Referitor la aceasta problema, a magazinelor de material rulant la scara din tara, cred ca in primul rand este vorba de diferentele dintr-un magazin real si unul virtual. La un magazin real costurile sunt foarte mari, in ideea ca sse platesc chirie, utilitati, salariile personalului care deservesc magazinul. Plus este deschis pentru o gramada de controale, care in mediul virtual nu sunt chiar atat de aspre.
Un magazin virtual poate foarte bine folosi spatiul propriu, un apartament in care se stocheaza marfa. Evident este vorba despre o investitie initiala, marfa tinuta pe stoc, dar in principiu daca se lucreaza cu discounturi civilizate si plata la termen, lucrurile pot functiona.
Un magazin "in carne si oase" pe la noi nu o sa vedem foarte curand. Din motivul simplu ca nivelul de trai este relativ mic in tara, cei care isi permit (si care de altfel fac investitii mari in machete feroviare) numindu-se colectionari sunt extrem de putini. Ded altfel multi nici nu apar la vedere pe forumuri. Pe de alta parte, adaosurile practicate in astfel de magazine, si nu numai, sunt uriase, majoritatea "investitorilor" avand intentia de a scoate rapid banii. Un exemplu concret este si tm, unde din acest punct, daca s-ar deschide un magazin, acesta ar fi clar pe pierdere. Solutia ramane cea a comenzilor online, chiar a celor externe, unde de multe ori, chiar cu taxa de transport se obtin scoruri comparabile cu cele din tara.
Un exemplu in acest sens am dat si in topicul care prezenta aparitia unor reviste demodelism in chioscurile de presa. Cat timp pretul de vanzare este undeva pe la 53 ron, in conditiile in care revista costa undeva la 6-7 euroi, aceasta va putea sta mult si bine pe rafturi.