Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
AlexD a spus:
Radu161 a spus:
Garnitura de calatori in zona Timisul de Jos:
http://romaniainterbelica.memoria.ro/pictures/fullsize/152/fotografii/1330___timiul_de_jos.jpg
Poza de pe siteul http://romaniainterbelica.memoria.ro/ .

Poza, facuta de W. Pragher, este de fapt "suflata" de pe site-ul arhivelor din Baden-Wurttemberg fara nicio permisiune...

Exact! E mai usor sa faci prntscr decat sa platesti 45 euro pe o fotografie la arhiva.
 
Din pacate nu toti au inteles ca si in lumea internetului se aplica acelasi drept comun ca in cea reala si ca "furtul" unei poze de pe un sit cu plata e de acelasi nivel ca furtul unui portofel in tramvai. :twisted:

De asemenea pe acest sit figureaza toate descrierile judetelor in "Enciclopedia Romaniei" a profesorului Gusti...
 
Daca este cineva din Constanta care ne poate ajunta.
In zona Triaj Palas exista un grup de 5 vagoane:

prntscr google maps

Unul dintre ele este un fost prusac pe 3 osii. Nu mai are lanternoul pe acoperis dar, inca mai are platformele deschise la capete. La fel, cutiile de unsoare sunt inca cele originale prusace!
506211.jpg

foto - www.fleischmann.de

Ar putea cineva confirma ca vagonul mai exista?
Se vede si din tren pe partea dreapta spre Bucuresti.

Si restul de 4 vagoane sunt interesante, merita documentate.
 
Buna Florin,

Au existat vagoane germane pe 3 osii fabricate in Prusia si alte provincii afiliate Prusei fara lanternou pe acoperis, atat pentru KPEV cat si pentru alte Länderbahnen.
 
Buna catalin,

Intrucat nu am cont acolo, nu reusesc sa vad vagonul in cauza ca sa-mi fac o parere clara. Poate ca a fost la viata lui un vagon sanitar (multe vagoane prusace BC3i, C3i si C3itr au ajuns in Lazarettzüge, si in Romania) sau un fost Heizwagen.

Exista pe undeva o fotografie vizibila fara competente speciale? :lol:
 
http://postimg.org/image/1hf1jrmo4/

poza este facuta de userul "stakee" si este postata pe forumul mai sus amintit la subiectul: " ce sunt acestea". Pentru cine are cont pe situl respectiv, link direct aici:

http://pisti91.myfreeforum.org/ftopic1152-0-asc-30.php
 
Multumesc baieti.

Florin, vagonul TP (american) de dupa pe boghiuri ar merita salvat, daca mai "traieste". A ajuns, el si fratii sai, la CFR dupa 1918 prin filiera franceza.

In privinta vagonului pe 3 osii sasiul este probabil prusac, vagoanele din Baden sau Württemberg pe care le aveam in minte sunt ceva mai lungi ca ampatament. Insa cutia nu a fost sigur asa de la inceput.

Daca am avea si dimensiunile am avea un inceput de raspuns. Cu platforme pe ambele parti cred ca putem exclude ipoteza "Heizwagen", desi nici aici nu sunt 100% sigur.
 
Sigur, ar trebui salvate mult mai multe, insa dupa cum vezi ce se intampla zilele acestea la CFR Marfa ma face sa cred ca daca reusim sa terminam vagonul-muzeu e o mare si probabil ultima realizare pe care o sa o mai putem face. Cei care vor veni la conducere nu cred ca vor fi interesati de astfel de chestii. Oricum , a fost greu si pana acum insa se anunta vremuri tulburi rau de tot pentru calea ferata din Romania.
 
Multumim Florin pentru imagine. Acuma ca vad vagonul ma intreb daca nu cumva la CFR a fost WIT, un fost "Heizwagen" asa cum zice Horia.

Adica in genul:
538283.jpg

foto www.fleischmann.de

Acel cos de pe acoperis ma face sa cred ca e un fost WIT. Daca e asa de ce vagonul de la Palas are 2 platforme nu stiu, sa nu uitam ca la CFR s-au facut modificari si reconstructii. Sau poate e o varianta de Heizwagen altfel decat modelul de la FLH.

Pana ajunge cineva la el sa vada cum e in interior si daca se mai gasesc ceva placute sau inscriptii pe sasiu nu o sa avansam.
 
Un fost MAV in curte la S.C. Constructii Feroviare "Moldova" - Pascani in 2010:



Daca vagonul mai exista am sa trag o fuga pana la Pascani.
 
Bun, vagonul poate fi foarte bine un WIT realizat dintr-un BC3i Pr, C3i Pr, C3itr Pr sau D3i Pr viitor C3id Pr.
 
06.06.2013 langa Oradea



Se stie numarul acestui Dimitrov?

 
Da, un vagon de calatori vechi de exact 100 de ani, neschimbat de la reconstructie de acum 50 de ani si complet nu intereseaza pe nimeni... :twisted:
 
Tot timpul mai aflam cate ceva.

Vagon de dormit clasa 1/2 cu 9 cabine, 120 km/h, incalzire cu soba:
50 53 79-29 258-2


Dupa cum vedeti vagonul nu este undeva unde poate fi fotografiat in conditii optime.