Linia 915 Resita Nord - Caransebes

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.050
93
La data de 26 -02-2011 am executat ad - hoc o expeditie in regim -avarie- pe linia 915.
Datorita anumitor considerente de conexiuni intre trenurile a 2 companii, aceasta expeditie a devenit un circuit complet.

Asadar la 13.19 am luat P 14453.Cum afara era frig si fara mare luminozitate nu am prea pozat traseul mai ales ca il am pozat, am fost de atitea ori.
Totusi nu m-am putut opri sa nu pozez gara Maureni


comparativ cu 2008


era pe aici vorbire de parazapezi care acum sint garduri.


Fata de anii anteriori, Maureni e distrusa, insa Ghertenis este acum locuinta in jumatate de cladire, cealalta jumatate fiind inca abandonata si devastata, idem Bocsa Romana, unde intr-o jumatate au aparut 3 termopane.

Aici anii anteriori
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5169&postdays=0&postorder=asc&start=0

Resita Nord
Practic lipsesc doua statii ale liniei, Resita Sud si Resita Noua. ramine speranta ca odata si odata o sa le pozez. Poate inainte de modernizare.
In Resita Nord, este abandonata o cisterna nituita, am cautat boghiul, celalalt e mascat de un zid,locul unei placi de intoarcere, apoi printr-o curba la dreapta P 9164 se inscrie spre Caransebes lasa in stinga linia Timisoarei. In paralel e linia UCMR , un depou de tramvaie.



Prima oprire , o cladire din vaiuga :confused: :confused: :confused: Cred ca e prima data cind vad asa ceva la CFR. Coboara 3 persoane.
Linia serpuieste pe coasta mi se pare intr-o coborire continua, si sint surprins de o multime de cantoane abandonate., sanatoase, bine zidite.


Statia Ezeris este in curs de dezafectare


urmeaza Brebu, dar mecanicul trage trenul departe de cladire, oricum e acelasi proiect, iar in statie o gramada de cantoane


statia Valeadeni, e in curs de ,,ecologizare " a zonei, cineva imi spune ca dupa legenda locului fintina are 20 m adincime. :roll:


in statia Cornutel Banat asteptam la cruce P 9165.
Aici sala de asteptare a fost sau este magazin mixt, dar nu stiu ce e cu nisa aia de sub acoperisul mic intr-o apa, in ea erau doua scaune.
Fintina cu acoperis mare si pictograme moderne pe un WC tip vechi. :confused:
La sosirea P 9165 se observa atit repetitorul BLA dar si un repetitor mecanic ramas pe pozitie.



Un destept s-a trezit sa farbuiasca zidul de piatra cu fata vazuta sau cum se cheama piatra naturala.Mai mult l-a farbuit verde probabil sa il ascunda in peisaj pe timp de vara.




Spre Caransebes, linia ajunge linga niste stabilimente industriale si opreste la Paltinis. Abia dupa plecarea trenului, dupa linia de tufe din poza, se ivesc doua linii care ajung la un cintar si se pare ca era o statie acolo, in zona unde se racordau la retea se vede fundatia unei cladiri si surpraiz un macaz in uz. Dar in sens invers, acordul spre Caransebes Triaj, care se afunda intr-un debleu. Pina scot pornesc aparatul, pina deschid usa...



In fine, sosirea in Caransebes, vad ceva interesant, atit o drezina care nu e galbena dar si niste foste remorci de malaxe si alte vagoane vechi, inclusiv Gheuri de lemn.



Fiind o zi neclucratoare, putinii calatori dispar imediat din peisaj. TFG -ul pentru Boutari pleaca.



O particularitate a cladirii e aceea ca e foarte ingusta, merg sa intreb pretul spre Timisoara. Hm, 8 lei diferenta intre accelerat si personal. ma decid pentru accelerat, casiera suna undeva si imi spune ca avea 20 minute intirziere la Virciorova
:confused: :confused: :confused: :confused: auzi domle ce punct de reper -Virciorova- si ca s-ar putea sa mai scoata ceva. Zic, mai ce gest frumos, imi spune intirzierea inainte sa imi dea bilet.

Ies la peron sa vad ce si cum ca pina la 18.14 timpul trece greu, dau o raita: oare ce a fost la inceput pasarela sau electrificarea?


Urc pasarela cu ochii dupa lacatusii care se bateau cu zapada la peron, intre timp dispar si ei.
Pleaca un marfar spre....Virciorova.



si impingatoarea



O poza cu depoul alta cu revizia de vagoane si una cu gara.


Ma mai invirt pe acolo, intru in birtul garei. Uuuuuu, instant sint patruns de mirosul de fum, 2 musterii beau ceva, cred ca nu a fost curatat de cind s-a deschis, se pare insa ca ,,voiajorii si comerciantii" il folosesc tot mai rar de vreme ce vinzatoarea ii spune unui ceferist care vine sa bea ,,o Drobeta" ca de la 1 martie il inchide.
Hm, ce chestie, e o mare aglomeratie de chioscuri in zona, dar ce cauta ceferistii in timpul serviciului sa bea coniac la birtul garei?

In fine nu mai rezist beau cafeaua si ies, mi s-a parut slaba asa ca imi iau alta de la un automat. O posirCA CARE m-a facut sa regret ca am plecat din birt.

Intre timp la garnitura cu care am sosit se ataseaza grupa Resita Sud -Bucuresti Nord.Stiti vagoanele trebuie duse la Resita Sud impreuna cu locomotiva, insa nu se mai practica ,,Garnitura goala", e o clasa 1 si o clasa 2 nu mai este WLAB.

Soseste si A 1691 cam cu 10 minute intirziere, dar cum incolo sint si zone de 120 km/h heheee pe linie nereabilitata.
2 vagoane cu compartimente cu 8 locuri de astea noi si ca sa prind legatuara in Timisoara nord, merg in alt vagon de data asta cu compartimente la capete si salon la mijloc, dintre care unul cu clasa1. Observ ca difera culoarea tapiteriei si numarul calatorilor, mai mic la clasa 1.
Surpraiz, apare seful trenului cu- desigur supracontrolul, sau cum era pe vremuri controlul de stat-
Ma gindesc sa ii cer legitimatia de serviciu, dar nu stiu temeiul legal prin care ei au dreptul lal control, unul dintre ei avea un ecuson prins invers sa nu se vada scrisul, dar unde era prins? era prins in partea de jos a vestonului cam in dreptul prohabului, sa nu fiu vulgar :D
Cam acolo trebuia sa ma implic daca voiam sa ii vad functia.

Totusi la mine vine celalalt, care face o reverenta precum ospatarii in vechile birturi ale garelor, cam asa cum ii vedem in filmele romanesti cu razboi si actiuni prin gari, imi cere biletul, il mizgaleste cu pixul mi-l inapoiaza, imi multumeste, imi ureaza drum bun si face alta reverenta.

Bai zic ce o mai fi in lume? oare daca imi mizgalesc eu data viitoare biletul cu pixul ce o fi?

Ajung la timp in Gara de Nord sar in Regiotrans(acelasi motor si sef de tren cu care am plecat) si merg acasa.

Atita drum pentru linia 915?
 
Nu tin minte sigur , dar parca la Cornulet Banat spre Resita incepe semalizarea mecanica. Spre caransebes iesirea parca e tot mecanica dar inediat apar semnale luminoase. Nu ? Mai tii minte ?

Lucrul care m-a dezamagit cel mai tare, este ca anul trecut in toamna la personalul cu care am plecat din Resita era agatat un vagon de accelerat. Cand l-am intrebat pe nas ce cauta vagonul ala la la un personal stii ce mi-a zis: pana la vara cand incepe sezonul de mare, vagonul sta agatat aici. Sa te mai miri cand traversezi tara 14 ore pana la mare in trenuri insalubre. :-x
 
Semnalizarea este BLA spre Caransebes, nu am remarcat spre Resita pentru ca nu am stat cu usa deschisa. Dupa repetitor cred ca e mecanica.

Nu stiu cum este acum, dar a fost o vreme cind un personal ducea si aducea garniturile si locomotivele grupelor de Bucuresti si Mangalia.Am vazut in livret circula cu DT si locomotiva impingatoare duce vagoanele...
In mod normal nu are de ce sa duca toata ziua grupa.Acum nu mai are vagon de dormit pentru Bucuresti.
Nu imi dau seama de ce trebuie sa circule separat si nu tip personal ca in alte parti?
 
Salut DanTM,

Foarte interesante cantoanele alea din zidarie de piatra! As zice ca sunt toate din perioada interbelica, pe vremea cand in Romania se faceau inca lucruri de calitate. Noteaza zidaria "in hexagon" de la partea inferioara (soclul) cladirii statiei Ezeris. Si la Cornutel e la fel.

E un mod de a pune zidaria de piatra mai deosebit folosit in epoca si care permite zidariei sa preia eforturi taietoare fara probleme. De aceea se foloseste la socluri si in situatiile unde pamantul de fundare este slab si exista riscul aparitiei de tasari inegale care ar "rupe" zidaria. Acum nu se mai face asa ceva, sa foloseste beton armat. Cladirea aia din zidarie de piatra "farbuita" pe dinafara e de tot rasul, dar nu stiu de ce nu-mi vine deloc sa rad. Seamana cu garile din perioada Elie Radu, din caramida aparenta, tencuite la ordinul unei "somitati" din conducerea de partid si de stat care avea doar cu doua clase mai mult decat trenul.
 
Cladirea verde nu e tencuita, e direct vopsita peste piatra.

Am trecut si peste viaductul Valea Porcului (cred ca asa se numeste) care a dat probleme in executie, fiind mentionat si in lucrarea Constructii pentru transporturi.
 
@ DanTM:

Stiu ca nu e tencuita, e numai vopsita pe dinafara! Ideea era ca oricum ai face-o, e o porcarie sa dai cu ceva peste un finisaj care este gandit sa ramana aparent. La fel au facut cu soclul din zidarie de piatra al caminelor DBSR de aici din centrul Constantei: peste piatra aparenta au dat cu vopsea de ulei maronie! :confused:

Avem in Constanta multe blocuri unde pe fatada este placaj din piatra de Techirghiol. Au fost "reabilitate termic" si pus polistirenul peste piatra naturala... No comment :(
 
Ce sa le ceri, cine sa compare finisajele de odinioara cu polistirenul si termopanul.
Cred ca mai e si snobism.
 
Oare cite persoane privesc cladirile dincolo de ,,folosinta" lor si inteleg principiul folosirii pietrei pentru preluarea tensiunilor ,,mascat" insa in creearea unei fatade deosebite care mai mult de atit, nici nu necesita lucrari ulterioare speciale de ingrijire(vopsit periodic, refacere de tencuiala)????
 
termopanul se poate incadra foarte bine in "peisajul" cladirii,fara sa bata la ochi.de altfel nu vad alta solutie,caci in ziua de azi,tocaria din lemn nu se mai face (daca se mai face) asa cum se facea pe vremuri (lemn lasat la uscat 7 ani).insa peste piatra sa aplici polistiren,mi se pare deja mai mult decat ignoranta,in combinatie cu dorinta de a fi la "moda"...
 
Hai sa fim seriosi, lemnul nu se mai lasa la uscat cu anii pentru ca exista uscatoare.
Aici la mine este o firma care face ferestre de lemn cu sticla termopan.
 
Cosmin,

Ai dreptate ca in ziua de azi lucrurile nu se mai fac cum se faceau pe vremuri, insa se poate inlocui tamplaria veche cu una noua si intr-un fel in care sa nu "zgarie" la ochi. Se poate respecta modul de impartire al ferestrelor originale, culoarea si aparenta de lemn chiar daca de fapt sunt profile PVC . Fara a mai vorbi ca sunt in continuare, asa cum zicea si DanTM, si firme care fac tamplarie de lemn traditionala de buna calitate. Daca mergi in zone istorice precum centrul orasului Amsterdam sau la Florenta vei vedea ca toate ferestrele acolo sunt realizate respectand aparenta traditionala. Iar in toata Toscana n-am vazut decat o singura instalatie de aer conditionat lasata vizibila, dar nu era atarnata afara pe casa, ci bagata intr-o fereastra de la bucataria unui restaurant din San Gimignano.

Asta inseamna sa ai niste legi bune si sa le si respecti. Ca legi avem si noi, da nu se sinchiseste nimeni de ele, din contra, parca dinadins cand dau peste o cladire veche, frumoasa, gasesc cate o tampenie de facut ca sa-i strice imaginea, ca "farbuiala" aia verde trasa peste zidaria de piatra.

Asta e problema principala. Daca inlocuiesti tamplaria originala veche de 100 de ani cu tamplarie din aluminiu emailat alb turcesc, si mai faci si un singur ochi mobil ca sa fie mai ieftina, inseamna ca iti lipsesc niste neuroni. De aia arata toate orasele Romaniei ca locuite de tampiti. Si probabil ca asa si este. ;-)
 
Acuma nu vreau sa deraiem prea mult, dar ce a iesit din renovarea corpurilor exterioare ale garii Iasi? sau termopane cu rama alba la Girliste?