Servus Rudi,
Bounty ala e chiar la scara H0! La ce le-or fi trebuind, ca diorama cu tren epoca I-V si Bounty n-ai cum sa faci
Eu cred ca n-are ce sa nu-ti reuseasca, pentru ca informatii despre cum era nava ai. Ai cartea lui McKay care este "disectie" de Bounty pana la ultimul oscior.
La un kit de plastic nu-i cu mult mai putina munca decat la o corabie facuta de la "0" in schimb valoarea modelului este incomparabil mai mica. Plus ca, daca la corp nu se vede, la punte si la catarge, care trebuie lasate lemn aparent, se "simte" imediat plasticul. Asa ca, insista si sigur o sa-ti iasa!
Singurele lucruri mai complicat de realizat sunt piesele rotunde ale greementului, unde vei avea nevoie de un strung de lemn ca sa le rotunjesti cum trebuie. De asemenea, trebuie sa te gandesti bine de tot in ce ordine se pun elementele, ca sa nu-ti blochezi avansul la model din cauza unor elemente pe care nu le-ai pus cand era posibil. Caz tipic: ai montat partile de jos ale catargelor si constati ca n-ai pus niste ocheti pe punte unde se agata elemente indispensabile ale manevrelor. Ocheti pe care nu-i mai poti pune acum din cauza catargelor. Sau, caz si mai dramatic, la nave complexe precum "Victory": montezi tunurile pe afetul in momentul in care ai puntea accesibila lor doar pentru ca mai tarziu sa pocnesti unul dintre ele, sa se dezlipeasca de pe afet si sa se piarda iremediabil in interiorul navei. Daca nu le lipesti cand ai puntea accesibila, mai tarziu o sa-ti fie practic imposibil sa le mai lipesti... Aici trebuie realmente sa faci o alegere. Nu exista solutie ideala, insa unii modelisti lipesc la faza cand au acces la punte numai afetele, iar tunurile le lipesc ulterior pe dinafara, cu penseta. Altii le lipesc inca din faza de dinainte, insa ca sa fie siguri ii trag o gaura cu bormasina de mana baga prin fiecare tun cate o sarmulita solida care fixeaza tunul la locul respectiv pe vecie. De asemenea, ca sa eviti asa accidente, e bine ca intr-o faza mai avansata sa-ti realizezi un soi de suport de lucru alcatuit din trei scanduri imbinate in forma de "u" in care sa fixezi solid corpul navei. Cele doua scanduri de pe laterale protejeaza laturile navei cu tunurile foarte fragile de lovituri nedorite. Iar daca ai nevoie sa ai acces la lateralul respectiv, demontezi temporar scandura respectiva!
In rest, trebuie doar indemanare si atentie, ceea ce observ ca ai, asa ca n-are voie sa nu-ti iasa!
Spor la treaba!
Bounty ala e chiar la scara H0! La ce le-or fi trebuind, ca diorama cu tren epoca I-V si Bounty n-ai cum sa faci
Eu cred ca n-are ce sa nu-ti reuseasca, pentru ca informatii despre cum era nava ai. Ai cartea lui McKay care este "disectie" de Bounty pana la ultimul oscior.
La un kit de plastic nu-i cu mult mai putina munca decat la o corabie facuta de la "0" in schimb valoarea modelului este incomparabil mai mica. Plus ca, daca la corp nu se vede, la punte si la catarge, care trebuie lasate lemn aparent, se "simte" imediat plasticul. Asa ca, insista si sigur o sa-ti iasa!
Singurele lucruri mai complicat de realizat sunt piesele rotunde ale greementului, unde vei avea nevoie de un strung de lemn ca sa le rotunjesti cum trebuie. De asemenea, trebuie sa te gandesti bine de tot in ce ordine se pun elementele, ca sa nu-ti blochezi avansul la model din cauza unor elemente pe care nu le-ai pus cand era posibil. Caz tipic: ai montat partile de jos ale catargelor si constati ca n-ai pus niste ocheti pe punte unde se agata elemente indispensabile ale manevrelor. Ocheti pe care nu-i mai poti pune acum din cauza catargelor. Sau, caz si mai dramatic, la nave complexe precum "Victory": montezi tunurile pe afetul in momentul in care ai puntea accesibila lor doar pentru ca mai tarziu sa pocnesti unul dintre ele, sa se dezlipeasca de pe afet si sa se piarda iremediabil in interiorul navei. Daca nu le lipesti cand ai puntea accesibila, mai tarziu o sa-ti fie practic imposibil sa le mai lipesti... Aici trebuie realmente sa faci o alegere. Nu exista solutie ideala, insa unii modelisti lipesc la faza cand au acces la punte numai afetele, iar tunurile le lipesc ulterior pe dinafara, cu penseta. Altii le lipesc inca din faza de dinainte, insa ca sa fie siguri ii trag o gaura cu bormasina de mana baga prin fiecare tun cate o sarmulita solida care fixeaza tunul la locul respectiv pe vecie. De asemenea, ca sa eviti asa accidente, e bine ca intr-o faza mai avansata sa-ti realizezi un soi de suport de lucru alcatuit din trei scanduri imbinate in forma de "u" in care sa fixezi solid corpul navei. Cele doua scanduri de pe laterale protejeaza laturile navei cu tunurile foarte fragile de lovituri nedorite. Iar daca ai nevoie sa ai acces la lateralul respectiv, demontezi temporar scandura respectiva!
In rest, trebuie doar indemanare si atentie, ceea ce observ ca ai, asa ca n-are voie sa nu-ti iasa!
Spor la treaba!