M500: Suceava Burdujeni - O gara internationala [2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Suceava Burdujeni ââ??â?? o gar?? interna?ional?? în calea trenurilor cu vagoane ruse?ti<i></i>

Dup?? un examen de Bacalaureat promovat la Colegiul Na?ional ââ???žMihai B??cescuââ?? din F??lticeni, am venit la Universitatea din Suceava ââ???ž???žtefan cel Mareââ?? pentru a m?? înscrie la Facultatea de Automatic?? ?i Calculatoare. ???ži cum socoteala de-acas?? nu se potrive?te cu cea din târg, înscrierea s-a soldat cu o nereu?it?? din cauz?? c??ââ??Â? nu avusem la mine diploma de BAC. Asta pe de o parte, iar pe de altaââ??Â? visul meu era s?? înv??? despre Transporturile ?i vehiculele FeRoviaRe, a?a c?? am p??strat diploma pentruââ??Â? Bucure?ti!

Dar cum orice vizit?? în Suceava trebuie s?? înceap?? sau s?? se termine cu Gara Burdujeni, dup?? ce am încheiat conturile cu Universitatea din Suceava am coborât din centru spre cartierul unde Gara-i m??iastr?? troneaz?? de zeci de ani. Dat?? în folosin??? în 1869 ?i renovat?? recent, edificiul constituie, ?i ast??zi, un subiect râvnit pentru pasiona?ii de trenuri. Al??turi de Ionu?, coleg de liceu ?i viitor student, am pribegit ââ??â?? cum spun unii ââ??â?? pe liniile G??rii Suceava Burdujeni pentru a mai mu?ca câteva clipe electrizante din peisajul FeRoviaR sucevean.
<i></i>

Trenul Rapid 383, preg??tit de plecare spre Bucure?ti Nord<i></i>



12:20<i></i>

A?a cum v-am obi?nuit ?i în povestirile anterioare, v?? prezint câteva zeci de minute de activitate FeRoviaR??, a?a cum am v??zut-o eu ?i camera mea de fotografiat.

Vedere de pe Magistrala 500 c??tre direc?ia Bucure?ti<i></i>


în dep??rtare, un punct ro?u colora zarea electrizant??<i></i>



12:30<i></i>

EA1-431 cu sigla SNCFR sta?iona pe una dintre liniile G??rii Suceava Burdujeni în a?teptarea Trenului Rapid 383 ââ??â?? Bulgaria Express, Moscova ââ??â?? Sofia. Acest tren interna?ional pleac?? din capitala Rusiei, Moscova, trece prin Kiev, capitala Ucrainei, ajunge în Suceava, opre?te în Bucure?ti Nord, dup?? care î?i schimb?? direc?ia de mers ?i ajunge pe t??râm bulgar, în Sofia. în plus, preia vagoane din Minsk, capitala Belarusului, ?i din Lvov, un important centru economic din Ucraina. Un drum de peste 2.500 de kilometri, parcurs în aproape 56 de ore ?i cu trecere prin 4 ???ri. <i></i>

O mândr?? locomotiv?? electric?? ce a?tepta un job de onoare<i></i>





Dup?? ce am f??cut cuno?tin??? ââ??â?? ce-i drept, de la distan??? ââ??â?? cu locomotiva ce urma s?? duc?? trenul Rapid 383 în Bucure?ti Nord, ne-am deplasat c??tre peroanele g??rii. De aici am observat locomotiva diesel-electric?? DA-1077 ce aluneca pe linia 5 c??tre Triajul Suceava. Era de la CFR Marf?? ?iââ??Â? era dotat?? cu fluier!

Aspect lateral al G??rii Suceava Burdujeni<i></i>


DA-1077 de la CFR Marf?? tranzita Gara Burdujeni<i></i>



12:40<i></i>

Pe linia 2 sosea din direc?ia Vere?ti Trenul Personal 5505, Pa?cani ââ??â?? Suceava Nord. Acesta a fost tractat de EA1-121 ?i se preg??tea s??-?i duc?? vagoanele cu c??l??tori pân?? în Suceava Nord ââ??â?? I?cani.

Locomotiva Trenului Personal Pa?cani - Suceava Nord<i></i>



Trenul interna?ional Moscova ââ??â?? Sofia a fost tractat de la Vic?ani la Suceava Burdujeni cu o locomotiv?? diesel-electric?? de 2100 de CP, DA-589. întrucât între Vic?ani ?i D??rm??ne?ti nu exist?? linie electrificat??, trac?iunea diesel este impetuoas?? pe traseul Suceava - Vic?ani. De aici, Trenul Rapid 383 este preluat de o locomotiv?? electric?? ââ??â?? de aceast?? dat??, EA1-431 ââ??â?? ?i este dus pân?? în Bucure?ti Nord. De acoloââ??Â? ia drumul Bulgariei.

Iat?? un tren interna?ional demn de o gar?? interna?ional??<i></i>


Vagoane ruse?ti în Gara Burdujeni<i></i>






DA-589 sta?iona pe linia 4<i></i>



12:50<i></i>

Trenul Rapid 383, despre care v-am tot spus pân?? acum, pleca din Gara Burdujeni cu o întârziere de 25 de minute, timp care urma s?? fie cu siguran??? recuperat pân?? la Bucure?ti Nord. Nu înainte de a pleca, îns??, Trenul Accelerat 1934/1931, Gala?i ââ??â?? Cluj-Napoca, sosea în Gara Burdujeni pe linia 2. Plecarea Trenul Rapid 383 poate fi urm??rit?? ?i în clipul din galeria de videoclipuri personal??.

întâlnire de gradul 0 între EA-urile României<i></i>


Trenul Rapid 383, preg??tit de plecare spre Bucure?ti Nord<i></i>


Prim-plan cu locomotiva SNCFR<i></i>



13:00<i></i>

între timp, lini?te prin Gara Burdujeni. DA-ul 589 a?tepta Trenul Rapid 382 pentru a-l duce pân?? la grani???, la Vic?ani, în timp ce la 13 fix sosea, de la Cacica, Rama electric?? Z6100 ca Tren 5734, Cacica ââ??â?? Suceava.

Trenul Personal Cacica - Suceava sosea în sta?ie pe linia 1<i></i>


DA-589, a?teptând perechea Trenului Rapid 383, Rapidul 382<i></i>



13:10<i></i>

La 13:15, în Mersul Trenurilor apare c?? Trenul Rapid 754, Suceava Nord (Boto?ani) ââ??â?? Bucure?ti Nord, pleac?? din Gara Burdujeni c??tre direc?ia Vere?ti. Acolo mai preia 3 vagoane de la Boto?ani pentru a le duce, împreun??, spre capitala României.

EA1-170 intra în for??? în Burdujeni cu Trenul Rapid Suceava Nord - Bucure?ti Nord<i></i>








Trenul Rapid pleca spre Vere?ti pentru a prelua vagoane de la Boto?ani<i></i>


EA1-829, o locomotiv?? proasp??t modernizat??, a adus Trenul Interna?ional Sofia - Moscova în Gara Burdujeni<i></i>


F??r?? pic de întârziere, Trenul Rapid 382 era în Gara Burdujeni la ora stabilit??<i></i>



13:20<i></i>

A?a cum am spus mai devreme, Trenul Rapid 382, Sofia ââ??â?? Moscova, sosea în Gara Burdujeni la 13 ?i 17 minute, niciun minut în minus, niciun minut în plus. Convoiul avea în jur de 10 vagoane ruse?ti tip cu?et??. La ora 13:20, DA-ul 589 era cuplat deja la tren, urmând ca Interna?ionalul s?? plece spre grani?a cu Ucraina ââ??â?? Vic?ani ââ??â?? la ora 13:32.

Un boghiu de vagon cu?et?? rusesc<i></i>


Trenul 382, gata de plecare spre Vic?ani, grani?a cu Ucraina<i></i>



V?? mai aduce?i aminte c?? ne-am întâlnit pe la ora 12 cu DA-1077? Ei, iat?? c?? acum venea din Triaj cu un m??rfar lung pe linia 6. Printre vagoanele Eacs, Gbs sau Rils, am remarcat ?i un vagon platform?? tip Res care era înc??rcat cu dou?? boghiuri ?i dou?? osii motoare. Tare mi-ar pl??cea s?? ?tiu ce provenien??? au avut acesteââ??Â? ââ???žoase ?i ulceleââ??, întrucât tipul de boghiu din imagine nu mi se pare cunoscut. Primele patru cifre de înmatriculare ale vagonului erau 31 87, dovad?? c?? acesta apar?inea Fran?ei.

DA-1077, de aceasta dat?? nu singur??, ci tractând vagoane de marf?? înc??rcate<i></i>


DA-ul harnic de la CFR Marf??<i></i>


Cozi de trenuri în Gara Burdujeni<i></i>


Capete de trenuri în Gara Burdujeni<i></i>


Un vagon platform?? înc??rcat cu ni?te componente de locomotiv??<i></i>





DA-168 de la CFR Infrastructur?? î?i f??cea apari?ia pe linia 4, având în spate 3 vagoane, dintre care 2 tip platform?? ?i 1-ul dedicat operatorilor îns??rcina?i cu între?inerea ?i repara?ia c??ii ferate.

O locomotiv?? diesel-electric?? de la CFR Infrastructur?? gonea pe linia 4 spre Suceava Nord<i></i>


Utilajul hibrid (cale-ferat?? --- rutier) c?????rat pe unul dintre cele 3 vagoane ale trenului de serviciu<i></i>


O ultim?? fotografie cu Gara ?i liniile din Burdujeni<i></i>



13:30<i></i>

Dup?? ce ne-am luat r??mas-bun de la Trenul Interna?ional, cât ?i de la m??rfarul de pe linia 6, ne îndreptam spre casele noastre din F??lticeni. Dar când s?? trecem ?i de ultima linie de cale ferat?? ce leag?? ââ???žtriajulââ?? G??rii Suceava Burdujeni despre care am vorbit într-un reportaj FeRoviaR anterior, semnale luminoase ?i acustice iau calea afirm??rii ?i aten?ionau zona.

Alb-lunar c??tre Triajul Suceava<i></i>


Crucea Sfântului Andrei<i></i>





Când coloââ??Â? cinââ??â?? s?? fie? DA-ul 1077, care manevrase m??rfarul de pe linia 6. Primea alb-lunar c??tre Triajul Suceava, dator cu cine ?tie înc?? câte treburiââ??Â? FeRoviaRe.

Harnic??-i locomotiva asta, dom`le! <i></i>


STOP! ???ži de la cap??t... <i></i>



Cu acestea fiind spuse, dragi pasiona?i ai lumii FeRoviaRe, închei scurta relatare despre plimbarea efectuat?? pe 14 iulie 2008 în Gara Suceava Burdujeni. De?i au fost câ?iva nori plumburii pe cer, totu?i am putut realiza fotografii care s?? evoce locomotive electrice, diesel-electrice ?i un automotor francez în plin?? activitate. Zi ?i noapte, neîncetat, sute de mii de osii sunt frânate, accelerate sau se rostogolesc pe liniile C??ilor Ferate Române! Vivat Transportul FeRoviar!<i></i>