Vagon Hecht - Vagon pentru verificat calea.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.031
2.557
Ia?i
LOCATION
Iași
Vagon pentru verificat calea.

Vagoanele pentru verificat calea servesc pentru constatarea starii caii si pentru depistarea defectelor ei in momentul cand aceasta se gaseste sub actiunea sarcinilor dinamice ale materialului rulant. Prin compararea rezultatelor masuratorilor executate la diferite intervale de timp, se poate controla activitatea personalului de intretinere si calitatea reparatiilor.

Aceste vagoane sunt echipate cu dispozitive si aparate cu ajutorul carora se inregistreaza simultan, pe banda de hartie, diferite elemente geometrice ale caii, sub forma de diagrame. Simultan cu inregistrarea diagramelor, pe banda, se imprima portativele respective ale acestor diagrame, adica liniile zero, care corespund starii ideale a elementului dat si, paralel cu acestea, limitele diferitelor tolerante.

La noi, primul vagon pentru verificat calea a fost pus in exploatare in anul 1952. Acest vagon circula in compunerea unui tren special, format din locomotiva, vagon de siguranta si vagonul pentru verificat calea. Acest tren circula cu restrictia de viteza de maxim 45 km/h in aliniament si curbe cu raza mare, cu 15-25 km/h in curbe cu raze mai mici si cu 5 km/h la trecerea peste ramificatii.

In anul 1954 a fost pus in exploatare un nou vagon perfectionat, pentru verificat calea, vagon echipat in intregime in atelierele cailor ferate.
Noul vagon poate executa masuratorile la o viteza de pana la 110 km/h, indiferent de sensul de circulatie a lui si executa aceste masuratori fiind atasat la trenurile de persoane puse in circulatie.
Fata de vechiul vagon care inregistra 6 diagrame, acesta inregistra 7 diagrame.

Echipamentul de masurat a fost montat pe un vagon tip de calatori cu 4 osii (cu boghiuri), in intregime metalic, pentru a prezenta rigiditate maxima. In interior vagonul a fost amenajat in mod special, tinandu-se seama si de confortul necesar personalului care il deserveste. Aproape jumatate din lungimea vagonului a fost rezervata pentru sala aparatelor de inregistrat si pentru amenajarea unui mic atelier. In afara de cele 2 boghiuri de la extremitati, la miljocul vagonului s-a montat un al treilea boghiu care serveste pentru masuratori. Acest boghiu are posibilitatea de a se deplasa transversal, perpendicular pe axa vagonului. Greutatea totala a vagonului este de 43 tone, dintre care circa 6 tone sunt suportate de boghiul central.


Vagonul este echipat cu mecanisme care permit sa se faca masuratorile elementelor geometrice ale caii. Aceste masuratori se inregistreaza sub forma celor 7 diagrame. Diagramele se inregistreaza pe o banda de hartie de 415 mm latime. In timpul mersului, banda de hartie se deplaseaza proportional cu spatiul parcurs de vagon, iar scara lungimilor este variata dupa necesitate, si anume: 1 : 1000, 1 : 2000 si 1 : 4000. In afara de cele 7 diagrame se inregistreaza automat km si hm, viteza si punctele caracteristice ale liniei.
Echipamentul de masurat este compus din urmatoarele 4 ansambluri principale:
- dispozitivul de masurat ecartamentul, montat pe unul din boghiurile extreme
- dispozitivul de masurat pozitia caii in plan, montat pe boghiul central
- cutia cu dispozitive de inregistrare, care se gaseste montata in podeaua salii aparatelor
- masa de inregistare, cu aparatele auxiliare.

sala aparatelor



masa de inregistrare





CFR 80 53 98-30 023-8 UWSMC - Timisoara


foto Mircea Dorobantu


CFR 80 53 98-64 020-3 UYSMC - Iasi





UWSMC 80 53 9750 502-7 - Brasov



Ultima data cand a circulat vagonul de la Iasi a fost in 2014.
In tara, la Cluj, Timisoara si Bucuresti exista vagoane masurat calea mai moderne, cu cutia de IVA.