Imbunatatire Taurus Piko

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.673
643
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Simpatica locomotiva electrica digitala a sosit in vizita la Caile Ferate "La Ursu" pentru bicolorizarea luminilor. Initial, farurile ei erau luminate de becuri + ghiduri de lumina, deci puteau fi doar aprinse / stinse. Ghidurile de lumina erau prinse putin fortat in piesele de plastic transparent care reprezinta farurile, deci faceau corp comun cu carcasa.
 
Recunosc ca am un "fix" :D , anume ca NU-mi place sa am sarme & conexiuni electrice de la sasiu la carcasa, deci fac tot ce-mi sta in putinta ca TOATE elementele electrice sa ramana pe sasiu. Astfel, dupa ce am experimentat cateva idei, m-am oprit la aceasta:

Aceasta placuta incape exact la fix in locasul de sub cabina, in locul becului, al ghidului de lumina si al placutei din fata lui:
 
Dar in timpul probelor a aparut o situatie la care... nu pot spune ca nu ma asteptam :p

Plasticul carcasei este cam translucid, deci lumina LED-urilor mele cam trece prin pereti, ceea ce NU puteam sa las asa :-?
Deci am luat frumos vopseaua mea Revell negru lucios si pensula fina Revell, cu care am "opacizat" portiunile buclucase:
 
In timpul probelor, am avut surpriza sa constat ca luminile LED-urilor albe si rosii erau perfect acceptabile utilizand rezistente de balast de 1.2kohmi, desi eu calculasem valori diferite pentru alb si rosu :D. Ne-avand eu rezistente SMD de 1.2kohmi pentru a le include direct pe placutzele cu LED-uri, am plasat 4atru rezistente subminiatura de 1.2kohmi pe o placutza de dimensiuni adecvate, de unde am facut legaturile la ghirlandele de LED-uri de la ambele capete ale locomotivei:
 
In orificiile corespunzatoare farurilor centrale am plasat bucati scurte de plastic transparent, in locul "iesirilor" respective ale fostelor ghidurilor de lumina, dupa care am reasamblat locomotiva si am facut probele finale de functionare.

Cu acestea, am declarat incheiata operatiunea de bicolorizare a farurilor locomotivei electrice Taurus Piko!
yahoo.gif
 
Dup? modelul locomotivei prezentate, am construit înc? o dat? pl?cu?ele respective:

De asemenea, am construit pl?cu?ele pentru luminile cabinelor:

De data aceasta, ajutat fiind de ochelarii "de aproape" pe care-i am de ceva vreme, am reu?it s? montez rezisten?e SMD pe pl?cu?e, astfel încât acestea s? fie conectate direct la interfa?a digital? a locomotivei.
 
Ultima editare:
Conexiunile se fac în felul urm?tor:

?inând cont c? mersul înainte în sistem digital înseamn? înaintarea cabinei 1 ?i activarea firului alb, la pl?cu?a corespunz?toare cabinei 1 se conecteaz? firul alb la ultimul catod al LED-urilor albe ?i firul galben la ultimul catod al LED-urilor ro?ii. Astfel, la mers înainte vor lumina farurile albe la cabina 1, farurile ro?ii ale acesteia r?mânând stinse.
Conform aceluia?i ra?ionament, la pl?cu?a corespunz?toare cabinei 2 se conecteaz? firul galben la ultimul catod al LED-urilor albe ?i firul alb la ultimul catod al LED-urilor ro?ii. Astfel, la mers înainte vor lumina farurile ro?ii la cabina 2, farurile albe ale acesteia r?mânând stinse.
La schimbarea sensului de mers, va înainta cabina 2 ?i se va activa firul galben în locul celui alb. Astfel, la mers înapoi vor lumina farurile ro?ii la cabina 1 ?i farurile albe la cabina 2.
 
Ultima editare:
Din punct de vedere dimensional, pe pl?cu?ele pentru faruri LED-urile SMD sunt tip 805, iar rezisten?ele SMD de 1.2 kiloohmi sunt de tip 1206. Pe pl?cu?ele pentru luminile cabinelor am folosit tot LED-uri SMD tip 805, dar rezisten?ele SMD de 1.5 kiloohmi sunt ?i ele de tip 805, mai mici decât cele tip 1206.
Astfel, la o pl?cu?? pentru faruri am folosit 3 LED-uri SMD albe tip 805, 2 LED-uri SMD ro?ii tip 805 ?i dou? rezisten?e SMD de 1.2 kiloohmi tip 1206 (dar se pot folosi ?i rezisten?e SMD cod 805 la fel de bine). La o pl?cu?? pentru lumina cabinei am folosit un LED SMD alb tip 805 ?i o rezisten?? SMD de 1.5 kiloohmi tip 805. Toate LED-urile albe sunt alb pur, dar cine dore?te poate folosi LED-uri alb-incandescent (warm-white).
Pentru conformitate, "SMD" înseamn? Surface Mounted Device, adic? Dispozitive Montate pe Suprafa?a pl?cii de cablaj - ceea ce sigur ?tia?i deja :)
 
Ultima editare:
Tot pentru conformitate, schema complet? pentru cele dou? cabine ale locomotivei este:

Toate rezisten?ele sunt de 1.2 kiloohmi (am explicat mai sus de ce) ?i LED-urile "galbene" sunt de fapt albe. Pe pl?cu?a de la cabina 1 se afl? grupurile ("ghirlandele") serie R1 - LED1 - LED2 - LED3 (farurile albe) ?i R2 - LED4 - LED5 (farurile ro?ii), iar pe pl?cu?a de la cabina 2 se afl? grupurile serie R3 - LED6 - LED7 - LED8 (farurile albe) ?i R4 - LED9 - LED10 (farurile ro?ii).
 
Ultima editare:
Dup? o pauz? destul de lung? (motive obiective), povestea îmbun?t??irilor continu?.
Pl?cu?ele cu LED-uri au primit fire, au fost conectate în serie ?i au fost montate pe tavanele cabinelor. Conexiunea demontabil? cu instala?ia electric? de pe ?asiu este realizat? printr-un conector cu doi pini.

Am uitat s? pozez preg?tirile interioarelor cabinelor în acest sens. Pe marginile superioare ale acestora, cu o pil? sub?iiiiire cilindric? am creat câte dou? locuri de trecere pentru fire, dup? care am marcat locurile respective pe interiorul carcasei ?i am pozi?ionat firele astfel încât s? se a?eze exact unde trebuie. în acest mod, interioarele cabinelor s-au a?ezat imediat la locurile lor, f?r? a deranja firele deja pozi?ionate.
S? ne amintim cum sunt conectate noile lumini LED:

Cred c? se observ? destul de bine cum leg?turile sunt "inversate" la cabina 2, astfel încât la mers înainte lumineaz? farurile ro?ii, iar la mers înapoi lumineaz? farurile albe.
 
Ultima editare:
Verific?m conexiunile de la interfa?a digital?, inclusiv conectorul care va duce spre luminile cabinelor, pe care în prealabil l-am lipit acolo...

... apoi mont?m decodorul, conect?m provizoriu carcasa la ?asiu ?i facem probele de func?ionare. Dac? am fost aten?i ?i am realizat totul corect, atunci luminile cabinelor vor putea fi aprinse ?i stinse cu F1 ?i, dup? oprirea curentului DCC, putem asambla locomotiva.
Deoarece pl?cu?ele cu LED-uri încap "la fix" în loca?urile inferioare ale interioarelor cabinelor, montarea carcasei necesit? un pic mai mult? aten?ie & îndemânare. Iat? primele poze oficiale, f?r? lumin? în cabine...

... respectiv cu lumin? în cabine:
 
Ultima editare: