Set vagoane calatori, CFR tip Y/B-70, ep IV

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Un subiect interesant si pana acum putin documentat. Vagoane 19-50 si 20-50 verzi cu inscriptii crem sau galbene au fost putine - un episod scurt intre 1987 si 1990, dintr-una din cele mai negre epoci ale Romaniei moderne.

Interesanta variatunea cu acoperis gri si verde. S-ar fi putut varia si nuanta de verde, asa cum era cazul in epoca. Sau culoarea inscriptiilor.

Remarc ca unele detalii tipice pentru vagoanele Y/B-70 ale CFR, specifice doar pentru acestea, precum grilele de aerare cu lamele verticale, au fost reproduse corect prin tampografiere.
 
Din pacate, observ alte diferente: pe capat exista 2 nise inalte (probabil pentru racordurile electrice?) care la CFR nu exista. Carcasele initiale de Tillig nu le aveau.
Si mai e un detaliu care ma zgarie pe ochi: zona sasiului (intrerupta de acea linie de la partea de jos a carcasei) este mai inalta decat ar trebui. Posibil ca si la carcasele initiale sa fi fost asa, dar nefiind dunga, nu se observa asa rau. In realitate zona respectiva are in jur de 20cm si inscriptiile se incadreaza la limita.
 
Intr-adevar, cele doua "adancituri" de forma rectangulara de pe fetele frontale sunt tipice pentru unele serii de la Bautzen din DDR insa nu si pentru Y/B-70 ale CFR din anii 1980.

Privind lonjeronul inalt trebuie comparat cu un model mai vechi - am impresia ca e o "hiba" de la creearea matritei insa nu sunt sigur.