- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaR?? pe Valea Oltului. Partea I: Bucure?ti ââ??â?? Caracal<i></i>
Despre Defileul Oltului am înv???at cu to?ii la geografie în clasa a IV-a ?i am fost impresiona?i de locurile prin care ?i-a f??cut drum acest râu lung de 615 kilometri.
în clipul pe care vi-l propun v?? invit s?? viziona?i câteva secven?e de pe calea ferat?? magistral?? M900, Bucure?ti Nord ââ??â?? Timi?oara Nord, pe por?iunea Bucure?ti Basarab ââ??â?? Caracal. în cei 155 de kilometri parcur?i, nu exist?? decât câteva curbe, iar în rest doar linie dreapt??. Peisajul îns?? se schimb?? atunci când linia M900 se intersecteaz?? cu Râul Olt. Trecând cu vitez?? peste un pod lung ?i maiestuos, trenul în care am fost avea s?? opreasc?? în Caracal.
Lipsa film??rilor între Bucure?ti Basarab ââ??â?? Videle ?i Videle ââ??â?? G??l???eni s-a datorat strict supraaglomer??rii Trenului Personal 9001, Bucure?ti Basarab ââ??â?? Craiova. Condi?iile în care am c??l??torit sunt greu de descris, îns?? doar ca s?? v?? face?i o p??rere: în holul de intrare în vagonul etajat cu care am c??l??torit, 26-26, se aflau peste 15 persoane, în timp ce atât la ambele niveluri erau c??l??tori în picioare. Dup?? G??l???eni îns??, trenul s-a golit în propor?ie de 90% ?i am putut lua ?i eu loc în tren. Nu de alta, dar avusesem un început de excursie feroviar?? cam urât, ba chiar foarte urât ââ??â?? condi?iile de c??l??torie au fost de neconceput. Vina este a NOASTR?, a c??l??torilor, care nu-?i cump??r?? bilet. Regulatorul de Circula?ie pune pe traseu vagoane atât cât s?? acopere num??rul de bilete vândute, corect?
Dintre momentele interesante pe care le pute?i urm??ri în clip amintesc de: întâlnirea cu Trenul Personal Craiova ââ??â?? Bucure?ti Basarab pe o zon?? de coast?? a M900, între D??neasa ?i Dr??g??ne?ti-Olt, trecerea peste râul Olt, existen?a unei locomotive electrice îmbr??cat?? în haine de CFR C??l??tori la trac?iunea unui tren de marf??, precum ?i specificul sta?iilor feroviare prin care am trecut. V?? doresc vizionare pl??cut??!
http://www.youtube.com/watch?v=5u8folSMgP0
///<<<CFR>>>\\\
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaR?? pe Valea Oltului. Partea a II-a: Piatra Olt - B??beni<i></i>
C??ldura de afar?? n??ucea orice vietate de pe câmpul terestru. Dup?? ce am mers la pas 3-4 kilometri de la ?oseaua principal?? ce leag?? Slatina de Caracal, am ajuns în fa?a G??rii Piatra Olt. Aici am fost fascinat de ââ????muzeulââ?? feroviar din curtea depoului de locomotive ?i automotoare. Spun muzeu pentru c?? ââ????exponateleââ?? care înc?? mai transport?? c??l??tori ar fi demne de o pensie ?i s?? lase locul la vehicule mai performante, mai confortabile, mai economice.
Un remediu r??coros pentru a întâmpina razele soarelui (dar nu acelea?i raze de care am înv???at în clasa I c?? ne dezmierd corpul, ci de acele raze care dau de furc?? adul?ilor plini de griji ?i probleme) era chiar pornirea Trenului Personal Piatra Olt ââ??â?? Râmnicu Vâlcea. Ventila?ia for?at?? astfel realizat?? avea s?? bucure sim?urile oric??rui c??l??tor care accepta s?? circule cu geamurile deschise. Compus din 2 vagoane ?i având la trac?iune 2 locomotive diesel, trenul avea s??-mi fie partener de c??l??torie pân?? la Râmnicu Vâlcea.
Am admirat planeitatea luncii Oltului de la Piatra Olt ?i pân?? aproape de B??beni, când începeau s?? se întrevad??, în zare, delu?oare, dealuri, mun?i?ori ?i mun?i. De-a lungul apei Oltului s-au a?ezat oameni. ???ži tot a?a s-a construit ?i calea ferat?? pe lâng?? a?ez??rile oamenilor, iar din loc în loc, g??rile: Piatra Olt, G??neasa, Arce?ti, Coliba?i, Streje?ti, Zl??t??rei, Dr??g???ani, C??lina, Z??videni, Orle?ti, Fi?c??lia, Buc?ani Vâlcea, Ione?ti, Sl??vite?ti ?i B??beni.
Dintre momentele interesante care ar merita v??zute amintesc: Depoul de Locomotive ?i Automotoare Piatra Olt ?i întâlnirea cu cele dou?? automotoare modernizate seria 900 în sta?ia Fi?c??lia.
V?? doresc vizionare pl??cut??!
http://www.youtube.com/watch?v=Qugcov_tSqQ
///<<<CFR>>>\\\
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaR?? pe Valea Oltului. Partea a III-a: B??beni - M??n??stirea Turnu<i></i>
Suntem fascina?i cu to?ii când auzim de V??i, Chei, Defileuri, Pasuri, Trec??tori. Valea Oltului este ?i ea un loc pe care merit?? s??-l parcurgi pentru a te bucura de înc?? un decor fascinant al României. împreun?? cu str??dania, talentul ?i dorin?a celor care au f??cut ca pe linia ferat?? Podu Olt -- Piatra Olt s?? circule trenuri, acum ne putem bucura de frumoasele peisaje.
Partea a III-a din videoreportajul Valea Oltului ofer?? câteva cadre de pe por?iunea B??beni -- M??n??stirea Turnu. Datorit?? faptului c?? am c??l??torit într-un vagon 21-47 (Trenul Personal B??beni -- Sibiu era compus din doar 3 vagoane 21-47), iar compartimentul era ocupat în propor?ie de 80%, nu m-am putut desf???ura pentru a putea filma/fotografia sta?iile de pe partea dreapt?? a sensului de mers c??tre Sibiu. Voi reveni cu un videoreportaj mai complet în viitor!
Din punct de vedere istoric, linia a fost construit?? între anii 1897 ?i 1901 de inginerul Mihail M. Râmniceanu. A?a nota istoricul CFR, N.I. Petculescu în 1935: ââ???žTraseul liniei merge când pe un ???rm, când pe cel??lalt al Oltului, prin locuri rele ?i strâmte, unde calea a fost câ?tigat?? prin s??p??turi în stânc?? ?i a fost pus?? la ad??post de efectele torentelor prin (...) numeroase pereuri ?i arocamente care ap??r?? linia contra furiei Oltului, care acolo are un regim toren?ial atât de pronun?at, încât nivelul apelor a avut o varia?ie chiar de 7 metri în 24 de ore".
Cu acestea fiind spuse, nu-mi r??mâne decât s?? v?? doresc vizionare ?i c??l??torie pl??cut?? prin g??rile Govora, Râmnicu Vâlcea sau C??lim??ne?ti! în [...]ând va ap??rea episodul IV ?i ultimul: Valea Oltului între sta?iile M??n??stirea Turnu ?i Podu Olt, ba chiar ?i cu o oprire la Sibiu.
http://www.youtube.com/watch?v=W2THpjhBIK8
///<<<CFR>>>\\\
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaR?? pe Valea Oltului. Partea a IV-a: M??n??stirea Turnu - Sibiu<i></i>
Farmecul rutei 201, Piatra Olt -- Podu Olt, const?? chiar în verdele pe care-l întâlne?ti pas cu pas sau... mai bine zis... joant?? de joant??. Videoreportajul pe care v?? invit cu drag s??-l urm??ri?i cuprinde 75 de kilometri de cale ferat?? construit?? acum mai bine de un secol.
De-a lungul vremii, trenurile au f??cut leg??tura între Transilvania ?i Oltenia. Printre localit???ile care au fost reperate în acest clip amintesc de Cozia, Lotru, Cornet, Râul Vadului, Turnu Ro?u, Podu Olt ?i Sibiu. Unele g??ri de pe traseu (Lotru: inaugurat?? în 1901 sau Cornet), de?i de mici dimensiuni, sunt cochete ?i sunt integrate bine în peisaj.
Dintre lucr??rile de art?? de pe traseu amintesc de Tunele Lotru, Cârligul Mic, Cârligul Mare, precum ?i de poduri peste râul Olt. Tot aici men?ionez despre podul în curb?? de la Proieni, prima construc?ie de acest tip din România.
C??l??toria mea din 4 iunie 2011, Bucure?ti -- Caracal -- Sibiu, s-a încheiat sub vârfurile F??g??ra?ilor în Hermannstadt. Locomotivele cu aburi din Depoul Sibiu erau multe la num??r, îns?? în stare rece - redând o impresie negativ?? asupra peisajului. Un articol interesant pe aceast?? tem?? pute?i g??si la: http://www.jurnalul.ro/special/reportaje/drumul-de-fier-de-peste-olt-573784.html .
Cu acestea fiind spuse, v?? mul?umesc pentru aten?ie ?i... v?? stârnesc curiozitatea despre urm??torul videoreportaj pe care îl preg??tesc: Bucure?ti -- Adjud -- Siculeni -- Cluj.
http://www.youtube.com/watch?v=g6xA7XxLMWU
Despre Defileul Oltului am înv???at cu to?ii la geografie în clasa a IV-a ?i am fost impresiona?i de locurile prin care ?i-a f??cut drum acest râu lung de 615 kilometri.
în clipul pe care vi-l propun v?? invit s?? viziona?i câteva secven?e de pe calea ferat?? magistral?? M900, Bucure?ti Nord ââ??â?? Timi?oara Nord, pe por?iunea Bucure?ti Basarab ââ??â?? Caracal. în cei 155 de kilometri parcur?i, nu exist?? decât câteva curbe, iar în rest doar linie dreapt??. Peisajul îns?? se schimb?? atunci când linia M900 se intersecteaz?? cu Râul Olt. Trecând cu vitez?? peste un pod lung ?i maiestuos, trenul în care am fost avea s?? opreasc?? în Caracal.
Lipsa film??rilor între Bucure?ti Basarab ââ??â?? Videle ?i Videle ââ??â?? G??l???eni s-a datorat strict supraaglomer??rii Trenului Personal 9001, Bucure?ti Basarab ââ??â?? Craiova. Condi?iile în care am c??l??torit sunt greu de descris, îns?? doar ca s?? v?? face?i o p??rere: în holul de intrare în vagonul etajat cu care am c??l??torit, 26-26, se aflau peste 15 persoane, în timp ce atât la ambele niveluri erau c??l??tori în picioare. Dup?? G??l???eni îns??, trenul s-a golit în propor?ie de 90% ?i am putut lua ?i eu loc în tren. Nu de alta, dar avusesem un început de excursie feroviar?? cam urât, ba chiar foarte urât ââ??â?? condi?iile de c??l??torie au fost de neconceput. Vina este a NOASTR?, a c??l??torilor, care nu-?i cump??r?? bilet. Regulatorul de Circula?ie pune pe traseu vagoane atât cât s?? acopere num??rul de bilete vândute, corect?
Dintre momentele interesante pe care le pute?i urm??ri în clip amintesc de: întâlnirea cu Trenul Personal Craiova ââ??â?? Bucure?ti Basarab pe o zon?? de coast?? a M900, între D??neasa ?i Dr??g??ne?ti-Olt, trecerea peste râul Olt, existen?a unei locomotive electrice îmbr??cat?? în haine de CFR C??l??tori la trac?iunea unui tren de marf??, precum ?i specificul sta?iilor feroviare prin care am trecut. V?? doresc vizionare pl??cut??!
http://www.youtube.com/watch?v=5u8folSMgP0
///<<<CFR>>>\\\
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaR?? pe Valea Oltului. Partea a II-a: Piatra Olt - B??beni<i></i>
C??ldura de afar?? n??ucea orice vietate de pe câmpul terestru. Dup?? ce am mers la pas 3-4 kilometri de la ?oseaua principal?? ce leag?? Slatina de Caracal, am ajuns în fa?a G??rii Piatra Olt. Aici am fost fascinat de ââ????muzeulââ?? feroviar din curtea depoului de locomotive ?i automotoare. Spun muzeu pentru c?? ââ????exponateleââ?? care înc?? mai transport?? c??l??tori ar fi demne de o pensie ?i s?? lase locul la vehicule mai performante, mai confortabile, mai economice.
Un remediu r??coros pentru a întâmpina razele soarelui (dar nu acelea?i raze de care am înv???at în clasa I c?? ne dezmierd corpul, ci de acele raze care dau de furc?? adul?ilor plini de griji ?i probleme) era chiar pornirea Trenului Personal Piatra Olt ââ??â?? Râmnicu Vâlcea. Ventila?ia for?at?? astfel realizat?? avea s?? bucure sim?urile oric??rui c??l??tor care accepta s?? circule cu geamurile deschise. Compus din 2 vagoane ?i având la trac?iune 2 locomotive diesel, trenul avea s??-mi fie partener de c??l??torie pân?? la Râmnicu Vâlcea.
Am admirat planeitatea luncii Oltului de la Piatra Olt ?i pân?? aproape de B??beni, când începeau s?? se întrevad??, în zare, delu?oare, dealuri, mun?i?ori ?i mun?i. De-a lungul apei Oltului s-au a?ezat oameni. ???ži tot a?a s-a construit ?i calea ferat?? pe lâng?? a?ez??rile oamenilor, iar din loc în loc, g??rile: Piatra Olt, G??neasa, Arce?ti, Coliba?i, Streje?ti, Zl??t??rei, Dr??g???ani, C??lina, Z??videni, Orle?ti, Fi?c??lia, Buc?ani Vâlcea, Ione?ti, Sl??vite?ti ?i B??beni.
Dintre momentele interesante care ar merita v??zute amintesc: Depoul de Locomotive ?i Automotoare Piatra Olt ?i întâlnirea cu cele dou?? automotoare modernizate seria 900 în sta?ia Fi?c??lia.
V?? doresc vizionare pl??cut??!
http://www.youtube.com/watch?v=Qugcov_tSqQ
///<<<CFR>>>\\\
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaR?? pe Valea Oltului. Partea a III-a: B??beni - M??n??stirea Turnu<i></i>
Suntem fascina?i cu to?ii când auzim de V??i, Chei, Defileuri, Pasuri, Trec??tori. Valea Oltului este ?i ea un loc pe care merit?? s??-l parcurgi pentru a te bucura de înc?? un decor fascinant al României. împreun?? cu str??dania, talentul ?i dorin?a celor care au f??cut ca pe linia ferat?? Podu Olt -- Piatra Olt s?? circule trenuri, acum ne putem bucura de frumoasele peisaje.
Partea a III-a din videoreportajul Valea Oltului ofer?? câteva cadre de pe por?iunea B??beni -- M??n??stirea Turnu. Datorit?? faptului c?? am c??l??torit într-un vagon 21-47 (Trenul Personal B??beni -- Sibiu era compus din doar 3 vagoane 21-47), iar compartimentul era ocupat în propor?ie de 80%, nu m-am putut desf???ura pentru a putea filma/fotografia sta?iile de pe partea dreapt?? a sensului de mers c??tre Sibiu. Voi reveni cu un videoreportaj mai complet în viitor!
Din punct de vedere istoric, linia a fost construit?? între anii 1897 ?i 1901 de inginerul Mihail M. Râmniceanu. A?a nota istoricul CFR, N.I. Petculescu în 1935: ââ???žTraseul liniei merge când pe un ???rm, când pe cel??lalt al Oltului, prin locuri rele ?i strâmte, unde calea a fost câ?tigat?? prin s??p??turi în stânc?? ?i a fost pus?? la ad??post de efectele torentelor prin (...) numeroase pereuri ?i arocamente care ap??r?? linia contra furiei Oltului, care acolo are un regim toren?ial atât de pronun?at, încât nivelul apelor a avut o varia?ie chiar de 7 metri în 24 de ore".
Cu acestea fiind spuse, nu-mi r??mâne decât s?? v?? doresc vizionare ?i c??l??torie pl??cut?? prin g??rile Govora, Râmnicu Vâlcea sau C??lim??ne?ti! în [...]ând va ap??rea episodul IV ?i ultimul: Valea Oltului între sta?iile M??n??stirea Turnu ?i Podu Olt, ba chiar ?i cu o oprire la Sibiu.
http://www.youtube.com/watch?v=W2THpjhBIK8
///<<<CFR>>>\\\
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaR?? pe Valea Oltului. Partea a IV-a: M??n??stirea Turnu - Sibiu<i></i>
Farmecul rutei 201, Piatra Olt -- Podu Olt, const?? chiar în verdele pe care-l întâlne?ti pas cu pas sau... mai bine zis... joant?? de joant??. Videoreportajul pe care v?? invit cu drag s??-l urm??ri?i cuprinde 75 de kilometri de cale ferat?? construit?? acum mai bine de un secol.
De-a lungul vremii, trenurile au f??cut leg??tura între Transilvania ?i Oltenia. Printre localit???ile care au fost reperate în acest clip amintesc de Cozia, Lotru, Cornet, Râul Vadului, Turnu Ro?u, Podu Olt ?i Sibiu. Unele g??ri de pe traseu (Lotru: inaugurat?? în 1901 sau Cornet), de?i de mici dimensiuni, sunt cochete ?i sunt integrate bine în peisaj.
Dintre lucr??rile de art?? de pe traseu amintesc de Tunele Lotru, Cârligul Mic, Cârligul Mare, precum ?i de poduri peste râul Olt. Tot aici men?ionez despre podul în curb?? de la Proieni, prima construc?ie de acest tip din România.
C??l??toria mea din 4 iunie 2011, Bucure?ti -- Caracal -- Sibiu, s-a încheiat sub vârfurile F??g??ra?ilor în Hermannstadt. Locomotivele cu aburi din Depoul Sibiu erau multe la num??r, îns?? în stare rece - redând o impresie negativ?? asupra peisajului. Un articol interesant pe aceast?? tem?? pute?i g??si la: http://www.jurnalul.ro/special/reportaje/drumul-de-fier-de-peste-olt-573784.html .
Cu acestea fiind spuse, v?? mul?umesc pentru aten?ie ?i... v?? stârnesc curiozitatea despre urm??torul videoreportaj pe care îl preg??tesc: Bucure?ti -- Adjud -- Siculeni -- Cluj.
http://www.youtube.com/watch?v=g6xA7XxLMWU