Noutati editoriale

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.031
2.557
Ia?i
LOCATION
Iași
Ce carti noi putem cumpara anul acesta.

150 de ani de Cai Ferate Dobrogene

Autor:Ilie Popescu
Lucrare editata de ââ????Club Feroviarââ??
136 pagini, ilustratii alb-negru si color, hartie velina, calitate grafica si a continutului exceptionala





150 de ani in evolutia cailor ferate din Dobrogea

Autor: Petre Covacef
Editura Ex ponto, Constanta
273 pagini cu text si ilustratii alb-negru
O lucrare enciclopedica despre istoria Dobrogei si a cailor ferate dobrogene



Calator de-a lungul vietii

Autor: Vasile Pintea, mecanic de locomotiva la depoul Timisoara
Editura Eurostampa, Timisoara
107 pagini de text si ilustratii alb-negru,
Lucrare cu caracter autobiografic, care descrie cu cu multa sensibilitate copilaria, adolescenta si formare a slujbas CFR-ist a unui om deosebit, Vasile Pintea.




De la o statie la alta ââ??â?? centenarul tramvaiului oradean

Autori: Liviu Borcea, Mihai Apan, Gabriel Moisa

Editura ARCA, Oradea (2006)
146 de pagini, ilustratii alb-negru si color, hartie velina, calitate deosebita, format A4



Destin si datorie

Autor: Mihai Mihaita, ministru adjunct MTTc 1962-1967, Director Regionala cf Bucuresti 1967-1972, Presedinte al Consiliului tehnico-stiintific pentru activitate informatica in transporturi si Director al Centrului de Calcul Electronic MTTc (1972 ââ??â?? 1989). In prezent, Presedintele AGIR (Asociatia Generala a Inginerilor din Romania).
Editura AGIR, 2010
482 pag., cu ilustratii alb-negru.
Lucrare cu caracter autobiografic care prezinta destinul unui om de o vasta cultura, care si-a dedicat intreaga viata activitatii ingineresti, in special in domeniul Cailor Ferate Romane, bazata pe principii morale si profesionale de o inalta calitate, de la care nu s-a abatut niciodata.



Personalitati ale culturii tehnice si industriale din Banatul Montan ââ??â?? dictionar

Autor: Dan Gh. Perianu
124 pagini cu text si ilustratii alb-negru
Editura MODUS P.H., Resita 2010
Un omagiu adus personalitatilor culturii tehnice si industriale din Banatul Montan.
 
Cartea 150 de ani de Cai Ferate Dobrogene se poate cumpara de aici :

http://www.club-feroviar.ro/
 
La Comandau s-a lansat cartea "Vechicule de cale ferat?? la Covasna ?i Comandau".

Au fost prezenti cei 4 autori;Papucs Andr??Â?s, Mark??Â?ja Szil??Â?rd, ???žerban Lacri?eanu, Hans Hufnagel, care au acordat autografe, numerosi localnici care au lucrat la CFF si primarul comunei, Dl. Kocsis Bela.



Pentru detalii despre cumparare trimiteti mail la Andr??Â?s Papucs - [email protected]
 
Cartea are 256 de pagini format A 4 pe hartie velina, peste 300 de fotografii si schite alb negru si color (toate imaginile au un text explicativ), o lista completa a tuturor locomotivelor si drezinelor care au lucrat la Covasna si Comandau, precum si o harta (corecta, fara inventii ...) a liniilor CFF Covasna - Comandau de-a lungul timpului. Majoritatea fotografiilor sunt dinainte de 1960, fiind prezentate in premiera imagini inedite ale celor trei locomotive Hartmann tip IV K saxone !!!
Textul este prezentat in limbile maghiara, germana (austriaca !), engleza si romana, iar lucrarea a fost tiparita de catre Asociatia "Siclau" cu sprijinul Programului Na?ional Civil NCA-NK-10-C-0194, Ungaria. Rezultatul este, fara lipsa de modestie, unul exceptional, ce incununeaza ani lungi de cercetare, munca si eforturi din partea a numerosi pasionati ai istoriei acestei linii.
Pentru cei interesati, prezentam mai jos si cuprinsul cartii:


- Mul?umiri
- Vehicule de cale ferat?? la Covasna ?i Comand??u ââ??â?? în loc de prefa??? -
- Liniile forestiere din împrejurimile Comand??ului
- Calea ferat?? forestier?? Covasna-Comand??u
- Exploatarea forestier?? de la Nehoiu
- Calea ferat?? industrial?? a fabricii cu fier??str??u cu aburi Di??Â?si Ign??Â?cz fiul Lajos din Brate?
- Func?ionarea ?i între?inerea locomotivelor
- Via?a pe calea ferat??
- Instruirea personalului, serviciul în ateliere ?i pe locomotive
- între?inerea ?i repararea locomotivelor
- Regulile de identificare a tipului unei locomotive cu abur
- Regulile de stabilire a tipului unei locomotive diesel, automotor sau drezine cu motor
- Despre locomotivele contemporane, specifice c??ii ferate Covasna-Comand??u
- Locomotiva O&K cu num??rul CFF 764-215, tipul D-n2t, cu ecartamentul de 760 mm
- Locomotiva CFF 763-247, tipul 2C-n2t, cu ecartament de 760 mm
- Locomotiva CFF N2-302, de tip B-n2t, de ecartament normal
- Locomotiva CFF N3-404, de tip C-n2t, de ecartament normal
- Locomotiva CFF 764-001, de tip D-n2t, pe ecartament de 760 mm
- Locomotiva CFF 764-405R, de tip D-n2t, pe ecartament de 760 mm
- Omnibuz
- Drezine
- Locomotiva diesel L45H
- Vehicule de cale ferat?? la Covasna ?i Comand??u
- Locomotivele de cale îngust?? a C??ii Ferate Forestiere Covasna-Comand??u
- Locomotivele cu abur ?i diesel de cale normal?? ale societ???ii Ardeleana
?i al succesorului CFF
- Drezine, locomotivele diesel ?i alte vehicule de trac?iune
- Vehicule de trac?iune feroviar?? în vizit?? dup?? închiderea liniei din 1999
- Locomotivele firmei Goetz (Götz) din Nehoiu, ulterior CFF Nehoiu
- Locomotivele de cale îngust?? a fabricii cu fier??str??u cu aburi
Di??Â?si Ign??Â?cz fiul Lajos din Brate?
- Locomotivele c??ilor ferate din împrejurimile Comand??ului
- Bibliografie
- Indexul locurilor
 
Trenurile albastre ale Regilor Romaniei




Cartea mai poate fi inca procurata de la CLUB FEROVIAR cu un pret estimativ de circa 200 RON. Cartea a fost editata in conditii de lux intr-un tiraj limit de 125 de exemplare.

An aparitie: 2011
Pagini: 256
Format: 28x24 cm


Contact:
Club Feroviar
Str. Virgiliu, nr. 30, Sector 1, Bucuresti
Tel: +4021 224 43 85
 
Complexul Feroviar Arad
Calatorie in timp



Valentin Iv??nescu, de?i prin forma?ie nu a fost niciodat?? CFR-ist, cum ne place s?? ne numim NOI CEI MUL??Â?I ANONIMI, care au f??cut ââ????ro?ile s?? se învârteasc??ââ?? timp de peste 140 de ani de administra?ie feroviar?? româneasc??!
Dup?? cartea ââ????Buzia? - Nostalgii Feroviareââ??, dedicat?? feroviarilor ?i activit???ii lor pe o linie ast??zi disp??rut??, a urmat ââ????Cronica Ilustrat?? a Regionalei de C??i Ferate Timi?oaraââ????. în ambele lucr??ri, Valentin Iv??nescu a reu?it s?? prezinte atât via?a cât ?i activitatea de zi cu zi a adev??ra?ilor CFR-i?ti ââ??Â?! F??r?? laude, f??r?? aprecieri la adresa ?efilor ?i guvernan?ilor, aceste dou?? lucr??ri sunt o cronic?? vie a vie?ii de lucr??tor la calea ferat??.
Tocmai calitatea acestor dou?? lucr??ri a f??cut ca un grup de fo?ti (actuali pensionari ) CFR-i?ti s?? îl determine pe Dl. Iv??nescu s?? imortalizeze prin scris o istorie cu mult peste 100 de ani a complexului feroviar Arad.
Lucrarea nu este dedicat?? unor anumite epoci sau unor anumite personalit???i, se dore?te doar prezentarea pentru genera?iile de ast??zi ?i viitoare a ceea ce a însemnat CALEA FERAT? ROM??â??N? ?i a oamenilor care au muncit ?i chiar ?i-au dat via?a ca aceasta s?? func?ioneze!
în cuprinsul lucr??rii, pe lâng?? unele date istorice, sunt prezentate imagini cu angaja?ii CFR în timpul serviciului. Putem remarca cu nostalgie aspectul degajat, lipsit de stres ?i în acela?i timp plin de mândrie a personalului CFR pentru func?ia pe care o îndeplinea! De asemenea, în ciuda condi?iilor grele de lucru, indiferent de condi?iile atmosferice sau de posibilit???ile de aprovizionare cu materialele ?i piesele de schimb necesare, locomotivele cu abur, automotoarele ?i vagoanele se aflau într-o stare tehnic?? ?i de prezentare impecabil?? ââ??Â?!!!
Nu putem decât s?? mul?umim D-lui Iv??nescu pentru aceast?? nou?? ?i remarcabil?? lucrare care readuce în actualitate statutul muncitorului CFR-ist, precum ?i respectul comunit???ii pe care acesta îl merit??!
Mul?umim, Vali Iv??nescu, mai CFR-ist decât unii cfr-i?ti cu acte ââ??Â?!

Ing. ???žerban Lacri?eanu


Pretul este 50 lei si se poate procura de la autor direct, cartea nu este de vanzare in librarii, iar tirajul mai mult decat limitat.
 
Gam3 a spus:
Complexul Feroviar Arad
Calatorie in timp
..

Erata

Autorul roaga sa i se scuze mica inadvertenta de la pag.106, unde sub imaginea garii Satu-Mare este mentionata gara Carei.
Cu multumiri din partea autorului pentru intelegere.
Adresa autorului unde poate fi contactat:
e-m@il: [email protected]
mobil: 0724129484


P.S.Cele 138 de pagini, intr-o prezentare grafica excelenta va invita la o adevarata calatorie in timp!
 
Istoricul tractiunii feroviare din Romania. Stoc limitat

http://www.agir.ro/librarie/categorie-transporturi-feroviare_121/pag_1.html
 
V?? salut!

ââ???žLiniile ferate despre care voi aminti în cele ce urmeaz?? au fost construite în condi?ii extreme, prin ger ?i ar?i???, sub ploaie de gloan?e ?i tir de artilerie, prin mun?i stânco?i ?i v??i adânci. ââ??

Iar liniile ferate despre care Paul Br???canu, tehnician CF din Vatra Dornei, vorbe?te într-o carte bogat ilustrat?? cu imagini de epoc?? alb/negru ?i color sunt cele din zona Bucovinei, dar în special ruta 502, Suceava - Ilva Mic??.

Cartea se poate comanda de aici ?i cost?? 25 de lei. O descriere mai am??nun?it?? pute?i citi în ziarul sucevean, Crai Nou, aici.

http://www.okazii.ro/alte-carti/cfr-drum-de-fier-prin-praf-de-pusca-si-ploaie-de-stele-a117806518

a3891cabbfd2c41d4a49cc877206b03e-5668011-300_300.jpg
 
CAILE FERATE DIN BANAT
UN SIMBOL IN PERICOL




Cuprins:
Evolutia formei de organizare la CFR
Complexul feroviar Timisoara
Unitati feroviare si inmstalatii de deservire
Statiile de frontiera
Invatamantul feroviar timisoarean
Transportul de marfa
Trupele de cai ferate
Uniforme CFR
Turismul feroviar
A fost odata CFR

Cartea are 220 pagini si multe imagine de epoca, majoritatea publicate pentru prima data !

Se poate procura de la autor - 60 lei/buc.
Adresa autorului unde poate fi contactat:
e-m@il: [email protected]
mobil: 0724129484
 
Cronic?? în imagini despre istoricele c??i ferate din Banat ?i pericolul care le pa?te

Lansare de carte spectaculoas??, la sfâr?itul s??pt??mânii trecute, în ora?ul Buzia?. Volumul ââ???žC??ile ferate din Banat ââ??â?? un simbol în pericolââ??, a inginerului Valentin Iv??nescu, sprijinit de o întreag?? echip??, a stârnit curioziotitate. Peste o sut?? de persoane, printre care ?i mai mul?i oameni politici, au participat, la sfâr?itul s??pt??mânii trecute, la Casa de Cultur?? din Buzia?, la lans??rea c??r?ii.
Istoria real?? - negat?? în afara Banatului
Apari?ia editorial?? este v??zut?? ca una dintre cele mai complexe pe tema c??ilor ferate din Banat. Autorul c??r?ii, inginerul Valentin Iv??nescu, sprijint cu fotografii rare, date istorice ?i documente autentice, de inginerii Mircea Ma?covescu ?i Constantin Alupoaie, trage un serios semnal de alarm??. Este vorba despre halul de degradare în care au ajuns c??ile ferate din Banat, cândva mândria ???rii. Lucrarea a ap??rut la editura ââ???žTiparni?aââ?? din Arad, cu ajutorul sponsorilor Dan Redac ?i ???žtefan Brebenaru. ââ???žC??ile ferate din Banat ââ??â?? un simbol în pericolââ?? este o cronic?? în date ?i multe imagini unicat a primelor c??i ferate din Banat. în Banatul aflat atunci sub ocupa?ie habsburgic??, pe 1 noiembrie 1856, se deschidea prima linie ferat?? de pe teritoriul actualei Români. Este vorba despre Oravi?a-Iam-Buzia?. Culmea, mul?i sus?in acum c?? nu aceasta ar fi prima linie de tren de pe teritoriul României. Asta pentru c?? pe atunci Banatul nu f??cea parte din teritoriul actualei ???ri.
Imagini ?i documente unicat
Trenul în care Tito venea într-o vizit?? istoric?? în România, poate cel mai uluitor tronson de linie ferat??: Oravi?a-Anina, g??rile care nu s-au schimbat de pe vremea austro-ungarilor, primele linii de cale ferat??, vechea gar?? principal?? a Timi?oarei ââ???žSf. Elenaââ?? actuala Gar?? de Nord, imagini ?i informa?ii în premier?? se reg??sesc în volumul ap??rut în condi?ii grafice de invidiat. Banatul a fost mereu fruncea în domeniul feroviar, dar aceast?? istorie începe s?? fie uitat?? pu?in câte pu?in. C??ile ferate se închid, sunt neglijate sau se privatizeaz??, personalul CFR este disponibilizat, num??rul c??l??torilor este tot mai redus, iar transportul de marf?? a devenit demodat cu trenul. Lipsa de fonduri ?i transportul rutier au marginalizat transportul ferat.Toate acestea se întâmpl?? în Banat, locul în care odat?? CFR era privit ca o a doua armat?? a ???rii.
A doua lansare, la Timi?oara
La lansarea c??r?ii de la Buzia? au vorbit printre al?ii deputatul PSD Dorel Covaci, vicepre?dintele PSD Timi?, Matei Suciu, venit în calitate de ?ef al departamentului Transporturi din organiza?ia jude?ean?? a PSD, profesorul Mircea Dungan, ini?iatorul specializ??rii de ingineria transporturilor ?i inginerul Constantin Stroe, directorul Regionalei CFR Timi?oara pân?? în 1995. Autorul c??r?ii, împreun?? cu echipa care i-a stat în spate vor s?? fac?? o a doua lansare a c??r?ii, la Facultatea de Mecanic?? din Timi?oara. Deja este planificat un al doilea volum pe tema c??ilor ferate din Banat. Num??rul extrem de mare de fotografii ?i documente nu au putut intra în primul volum.

sursa http://www.ziuadevest.ro/eveniment/33518-cronic-in-imagini-despre-istoricele-ci-ferate-din-banat-i-pericolul-care-le-pate.html
 
Stimat?? doamn??,/Stimate domn,


V?? semnal??m apari?ia recent??, sub egida ââ???žClub Feroviarââ??, a lucr??rii:

C??ile ferate în timpul Primului R??zboi Mondial

Pre?: 237.62 lei + taxe po?tale/curier



Autor: Ilie Popescu
Format: 28,5x24,5 cm
Nr. pagini: 296, hârtie cretat??
Coperta: legat??
Anul apari?iei: 2012



Cuprinsul c??r?ii aici: http://www.agir.ro/carte/caile-ferate-in-timpul-primului-razboi-mondial-121484.html

Oferta complet?? de carte cu tematic?? feroviar??: http://www.agir.ro/librarie/categorie-transporturi-feroviare_121/pag_1.html

Oferta complet?? de modelism feroviar (locomotive ?i vagoane produse de Amintiri Feroviare): http://www.agir.ro/librarie/categorie-modelism-feroviar_141/pag_1.html


C??r?ile ?i machetele pot fi cump??rate direct de la sediul Libr??riei A.G.I.R. sau pot fi solicitate prin intermediul formularului de comand?? de pe site:

http://www.agir.ro/contul-meu.html


La comenzile expediate prin Po?ta Român??/curier, plata se face RAMBURS, iar la pre?ul c??r?ilor/machetelor se adaug?? taxele de expedi?ie.


Cu mul?umiri pentru colaborarea din 2012 ?i cu ur??ri de bine pentru anul 2013,


Stanciu Mihaela-Alina

Libr??ria A.G.I.R. Bucure?ti

Bdul. Dacia nr.26, Sector 1

Program: Luni-Vineri 9:00-17:00

Telefon fix (RCS & RDS): 021/319.49.45

Telefon mobil (Vodafone): 0726/80.59.90

www.agir.ro

[email protected]

YM: libraria.agir
 
Se mai gaseste undeva de cumparat cartea "150 de ani de c??i ferate dobrogene", aparuta in 2010, a lui Ilie Popescu?
 
Pun si eu o intrebare:
au auzit o stire de radio prin care se povestea despre un album editat in mai multe limbi, lansat undeva la sfarsitul lunii noiembrie, la Resita in care se povesteste despre calea ferata Oravita Anina.

Din cate stiu albumul se intituleaza Semmeringul banatean: calea ferata Oravita - Anina.
Am intrebat prin librarii despre existenta acestui album si despre un eventual pret, nimeni nu stie nimic.

Pe de alta parte, sfecific jurnalismului de taraba romanesc, pe un site suntem invitati sa lecturam acest album valoros (care insa lipseste cu desavarsire pe piata).

Asa ca intreb aici daca cineva are vreo informatie referitoare la posibilitatea de a cumpara acest album si cam cat ar costa el.
 
Adica aici:

http://www.argument-cs.ro/content/semmeringului-b%C4%83n%C4%83%C5%A3ean-i-s-a-mai-dedicat-o-carte-precum-%C5%9Fi-un-timbru-editat-%C3%AEn-austria

Ramane intrebarea: de ce austriecii pot si noi nu... poate ne raspunde Georg la intrebarea asta
 
"V?? semnal??m apari?ia recent??, sub egida Editurii ASAB, a unei prelungiri de tiraj a lucr??rii:
Istoricul trac?iunii feroviare din România. Vol.1. 1854-1918. Edi?ie revizuit?? ?i ad??ugit??.

604_110607_1.jpg


Pre?: 65,40 lei + taxe po?tale/curier

Oferta de carte cu tematic?? feroviar??: http://www.agir.ro/librarie/categorie-transporturi-feroviare_121/pag_1.html"