Epoci CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
119
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
epoci cfr.png

  • ? Epoca I(1854-1920)​

    Începerea construc?iei ?i dezvoltarea cailor ferate sub administrare privata ?i ulterior par?ial
    sau integral de stat, alc?tuind mare parte din re?eaua din prezent. Dezvoltare continu? a parcului de material rulant.
    • ? Zona geografic? A [Transilvania, Banat, Cri?ana, Bucovina]​

      • ? Prioada a (1854-1880)​

        Construc?ia primelor linii de cale ferat? de c?tre societ??i private, dezvoltare exponen?ial? a re?elei. Material rulant divers, cu vopsire ?i inscrip?ionare individualizat?, in func?ie de fiecare societate.
      • ? Perioada b (1880-1911)​

        Na?ionalizarea majorit??ii liniilor private ?i integrate in MAV pentru Banat, Cri?ana ?i Transilvania ?i kkStB pentru Bucovina, dezvoltarea c?ilor ferate de interes local.Uniformizarea materialul rulant, renumerotare ?i revopsire in func?ie de standardele fiec?rei companii (MAV – 1891, kkStB – 1885).
      • ? Perioada c (1911-1920)​

        Dezvoltare încetinit? a re?elei pân? la începutul primului r?zboi mondial, ulterior lucr?rile pentru linii de interes strategic.Renumerotarea seriilor de locomotive MAV,clasificare în func?ie de caracteristicile tehnice. Utilizare la scar? larg? a materialului rulant pentru transporturi militare în timpul Primului R?zboi Mondial.
    • ? Zona geografic? B [Muntenia, Oltenia, Moldova, Dobrogea]​

      • ? Perioada a (1860-1880)​

        Primele concesiuni str?ine în Principatele Române?ti Dobrogea sub domina?ie otomana, elaborarea scheletului initial de linii.Material rulant divers, cu vopsire ?i inscrip?ionare individualizat?, în func?ie de fiecare societate.Aparitia pentru prima oara, pe materialul rulant al concesiunii Stroussberg, a inscrip?ion?rii C.F.R in1870. Utilizare la scara larga a materialului rulant pentru transporturi militare în timpul R?zboiului de Independenta (1877-1878
      • ? Perioada b (1880-1894)​

        R?scump?rarea tuturor concesiunilor str?ine ?i integrarea lor in „Direc?iunea Princiar? a C?ilor Ferate Române”.Continuarea dezvolt?rii re?elei este în ritm accelerat de c?tre statul român.Uniformizarea numerot?rii, inscrip?ion?rii ?i vopsirii materialului rulant in 1882
      • ? Perioada c (1894-1920)​

        Continuarea dezvolt?rii re?elei feroviare cu liniile secundare de importan?? economic?. Renumerotarea locomotivelor datorit? cre?terii parcului în 1894, clasificare pe grupe de numere în func?ie de caracteristicile tehnice.Realizarea leg?turii feroviare cu Dobrogea prin podurile dun?rene în 1895.Aplicarea t?bli?ei cu viteza maxim? pe locomotive în 1903. Adoptarea schemei de vopsire verde m?sliniu /ro?u brun pentru locomotive. Utilizarea la scar? larg? a materialului rulant pentru transporturi militare în timpul Primului R?zboi Mondial. Administra?ie german? în sudul României în perioada 1916-1918, par?ial insemnele corespunz?toare pe materialul rulant; întrebuin?are pe scar? larg? de material rulant german.
  • ? Epoca II (1920-1948)​

    Administra?ie CFR extins? în noile teritorii din cadrul României Mari, crearea de noi leg?turi, modernizare si uniformizare a materialului rulant ?i a re?elei.
    • ? Perioada a (1920-1929)​

      Preluarea de c?tre CFR a c?ilor ferate din teritoriile ob?inute dup? tratatul de pace de la Trianon ?i Saint Germain; dublarea practica a num?rului de km al re?elei ?i al parcului de material rulant ?i refacerea temporar? a infrastructurii distruse în r?zboi. Militarizarea personalului CFR, uniformizarea personalului, exclusiv de vorbitor de limb? român?, întrebuin?area exclusiv? a textelor in limba român? din 1924. Adoptarea sistemului de numerotare francez pentru locomotivele nou comandate începând cu 1920. Material rulant in culorile si înmatricul?rile de dinainte de 1920 nou-inscrip?ionate CFR. Import de material rulant din Europa Central?, înmatriculat înc? dup? schema veche. Renun?area la clasa a IV-a pentru vagoanele de c?l?tori în 1928.
    • ? Perioada b (1929-1943)​

      Introducerea unei scheme de numerotare unice pentru întregul parc de material rulant din România; adoptarea culorii verde f?r? chenare ?i linii de acompaniere pentru cutia vagoanelor de c?l?tori în 1929. Începând cu 1930, trenuri exprese Pullman. Introducerea experimental? a trac?iunii Diesel, extinderea utiliz?rii trenurilor Automotoare, modernizare general? a materialului rulant. Introducerea autobuzelor interurbane ?i a serviciului de marf? cu autovehicule CFR. Constructia unor noi leg?turi feroviare între ?i în interiorul regiunilor, reorientarea ?i modernizarea re?elei. De la jum?tatea anilor 30, primele vagoane de c?l?tori în culoarea albastru.
    • ? Perioada c (1943-1948)​

      Introducerea unei noi scheme de vopsire pentru locomotivele cu abur, ro?u aprins/negru, dup? model german odat? cu importul de locomotive noi din aceast? ?ar?, renun?area treptat? la culoarea verde la locomotive. Generalizarea culorii albastru la vagoanele de c?l?tori. Modific?ri în componen?a parcului de material rulant in timpul r?zboiului (distrus, de captura sau ca desp?gubire de r?zboi). Stagnarea dezvolt?rii re?elei, dup? 1945 refacerea infrastructurii distruse în r?zboi.
  • ? Epoca III (1948-1968)​

    Reteaua de cale ferata din Republica Populara Român? si primii ani ai Republicii Socialiste România, na?ionalizarea activelor private, modernizarea re?elei ?i a materialului rulant, trecerea la alte moduri de trac?iune
    • ? Perioada a (1948-1956)​

      Preluarea dup? 1948 a materialului rulant ?i infrastructurii private din România, inclusiv cel al CIWL. Apari?ia simbolului "Roata înaripat?" pe vagoane de dormit ?i restaurant. Ad?ugarea pl?cu?elor cu depoul ?i reviziile pe locomotivele cu abur. Uniformizarea schemelor de vopsire ?i noua inscrip?ionare a vagoanelor cu simboluri grafice, conform reglementarilor UIC. Integrarea în inventarul CFR a materialului rulant capturat sau r?mas din perioada r?zboiului pe teritoriul României. Terminarea marilor proiecte de infrastructur? (linii noi, pentru completarea re?elei) începute înainte de al 2-lea
    • ? Perioada b (1956-1968)​

      Reconfigurarea claselor pentru vagoanele de c?l?tori, in 1956, cls. 1,2 devin cls. 1 ?i cls. 3 devine cls. 2. Revenire progresiv? la vopsirea vagoanelor de c?l?tori în culoarea verde. Eliminarea apela?unii "România" din sigla C.F.R. Întroducerea la scar? larg? a trac?iunii diesel începând cu 1959 ?i introducerea trac?iunii electrice începând cu cu 1963. Primele vagoane de construc?ie modern? dup? norme UIC Y ?i metalizarea par?ial? sau integrala a vagoanelor de c?l?tori cu cutie de lemn. Modernizarea rapid? a parcului de vagoane de marf? dup? normele UIC ?i ORE.
  • ? Epoca IV(1968-1990)​

    Re?eaua de cale ferat? din Republica Socialist? Român?, generalizarea trac?iunii diesel, electrice în dauna celei cu abur, modernizarea major? a infrastructurii.
    • ? Perioada a (1968-1982)​

      Trecerea la înmatricularea UIC cu 12 cifre si renun?area la sistemul din 1929. Modificarea inscrip?ion?rii vagoanelor conform standardelor UIC, sigl? CFR simpl? restilizat? pentru materialul rulant, sigla cu roat? înaripat? pentru majoritatea vagoanelor de c?l?tori noi (inclusiv vagoane clas?). Culoare verde pentru vagoanele de c?l?tori. Inlocuirea în mare parte a vagoanelor de c?l?tori cu excep?ia celor integral metalice ?i marf? antebelice.Retragerea in mare parte din circula?ie a locomotivelor cu abur.
    • ? Perioada b (1982-1990)​

      Revizuirea clasific?rii UIC a vagoanelor, schimbarea înmatricul?rii la o parte dintre vagoanele de marf?. Introducerea culorii albastre la vagoanele de c?l?tori noi (initial cele din import RDG). Scoaterea din circula?ie a tuturor vagoanelor de construc?ie veche si casarea lor.Casarea majorit??ii locomotivelor cu abur, reactivarea unora pentru uz industrial pe fondul dificult??ilor economice.
  • ? Epoca V(1990-2007)​

    Re?eaua de cale ferat? din România dup? schimbarea de regim, divizarea ?i privatizarea CFR, liberalizarea ?i declinul transportului feroviar.
    • ? Perioada a (1990-1996)​

      Reducerea major? a traficului de marf? ?i c?l?tori din cauza dificult??ilor economice. Import de material rulant nou din Germania la scar? redus?. Introducerea de noi categorii de trenuri (IC). Noi scheme de vopsire pentru vagoanele de c?l?tori, diverse nuan?e de albastru, ?i modernizarea acestora. Utilizarea locomotivelor cu abur la trac?iunea trenurilor nostalgice
    • ? Perioada b (1996-2007)​

      Divizarea CFR în diferite societ??i comerciale. Sigle noi pentru materialul rulant apar?inând CFR C?l?tori si CFR Marf?. Vopsirea vagoane de c?l?tori în diferite nuan?e de albastru ?i ro?u în func?ie de produc?tor sau reparator. Modernizarea ?i reconstruc?ia parcului de vagoane de c?l?tori ?i marf? construit în perioada R.P.R. si R.S.R. Casare masiv? a materialului rulant SAAF nemodernizat. Import major de material rulant uzat din Germania ?i Elve?ia. Închiderea liniilor cu ecartament îngust ce apar?in de CFR. Apari?ia primilor operatori priva?i.
  • ? Epoca VI(2007-prezent)​

    Re?eaua de cale ferat? din România dup? liberalizarea complet? a a transportului feroviar.
    • ? Perioada a (2007-prezent)​

      Introducerea numerot?rii dup? criterii TSI, cu numele operatorului f?când parte din numarul UIC. Modernizare a infrastructurii pe coridoarele europene. Apari?ia marilor operatori europeni de marfa în România prin filialele lor directe trafic sc?zut la CFR Marfa pe fondul cre?terii activit??ii operatorilor priva?i. Sc?derea traficului de c?l?tori, închiderea sau cedarea c?tre de operatori priva?i a majorit??ii liniilor secundare.Sistarea trenurilor nostalgice cu abur.




Print


Sursa:
Radu161 - Epoci CFR