M702:De la Bucure?ti p??Â?n?? ??ÂŽn Ora?ul cu salc??Â?mi! [2009]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Dus-întors, cu trenul, de la Bucure?ti ?i pân?? la ââ??Ora?ul cu salcâmiââ??<i></i>
23-24 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaR?? Bucure?ti Nord ââ??â?? Buz??u - Br??ila<i></i>

în perioada 22-24 mai 2009, Festivalul Poeziei Ruse s-a organizat la Br??ila. Am decis s?? plec în zorii zilei de sâmb??t?? spre Br??ila, aveam s?? petrecem pe tren o distan??? de 227 de kilometri (Bucure?ti ââ??â?? Buz??u ââ??â?? Br??ila). Motivul principal al acestei vizite a fost participarea fratelui meu al??turi de trupa de teatru rusesc din F??lticeni la acest festival.

Al doilea motiv a fost acela de a vizita, din nou, frumosul ora? dun??rean. Voiam neap??rat s?? rev??d faleza Dun??rii, acolo unde, tot cu ocazia organiz??rii Festivalului Dansului ?i Portului Ru?ilor-Lipoveni din România de la începutul mileniului III, m-am plimbat de-a lungul falezei de pe Dun??re, precum ?i pe frumoasa esplanad?? cu Fântâna Artezian??. Imaginile vizuale ?i emo?iile tr??ite în 2001 ?i 2002 au fost reîmprosp??tate cu aceste fotografii din 2009.

Din punct de vedere feroviar, Br??ila este conectat?? de Bucure?ti prin 2 trasee principale, ?i anume: Bucure?ti ââ??â?? Buz??u ââ??â?? F??urei ââ??â?? Gala?i (M500, M702, M700) sau Bucure?ti ââ??â?? Urziceni ââ??â?? F??urei ââ??â?? Gala?i (M700, linie neelectrificat?? între Bucure?ti ?i F??urei). în acea diminea??? m-am urcat în Trenul Rapid 875, Bucure?ti Nord ââ??â?? Gala?i, compus din vagoane confortabile, cu câte 5-6 locuri în compartiment. C??l??toria dus-întors este prezentat?? în imaginile ?i rândurile de mai jos. Vizionare pl??cut??!
<i></i>

Locomotiva LDE1300 în Br??ila, pe malul Dun??rii<i></i>



07:00<i></i>

Era o diminea??? r??coroas?? ?i de?i eram în luna mai, tot trebuia s?? ai o geac?? pe tine. O geac?? în care î?i ?ii aparatul de fotografiat ?i cu ajutorul c??ruia reu?e?ti s??-?i enervezi iubita c?? stai pe geam la pozat trenuri. Hmmââ??Â? pasiunea asta de FeRoviaR te bag?? în multe belele. ??Ë?i cu Poli?ia, ?i cu p??rin?ii, ?i cu iubita.

Plecare din Gara de Nord<i></i>


Semafor verde pentru Trenul Rapid 875, Bucure?ti ââ??â?? Gala?i<i></i>


în paralel, Trenul Accelerat 1745, Bucure?ti Nord - Satu Mare<i></i>


Locomotiva electric?? Clasa 47 no. 231 la Trenul de Satu Mare<i></i>


O S??geat?? Albastr?? intrând în Gara de Nord<i></i>


Generalul locomotivelor electrice române?ti, la datorie<i></i>


LDH-uri în Revizia de Vagoane Grivi?a<i></i>



07:30<i></i>

în fine, am r??mas în compartiment ?i ne f??ceam planuri pentru cele dou?? zile care urma s?? le petrecem în ora?ul cu salcâmi al lui Mihail Sebastian.

Vagoane Fals-e în Brazi<i></i>


Locomotiva electric?? 40-0650-8 în Ploie?ti Triaj<i></i>



08:40<i></i>

în Buz??u, locomotiva trenului Rapid Bucure?ti Nord ââ??â?? Gala?i a sta?ionat câteva minute ?i a schimbat direc?ia de mers de la Sud la Nord, mergând acum de la Vest la Est.

M??rfare în Sta?ia Buz??u<i></i>


LDH 81-0118-0 în Buz??u<i></i>


Locomotiva electric?? 41-0731-4<i></i>



09:10<i></i>

De la Buz??u, Trenul Rapid trecea f??r?? oprire prin sta?iile T??b??r???ti, Bentu, Cilibia, Movila Oii, C.A. Rosetti, Vizireni, urmând s?? fac?? o oprire la F??urei.

Sta?ia Cilibia<i></i>



09:40<i></i>

Dup?? 168 de kilometri ?i alte 168 de minute petrecute în Rapidul de Gala?i, am ajuns la F??urei. Din tren, am fotografiat depoul de locomotive.

DA 1116 si LDE EGM 900 în Depoul de Locomotive de la F??urei<i></i>


Locomotiva electric?? EA-535 în F??urei<i></i>



11:10<i></i>

Tare m-a uimit ce mi-a fost dat s?? v??d pe malul Dun??rii la Br??ila, pe Faleza fluviuluiââ??Â? Trei locomotive diesel care apar?ineau de Transcombi sta?ionau pe o linie adiacent?? Portului Br??ila. Acestea erau într-o stare exterioar?? foarte bun??, b??nuind c?? au suferit de curând o repara?ie general??. V?? las s?? le admira?i!

Trei locomotive ro?ii ca focul la malul Dun??rii în Br??ila<i></i>


LDE1300 no. 019 ce apar?ine de Transcombi Br??ila<i></i>




LDH 1250 CP no. 313 pe malul Dun??rii<i></i>


LDH 1250 CP no. 158 din Portul Br??ila<i></i>


Locomotiva LDE1300 în Br??ila<i></i>



Dup?? ce mi-am încântat ochiul cu ceva vehicule FeRoviaRe, acum urma s??-mi delectez sufletul cu Esplanada Br??ilei. O construc?ie impresionant??, cu un circuit de fântâni arteziene care î?i las?? guraââ??Â? ap??, la propriu ?i la figurat. Jocurile ritmice în care era implicat?? apa te ?inea atent câteva minute bine, mai ales privind la Fântâna artezian?? din partea cu ora?ul. Eu îi ziceam ââ??Fântâna cu îngeriââ?? care zboar?? printre ceruri, îngerii fiind acele forme din bronz, iar cerurile fiind apa care ie?ea sacadat din instala?ie.

Fântâna artezian?? din Centrul Br??ilei<i></i>


Festivalul Poeziei Ruse Br??ila<i></i>


Tramvai între Br??ila ?i Lacu S??rat<i></i>



Dup?? ce am participat, admirat ?i felicitat echipa F??lticeniului la Festivalul Poeziei Ruse din Br??ila (câteva cuvinte pute?i citi aici despre eveniment), am plecat de la Br??ila spre Bucure?ti. De data aceasta am ales s?? plec??m cu un Accelerat care avea s?? ajung?? la 17:29 în capital??.


13:30<i></i>

Cl??direa g??rii din Br??ila are o arhitectur?? sofisticat??, cu multe forme care aduc, subtil, a form?? de ambarca?iune. De curând (2012-2013), gara Br??ila a intrat în renovare. Mai multe detalii pute?i citi pe blogul lui ??Ë?tefan Dache, pasionat FeRoviaR de-al locului.

Gara din Br??ila<i></i>


Sta?ia Br??ila, v??zut?? dinspre linii<i></i>


Mersul Trenurilor din Br??ila<i></i>



13:40<i></i>

Am ajuns în gar?? cu o or?? mai devreme (a?a e când e?ti într-un ora? pe care nu-l cuno?ti, cau?i s?? pleci mai devreme spre un loc ca s?? fii sigur c?? ajungi la timp), a?a c?? am fotografiat cam tot ce era interesant în perimetrul sta?iei Br??ila. Printre vedete, amintesc vagoane de marf?? Fals ?i Falns ale ServTrans.

Vagon Falns lâng?? macii sta?iei Br??ila<i></i>


Vagon Fals al SERVTRANS Invest<i></i>


M??rfar în Br??ila<i></i>


Boghiu Y25Cs în Br??ila<i></i>


Suspensie primar?? de vagon de marf?? pus pe boghiuri Y25Cs<i></i>


Sigla Servtrans Invest<i></i>



14:40<i></i>

în sfâr?it, dup?? lungi a?tept??ri, Trenul cu pricina care avea s?? ne duc?? spre capital?? sosea cu surle ?i trâmbi?e în Gara Br??ila. Cu stupoare, am observat c?? era compus din vagoane 26-16. V?? m??rturisesc sincer c?? în cei 228 de kilometri parcur?i în 180 de minute (o vitez?? medie de 76 km/h), am avut una dintre cele mai lungi c??l??torii cu trenul. Nu ca distan??? fizic??, ci ca ?i confort: aglomera?ie mare, spa?iu restrâns, îmi venea s?? m?? dau jos dup?? numai 50 de km. Vagoanele etajate NU sunt pentru trafic de mediu ?i lung parcurs!!

Trenul Accelerat 1674, Gala?i - Buz??u ââ??â?? Bucure?ti, tractat de locomotiva EA1-804<i></i>


Vagoane de marf?? între Br??ila ?i F??urei<i></i>


Depozit AGRO pe Magistrala 700<i></i>



15:20<i></i>

în fine, încercam s?? fiu calm ?i s?? imortalizez ce puteam ?i cum puteam prin geamurile prin care se reflectau c??l??torii din Trenul Accelerat 1674. Astfel, reg??si?i mai jos câteva fotografii cu depoul F??urei, dar ?i cu sta?ia ?i relieful locului.

Drezina CFR Infrastructur??<i></i>


Locomotiv?? electric?? de c??l??tori în fa?a Depoului F??urei<i></i>


Sta?ia F??urei<i></i>


Vagoane cu cereale în F??urei<i></i>


Trenul Accelerat 1675 tractat de EA1-796<i></i>



15:30<i></i>

F??urei vine de la Faur, acesta din urm?? fiind un târla? de prin Transilvania venit cu oile în timpul transhuman?ei. F??urei apare pe harta feroviar?? din teritoriul ??????rilor Române în 1872, când se inaugureaz?? la 13 septembrie linia Buz??u ââ??â?? Gala?i. Se ?tie, acest segment de linie f??cea parte din ruta Suceava ââ??â?? Roman ââ??â?? Tecuci ââ??â?? Gala?i ââ??â?? Br??ila - F??urei ââ??â?? Buz??u ââ??â?? Bucure?ti. S?? nu uit??m de Inelul de încerc??ri Feroviare AFER la care particip?? vehicule de cale ferat?? construite sau modernizate ?i care neap??rat trebuie s?? fac?? testele specifice acredit??rii pentru circula?ia pe C??ile Ferate Române (?i nu numai). Multe se pot spune despre F??urei, dar v?? las pe voi s?? citi?i aici.

Gara din F??urei<i></i>


Castelul de ap?? din F??urei<i></i>


Vagon de marf?? destinat transportului de cereale CARGILL<i></i>


La orizont, linia de cale ferat?? M700<i></i>



15:40<i></i>

Am observat ââ??â?? cu drag ââ??â?? câteva cl??diri de g??ri cu o arhitectur?? clasic??, construite cu c??r??mid?? de Ciurea (Cilibia, Rosetti). îmi pare bine s?? v??d c?? acestea înc?? mai exist??! Ar trebui incluse în Patrimoniul Na?ional Cultural!

Sta?ia Rosetti<i></i>


Vechea sta?ie de la Rosetti<i></i>


Vechea sta?ie de la Cilibia<i></i>


Siloz Agricover în apropiere de Buz??u ?i vagoane Rils<i></i>



16:20<i></i>

100 de minute pentru 100 de kilometri. Ochi pentru ochi ?i dinte pentru dinte. 1 kilometru pentru 1 minut. O vitez?? medie de 60 km/h, pe unele por?iuni trenul circulând cu 30 km/h. 30 km/h!!! Iar fondurile UE stau necheltuite! St??teau, pentru c?? acestea s-au evaporat ?i România nu mai are acces la ele. RU??Ë?INE, cei care sta?i în birourile Ministerului doar ca s?? a?tepta?i ora 17 ca s?? merge?i acas??! ??Ë?i, totodat??, felicit??ri ?i încurajez pe aceia care fac lucruri frumoase cu CFR!

Vagon etajat 26-26 la Trenul Accelerat Bucure?ti Nord ââ??â?? Gala?i<i></i>


Locomotiva electric?? EA1-731 la intrare în Depoul de Locomotive Buz??u<i></i>


Depoul de Locomotive Buz??u<i></i>


Locomotiva electric?? tricolor?? de la CFR C??l??tori, EA1-552<i></i>



16:40<i></i>

A? vrea s?? remarc aici faptul c?? pe distan?a de 128 de km dintre Buz??u ?i Bucure?ti Nord, trenul a mers mai repede, dar tot sub a?tept??rile unui tren Accelerat!

Utilaj CFR SSP 2005 SWR<i></i>



17:50<i></i>

??Ë?i a?a, fotografiind câteva utilaje mai interesante pe calea ferat??, am ajuns în Bucure?ti Nord. De?i am exasperat pe unii cu click-urile aparatului foto, doar a?a am putut face trecerea timpului mai u?oar?? ?iââ??Â? în plus, las ceva în urma mea. Chiar ?i ni?te am??râ?i de pixeli ar?i ?i mai prost încadra?i. V?? mul?umesc, totu?i, pentru aten?ie dac?? a?i ajuns s?? citi?i aceste rânduri! ????inem aproape, va urmaââ??Â?

Vagon din uzul Administratiei CFR la Peri?<i></i>


Lacul Peri? Podi?or<i></i>
 
Foarte frumos reportaj, ca intotdeauna! Ma uitam la interesanta combinatie a trenului satmarean 1745. Vagonul de clasa 1 din poza este un veteran al garniturilor care pleaca din Satu Mare si a putut fi vazut foarte mult si pe garniturile de Mangalia. Felicitari!