Stimati domni,
Lucrurile nu sunt nici pe departe atat de simple si frumoase.....
Cu speranta ca vocea si viitorul nostru, al feroviarilor din Romania nu va este indiferent, va inaintam in cele ce urmeaza un material din ceea ce stim si ce am verificat cu puterile noastre.
Din punctul nostru de vedere, fara sa avem prea multa experienta legislativa datele pe care vi le supunem atentiei ar trebui sa fie suficiente pentru DNA ori pentru comisiile parlamentare si guvernamentale pentru a demara anchetele specializate.
Din pacate aceste lucruri partial se stiu dar... nimeni nu face nimic.
Poate acum, dumneavoastra veti reusi sa-i sensibilizati pe cei responsabili si sa opriti jaful general.
De?euri toxice aduse în România pe post de trenuri performante
începuturile ...
Prin 2001, la Bra?ov, Comana Costel, pe atunci ?eful G??rii CFR Bra?ov (?i apoi Directorul Diviziei Trafic din cadrul RCF Bra?ov, pentru scurt?? perioad??) ?i Ganea Iorgu, un pilot rutier de încerc??ri al fostei uzine ââ???žSTEAGUL RO???žUââ?? ?i ?oferul directorului general al fabricii ââ???žTRACTORULââ??Â, au stabilit s?? se asocieze ?i s?? înfiin?eze firma de transport feroviar RC CF TRANS.
Managerul feroviar de ieri, milionarul de top 300 de azi, poveste?te apropia?ilor c?? pe vremea când era ?eful sta?iei CFR Bra?ov Triaj, lui Costel Comana îi pl??ceau cel mai mult zilele când se înz??pezea gara ?i se blocau pe cele câteva linii zeci de vagoane ?i vreo 15 locomotive, pe care trebuia s?? le descurce pentru a pleca în ordine din gar?? ââ???žs?? fiu ?ef de gar?? a fost cea mai bun?? ?coal?? de management pentru mine, iar promovarea din ?ef de gar?? al Bra?ov Triaj la ?ef de gar?? la Bra?ov C??l??tori ?i apoi ca director de divizie CFR m-a f??cut s?? m?? gândesc la propria mea afacere, deoarece nu mai exista adrenalin?? ââ??Â.
în 2001 - Automotoarele franceze propuse la casare de Societe Nationale de Chemine du Fer (Societatea Na?ional?? de C??i Ferate Fran?a - SNCF) au ajuns în România ca variant?? de transport la compania feroviar?? privat?? a pilotului ?i a fostului ?ef de gar??
Cum adrenalina nu mai exista la Ganea Iorgu, acesta p??r??sind activitatea performant?? rutier??, iar la Comana Costel aceasta era pe sfâr?ite, cei doi stabilesc s?? achizi?ioneze trenuri ââ??â?? automotoare la pre?uri foarte mici din Europa concordant cu valoarea resurselor financiare avute.
Pentru început, cei doi pionieri ai transportului feroviar privat de c??l??tori au achizi?ionat din Fran?a, din parcurile feroviare second hand Lyon ?i Marsilia, trei automotoare produc?ie francez?? 1955 ââ??â?? 1960, care erau scoase din uz de SNCF (fiind prea poluante) ?i având perioada de exploatare expirat??.
Comana ?i Ganea au ob?inut un pre? de 1000 dolari pe bucat??, acestea fiind aduse în România ?i garate ilegal în zona Triajului Cf Bra?ov, cu sprijinul ?i acceptul, c?? despre aprobare nu era vorba, fo?tilor colegi.
F??r?? a avea o autoriza?ie de profil în anul 2002 Comana ?i Ganea introduc pe ruta Bra?ov ââ??â?? Z??rne?ti aceste automotoare, la început în ââ???žprobeââ?? care de fapt erau curse regulate.
Mecanicii acestora spun c?? automotoarele ââ???žcr??pauââ?? zilnic din cauza st??rii tehnice ?i a diferen?elor tehnice de exploatare fa??? de Fran?a. în aceste condi?ii, Ganea ?i Comana au adus din Fran?a o echip?? de mecanici francezi care s?? instruiasc?? personalul bra?ovean al RC CF TRANS.
Defec?iunile au continuat dar automotoarele mergeau într-un ritm care s?? asigure banii pentru importul altora similare de pe acelea?i franceze plaiuri.
Autorit???ile de stat feroviare au intervenit ?i au oprit aceste curse pirat ?i l-au obligat pe Comana Costel s?? pl??teasc?? o tax?? pentru c?? opera pe liniile CFR, dar activitatea nu a fost suspendat?? de?i era vizibil pentru toat?? lumea c?? exista oricând posibilitatea producerii unui accident feroviar.
în 2003, GANEA IORGU ?i Comana Costel aduc un alt lot de 17 automotoare, similar cu cele din prima etap??, cu care opereaz?? pe ruta Bra?ov ââ??â?? întorsura Buz??ului.
în ultimii ani Fran?a a decis scoaterea din exploatare a vagoanelor, locomotivelor, automotoarelor ?i ramelor feroviare care nu îndeplinesc condi?iile de mediu, în special cele care au în structur?? elemente chimice agresive pentru mediul înconjur??tor.
Analizele f??cute de speciali?tii francezi au relevat c?? automotoarele din clasa 97 ?i 98 model x 4200, x 4500, produc?ie 1950 ââ??â?? 1965 au în compozi?ia de construc?ie azbest (aflat în zona motorului ?i în c??ptu?eala automotoarelor ?i materiale rare existente în sistemele de frânare ?i dirijare), material care poate determina boli de cancer ?i emisii de radia?iei. în baza unei directive adoptat?? de UE înc?? din anul 1978, compania feroviar?? francez?? decide evaluarea, retragerea ?i stoparea utiliz??rii acestui material.
Ca o reac?ie la un studiu alarmant privind azbestul, ministrul francez al muncii a anun?at înc?? din 1996 c?? guvernul va interzice începând cu 1 ianuarie 1997, utilizarea tuturor fibrelor izolante din azbest - care determin?? îmboln??viri de cancer.
Ministrul JACQUES BARROT a declarat, la momentul respectiv, c?? Fran?a va scoate în afara legii producerea, importul ?i vânzarea oric??rui produs care con?ine azbest, la aproape 20 de ani dup?? ce a acesta a fost interzis în SUA.
Raportul, f??cut public de c??tre Institutul Na?ional pentru Cercetare ???žtiin?ific?? ?i Medical?? din Fran?a, a precizat, de asemenea, c?? trebuie eliminate toate substan?ele carcinogene din compozi?ia materialelor de construc?ii ?i rulant (ziarul francez ââ???žLIBERATIONââ?? a publicat un fragment din raport). Referitor la aceste situa?ii ?i cotidianul ââ???žINTERNATIONAL HERALD TRIBUNEââ?? din Statele Unite ale Americii a subliniat problemele ?i m??surile luate de statul francez în ac?iunea cu poluatorul azbest.
Documentul în cauz?? face referire detaliat?? la materialul rulant ?i de trac?iune produs ?i utilizat în Fran?a, care în structur?? are pl??ci de azbest ?i fibr?? termorezistent?? pe coloanele de r??cire ?i leg??tur?? între motor ?i elementele de feroviare auxiliare.
La sfâr?itul anului 2010 mai multe ziare din Fran?a, printre care ?i ââ???ž24 Heuresââ?? semnala c?? automotoarele scoase din uz ?i casate în perioada 1995 ââ??â?? 2000 datorit?? factorului poluator sunt în proprietatea operatorilor priva?i feroviari din România, vânzarea acestora realizându-se ca afaceri ilegale de fier vechi.
Cei din parcurile second-hand din Marsilia ?i Lyon afla?i în subordinea SNCF aveau obliga?ia s?? dezmembreze aceste automotoare pe componentele de risc de mediu, s?? extrag?? ?i neutralizeze factorii poluatori. Cheltuielile acestor procese tehnologice fiind foarte mari, s-a ales ca variant?? vânzarea automotoarelor la pre?uri derizorii c??tre RC CF TRANS.
Pre?edintele Fran?ei SARKOZY a fost citat de c??tre presa francez?? la sfâr?itul anului trecut cu privire la o serie de pozi?ii publice prin care atr??gea aten?ia existen?ei înc?? a produselor poluatoare în parcurile second-hand, care nu au fost casate ?i care mare parte au fost exportate în Europa de est (inclusiv în România).
C?? Fran?a a sc??pat de ele este evident dar r??mâne întrebarea cum s-a reu?it autorizarea materialului rulant ?i de trac?iune poluator în România, situa?ie care încalc?? cerin?ele UE pe angajamentele asumate la integrare !?
Unde sunt automotoarele cancerigene?
Pe trasele efectuate de REGIOTRANS, firma lui Comana ?i Ganea, care are ca obiect efectuarea transporturilor de c??l??tori pe regionalele Bra?ov, Timi?oara, Ia?i, Constan?a ?i Craiova.
Modele de automotoare poluatoare franceze au fost revopsite la Depoul RC CF TRANS din Bra?ov, strada Automotoarelor, unde au fost distruse elementele ini?iale de identificare, care apoi au fost marcate AFER la momentul omolog??rii ?i agrement??rii.
Domnii Ganea ?i Comana import?? aceste trenuri urbane cu elementele de identificare falsificate pentru a nu putea fi descoperit locul de origine al acestora, iar cum banii fac accesul la informa?ie foarte u?or, cei doi milionari ai Bra?ovului au aflat de la Uniunea Interna?ional?? a C??ilor Ferate, unde sunt membri prin REGIOTRANS ?i RC CF TRANS, c?? în Fran?a s-a procedat la ini?ierea unor inspec?ii care s?? verifice modul de dezmembrare ?i casare a materialului rulant poluator scos din uzul SNCF dup?? 1997.
M??sura luat?? imediat de Ganea ?i Comana a fost ca tot parcul de automotoare de la întorsura Buz??ului ?i Bra?ov, s?? fie transferat la MARUB (societate de repara?ii feroviare achizi?ionat?? anul trecut de cei doi) sub stricta paz?? a propriei firme - RAIL SECURITY.
Ganea ?i Comana de?in circa 100 de automotoare cu risc cancerigen, dar nimeni nu dispune un control real, nu de alta dar ar c??dea ni?te capete pe la AFER.
Pentru a evita riscul s?? nu m?? crede?i pe cuvânt v?? trimitem ?i o colec?ie frumoas?? de poze (mai avem si altele).
Cum (nu) se asigur??� siguran??ža feroviar??�!!!!
Dup?? ce le-a pl??tit mai bine de 300 milioane lei doar în ultimii 3 ani, guvernul s-a decis în al doisprezecelea ceas s?? verifice minimal dac?? firmele lui GANEA ?i COMANA au respectat m??car în parte angajamentele asumate în schimbul acestor sume ?i prev??zute de altfel în hot??rârile de guvern prin care li s-au acordat subven?iile, dar.... SURPRIZ?!!!!.
Controlul f??cut de Direc?ia control financiar din cadrul DGFP Bra?ov la mijlocul acestui an (chiar dac?? cei doi au încercat din r??sputeri s?? schimbe concluziile) a stabilit c?? REGIOTRANS:
- nu a realizat proiectele de investi?ii în anii 2009 ?i 2010 conform contractului;
- nu a respectat clauzele contractuale ?i nu a realizat în 2009 ?i 2010: programul de dotare cu rame electrice ?i automotoare, programul de achizi?ie ?i modernizare a locomotivelor pentru transportul de c??l??tori, programul de achizi?ie ?i modernizare a vagoanelor de c??l??tori, programul de implementare a sistemului electronic de vânzare ?i rezervare a legitima?iilor de c??l??torie în trafic intern ?i interna?ional, urm??rind achizi?ii soft ?i echipamente, dezvoltarea ?i mentenan?a acestora, precum ?i perfec?ionarea profesional?? a personalului comercial;
- nu a realizat modernizarea ?i achizi?ia de material rulant, a?a cum prevedeau clauzele contractuale;
- nu a întocmit pentru anii 2009 ?i 2010 o strategie de dezvoltare ?i modernizare a?a cum avea obliga?ia prev??zut?? la art.3 alin.8 din contractul aprobat prin HG nr.1668/2008:
- nu are organizat?? eviden?a contabil?? analitic?? distinct pentru activit???ile feroviare necesare asigur??rii transportului de c??l??tori din pachetul minim social, conform prevederilor art. 12 din HG nr.2408/2004.
Dac?? ar fi vorba doar de înc?? o în?elare a statului am putea spune c?? nu sunt nici primii ?i nici ultimii, îns?? în acest caz lucrurile sunt mult mai grave ?i asta pentru c?? deturnarea banilor ?i neefectuarea repara?iilor capitale, a celor periodice (care oricum sunt ?i acestea o afacere de familie ...) ?i a între?inerii liniilor ferate date în administrare ne pune nou?? tuturor via?a în pericol ?i acesta nu este doar un cli?eu !!!.
Cine nu ?tie cum se fac repara?iile la automotoarele lui COMANA ?i GANEA ....!? Numai organele de control, NU, restul ceferi?tilor ?tiu c?? RK ââ??â??ul ?i RP-ul se fac în familie la firmele proprii MARUB ?i KRONTRIEM, în mod fictiv, sau cu indulgen??? ?i cu minim?? implicare (a se citi VOPSIRE).
Verificarea ââ???žautobuzelor feroviareââ?? se face ââ???žochiometricââ??Â, iar unde este nevoie de repara?ie se face cu ciocanul ?i aparatul de sudur??, f??r?? a fi utilizate standurile tip de inspec?ie feroviare.
Rugina, problema principal?? a materialului rulant ?i de trac?iune, este mascat?? cu supravopsire ?i chituire, culorile fiind foarte vesele, ââ???žfur?? ochiulââ??Â, vorba lui Comana.
CFR-i?tii ?tiu c?? repararea bandajului la ro?i se face tot ââ???žochiometricââ?? cu polizorul manual ?i ciocanul, de aceea dac?? merge?i la mare din Bra?ov, ve?i avea sentimentul mersului sacadat pe un drum de ?ar?? f??r?? asfaltare. Prietenii de la infrastructura na?ional?? l-au aten?ionat pe Comana referitor la stricarea liniei, dar acesta a considerat mult mai util s?? le ofere o prim?? sau o mas?? de s??rb??tori, doar la CNCF CFR SA este criz??, iar salariile se iau cu 25% mai pu?in.
Repara?iile se fac, ââ???žpe piciorââ?? la ââ???žlipeal??ââ?? ?i cu piese de schimb reciclate, f??r?? a se investi în materiale tehnice de calitate.
Explica?ia este hilar??, ?i ne-o d?? NODEA, care în discu?iile cu prietenii de la AFER zicea c??: ââ???žtrenurile Regiotrans merg cu o vitez?? care nu implic?? deraiere, cam 50km/hââ??Â.
ATEN??Â?IE ââ??â?? datorit?? repara?iilor simpliste, automotoarele REGIOTRANS au început s?? ââ???žcrapeââ??Â, cum spune Nodea I. (fostul ?ef al Depoului CF Bra?ov ?i fost ?ef de gar??, ca ?i Comana, un ââ???žYES MENââ?? dedicat tuturor ilegalit???ilor feroviare solicitate de milionarii feroviari bra?oveni ?i mul?umit cu un salariu care îi adoarme con?tiin?a de feroviar), motoarele se defecteaz?? în mers, iar mai grav iau foc, situa?ii care sunt gestionate din ce în ce mai greu. C??l??torii din zona Banatului ?i Moldovei pot spune mai multe, cum au fugit de nenum??rate ori pe câmp pentru a evita victime în situa?ia unei explozii, ?i lipsa de reac?ii ?i mijloace din partea RC CF TRANS ?i REGIOTRANS în activitatea PSI.
Facem apel la memoria c??l??torilor REGIOTRANS s??-?i aduc?? aminte c?? marea majoritate a accidentelor feroviare întâmplate la trecerea la nivel cu calea ferat??, ?i nu pu?ine, s-au datorat nerealiz??rii lucr??rilor de asigurare a vizibilit???ii, m??suri care sunt atributul gestionarului de infrastructur?? ââ??â?? RC CF TRANS ?i REGIOTRANS
Numai anul acesta au avut loc mai multe accidente de acest gen dar mai grav ?i unele soldate cu victime omene?ti pentru c?? Comana ?i Nodea au considerat c?? nu merit?? s?? cheltuie nici m??car câ?iva b??nu?i pentru a t??ia crengile care împiedicau vizibilitatea la trecerea de nivel cu calea ferat??.
H??d??rean, directorul ?i mâna dreapt?? a lui Comana în activitatea de transport la REGIOTRANS, a mu?amalizat împreun?? cu NODEA ?i reprezentan?ii Poli?iei TF Timi? evenimentul feroviar din data de 29.06.2011, când trenul REGIO 14148 a acro?at la trecerea la nivel cu calea ferat?? de la km 55+800 (Vâlcani ââ??â?? Sânicolau Mare) un autoturism Mercedes avariindu-l foarte grav ?i r??nind ?oferul. Cauza este lipsa defri???rii vegeta?iei. în complicitate cu organele de control feroviar ?i poli?ia feroviar?? angaja?ii au t??iat vegeta?ia înainte de sosirea echipei de cercetare a evenimentului, consemnându-se în fals c?? ?oferul este vinovat datorit?? neaten?iei. ERDEIU DORU, func?ionar feroviar din zon??, împreun?? cu prietenul IEPURE, ?eful sec?iei cf, pot spune mai multe, numai cu condi?ia ca mafia milionarilor bra?oveni s?? nu-i fi speriat deja.
Poli?ia TF cunoa?te situa?ia riscului feroviar cu privire la ââ???žunghiul de vizibilitateââ?? la trecerea la nivel cu calea ferat??, iar acolo unde mâna lung?? a lui GANEA ?i COMANA nu ajunge sunt semnalate evenimente, dar f??r?? m??suri contraven?ionale /penale (aten?ie este vorba de siguran?a feroviar??) a?a cum legea na?ional?? le prevede.
Argumentul este dat de controlul efectuat de IPJ Harghita ca urmare a accidentului de circula?ie produs în data de 21.06.2011 orele 06.15, pe raza comunei Feliceni, la trecerea la nivel cu calea ferat?? de pe DJ 137A (în dreptul localit???ii O?eni) care s-a soldat cu v??t??marea corporal?? a unei persoane ?i importante pagube materiale, unde s-au identificat deficien?e la semnalizarea rutier?? vertical??, starea precar?? a indicatoarelor rutiere ?i chiar lipsa acestora. Organul constatator nu a f??cut decât s?? constate, s?? solicite remedieri, dar nu a luat m??surile legale. Se pune întrebarea retoric?? DE CE ?!
Evenimentele feroviare nu au fost publice deoarece Ganea ?i Comana au avut grij?? s?? le mu?amalizeze.
Nu este întâmpl??tor nici zelul cu care muncitorii REGIOTRANS strâng imediat materialele rezultate din accidentele feroviare, din ce în ce mai dese, în care au fost implicate automotoarele lui Ganea ?i Comana. Simplu, se mascheaz?? posibila vizualizare a elementelor de rugina care este la nivelul structurilor de rezisten??? ?i sistemul de frânare care este incompatibil cu cel autohton (nu se pot verifica elementele de frânare decât prin demontarea compartimentului de osie).
Ceva controale ale AFER s-au f??cut în timp, dar au constatat doar deficien?e reparabile ?i nicidecum înc??lcarea normelor UE (defec?iuni ale automotoarelor, defectarea vitezometrelor ?i înlocuirea lor f??r?? ca în registrele de eviden??? s?? fie notate seriile de fabrica?ie, punerea în circula?ie f??r?? efectuarea reviziilor sau repara?iilor planificate, efectuarea reviziilor la centre de între?inere care nu au agremente tehnice feroviare).
Evident defec?iunile g??site au fost înregistrate în documentele AFER ca fiind remediate, de?i m??surile s-au luat numai în documente.
PS. Am constatat ca presa incepe sa se miste. Un prim reportaj referitor la jaful CFR am gasit si noi pe site-ul newsbv.ro si il redam mai jos...
Afaceri prospere pe banii statului
Din ianuarie încoace lumea sindical?? feroviar?? fierbe la propriu. Acum dup?? ultima evaluare a reprezentan?ilor FMI putem spune c?? am dat în clocot. Deja ?tim c?? trebuie restructurat?? compania na?ional?? ?i toate societ???ile feroviare din subordine ?i c??, în esen???, mai trebuie s?? plec??m în ?omaj înc?? câteva mii de angaja?i (pe lâng?? cei disponibiliza?i deja în 2010 ?i 2011) pentru a face economii substan?iale la bugetul statului.
Oare a?a s?? fie?
SNTFC CFR C??l??tori concluzioneaz?? în ?edin?ele AGA din ianuarie ?i februarie c?? actualele sec?ii ?i trase pe linii neinteroperabile sunt ineficiente economic ?i decide s?? renun?e la cel pu?in 27 dintre acestea pe care le scoate la licita?ie în noiembrie 2011 ?i le atribuie în parte c??tre REGIOTRANS SRL Bra?ov, TRANSFEROVIAR CALATORI SRL Bucure?ti ?i REGIONAL SRL.
De aici încolo începe telenovela.
De?i bolnavul nu a murit, rudele (a se citi firmele private care fac transport feroviar) se lupt?? deja pe împ??r?irea averii. ???ži aici vorbim evident de deja celebrii GANEA IORGU ?i COMANA COSTEL patronii SC REGIOTRANS SRL Bra?ov, dar ?i de C?LIN MITIC? ?i GAGA IULIAN, fra?ii lor de la CLUJ care de?inTRANSFEROVIAR CALATORI SRL Bucure?ti ?i REGIONAL SRL, care, oameni one?ti, ?i-au fi împ??r?it deja viitorul tort.
De unde atâta interes când se tot vait?? c?? transportul feroviar nu e rentabil ?i c?? au nevoie de subven?ii consistente de la stat, chipurile pentru ââ???žservicii socialeââ?? ?.
Dac?? studiem atent cifrele ?i economiile (192.384.000 RON) pretinse de directorul DOBRE dup?? darea afar?? a angaja?ilor în 2010 ?i 2011 vom observa cu surprindere c?? to?i banii nu se vor mai duce pe salarii ci pe subven?ionarea lui GANEA IORGU, COMANA COSTEL, C?LIN MITIC? ?i GAGA IULIAN. Avem voie s?? ne întreb??m atunci cum r??mâne cu solicitarea FMI ?i cui folose?te trimiterea noastr?? în ?omaj, pe care tot statul român va trebui s?? o finan?eze prin acordarea ajutorului de ?omaj ?i salariilor compensatorii.
S?? socotim!
GANEA IORGU, COMANA COSTEL, GAGA IULIAN ?i C?LIN MITIC? au ob?inut prin Hot??rârea de Guvern nr. 741/2010, o subven?ie de 113.593.350 RON pentru REGIOTRANS SRL, 14.380.570 RON pentru REGIONAL SRL ?i 8.124.360 RON pentru TRANSFEROVIAR Grup SA.
Corec?ie de criz?? de Cr??ciun!
Pentru c?? era criz?? în 2010 ?i guvernul tot insista c?? trebuie s?? scad?? cheltuielile bugetare de Sfântul CR?CIUN (mai exact pe data de 23 decembrie 2010 ca s?? vedem cât de implicat era Ministerul Transporturilor) apare Hot??rârea de Guvern nr. 1.336 prin care s-a ajuns în situa?ia în care subven?ia încasat?? de c??tre marii operatori priva?i s?? creasc?? considerabil în anul de criz??. Curat ââ??â?? murdar cadou de s??rb??tori!
Practic, prin inginerii financiare a c??ror legalitate ne cam scap??, pentru anul 2010 REGIOTRANS a încasat o subven?ie de 126.178.130 RON, REGIONAL a primit 17.155.110 RON, iar TRANSFEROVIAR Grup SA a beneficiat de 8.841.040 RON.
Culmea ironiei ?i gol??niei!
???ži tot culmea e c?? adunate dau aproximativ 152.174.280 RON adic?? 79% din suma de 192.384.000 RON care cic?? s-a ob?inut din restructurarea CNCF CFR SA. P??i destul de clar nu? Firmele astea private trebuiau pl??tite ?i în 2011 ?i de unde dac?? nu din darea noastr?? afar???!.
F??când pu?in istoric, afl??m c?? statul român a dezvoltat firmele private finan?ându-le în perioada 2008-2010 cu suma total?? de 216.743.350 RON (45.805.000 RON în 2008, 57.345.000 RON în 2009 ?i 126.178.130 RON în 2010), numai în cazul REGIOTRANS SRL. Adunate dau vreo 51 milioane EURO gaur?? la bugetul de stat.
Dac?? ad??ug??m ?i subven?iile primite de REGIONAL ââ??â?? 23.612.110 RON (6.457.000 RON în 2009 ?i 17.155.110 RON în 2010), respectiv 8.841.040 RON primit?? de TRANSFEROVIAR Grup SA în 2010, rezult?? bani da?i de stat pe prosperitatea priva?ilor în sum?? de 249.196.500 RON , adic?? aproximativ 58 milioane EURO.
Sigur, oamenii de afaceri vor s??ri în sus ?i vor spune c?? sumele astea sunt primite pentru un serviciu social, dar atâta timp cât finan?area este asigurat?? de stat pentru trenuri care circul?? goale ?i nu le verific?? nimeni dac?? chiar fac num??rul de kilometri pe care-l pretind iar veniturile proprii tind spre zero absolut, nu prea în?elegem cum e denumit?? chestia asta o AFACERE!
ISTORIA SE AMPLIFIC? îN 2011, când GANEA IORGU ?i COMANA COSTEL ?i-au pus în cap s?? ob?in?? de la stat sume colosale.
De parc?? nu era de ajuns m??rinimia deosebit?? a statului român, care prin HG nr.746/20.07.2011 a stabilit valoarea subven?iei pentru REGIOTRANS SRL Bra?ov, la suma de 19,79 lei/tren/km, reprezentând un total cadou pentru anul 2011 de cca. 147 milioane lei, adic?? vreo 34 milioane euro, cei doi crai de la r??s??rit sar ca ar?i ?i pretind nici mai mult nici mai pu?in decât aceea?i sum?? care se achit?? companiei de stat, de?i costurile transporturilor efectuate de SC REGIOTRANS SRL nu justific?? aceast?? cerere, iar Hot??rârea de Guvern stabile?te clar cum trebuie f??cut calculul.
P??i bine fra?ilor, sunte?i firm?? comercial?? privat?? sau asista?i social!!!!? Nu ajunge c?? toate trenurile voastre circul?? goale, sunt ca vai de ele dar a?i înscris în documentele contabile ?i curse suplimentare (mai mult decât cele contractate prin HG 746/20.07.2011) pentru a primii o subven?ie ?i mai mare !!!!?
Se vede c?? v?? ajut?? din plin unii diriguitori de prin minister. Prietenii SCHIAUCU, DOROBAN??Â?U, STEF?NESCU ?i MAIER ?tiu ce spunem ?i de ce, dar pân?? la urm?? va afla ?i doamna BOAGIU ?i ......!!!!!
Cifrele în sine poate nu spun multe dar devine macabru când constat??m c?? în cazul REGIOTRANS SRL suma reprezint?? cca. 86 -90% din totalul veniturilor, la REGIONAL SRL ââ??â?? 89-91%, iar la TRANSFEROVIAR SA - 70%.
Pentru ce s?? v?? mai subven?ion??m din buzunarul nostru al tuturor!? POATE DOAR PENTRU CA S? INTRA??Â?I, CULMEA, îN TOP 300 !!!!
Conform topului ââ???ž300 cei mai boga?i româniââ?? dat publicit???ii de revista CAPITAL în octombrie 2011, COMANA COSTEL (aflat pe locul 162) are o avere estimat?? de cca. 35-38 milioane de euro, GANEA IORGU (aflat pe locul 240) are o avere estimat?? la cca. 23-25 milioane de euro, iar valoarea real?? a societ???ilor comerciale de?inute de cei doi este de cca. 58-63 milioane de euro.
Culmea este c?? în mod real (analizând HG nr.746/20.07.2011 ?i cele similare din anii 2009 ?i 2010) profitul se datoreaz?? exclusiv subven?iilor ob?inute de la stat ?i atunci .... CUM R?M??â??NE CU ANII DE CRIZ? îN CARE NOI TREBUIE S? FIM CONCEDIA??Â?I ???žI CU SALARIILE DIMINUATE????.
Probabil c?? cei doi români boga?i vor spune acum c?? nu e adev??rat ?i c?? o parte din profit a fost realizat de SC RC CF TRANS SRL care nu prime?te subven?ie. Frumuse?ea este c?? întradev??r acest?? firm?? nu prime?te subven?ie, dar a primit mai mult cadou o bun?? parte din calea ferat?? (închiriat?? tot de la stat) pentru care încaseaz?? ?i face chipurile profit din Taxa de Utilizare a Infrastructurii, tax?? încasat?? de la cine crede?i ??, evident în mare parte de la REGIOTRANS, care, nu-i a?a, are fondurile în principal tot de la statul român.
???ži acum întrebare simpl??:
Câ?i dintre dumneavoastr?? nu v-a?i dori o firm?? care s?? aib?? cca.85% din venituri oferite cadou de statul român, care nu se intereseaz?? ?i chiar nici nu v?? întreab?? cât de rentabili sunte?i? A?a s?? tot faci afaceri.
Tehnic vorbind, ar mai trebui spus?? ?i înc??p???ânarea acerb?? a oamenilor de afaceri ââ???žone?tiââ?? de a men?ine un mecanism de acordare a subven?iei calculat sub celebra formul?? ââ???žtren/kmââ?? ?i nu ââ???žc??l??tori/kmââ??Â, mecanism care ar ar??ta tuturor c?? trenurile REGIOTRANS SRL, REGIONAL SRL sau TRANSFEROVIAR Grup SA circul?? goale ?i sunt chiar foarte multe înscrise în acte f??r?? ca cineva s?? le verifice, m??car prin prisma datelor reale cerute la decontare (adic?? dac?? chiar au circulat toate), pe lâng?? faptul c?? în fiecare automotor din ??la celebru sunt 2-3 c??l??tori (sâc! ââ??â?? avem ?i poze în sensul ??sta).
în 14 noiembrie am v??zut cu to?ii o pozi?ie public??, de altfel demn?? de toat?? lauda, a doamnei BOAGIU, care a spus c?? s-a s??turat de subven?ia asta pl??tit?? degeaba.
Suntem întru totul de acord dar sincer ne îndoim c?? va avea puterea s??-?i pun?? în practic?? inten?iile de eradicare a vampirilor, care sunt sprijini?i prin mai toate departamentele din Guvern.
Afaceri prospere pe banii statului
Din ianuarie încoace lumea sindical?? feroviar?? fierbe la propriu. Acum dup?? ultima evaluare a reprezentan?ilor FMI putem spune c?? am dat în clocot. Deja ?tim c?? trebuie restructurat?? compania na?ional?? ?i toate societ???ile feroviare din subordine ?i c??, în esen???, mai trebuie s?? plec??m în ?omaj înc?? câteva mii de angaja?i (pe lâng?? cei disponibiliza?i deja în 2010 ?i 2011) pentru a face economii substan?iale la bugetul statului.
Oare a?a s?? fie?
SNTFC CFR C??l??tori concluzioneaz?? în ?edin?ele AGA din ianuarie ?i februarie c?? actualele sec?ii ?i trase pe linii neinteroperabile sunt ineficiente economic ?i decide s?? renun?e la cel pu?in 27 dintre acestea pe care le scoate la licita?ie în noiembrie 2011 ?i le atribuie în parte c??tre REGIOTRANS SRL Bra?ov, TRANSFEROVIAR CALATORI SRL Bucure?ti ?i REGIONAL SRL.
De aici încolo începe telenovela.
De?i bolnavul nu a murit, rudele (a se citi firmele private care fac transport feroviar) se lupt?? deja pe împ??r?irea averii. ???ži aici vorbim evident de deja celebrii GANEA IORGU ?i COMANA COSTEL patronii SC REGIOTRANS SRL Bra?ov, dar ?i de C?LIN MITIC? ?i GAGA IULIAN, fra?ii lor de la CLUJ care de?inTRANSFEROVIAR CALATORI SRL Bucure?ti ?i REGIONAL SRL, care, oameni one?ti, ?i-au fi împ??r?it deja viitorul tort.
De unde atâta interes când se tot vait?? c?? transportul feroviar nu e rentabil ?i c?? au nevoie de subven?ii consistente de la stat, chipurile pentru ââ???žservicii socialeââ?? ?.
Dac?? studiem atent cifrele ?i economiile (192.384.000 RON) pretinse de directorul DOBRE dup?? darea afar?? a angaja?ilor în 2010 ?i 2011 vom observa cu surprindere c?? to?i banii nu se vor mai duce pe salarii ci pe subven?ionarea lui GANEA IORGU, COMANA COSTEL, C?LIN MITIC? ?i GAGA IULIAN. Avem voie s?? ne întreb??m atunci cum r??mâne cu solicitarea FMI ?i cui folose?te trimiterea noastr?? în ?omaj, pe care tot statul român va trebui s?? o finan?eze prin acordarea ajutorului de ?omaj ?i salariilor compensatorii.
S?? socotim!
GANEA IORGU, COMANA COSTEL, GAGA IULIAN ?i C?LIN MITIC? au ob?inut prin Hot??rârea de Guvern nr. 741/2010, o subven?ie de 113.593.350 RON pentru REGIOTRANS SRL, 14.380.570 RON pentru REGIONAL SRL ?i 8.124.360 RON pentru TRANSFEROVIAR Grup SA.
Corec?ie de criz?? de Cr??ciun!
Pentru c?? era criz?? în 2010 ?i guvernul tot insista c?? trebuie s?? scad?? cheltuielile bugetare de Sfântul CR?CIUN (mai exact pe data de 23 decembrie 2010 ca s?? vedem cât de implicat era Ministerul Transporturilor) apare Hot??rârea de Guvern nr. 1.336 prin care s-a ajuns în situa?ia în care subven?ia încasat?? de c??tre marii operatori priva?i s?? creasc?? considerabil în anul de criz??. Curat ââ??â?? murdar cadou de s??rb??tori!
Practic, prin inginerii financiare a c??ror legalitate ne cam scap??, pentru anul 2010 REGIOTRANS a încasat o subven?ie de 126.178.130 RON, REGIONAL a primit 17.155.110 RON, iar TRANSFEROVIAR Grup SA a beneficiat de 8.841.040 RON.
Culmea ironiei ?i gol??niei!
???ži tot culmea e c?? adunate dau aproximativ 152.174.280 RON adic?? 79% din suma de 192.384.000 RON care cic?? s-a ob?inut din restructurarea CNCF CFR SA. P??i destul de clar nu? Firmele astea private trebuiau pl??tite ?i în 2011 ?i de unde dac?? nu din darea noastr?? afar???!.
F??când pu?in istoric, afl??m c?? statul român a dezvoltat firmele private finan?ându-le în perioada 2008-2010 cu suma total?? de 216.743.350 RON (45.805.000 RON în 2008, 57.345.000 RON în 2009 ?i 126.178.130 RON în 2010), numai în cazul REGIOTRANS SRL. Adunate dau vreo 51 milioane EURO gaur?? la bugetul de stat.
Dac?? ad??ug??m ?i subven?iile primite de REGIONAL ââ??â?? 23.612.110 RON (6.457.000 RON în 2009 ?i 17.155.110 RON în 2010), respectiv 8.841.040 RON primit?? de TRANSFEROVIAR Grup SA în 2010, rezult?? bani da?i de stat pe prosperitatea priva?ilor în sum?? de 249.196.500 RON , adic?? aproximativ 58 milioane EURO.
Sigur, oamenii de afaceri vor s??ri în sus ?i vor spune c?? sumele astea sunt primite pentru un serviciu social, dar atâta timp cât finan?area este asigurat?? de stat pentru trenuri care circul?? goale ?i nu le verific?? nimeni dac?? chiar fac num??rul de kilometri pe care-l pretind iar veniturile proprii tind spre zero absolut, nu prea în?elegem cum e denumit?? chestia asta o AFACERE!
ISTORIA SE AMPLIFIC? îN 2011, când GANEA IORGU ?i COMANA COSTEL ?i-au pus în cap s?? ob?in?? de la stat sume colosale.
De parc?? nu era de ajuns m??rinimia deosebit?? a statului român, care prin HG nr.746/20.07.2011 a stabilit valoarea subven?iei pentru REGIOTRANS SRL Bra?ov, la suma de 19,79 lei/tren/km, reprezentând un total cadou pentru anul 2011 de cca. 147 milioane lei, adic?? vreo 34 milioane euro, cei doi crai de la r??s??rit sar ca ar?i ?i pretind nici mai mult nici mai pu?in decât aceea?i sum?? care se achit?? companiei de stat, de?i costurile transporturilor efectuate de SC REGIOTRANS SRL nu justific?? aceast?? cerere, iar Hot??rârea de Guvern stabile?te clar cum trebuie f??cut calculul.
P??i bine fra?ilor, sunte?i firm?? comercial?? privat?? sau asista?i social!!!!? Nu ajunge c?? toate trenurile voastre circul?? goale, sunt ca vai de ele dar a?i înscris în documentele contabile ?i curse suplimentare (mai mult decât cele contractate prin HG 746/20.07.2011) pentru a primii o subven?ie ?i mai mare !!!!?
Se vede c?? v?? ajut?? din plin unii diriguitori de prin minister. Prietenii SCHIAUCU, DOROBAN??Â?U, STEF?NESCU ?i MAIER ?tiu ce spunem ?i de ce, dar pân?? la urm?? va afla ?i doamna BOAGIU ?i ......!!!!!
Cifrele în sine poate nu spun multe dar devine macabru când constat??m c?? în cazul REGIOTRANS SRL suma reprezint?? cca. 86 -90% din totalul veniturilor, la REGIONAL SRL ââ??â?? 89-91%, iar la TRANSFEROVIAR SA - 70%.
Pentru ce s?? v?? mai subven?ion??m din buzunarul nostru al tuturor!? POATE DOAR PENTRU CA S? INTRA??Â?I, CULMEA, îN TOP 300 !!!!
Conform topului ââ???ž300 cei mai boga?i româniââ?? dat publicit???ii de revista CAPITAL în octombrie 2011, COMANA COSTEL (aflat pe locul 162) are o avere estimat?? de cca. 35-38 milioane de euro, GANEA IORGU (aflat pe locul 240) are o avere estimat?? la cca. 23-25 milioane de euro, iar valoarea real?? a societ???ilor comerciale de?inute de cei doi este de cca. 58-63 milioane de euro.
Culmea este c?? în mod real (analizând HG nr.746/20.07.2011 ?i cele similare din anii 2009 ?i 2010) profitul se datoreaz?? exclusiv subven?iilor ob?inute de la stat ?i atunci .... CUM R?M??â??NE CU ANII DE CRIZ? îN CARE NOI TREBUIE S? FIM CONCEDIA??Â?I ???žI CU SALARIILE DIMINUATE????.
Probabil c?? cei doi români boga?i vor spune acum c?? nu e adev??rat ?i c?? o parte din profit a fost realizat de SC RC CF TRANS SRL care nu prime?te subven?ie. Frumuse?ea este c?? întradev??r acest?? firm?? nu prime?te subven?ie, dar a primit mai mult cadou o bun?? parte din calea ferat?? (închiriat?? tot de la stat) pentru care încaseaz?? ?i face chipurile profit din Taxa de Utilizare a Infrastructurii, tax?? încasat?? de la cine crede?i ??, evident în mare parte de la REGIOTRANS, care, nu-i a?a, are fondurile în principal tot de la statul român.
???ži acum întrebare simpl??:
Câ?i dintre dumneavoastr?? nu v-a?i dori o firm?? care s?? aib?? cca.85% din venituri oferite cadou de statul român, care nu se intereseaz?? ?i chiar nici nu v?? întreab?? cât de rentabili sunte?i? A?a s?? tot faci afaceri.
Tehnic vorbind, ar mai trebui spus?? ?i înc??p???ânarea acerb?? a oamenilor de afaceri ââ???žone?tiââ?? de a men?ine un mecanism de acordare a subven?iei calculat sub celebra formul?? ââ???žtren/kmââ?? ?i nu ââ???žc??l??tori/kmââ??Â, mecanism care ar ar??ta tuturor c?? trenurile REGIOTRANS SRL, REGIONAL SRL sau TRANSFEROVIAR Grup SA circul?? goale ?i sunt chiar foarte multe înscrise în acte f??r?? ca cineva s?? le verifice, m??car prin prisma datelor reale cerute la decontare (adic?? dac?? chiar au circulat toate), pe lâng?? faptul c?? în fiecare automotor din ??la celebru sunt 2-3 c??l??tori (sâc! ââ??â?? avem ?i poze în sensul ??sta).
în 14 noiembrie am v??zut cu to?ii o pozi?ie public??, de altfel demn?? de toat?? lauda, a doamnei BOAGIU, care a spus c?? s-a s??turat de subven?ia asta pl??tit?? degeaba.
Suntem întru totul de acord dar sincer ne îndoim c?? va avea puterea s??-?i pun?? în practic?? inten?iile de eradicare a vampirilor, care sunt sprijini?i prin mai toate departamentele din Guvern.
Viitori fo?ti angaja?i ai CFR