Podurile 213x0 de la Noch

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.412
272
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Partea frumoasa a acestor poduri este faptul ca se pot concatena cu usurinta pentru a forma viaducte de lungimi mai mari de genul:

Screen Shot 2023-12-10 at 13.59.22.png

IMG_1679.jpg

Partea si mai frumoasa este posibilitatea asamblarii decalate a planseelor, astfel incat cate unul sa faca legatura intre poduri invecinate. Se obtine astfel o structura mult mai rigida, care face inutila folosirea elementelor suplimentare de legatura, nu foarte fiabile in opinia mea.

IMG_1681.jpg noch-21320-kastenbruecke.jpg

Ramane astfel cate o jumatate de planseu la fiecare capat de pod (fara structuri laterale), dar care se poate integra usor in terenul cu care face legatura.
 
Partea si mai frumoasa este posibilitatea asamblarii decalate a planseelor, astfel incat cate unul sa faca legatura intre poduri invecinate. Se obtine astfel o structura mult mai rigida, care face inutila folosirea elementelor suplimentare de legatura, nu foarte fiabile in opinia mea.

Mai rigida, sigur, insa fara legatura cu realitatea deci putin realista. Nu degeaba la scara 1:1 se fac elemente separate, fixate pe pile. Fiecare element de pod Warren se dilata si se misca diferit, la o structura continua de cateva sute de metri precum cele prezentate in fotografia aeriana dilatarea/contractarea la un delta maxim de 45-50 de grade (sa zicem, intre - 10 grade Celsius iarna si +35 vara) ar atinge cumulat doi sau trei metri, care sunt neutralizati de spatiile de cateva zeci de cm dintre elemente.
 
  • Like
Reac?ii: mrpuf
Eu nu ma refeream la pilele de pod, ci la bridele de plastic care fac legatura intre doua poduri, si care se prind in suruburi:

IMG_1680.jpg

Pilele de pod se pot monta intre poduri, la mijlocul planseului de legatura dintre ele.
 
Pai "bridele de plastic" reprezinta piese care la scara 1:1 nu au continuitate intre elementele Warren, tocmai ca sa se poata dilata.
 
OK. Viaductul meu are 126 cm. Am sa las un rost de dilatatie de 0,756 mm la un capat ca sa fie corespunzator realitatii...
(sau poate cate 0,378 mm la ambele capete?) :)
 
  • Like
Reac?ii: Horia_Radulescu
Scapi repede cu el la montaj, e simplu, cateva bucati injectate. Central Valley are 100+ bucati piese. Ce pret are un tronson?
 
Inteleg ca sina se lipeste direct pe planseele podurilor? Fara pluta, ceva, pentru reducerea zgomotului?
 
Sina se aplica direct pe tablier. Recomand tronsoane de sina flexibila, care sunt lungi( in jur de 1 m) si se evita astfel imbinarile pe pod.
In caz ca se doreste ceva mai mult realism, pe langa cele afirmate de Horia, se poate monta contrasina interioare, care nu este un specific doar CFR-ului, ci si altor tari. Bineinteles ca asta presupune costuri suplimentare, insa efectul merita banii.
In urma cu multi ani, din asemenea segmente am facut pod dublu si am fost destul de multumit de felul incare s-a comportat "in exploatare". Pilele le-am facut din extrudat, elementele de reazem/dilatare , din profile de lemn rotund.

DSC05946.JPG

DSC05979.JPG
 
La Central Valley ai traversele in plasticul injectat, au crampoanele din injectie. Scoti sina de pe traverse, ce cod ai nevoie, 55 sau 80, o pui intre crampoanele drepte si apoi le indoi unul cate unul pana te plictisesti. Eu am folosit flex cod 55. Nu are nimic de amortizat, spuma, pluta, etc. E pod, trebuie sa huruie pe el. In pozele cu cel montat de mine si prezentat pe forum, se vede in etape cum era. Am 4 la N nemontate si unul montat. Tot ca tine vreau, grupate 2-3 buc. Fiind kituri injectate, au piese multe, necesita rabdare, sant complexe. La 45$ bucata trebuiau sa fie perfecte ca detalii. Am luat unul la HO, sa fac un display pt un ND2. Cum situatia a degenerat si am vreo 5 loco made in Romania, am abandonat ideea, a ramas in punga lui sigilat. La N plasticul este de ajuns sa sustina cea mai grea loco sau consist. Cel la HO are doua platbande pe lungime, din tabla, se monteaza in grinzile longitudinale, nu se vad.
 
Ultima editare: