Brawa si Hornby

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
1
cluj
LOCATION
cluj
Foarte ciudata chestie, legata de compatibilitatea motoarelor ce echipeaza modelele Brawa. Decodorul Hornby functioneaza ireprosabil pe E 77, dar pe micutza BR 89 cedeaza iesirile pentru motor. Cum dracu reuseste un motor asa de mic sa arda doua decodoare (paguba de zile mari) ? Si cum acelasi tip de decodor nu are gretzuri cu ditamai motorul din E 77?
Sfatul meu ar fi sa nu riscati decodoarele Hornby pe modelul Brawa BR 89. ESU V 3.0 incape la limita si controleaza foarte bine masina, asa ca daca faceti o compatibilitate ochiometrica motor mic/decodor mic, aveti toate sansele sa aveti surprize neplacute.
Cu ocazia demontarii am recurs si la inlocuirea celor 2!!! becuri de pe spate cu LED smd galben, in ideea de a nu periclita iesirile decodorului Hornby destinate luminilor.Acestea incalzeau excesiv componentele, valoarea curentului fiind prea mare.
Cam asa arata luminile spate:


Montajul celor 2 LED-uri ii apartine lui Doru_B si ii raman dator pentru manopera si nervii afectati.
 
Curentul de durata pe iesirea pt motor a decodorului este doar de 500mA ceea ce este destul de putin pt HO....
 
ok, si daca tot am ajuns sa discutam de decodoarele hornby arse, pot sa va spun ca nu functionarea indelungata (caldura) le/a omorat ci varfurile de tensiune din puntea H care comanda motorul. incep sa suspectez ca nu avem diode de fuga pe mosfeturi sau au pus mosfeturi de18 - 20V, dar e doar o banuiala.
iata cum au decurs evenimentele :
primul din ele a fost fortat sa functioneze in sarcina si s/a descurcat ok dar a crapat inexplicabil la 5 minute dupa ... la mers in gol (locomotiva mergea pur si simplu inainte si am comandat/o sa o ia inapoi, a aprins ledurile din spate si... a stat, nu tu sunet de motor sau macar incercare de miscare...) evindent ca am dat vina pe solicitarea termica anterioara,
am mentionat in gand cateva rude de/ale producatorilor si ... am retrecut pe analogic (dat jos decodor si pus puntea cu scurturi pe soclul de decodor) ca sa vedem ce s/o intamplat. pe analogic a mers fara sa mia umblam la nimic ... rezultat: primul decodor ars.
am schimbat decodorul, l/am pus pe al 2lea.... a crapat imediat ce am comandat sa o ia inainte, cum cuplam motorul cum imi baga statia in scurt (mosfeturile din puntea h sunt acum sarme ) deci nu e de la caldura, nu e de la scurt... e de la producator... daca era de la curent crapau la functionarea in sarcina (cand motorul ia curent cat cuprinde) am verificat imediat dupa defectare ultimului decodor cu un esu v3 si a functionat ireprosabil fara sa umblu la motor. acum imi pare rau ca nu am putut masura curentul luat de motorul respectiv, totusi nu cred ca a consumat mia mult de 300mA.

deci mr obi, te/ai ales cu 2 decodoare de functii... sry

incep sa imi fac griji serioase pt mocanitza mea care are in echipare tot un decodor hornby.

ca o parere generala legata de modelul respectiv: au scos un produs frumos dar parca au uitat pe parcurs ce trebuia sa iasa si au terminat cu ce mai ramasese prin sertare de la alte produse.... inadmisibil sa pui 2 becuri in paralel pt lumini inapoi, acum ca totul se bazeaza pe leduri.... in plus loc insuficient de montat decodorul, a trebuit efectiv sa inodam firele la decodor ca sa incapa cat de cat.