipsuri;
7. prea multa apreciere duce la blazare, ceea ce nu este de dorit - se poate observa usor ca dupa ce s-a scris ca EA-ul cu cap rosu ruleaza silentios (?!), nu s-a mai intevenit asupra reductoarelor si toate rasnesc ca niste apucate; pe de alta parte vreau sa privesc farurile inferioare galbele ale EA-urilor ca pe o consecinta nefericita a ridicarii in slavi an ND2-ului lui Bachmann.
 
@Gam3
Bineinteles ca iesea un circ total, chiar as fi fost trist sa ma insel, dar... vagoanele sunt totusi facute dupa unele reale care merg undeva...asa ca, pe acest criteriu mai puteam estompa...
 
Buna,

Constat inca o data ca la fiecare aparitie de model pe piata romaneasca se dezlantuie si pasiunile: de la caderea in extaz la eternele "tipete" legate de preturi si la clasicele critici, mai mult sau mai putin fondate; nu e insa o caracteristica romaneasca, priviti in Italia, in Franta si chiar si pe DSO si veti intalni toate astea si acolo.

In ceea-ce priveste criticile aduse de Vali modelelor AF, m-am obisnuit sa citesc cu atentie ce scrie, sa privesc modelele respective si apoi sa constat ca are de cele mai multe ori dreptate; in privinta setului actual AF inca nu le-am tinut in mana asa ca trebuie sa imi bazez constatarile pe fotografiile de detaliu primite de la Iasi.

Ca modelele sunt pe ansamblu de buna factura si gradul de "recunoastere imediata" al originalului este mare era de asteptat, dupa reproducerea corecta a B11 21-90. Forma peretilor laterali e corect reprodusa, acoperisul a fost preluat probabil de la 21-90, dovada fiind aeratoarele de deasupra toaletelor, corecte pentru acesta insa prea mari pentru vagoanele salon; avand in vedere pretul, mi se pare un compromis acceptabil, mai ales ca acoperisul a fost completat cu aeratoarele circulare la partea superioara; ramane de vazut atunci cand vor aparea A10 10-70.0, 10-90.0 si B11 21-86 daca acestea vor primi si a treia grila de aerare sau daca se va mentine acest compromis.

Inscriptiile mi se par, dupa verificarea cu originalul, in cea mai mare parte corecte. Ma surprinde faptul ca A10mee 10-70.1 este marcat cu V.max 200 (la 10-70 in mod normal 160, la 10-90 200) insa cum nu am o poza cu 10-70 101 la indemana si la "Astra se poate orice" nu am (inca) ce comenta. De asemenea remarc cu placere inscriptiile complete de pe sasiu, sorturi si agregate, in culorile originale.

Boghiurile "made by AF / ACME" sunt corect realizate, observatiile lui Vali privind modelul LS folosit la B11 21-90 sunt pertinente; ACME / AF este o firma "de nivel inalt", deci comparatia cu LS trebuie in acest sens acceptata; daca facem o comparatie cu Roco sau pseudo-firme a la Tillig sau Heris, e clar ca gradul de detaliere de la AF este cu mult superior.

Privind interioarele, nu se ajunge la extreme ca la Bpmz291 al LS (dupa mine, chiar superflue) insa avem scaune cu tetiere colorate, mese aplicate separat si interioare reproduse corect in functie de clasa; ramane de vazut daca la vagonul 10-91 si 89-87 se vor materializa diferentele - asa cum il cunosc pe Dl. Corodescu, ma astept sa o faca.

In concluzie, nivelul asteptarilor fata de acest set era inalt si acesta este in cea mai mare parte satisfacut; ca vagonul B11mee 21-76 053 nu merge pe IC "Mihail Eminescu" la Suceava precum originalul sau acum cateva luni mi se pare un moft, ca unele piese gri sunt usor translucide este cerva tipic pentru productia chineza de la Sandakan, MG si AFA si nu numai; micile inadvertente de detaliu pot fi dupa parerea mea trecute cu vederea.

Sunt curios daca boghiul Y32R construit nou de AF poate fi echipat cu patina electromagnetica, insa Dl. Corodescu va lamnuri in mod sigur si asta.

@sorin: UIC nu prevede in fisa sa UIC 567-2 la nici o editie un standard "UIC Z3"; s-a impamantenit doar denumirea Z1 (Z climatizat sau presurizat, V.max 200 sau peste) si Z2 (Z neclimatizat, V.max 160); de aceea avem si denumiri "corcite" (Astra insesi numeste B11mee 21-76 ca "Z2 climatizat" intrucat nu indeplineste toate criteriile de Z1).
 
Sa se faca lumina :D







Iluminate cu rigleta cu 14 leduri, decodor DCC cu 4 functii, ledurile sunt grupate in 4 grupe, fiecare grupa se poate aprinde individual.
 
Buna,

Cu comanda separata? ;-) adica lumini de avarie, lumini de citit, ecrane de telefoane mobile ale calatorilor... Chiar asa, unde sunt calatorii?

Arata super!
 
De cordonul ombilical ce leaga boghiul de sasiu cam greu sa scapi, dar poti face o modificare sa culegi ambele polaritati de pe fiecare boghiu.


Boghiu original


Lamelele de colectare "despicate"


Boghiu asamblat cu lamelele noi


Contrapiesa folosita pentru pozitionarea lamelelor (este facuta din ABS de 1 mm)


Si ca sa utilizam la maxim facilitatile oferite de sistemul de iluminare, am dotat vagonul si cu lumina de capat.

Modulul ce a fost montat


Ledurile sunt super-tare-bright, curentul este limitat la 0.5 mA @ 16Vdc


Oprit in gara (imaginara)
 
Bravo Gyuri,

legat de culegerea ambelor polaritati, metoda de mai sus nu prea ajuta (parerea mea). Adica da, culegi ambele polaritati, dar fiecare polaritate doar pe 1 osie / boghiu, deci tot cam acolo.

Sper sa imi fac timp sa vad daca lamele STA facute special pentru vechile vagoane ava200 se potrivesc si la acestea noi unde boghiul este schimbat.

Inca odata felicitari pentru luminile de capat!
 
Horia a spus:
Sunt curios daca boghiul Y32R construit nou de AF poate fi echipat cu patina electromagnetica, insa Dl. Corodescu va lamnuri in mod sigur si asta.
Exista gauri pentru asa ceva! In pozele lui Gyuri se vad niste gauri dreptunghiulare in zona lata dintre lonjeroanele boghiurilor, inainte sa se subtieze si sa se formeze traversa. Vagonul Arenaways prezentat de ACME / AF avea patine, deci exista si matrita pentru ele.

PS: Nota 10 pentru ambele iluminari (de salon si de fine de tren). Combinate cred ca sunt de mare exceptie!
@Gyuri: vreau sa stiu cum sta treaba cu colectarea ambelor polaritati de pe cate o osie a fiecarui boghiu - este ceva la care ma gandeam de mai demult - desi per total fiecare polaritate se culege de la doua osii, baza de culegere este mai mare iar cuplul de frecare dintre roata/osie si lamela este mai mic.
 
@Vali,
Solutia mea este una de compromis. Din pacate frecarea este mai mare decat la varianta originala (fixarea in mijloc este rigida, si cele 2 brate care ating osia sunt mai scurte). Dar nu cauzeaza probleme, si avem cate 2 puncte de culegere pentru fiacare polaritate. Este adevarat, varianta sugerata de Florin ar fi mai buna. Dar pana sa avem lamele corespunzatoare, si aceasta solutie ma multumesc 100%.

In timp ce experimentam cu despicatul lamelelor am dat de o problema de fabricatie. Ruland garnitura, la iesirea din curba (mai exact la intrarea pe portiunea dreapta) deraia in mod frecvent. Am investigat putin impreuna cu Lucian, si am observat ca telescopul de pe boghiu freaca partea laterala a carcasei (observati in zonele marcate cu rosu)






Planul superior al telescopului, care este identic cu planul sistemului de amortizare intra deasupra nivelului inferior al caroseriei. Aceasta problema putea fi evitata din proiectare.



Detaliu



Ce ne ramene de facut: putem pune o saiba de grosime de 0.5 mm pe axul boghiului , astfel se va creste distanta intre boghiu si caroserie, nu va mai aparea frecarea, dar cupla nu va fi la inaltime standard (trebuie vazut daca mai suntem in tolerantele specificate de NMRA, si daca nu va crea alte probleme la cuplarea cu loco), sau putem pili din planul superior al boghiului. Alte idei?

Poate cei de la AF/ACME vor lua in considerare acest mic feedback, si vor face corectiile necesare la o serie urmatoare
 
Problema apare la R3 si R4 Roco, din cate am experimentat eu si Lucian, Florin nu a observat probleme pe traseele realizate cu sina flexibila la diorama de la muzeu
 
Am pus riglete Viessmann cu lumini galbene in acest set de vagoane CFR.
Va las sa admirati pozele.


RIGLETELE











MONTAREA PE TAVANELE VAGOANELOR









POZE LA FINAL























P.S.
La seturile mele pun lumini albe. Voi reveni cu poze.
 
Buna,

Cred ca se pot inlocui fara prea mari eforturi LED-urile de pe rigle cu unele Warm White sau Sunny White sau Gold White sau chiar albe si reci, pentru ca din cate stiu vagaonele salon AVA200 au iluminatul general fluorescent "rece" iar cele mai noi 10-70.1 si 21-76 au iluminatul individuazl pe LED-uri... Si la Astra sigur n-au pus Sunny White ;-)

Pe cat imi displace culoarea galbena a iluminatului interior, pe atat imi place faptul ca aceasta nu este prea puternica ci foarte decenta. Nimic nu ma scoate mai mult din minti decat un vagon care prin lumina sa interioara excesiva ilumineaza intreaga diorama...
 
@Gyuri:
Toata viata mea am constatat ca sunt putin cam ghinionist, dar de data asta vad ca am ceva noroc: la setul meu, intre amortizoarele verticale si cutia vagonului este un luft de 0,5 ... 1,0 mm, ceea ce face ca boghiul sa nu se agate la revenirea din curba. Luftul este variabil si tine deci de factori "necontrolabili" - erori de fabricatie - deformatii ale sasiului sau ale cutiei. Cred ca tot ce trebuie este un control mai riguros al calitatii, sau poate pur si simplu un control al calitatii. Ti-as da o sugestie, sa schimbi sasiele intre vagoanele de clasa a doua si sa vezi daca mai ai probleme.
Mai demult, pentru alte vagoane, m-am mai gandit la un alt mod de colectare individuala pe fiecare osie a curentului pt iluminat, dar fara sa fac teste: un inel din sarma pus pe osie si din care pleaca un lantisor lung de cateva zale, dupa care se trage firul de cupru catre vagon. Inelul este usor dar sub greutatea lantisorului foarte flexibil, va calca permanent pe osie. Se poate impiedica deplasarea laterala a inelului prin pozitionarea convenabila a legaturii fixe a lantisorului sau printr-o alta legatura a inelului cu o ata de papiota neagra. Asa cum am spus, este doar teorie. Pentru un contact mai bun, inelul poate fi inlocuit cu cateva spire de ax de pix, doar ca ar fi de dorit un material mai moale decat osia.
 
@mity

Arata groaznic cu lumina galbena, nu stiu ce economie a facut ca a luat baghete cu lumina galbena...

Din cate am vazut vagoanele moderne au iluminare fluorescenta - care se poate imita cel mai usor cu LED-uri albe ( alb rece ), iar vagoanele care au iluminare pe LED-uri utilizeaza LED-uri alb rece.

LED-urile galbene se potrivesc doar acolo unde trebuie sa imitam lampi pe gaz, iar cele warm white imita becul cu incadescenta!

@Horia

O regleta de iluminat digital din generatie noua permite reglajul intensitatii luminii cu ajutorul CV-urilor, asa incat se pot seta intensitati diferite intre diferite zone ale vagonului pentru mai mult realism...