Vagoane de marfa istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Gam3 a spus:
Ceva deosebit pe astazi.

L'artillerie lourde fran??§aise arrive ??  une gare, sur le front roumain - 1917.01.27
sap40_62t085557_p.jpg


Transport des trophées par voie ferrée - 1917
sap40_62t122878_p.jpg


sursa- http://www.culture.gouv.fr/public/mistral/memoire_fr?ACTION=RETROUVER_TITLE&FIELD_98=AUTP&VALUE_98=%20Serviciul%20fotografi%20al%20armatei&GRP=6&SPEC=3&SYN=1&IMLY=&MAX1=1&MAX2=1&MAX3=50&REQ=%28%28Serviciul%20fotografi%20al%20armatei%29%20%3aAUTP%20%29&DOM=Tous&USRNAME=nobody&USRPWD=4%24%2534P

1096 de imagini din 1917, veti gasi si alte imagini interesante.

Prima poza - vagon descoperit pentru balast Ka 118686 fabricat la Baume Marpent de Haine St. Pierre in 1911, culoare cenusie

Poza a 2-a - vagon descoperit pentru balast Ka 119077 fabricat la Nicaise et Delcuve Belgia in 1911, cu ghereta, culoare cenusie.
 
Vagon cisterna Z 580643 fabricat la Vulcan in 1927, numar de fabricatie 501 proprietar "Auxiliara"
 
Dej Calatori, decembrie 2013



Mai exista prin tara asa vagon? Cu 4 panouri si diagonala peste 2 panouri.

Am identificat si vagonul din poza lui Tudor.
tudor_corbul a spus:
Mestecanis 2009:


Fost vagon din tren baie numar W.T.S.D. 993123
 
@Gam3
Era pe forum o poza cu o garnitura de marfa din anii 70-80 in care aparea un astfel de vagon.
Am gasit si poza:
http://imageshack.us/photo/my-images/69/36276565.jpg/
@Horia
Esti sigur ca te referi la acelasi vagon?
Din cate stiu, acest vagon de captura a avut diagonalele de la inceput, similar cu varianta lui mai scurta.
Clar nu este cel produs la Astra/23 August si cele care au avut diagonala, a fost pe un singur panou.
 
Buna Radu,

Pentru mine este un Gl Gattungsbezirk Dresden in varianta Verbandsbauart (adica cel construit in anii 1920) care nu avea nici un fel de intaritura initial.

Nu ma refer la foarte asemanatorul Gl Gattungsbezirk Dresden in forma Austauschbauart (cel din anii 1930 cu intaritura in forma de burta de peste sub sasiu si de asemenea intarituri la cutie).

Detaliile cutiei fac ca pentru mine vagonul din poza lui Florin sa vie un "Dresden" in Verbandsbauart si nu Austauschbauart.
 
Eu gasisem planurile astea:
Glmhs 36 Gattungsbezirk Leipzig http://www.modellbahnfrokler.de/archiv/100/01-g/html/100-018-glmhs36.html
Glmghs 36 Gattungsbezirk Leipzig http://www.modellbahnfrokler.de/archiv/100/01-g/html/100-019-glmghs36.html
Sunt identice cu vagonul din pozele de la noi.

Gl Gattungsbezirk Dresden arata asa:
Verbandsbauart http://www.modellbahnfrokler.de/archiv/100/01-g/html/100-010-gl11.html
Austauschbauart http://www.modellbahnfrokler.de/archiv/100/01-g/html/100-011-gl22.html
 
Buna Radu,

Asa cum spuneam, detaliile cutiei il fac pentru mine "Dresden" Verbandsbauart. Au existat si cu travee asimetrice.

Daca cineva vine si ne spune lungimea peste tampoane putem avea un raspuns clar.
 
Am in plan o iesire la Dej si la Dezmir pentru a cerceta vagoanele. Daca pe vagon mai exista placuta cu anul fabricatiei o sa stim ce vagon e.

Pana ajung langa el iata 3 poze de pe forumul forumtrenuri:

http://photoshack.com/albums/userpics/12103/normal_DSCN4666.JPG

http://photoshack.com/albums/userpics/12103/normal_DSCN4667.JPG

http://photoshack.com/albums/userpics/12103/normal_DSCN4671.JPG
 
Anticipandu-ma un pic...la Fleischmann gasim un vagon asemanator. Roco fabrica mai demult o dubla de coletarie din asemenea vagoane, insa cutia este "ciuruita" cu o gramada de ferestre.

 
Vagonul de la Dej a ajuns pe forumul german "Güterwagenforum" si a primit urmatorul raspuns:

"Vagoanele Austauschbauart Gl au avut intodeauna structura de intarie sub lonjeroane, intre osii..
Vagonul din Ro este in mod sigur un fost Mci/Leipzig.
Colegii nostri romani sa retina ca, vagonul aratat este in constructie sudata si apoi are diagonale la peretii frontali. La Austauschbauart asa ceva nu exista, acelea fiind nituite. La fel, nu aveau ampatamentul de 8 metri. Mai apoi, un Austauschbauart nu avea panouri atat de inguste la extremitati."

Forumul german nu poate fi accesat direct, dat fiind ca el functioneaza pe baza de trimetere concomitenta a mesajelor la adresele personale. Se pot trimete si poze dar, nu pot fi vazute din afara, decat daca ai cont si esti inregistrat la ei, pe baza de parola.
 
Vezi cutiile pentru gheata de pe laterala si aeratoarele pe acoperis...

Sau

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9826&postdays=0&postorder=asc&start=0