Imbunatatire BR50 Roco

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.673
643
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Simpatica locomotiv? BR50 Roco cu cabin? în tender din colec?ia mea este frumoas?, spectaculoas? ?i dotat? cu sunet din fabric?
41.gif

Ce ar avea ea de îmbun?t??it? Mai bine zis, ce a? avea EU de îmbun?t??it la ea?
4.gif

Farurile? Neeeh, au deja LED-uri (aproximativ) warm-white, iar LED-uri ro?ii n-am chef s? adaug (deocamdat?
71.gif
).
Cuplarea apropiat? între locomotiv? ?i tender? Neeeh, exist? deja ?i func?ioneaz? perfect.
Motorul? Neeeh, are cinci poli ?i volant.
Sunetul? Neeeh, este FOARTE bine reglat.
 
Ultima editare:
Da, a?i v?zut bine, în cutiu?? se afl? noile ro?i metalice ?i noile biele pentru BeRea50
36.gif

Deci, toate fiind preg?tite, locomotiva a intrat în ?antierele C?ilor Ferate "La Ursu":
P1130981-BR50-Roco-before-intervention_zpsupfg74sd.jpg
P1130982-BR50-Roco-before-intervention_zpsui08inwb.jpg
P1130985-BR50-Roco-before-intervention_zpssuzopxbj.jpg

Pentru conformitate, înainte de demontare am reasamblat bielele existente în pozi?ia ini?ial?, cu bucluca?a contramanivel? de pe stânga orientat? spre înapoi
19.gif

Cu ajutorul cheii tubulare aflat? demult în trusa de scule (mul?umesc înc? o dat?, HGDan)...
TK025.jpg

... am demontat toate bielele de pe ro?i:
P1130986-BR50-Roco-intervention_zpsz2i4ky97.jpg

P1130987-BR50-Roco-intervention-left-eccentric-crank-wrong_zpsac7c3mcv.jpg

P1130988-BR50-Roco-intervention-right-eccentric-crank-correct_zpsjhwcjltt.jpg

P1130989-BR50-Roco-intervention-coupling-rods-off_zpsalwgrdgi.jpg

Se observ? cauza pentru care simpaticele contramanivele sunt înclinate dreapta-înainte-stânga-înapoi: butoanele ro?ilor motoare sunt profilate în mod identic, cu profilul înclinat spre dreapta, iar fâ?iile de tabl? ?tan?at? care întruchipeaz? contramanivelele au gaura profilat? pe lungime. Astfel, pe partea dreapt? piesa respectiv? este înclinat? spre dreapta, adic? spre cazan, ceea ce este corect, iar pe partea stâng? piesa este înclinat? tot spre dreapta, adic? spre cabin?, ceea ce este gre?it. Am observat c? noile ro?i & biele se a?eaz? corect pe ambele p?r?i, deci... sunt FOARTE curios ce solu?ie a fost adoptat?.
 
Ultima editare:
Eeei, aici e aici...
17.gif

Pe ?asiu se afl? în continuare vechile biele, nituite pe suporturile respective ?i fixate de cilindri. Tot acest ansamblu trebuie scos de acolo ?i înlocuit cu cel nou, iar pentru aceast? opera?iune trebuie ridicat ansamblul cazan & cabin? de pe ?asiu, ceea ce este mult mai u?or de spus decât de realizat. ?Ëurubul negru de la mijlocul ?asiului elibereaz? cazanul, e drept, dar cabina nu poate fi eliberat? pân? nu se scoate man?onul cardanului de pe "nuca" melcului care transmite mi?carea motorului din tender c?tre ro?ile motoare ale locomotivei. OK, dar mai înainte trebuie tras afar? tenderul din furca de cuplare apropiat?, cu mare aten?ie la firele din jurul acesteia.
în sfâr?it, ?asiul este eliberat ?i am reu?it s? ridic de acolo ansamblul biele & cilindri...
P1130999-BR50-Roco-preparations-for-new-steering-assembly_zpsp4sltr8x.jpg

P1140001-BR50-Roco-preparations-for-new-steering-assembly_zpssylpwekj.jpg

P1140002-BR50-Roco-preparations-for-new-steering-assembly_zpst2giflgl.jpg

... ?i putem compara noul ansamblu (stânga) cu cel vechi (dreapta):
P1140003-BR50-Roco-old-and-new-steering-assemblies_zps53i2oych.jpg
 
Ultima editare:
Ia s? ne uit?m mai de aproape la simpaticele contramanivele, realizate foarte frumos din plastic ?i nituite la bielele metalice ale culiselor, ?i la butoanele ro?ilor motoare principale:
P1140004-BR50-Roco-new-eccentric-crank_zpsmkd4sz37.jpg

P1140005-BR50-Roco-old-eccentric-crank_zpshe6s8nni.jpg

P1140007-BR50-Roco-symmetrical-eccentric-cranks_zpsvom2vpcq.jpg

P1140009-BR50-Roco-new-wheelsets_zpsrjbwcm6m.jpg

Hopa! Butoanele ambelor ro?i motoare principale sunt profilate identic, cu profilul înclinat spre dreapta!
Daaaaar... "picioarele" contramanivelelor sunt diferit profilate, astfel încât, dup? montarea pe ro?i, cea din dreapta se reg?se?te orientat? spre dreapta, adic? spre cazan, iar cea din stânga se reg?se?te orientat? spre stânga, adic? tot spre cazan
16.gif

Sincer s? fiu, eu m? a?teptam ca butoanele ro?ilor motoare s? fie profilate simetric (unul spre stânga ?i cel?lalt spre dreapta) ?i picioarele contramanivelelor s? fie identice, ca la multe locomotive Fleischmann corecte. Dar, în cazul de fa??, contramanivelele sunt diferite ?i ro?ile motoare sunt identice, ceea ce presupune un pic mai mare aten?ie la nituirea contramanivelei corecte pe biela respectiv? a culisei ?i montarea u?oar? a bielelor pe ro?i, fiindc? astfel nu mai conteaz? pozi?ionarea osiei motoare pe ?asiu.
 
Ultima editare:
Noul "steering assembly" este montat pe ?asiu...

P1140010-BR50-Roco-new-wheels-and-steering-assembly_zpskgwzix4h.jpg

... a?a c? mont?m frumos pe ?asiu ansamblul cazan & cabin?, mont?m la loc cardanul ?i cupl?m înapoi tenderul pe furca de cuplare apropiat? la locomotiv?. Urmeaz? alinierea ro?ilor, montarea bielelor de cuplare ?i fixarea acestora pe ro?i cu ajutorul pinilor din plastic. Floare la ureche... sau.... chiar?
P1140017-BR50-Roco-new-wheels-and-steering-assembly_zpspi3ahlcm.jpg

P1140018-BR50-Roco-new-coupling-rods_zpsyif4v2pp.jpg

P1140019-BR50-Roco-stopples_zpsrp1ly3ty.jpg

?i aceast? opera?iune s-a dovedit a fi mai complicat? decât p?rea, fiindc? pinii de plastic au intrat foarte greu în loca?urile lor, iar accesibilitatea la butoanele ro?ilor motoare respective n-a fost chiar excelent?
10.gif

Totu?i... ouf... am dus la bun sfâr?it ?i aceast? etap?, dup? care am plasat bielele motoare pe butoanele ro?ilor adecvate ?i am montat contramanivelele, care (evident!) s-au g?sit în pozi?iile corecte pe ambele p?r?i ale locomotivei
36.gif

P1140020-BR50-Roco-assembled_zpskhkxgvs0.jpg

P1140021-BR50-Roco-asssembled_zpspqthgvjo.jpg

P1140022-BR50-Roco-assembled_zpso3xj48tk.jpg

P1140023-BR50-Roco-assembled_zpsw2wov0yl.jpg

filmare pe roller-tester
 
Ultima editare:
Opera?ia fiind declarat? reu?it?
18.gif
, facem repede o sesiune foto cu veri?oarele BR50 ?i BR52...
P1140034-BR50-BR52-Roco_zpsezihtoq5.jpg

P1140035-BR50-BR52-Roco_zpssmnos6jg.jpg

P1140075-BR50-Roco-ready_zps21dnfp8t.jpg

P1140076-BR52-Roco_zpsh3rljbwf.jpg

... dup? care adun?m piesele r?mase (sunt numai cele vechi, evident
24.gif
) ?i punem locomotivele înapoi în cutii fiindc?... mai avem de a?teptat pân? la urm?toarea instalare a C?ilor Ferate "La Ursu"
71.gif

P1140031-BR50-Roco-old-components_zpszol23ny1.jpg

P1140077-BR50-Roco-box_zpspzeuxwre.jpg

În afar? de o u?oar? b?taie axial? a osiei motoare principale, care apare numai la curbele spre dreapta ?i care (sper c?) va disp?rea dup? rodaj, locomotiva se comport? impecabil în noua configura?ie ?i arat? excelent, a?a c? sunt FOARTE încântat de îmbun?t??irea pe care am realizat-o
69.gif
 
Ultima editare:
Voi c?uta o modalitate conform c?reia s? pot întoarce în pozi?ia corect? butonul profilat al ro?ii motoare principale de pe stânga - sau m?car s?-i refac profilul în mod adecvat.
Dac? vor ap?rea doritori pentru aceste componente, aflate în stare excelent? atât mecanic cât ?i optic, se poate negocia
3.gif
 
Ultima editare:
Super, felicitari pentru lucrare.
Oricum am urmarit foarte multe lucrari din - ??Ë?antierele C??ilor Ferate "La Ursu" si m-am inspirat pentru multe lucrari pe care am reusit sa l-e realizez ca incepator....geru dar a mers.
Numai bine
 
A?a cum spuneam în subiectul dedicat colec?iei mele, în mega-pachetul cu piese pe care l-am primit de curând s-au aflat ?i ni?te piese pentru BeRea50, mai precis un cazan complet cu deflectoare Wagner, o "cochilie" de tender cu acela?i num?r aflat pe noul cazan ?i un set de 3rei capace ale sertarelor.
P1180136-BR50-Roco_zpsyb5wwsip.jpg

Pur ?i simplu îmi doream de mult? vreme o aburoas? cu deflectoare Wagner, iar acum mi s-a ar?tat ocazia perfect? de a ob?ine una. Astfel, dup? o conversa?ie e-mail cu Roco, am aflat c? aceste piese se potrivesc perfect pe ?asiul locomotivei mele exact cum s-au potrivit ro?ile & bielele noi (aplauze), a?a c?... le-am comandat ?i le-am primit :cool:
 
Ultima editare:
S? ne amintim despre ce locomotiv? este vorba ?i de deflectoarele ei Witte ;-)
P1180137-BR50-Roco_zpsbpxjhe3q.jpg
P1180138-BR50-Roco_zpsmqzvozgk.jpg

?inând cont c? locomotiva a mai fost demontat? cu ocazia schimb?rii ro?ilor & bielelor, mi-am imaginat c? opera?ia va decurge u?or, deci...
P1180139-BR50-Roco_zpslpe1gwdv.jpg
P1180142-BR50-Roco_zpso89o7bjd.jpg

Am avut oarece dificult??i fiindc?... nu mai demontasem niciodat? acest tender ?i instruc?iunile de utilizare erau admirabile, sublime chiar am putea zice, dar lipseau cu des?vâr?ire :p
Noul cazan vine din fabric? dotat cu un difuzor ?i cu firele respective de conexiune cu pini gata monta?i, care se înfig în conectoarele de pe interfa?a digital? din tender. Astfel, dup? ce am demontat vechiul cazan ?i am scos conectoarele din mufele interfe?ei digitale, am putut s? compar cele dou? cazane ?i s?-l montez pe cel nou pe ?asiul locomotivei.
P1180143-BR50-Roco_zps2yfn96ml.jpg
P1180145-BR50-Roco_zpsqrwyudtr.jpg
 
Aceste opera?iuni n-au fost chiar atât de u?oare pe cât le-am f?cut eu s? par? :D
Un deflector nu era bine montat, deci a trebuit s?-l dau jos, s?-l studiez ?i s?-l montez înapoi, o pies? de pe ?asiu era cam "slobod?" ?i tot s?rea de la locul ei în momentul plas?rii cazanului, una din ?evile de evacuare a aburului a c?zut de la locul ei, cablurile erau cam multe ?i cam scurte etc. Totu?i, noul cazan s-a a?ezat pân? la urm? definitiv pe ?asiu :aplauze:
Revenim la tender...
P1180147-BR50-Roco_zpsvtlgzqbb.jpg

... pe care-l "îmbr?c?m" cu noua cochilie, mont?m conectoarele cu firele dinspre locomotiv?, a?ez?m partea superioar? recoltat? de la vechea carcas? astfel încât s? NU calce firele, cupl?m tenderul la locomotiv?, îl decupl?m fiindc? am uitat s? a?ez?m corect cardanul, cu MARE aten?ie fiindc? firele noului difuzor sunt SCURTE, cupl?m corect cardanul etc.?.a.m.d. :p
În sfâr?it, iat? locomotiva completat?, cu deflectoarele Wagner ?i cu noile numere 8)
P1180148-BR50-Roco_zpsioxplpbi.jpg
P1180149-BR50-Roco_zpsu3cg3zq2.jpg
P1180165-BR50-Roco_zpsotdfnk3n.jpg
P1180161-BR50-Roco_zpsu7rl2bks.jpg
P1180152-BR50-Roco_zpsum1w4zqo.jpg
 
Bineîn?eles c? uitasem s? montez capacele sertarelor, a?a c? am remediat situa?iunea respectiv?, dar nu foarte u?or fiindc? respectivele piese au intrat tare greu în loca?urile respective. Aceast? opera?ie a fost îngreunat? ?i de faptul c? nu prea mai aveam loc de "manevr?" din cauza cazanului, pe care NU am mai vrut s?-l dau jos înc? o dat? :p
S? ne amintim unde am fost ?i unde am ajuns (stânga - cazan ini?ial, dreapta - cazan nou)
P1130572-BR50-Roco-cazan_zpsvfzkx1e4.jpg
P1180170-BR50-Roco_zpsb9cl7ptx.jpg

Din fericire, cutia locomotivei permite "g?zduirea" ambelor variante :aplauze:
Ce a mai r?mas din locomotiva ini?ial?? ?asiul, luminile, motorul ?i carcasa superioar? a tenderului :D
În urma multiplelor opera?ii de îmbun?t??ire a simpaticei BeRi50 Roco, mi-au r?mas vechiul cazan ?i carcasa inferioar? aferent? a tenderului, respectiv ro?ile & bielele vechi:
P1180163-BR50-Roco-piese-ramase_zpszac8sjge.jpg
P1180158-BR50-Roco_zpsgmobhgdn.jpg
P1140031-BR50-Roco-old-components_zpszol23ny1.jpg

Dac? are cineva nevoie de ele, sunt disponibile :)
 
La pornirea locomotivei, surpriz?! Sunetul era FOARTE puternic datorit? noului difuzor, a?a c? am c?utat CV-ul respectiv ?i i-am redus valoarea de la 120 (fabric?) la 64, ?i tare cred c? va urma s?-l mai reduc :D
Astfel se încheie ?i aceast? etap? de îmbun?t??ire a n?zdr?vanei BR50 Roco kabinentender. Practic, ea se afl? acum la nivelul acestei locomotive Roco :cool:
 
Ultima editare: