Set vagoane cisterna Steaua Romana si Margina - Fleischmann

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Gam3 a spus:
Vagon cisterna "pentru produse din destilarea lemnului" inscris la CFR, apartinand de firma Margina din localitatea cu acelasi nume din (fostul) judet Severin:



Vagon cisterna "pentru produse albe" :



Vagon refrigerat FABRICA DE BERE BRAGADIRU :

Ultimele informatii despre vagoanele "Bragadiru", "Steaua Romana" si "Margina/Severin"

"Vagonul de bere "Bragadiru" va fi realizat cu inscriptii si schema de vopsire absolut corecte, in conformitate cu originalul si folosind ca model de baza vagonul frigorific de tip Ghk (Gattung Berlin) din 1930 al DRG, singurul model apropiat ca dimensiuni si volumetrie de prototipul romanesc care exista in sortimentul Fleischmann; va fi un compromis, insa unul plauzibil dat fiind ca vagoane similare au circulat si in Romania in perioada interbelica. Vagonul va fi realizat in versiunea cu roti pline si platforma de franar deschisa.

Privind setul de vagoane cisterna, si aici se va folosi matrita existenta a vagonului cisterna pe 2 osii MAN de 15,00m3 produs de Fleischmann. Modelul "Steaua Romana" va avea roti pline iar cel "Margina/Severin" roti cu spite, in conformitate cu originalul, precum si in ambele cazuri inscriptii complete si corecte pana la nivelul datelor de revizie si de ungere. De notat ca, daca la modelul "Margina" scarile de acces ale originalului produs de Astra Arad in 1925 sunt diferite fata de cele ale modelului Fleischmann, cele ale vagonului "Steaua" corespund in mare parte.

In concluzie, va fi vorba de trei modele tipice pentru epoca II la CFR, care vor fi absolut autentice prin inscriptiile lor si vor reprezenta un compromis acceptabil prin modelul de baza utilizat. In cazul in care aceste modele vor fi bine primite de piata din Romania, firma Fleischmann are in vedere continuarea seriei in anii urmatori cu alte vagoane, atat cisterna cat si de alte tipuri (acoperite, descoperite, etc.) precum si cu o locomotiva CFR adaptata pentru creearea unui tren romanesc de marfa complet epoca II.

Informatiile privind vagoanele "Bragadiru", "Steaua Romana" si "Margina/Severin" provin din partea fabricantului si a firmei care s-a ocupat cu realizarea dosarului de documentatie asupra acestor vagoane."
 
Salut,

Pe site-ul Fleischmann scrie ca cisternele vor fi disponibile in saptamana 16, adica sfarsitul lunii aprilie. Nu mai este mult, deci, trebuiesc pusi bani deoparte.

Cu bine,
 
De cele mai multe ori aceste termene sunt depasite, asa ca nu m-as prea baza pt. finele lunii aprilie. Dar sa strangem deja bani, asta putem fara indoiala :|
 
O surpriza placuta: in realitate arata muuult mai bine decat in poza de pe situl Fleischmann!!!









PDI
 
Confirm si eu. Le-am primit azi si sunt foarte multumit. O surpriza placuta intr-adevar. Nu pot decat sa sper sa fie un succes si sa mai apara si altele in acest segment calitate-pret.
 
Confirm, pret decent, detalii in regula, de colectionat obligatoriu de catre orice trenulist patriot indiferent de scara, offff, in privinta N-ului CFR-ist de serie ce sa zic ???? suferinta maxima.......



Observatie carcotasa - in pozele producatorului cisternele erau f. negre :D
 
Buna,

Arata bine, intr-adevar.

In privinta scarii N eu unul nu as dispera ci as privi mai degraba cu speranta dar si cu incredere spre viitor, poate chiar 2012 ;-)
 
Asa cum scriam mai sus, modelele arata chiar bine.

Ma mira absenta osiilor cu spite de la vagonul "Margina", evidente in fotografie si care exista si la Fleischmann (cisterne cu roti cu spite pana acum au facut destule) insa nu e vorba decat de un detaliu minor care se poate remedia foarte usor.

Este de laudat faptul ca firma Modelleisenbahn Muenchen GmbH si filiala sa Fleischmann nu a interpretat fotografiile cunoscute, de o calitate medie, ci a comandat pentru aceste vagoane un dosar complet de documentatie, ceea-ce a avut ca rezultat mod??¨le cu inscriptii corecte atat ca tip ci si sub aspectul continutului. Dupa cunostinta mea, pana la aceste mod??¨le nimeni nu si-a dat osteneala sa imite scrisul "C.F.R. ROMANIA" corect, cu caracterele folosite in epoca.

Sper ca piata din Romania sa primeasca aceste vagoane asa cum se cuvine... si sa mai urmeze si altele!
 
Buna Florin,

Asta spuneam si eu, "Margina" avea roti cu spite; de ce s-au montat pe dos trebuie intrebat la Arad :D

Bineinteles ca se pot schimba.
 
Culmea, pe site-ul FLM sunt ambele vagoane cu roti cu spite !! :confused:

http://www.fleischmann.de/nc/produkteshop/uebersicht/cat/53/pr/2er-set-kesselwagen-mit-bremserhaus-der-cfr.html
 
macleod a spus:
Mi se pareau cam negre totusi in pozele oficiale, dar vad ca in pozele facute de voi arata super. Chiar sunt niste modele reusite ...

Blue-Max a spus:
Culmea, pe site-ul FLM sunt ambele vagoane cu roti cu spite !! :confused:

http://www.fleischmann.de/nc/produkteshop/uebersicht/cat/53/pr/2er-set-kesselwagen-mit-bremserhaus-der-cfr.html



Si pe site la Fleischmann vagoanele au inscriptiile asa cum sunt cele de pe vagoanele pe care le avem acasa?

Pentru ultima data, vagoanele prezentate pana sa iasa modelele au fost vagoane photoshopate.

In urma discutiilor avute cu ei la targul de la Nurnberg au primit un dosar cu documentatia corecta.
Florinn a spus:
...

Privind setul de vagoane cisterna, si aici se va folosi matrita existenta a vagonului cisterna pe 2 osii MAN de 15,00m3 produs de Fleischmann. Modelul "Steaua Romana" va avea roti pline iar cel "Margina/Severin" roti cu spite, in conformitate cu originalul, precum si in ambele cazuri inscriptii complete si corecte pana la nivelul datelor de revizie si de ungere. De notat ca, daca la modelul "Margina" scarile de acces ale originalului produs de Astra Arad in 1925 sunt diferite fata de cele ale modelului Fleischmann, cele ale vagonului "Steaua" corespund in mare parte.

In concluzie, va fi vorba de trei modele tipice pentru epoca II la CFR, care vor fi absolut autentice prin inscriptiile lor si vor reprezenta un compromis acceptabil prin modelul de baza utilizat. In cazul in care aceste modele vor fi bine primite de piata din Romania, firma Fleischmann are in vedere continuarea seriei in anii urmatori cu alte vagoane, atat cisterna cat si de alte tipuri (acoperite, descoperite, etc.) precum si cu o locomotiva CFR adaptata pentru creearea unui tren romanesc de marfa complet epoca II.

Informatiile privind vagoanele "Bragadiru", "Steaua Romana" si "Margina/Severin" provin din partea fabricantului si a firmei care s-a ocupat cu realizarea dosarului de documentatie asupra acestor vagoane."


Speram ca Fleischmann sa nu se opreasca aici si sa vedem in viitor si alte modele de vagoane, daca vor avea succes aceste 3 modele vom avea si locomotiva CFR pentru a le tracta.
 
Nu acun, ci dupa ce se strang ceva vagoane ;-)

La modul serios, aceste vagoane sunt un "Versuchsballon" (balon de incercare) pentru piata din Romania; de succesul lor la vanzare depinde si continuarea, mai intai ca "tren de marfa CFR epoca II", apoi poate si cu altceva...
 
Referitor la rotile pline si rotile cu spite s-ar putea sa nu fie o simpla gresala de montaj.
Intrand putin in amanunte, putem citi masele proprii ale acestor vagoane:
Margina - Roti pline - 10000kg
Steaua Romana - roti spitate - 9800kg
Diferenta de masa proprie intre aceste doua vagoane identice ar putea veni de la diferenta dintre masa unei osii pline si a uneia spitate, 50 de kg / roata, 100 per osie, 200 / vagon.

Dupa parerea mea osiile sunt montate in concordanta cu insciptionarea maselor proprii. Deci, daca este o gresala, nu este numai de montaj invers ci si de insciptionare inversa a maselor proprii.
 
Am vazut ca rotile sunt invers montate decat in poze, ceea ce spun este ca si masele sunt trecute invers (din pacate in poze nu se vad masele proprii). Inversand rotile nu facem nimic deoarece astfel vom avea un vagon cu roti pline mai usor decat un vagon cu roti spitate, ceea ce nu are sens (asta mergand pe logica ca vagonul cu roti pline ar trebui sa fie mai greu decat cel cu roti spitate).