- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
Practica la Facultatea de Transporturi,
Specializarea ââ??ÂVehicule pentru Transport Feroviarââ??Â<i></i>
Jurnal de student ââ??â?? ziua I: 7 iulie 2009<i></i>
Dup?? un an de studiu în cadrul Facult???ii de Transporturi, sec?ia ââ???žMaterial Rulant pentru Calea Ferat??ââ??Â, iat?? c?? am participat ?i la orele de practic?? sus?inute atât în catedr??, cât ?i în cadrul Reviziei de Vagoane Bucure?ti - Grivi?a.
împreun?? cu as. drd. ing. Camil Cr??ciun ?i cu d-na as. drd. ing. M??d??lina Dumitriu, am înv???at despre reviziile tehnice la trenuri, despre clasificarea ?i descrierea boghiurilor, am vizitat interiorul ultimelor tipuri de vagoane modernizate ?i am înv???at despre notarea marcajelor de pe vagoanele de c??l??tori.<i></i>
Locomotiva diesel-hidraulic?? manevrând vagoane de c??l??tori în Grivi?a<i></i>
Personal am fost uimit ?i am înregistrat orice informa?ie primit??, atât pe suport fotografic ?i scris, cât ?i în bagajul de cuno?tin?e. Mi-a pl??cut foarte mult s?? stau printre oameni care lucreaz?? cu trenuri ?i, în cazul de fa???, care au grij?? ca orice detaliu de siguran??? al circula?iei s?? fie respectat ?i astfel încât c??l??torii s?? poat?? ajunge la destina?ie în bun?? regul??.
C?? tot vorbim de destina?ie, pentru mine, drumul însu?i a însemnat destina?ia mea, astfel c?? ori de câte ori când mergeam în tabere ?colare spre Br??ila, Constan?a, Bra?ov, Bucure?ti sau Pa?cani, eram interesat de trenuri, de vagoane, de locomotiveââ??Â?
6 dintre cele 8 linii de revizie pentru vagoanele de c??l??tori<i></i>
Toate aceste curiozit???i au fost, în mare parte, deslu?ite în cadrul practicii. De îndat?? ce am g??sit Instruc?ia 250 privind revizia tehnic?? ?i între?inerea vagoanelor în exploatare, am citit-o ?i am încercat s?? corelez informa?ia din documenta?ie cu realitatea. Astfel, am reu?it s?? disting marcajul unificat al vehiculelor FeRoviaRe, în?elegând propriet???ile fiec??rui semn inscrip?ionat pe cutia vagonului.
în continuare, voi prezenta câteva dintre fotografiile ?i informa?iile pe care le-am cules în timpul zilelor de practic??. în viitor mi-a? dori ca, în timpul anului universitar, s?? se pun?? mai mult accent pe partea practic?? a orelor de studiu ?i mai pu?in pe teorie.[/b][/color][/color]
Prezenta?i legitima?iile la control pentru c?? intram în Revizia de Vagoane Grivi?a<i></i>
7 iulie 2009<i></i>
O cruce a Sfântului Andrei ?i un indicator de limitare a vitezei m-au întâmpinat la intrarea în curtea societ???ii, în timp ce o hal?? mare cu 8 linii de garare a vagoanelor ne a?teptau s?? descoperim secrete. Secrete, care, poate pentru al?ii nu înseamn?? nimic, dar care pentru mine reprezint?? un stil de via???, un mijloc de relaxare.
Vagon de c??l??tori r??mas singur lâng?? Magistrala 800, Bucure?ti ââ??â?? Constan?a<i></i>
Revizia de Vagoane Grivi?a Bucuresti<i></i>
Am mers to?i ?i am semnat protec?ia muncii într-o sal?? dedicat?? instruirii personalului din societate, personal care dep???e?te cifra de 800 de persoane.
Convoi de vagoane de c??l??tori care a?tepta revizia<i></i>
Panouri descriptive pentru vagoanele de c??l??tori<i></i>
La scurt timp am poposit pe liniile de garare ale societ???ii ?i am urcat în vagoanele de c??l??tori parcate garate aici. Num??rul de linii sunt numerotate cu L x, unde x este num??rul de ordine al liniilor, în timp ce în dreptul canalului dedicat pentru repara?ii erau montate pe deasupra becuri ro?ii care aten?ionau punerea sub tensiunea a garniturilor de vagoane.
Vagoane de c??l??tori pentru revizie<i></i>
M-am bucurat când am v??zut c?? vagoanele cu viteze sporite de circula?ie (160 km/h) au fost proiectate înc?? din anii 90ââ??â??. Am intrat, al??turi de un inginer foarte bine documentat ?i de d-nul profesor ?i ni s-a f??cut o trecere în revist?? a principalelor caracteristici constructive ?i de confort oferite. Majoritatea siguran?elor de pe tabloul de control sunt siguran?e bipolare, îns?? cele care sunt conectate la re?eaua de înalt?? tensiune au r??mas fuzibile.
Vagon de dormit 71-70 construit în 2006 la Atelierele Grivi?a Bucure?ti<i></i>
Panou de control al vagonului de c??l??tori<i></i>
Panou siguran?e vagon de c??l??tori<i></i>
Am urcat în trenul interna?ional Bucure?ti Nord ââ??â?? Viena, unde propor?ia de vagoane-cu?et?? în tren este de peste 50%. Am intrat în vagoane de dormit de tip 71-70 cu 11 compartimente ?i capabile s?? circule cu vitez?? maxim?? de 160 km/h. Confortul era excep?ional, se oferea baie cu WC ?i du? incorporat, oglind??, cuier ?i dou?? paturi per compartiment. Fiecare pat avea o lenjerie proasp??t schimbat??. D-nul inginer ne-a atras aten?ia c?? acest vagon de dormit a fost pus la dispozi?ie regelui Mihai în timpul deplas??rilor sale prin Europa. Nu am uitat s?? spun nici de faptul c?? tot în compartiment era un LCD de 7 inci care putea afi?a programe TV, filme DVD ?i a?a mai departe.
Lu??m Interna?ionalul pân?? la Viena<i></i>
Compartiment vagon de dormit 71-70<i></i>
WC CFR C??l??tori de vagon de dormit<i></i>
Patul de la etaj<i></i>
Sleeping car de Romania<i></i>
Pl??cu?e de identificare a vagoanelor din Trenurile CFR-ului<i></i>
Butoanele pentru ac?ionarea luminilor ?i pentru chemarea înso?itorului de vagon sunt plasate lateral, lâng?? paturile de dormit, facilitând astfel accesul la func?iile primare ale vagonului.
Mai apoi, am l??sat trenul interna?ional în urm?? ?i am urcat pe acceleratul 1641, cu vagoane de dormit, de clasa a II-a ?i de clasa I. Cu?eta era un 71-31, 11 compartimente ?i vitez?? de circula?ie de 140 km/h.
Mergem cu Acceleratul la Piatra Olt? <i></i>
Butoane de închidere ?i deschidere a u?ilor<i></i>
Panou de control al unui vagon 21-90<i></i>
Vagoane Astra Arad cu licen??? Alstom<i></i>
Marcajul numeric pe un vagon CFR C??l??tori<i></i>
Vagonul unui Tren Rapid de Constan?a<i></i>
Marcaj numeral ?i literal al unui vagon de dormit 71-31<i></i>
WC al unui vagon de dormit 71-31<i></i>
Traseul unui vagon de c??l??tori pe Trenul Accelerat Baia Mare ââ??â?? Bucure?ti Nord<i></i>
Diferen?ele de rang de tren s-au f??cut v??zute prin prisma aranj??rii paturilor în compartimente, a WC-ului ?i a op?iunilor pe care le ofer??. în schimb, grija pe care oamenii de la Romprest o ofera spa?iilor de c??l??torit este aceea?i, deoarece am v??zut prin toate vagoanele muncitori care sp??lau ?i a?ezau pilote noi în compartimente.
Vagon de dormit 71-31<i></i>
O locomotiv?? diesel-hidraulic?? manevra vagoane de c??l??tori<i></i>
Niciun vagon nu sc??pa de revizie<i></i>
Pl??cu??? de vagon construit sub licen??? 50 53 20-76 021-6<i></i>
Suspensia principal?? la un vagon 20-76<i></i>
Dup?? ce am p??r??sit acceleratul, ne-am îndreptat în afara halei de reviziei ?i am f??cut cuno?tin??? cu un rapid care abia venise din tranzit. Felul în care arat?? un vagon l??sat de pasageri este de nedescris, iar munca celor de la salubrizare ?i ordine interioar?? ar trebui s?? fie apreciat?? pentru c?? g??sim vagoane cât de cât îngrijite. Totul ?ine de nivelul de educa?ie al c??l??torilor ?i nu de modul cum CFR are grij?? de vagoane.
Elemente de suspensie ?i timonerie la un vagon de c??l??tori de clasa a II-a<i></i>
Capacul cutiei de osie la un vagon de c??l??tori<i></i>
Articula?ia elastic?? de tip silent-bloc a bielei de leg??tur?? cu lonjeronii boghiului<i></i>
O osie montat?? cu discuri de frân?? pe un boghiu Y32 al unui vagon cu licen??? Alstom<i></i>
Termina?iile conductelor de aer cu furtune de aer ?i robine?i Akermann<i></i>
Afar??, d-nul profesor ?i d-na profesoar?? ne-au explicat detalii tehnice despre boghiul Y32RS, care transporta cutia de vagon în stare deplorabil??.
Suspensia primar?? a unui boghiu Y32R<i></i>
Sabo?i de frân?? pentru vagoane de c??l??tori<i></i>
îmi place mult atunci când mi se vorbe?te despre transportul feroviar, despre elemente de teorie care s?? se lege strict de acest domeniu. Mi s-a spus c?? în anul I voi studia mai mult materii generale, ?i mai apoi, în anii mai mari, voi intra în pâine.
Afi?aj electronic al unui vagon de c??l??tori clasa a II-a<i></i>
Sursa de alimentare pentru un vagon de c??l??tori<i></i>
Vagon de c??l??tori aflat în Revizia de Vagoane Grivi?a<i></i>
Sediul CFR Gevaro<i></i>
Vidanja portabil?? Vogelsang<i></i>
Vagoane de c??l??tori trase la gard din cauza expir??rii Reviziei Tehnice Periodice<i></i>
Cap??t de vagon etajat de c??l??tori<i></i>
Vagon etajat 26-16 modernizat de Remar Pa?cani<i></i>
Am intrat în scurt timp în atelierul de strunjit ro?i, unde ne-au a?teptat doi tehnicieni care ne-au explicat, în linii mari, ce se face când, cum, de ce ?i pentru ce se strunje?te o roat?? de tren. Tot atunci, am putut observa pe îndelete un boghiu Y32RS.
http://www.youtube.com/watch?v=-vFVjuidW8o
Suspensia primar?? a unui boghiu Y32R<i></i>
Aparatura cu tehnologie Siemens pentru strunjirea osiilor<i></i>
Un operator de strung ne prezenta etapele opera?iei de strunjire a bandajelor de vagoane<i></i>
Discul de frân??, pl??cu?ele de frân??, cilindrul de frân?? ?i supor?ii pl??cu?elor de frân??<i></i>
Cilindri de frân?? pentru timoneria de frân?? a vagonului dotat cu frâna pe disc<i></i>
Vagon de c??l??tori cu boghiu Y32<i></i>
Cote admise la ie?irea din repara?ia de la strungul subteran pentru circula?ia in condi?ii de siguran?a circula?iei<i></i>
La plecare, am fost pl??cut surprins c?? avizierul societ???ii era compus dintr-o sec?iune longitudinal?? a unui vagon de c??l??tori de clasa I cu 4 osii. Am a?teptat cu ner??bdare a doua zi de practic??. Dorind s?? aflu mai multe despre codificarea num??rului de înmatriculare ?i despre inscrip?iile ?i semnele de pe vagoane, am accesat site-ul www.fml.ro ?i am r??sfoit instruc?ia 250.
Vagoane de c??l??tori modernizate ?i colorate în Revizia Grivi?a<i></i>
Vagon de clasa I pus pe boghiu Minden-Deutz modernizat<i></i>
Vagon de c??l??tori modernizat la Ateliere CFR Grivi?a seria 20-83<i></i>
Studen?i de la Facultatea de Transporturi primind explica?ii cu privire la sistemul de frânare al vagoanelor de c??l??tori<i></i>
Cel mai special vagon cu boghiuri Minden-Deutz din lume<i></i>
Urmeaz?? episodul II. V?? mul?umesc!!
Specializarea ââ??ÂVehicule pentru Transport Feroviarââ??Â<i></i>
Jurnal de student ââ??â?? ziua I: 7 iulie 2009<i></i>
Dup?? un an de studiu în cadrul Facult???ii de Transporturi, sec?ia ââ???žMaterial Rulant pentru Calea Ferat??ââ??Â, iat?? c?? am participat ?i la orele de practic?? sus?inute atât în catedr??, cât ?i în cadrul Reviziei de Vagoane Bucure?ti - Grivi?a.
împreun?? cu as. drd. ing. Camil Cr??ciun ?i cu d-na as. drd. ing. M??d??lina Dumitriu, am înv???at despre reviziile tehnice la trenuri, despre clasificarea ?i descrierea boghiurilor, am vizitat interiorul ultimelor tipuri de vagoane modernizate ?i am înv???at despre notarea marcajelor de pe vagoanele de c??l??tori.<i></i>
Locomotiva diesel-hidraulic?? manevrând vagoane de c??l??tori în Grivi?a<i></i>
Personal am fost uimit ?i am înregistrat orice informa?ie primit??, atât pe suport fotografic ?i scris, cât ?i în bagajul de cuno?tin?e. Mi-a pl??cut foarte mult s?? stau printre oameni care lucreaz?? cu trenuri ?i, în cazul de fa???, care au grij?? ca orice detaliu de siguran??? al circula?iei s?? fie respectat ?i astfel încât c??l??torii s?? poat?? ajunge la destina?ie în bun?? regul??.
C?? tot vorbim de destina?ie, pentru mine, drumul însu?i a însemnat destina?ia mea, astfel c?? ori de câte ori când mergeam în tabere ?colare spre Br??ila, Constan?a, Bra?ov, Bucure?ti sau Pa?cani, eram interesat de trenuri, de vagoane, de locomotiveââ??Â?
6 dintre cele 8 linii de revizie pentru vagoanele de c??l??tori<i></i>
Toate aceste curiozit???i au fost, în mare parte, deslu?ite în cadrul practicii. De îndat?? ce am g??sit Instruc?ia 250 privind revizia tehnic?? ?i între?inerea vagoanelor în exploatare, am citit-o ?i am încercat s?? corelez informa?ia din documenta?ie cu realitatea. Astfel, am reu?it s?? disting marcajul unificat al vehiculelor FeRoviaRe, în?elegând propriet???ile fiec??rui semn inscrip?ionat pe cutia vagonului.
în continuare, voi prezenta câteva dintre fotografiile ?i informa?iile pe care le-am cules în timpul zilelor de practic??. în viitor mi-a? dori ca, în timpul anului universitar, s?? se pun?? mai mult accent pe partea practic?? a orelor de studiu ?i mai pu?in pe teorie.[/b][/color][/color]
Prezenta?i legitima?iile la control pentru c?? intram în Revizia de Vagoane Grivi?a<i></i>
7 iulie 2009<i></i>
O cruce a Sfântului Andrei ?i un indicator de limitare a vitezei m-au întâmpinat la intrarea în curtea societ???ii, în timp ce o hal?? mare cu 8 linii de garare a vagoanelor ne a?teptau s?? descoperim secrete. Secrete, care, poate pentru al?ii nu înseamn?? nimic, dar care pentru mine reprezint?? un stil de via???, un mijloc de relaxare.
Vagon de c??l??tori r??mas singur lâng?? Magistrala 800, Bucure?ti ââ??â?? Constan?a<i></i>
Revizia de Vagoane Grivi?a Bucuresti<i></i>
Am mers to?i ?i am semnat protec?ia muncii într-o sal?? dedicat?? instruirii personalului din societate, personal care dep???e?te cifra de 800 de persoane.
Convoi de vagoane de c??l??tori care a?tepta revizia<i></i>
Panouri descriptive pentru vagoanele de c??l??tori<i></i>
La scurt timp am poposit pe liniile de garare ale societ???ii ?i am urcat în vagoanele de c??l??tori parcate garate aici. Num??rul de linii sunt numerotate cu L x, unde x este num??rul de ordine al liniilor, în timp ce în dreptul canalului dedicat pentru repara?ii erau montate pe deasupra becuri ro?ii care aten?ionau punerea sub tensiunea a garniturilor de vagoane.
Vagoane de c??l??tori pentru revizie<i></i>
M-am bucurat când am v??zut c?? vagoanele cu viteze sporite de circula?ie (160 km/h) au fost proiectate înc?? din anii 90ââ??â??. Am intrat, al??turi de un inginer foarte bine documentat ?i de d-nul profesor ?i ni s-a f??cut o trecere în revist?? a principalelor caracteristici constructive ?i de confort oferite. Majoritatea siguran?elor de pe tabloul de control sunt siguran?e bipolare, îns?? cele care sunt conectate la re?eaua de înalt?? tensiune au r??mas fuzibile.
Vagon de dormit 71-70 construit în 2006 la Atelierele Grivi?a Bucure?ti<i></i>
Panou de control al vagonului de c??l??tori<i></i>
Panou siguran?e vagon de c??l??tori<i></i>
Am urcat în trenul interna?ional Bucure?ti Nord ââ??â?? Viena, unde propor?ia de vagoane-cu?et?? în tren este de peste 50%. Am intrat în vagoane de dormit de tip 71-70 cu 11 compartimente ?i capabile s?? circule cu vitez?? maxim?? de 160 km/h. Confortul era excep?ional, se oferea baie cu WC ?i du? incorporat, oglind??, cuier ?i dou?? paturi per compartiment. Fiecare pat avea o lenjerie proasp??t schimbat??. D-nul inginer ne-a atras aten?ia c?? acest vagon de dormit a fost pus la dispozi?ie regelui Mihai în timpul deplas??rilor sale prin Europa. Nu am uitat s?? spun nici de faptul c?? tot în compartiment era un LCD de 7 inci care putea afi?a programe TV, filme DVD ?i a?a mai departe.
Lu??m Interna?ionalul pân?? la Viena<i></i>
Compartiment vagon de dormit 71-70<i></i>
WC CFR C??l??tori de vagon de dormit<i></i>
Patul de la etaj<i></i>
Sleeping car de Romania<i></i>
Pl??cu?e de identificare a vagoanelor din Trenurile CFR-ului<i></i>
Butoanele pentru ac?ionarea luminilor ?i pentru chemarea înso?itorului de vagon sunt plasate lateral, lâng?? paturile de dormit, facilitând astfel accesul la func?iile primare ale vagonului.
Mai apoi, am l??sat trenul interna?ional în urm?? ?i am urcat pe acceleratul 1641, cu vagoane de dormit, de clasa a II-a ?i de clasa I. Cu?eta era un 71-31, 11 compartimente ?i vitez?? de circula?ie de 140 km/h.
Mergem cu Acceleratul la Piatra Olt? <i></i>
Butoane de închidere ?i deschidere a u?ilor<i></i>
Panou de control al unui vagon 21-90<i></i>
Vagoane Astra Arad cu licen??? Alstom<i></i>
Marcajul numeric pe un vagon CFR C??l??tori<i></i>
Vagonul unui Tren Rapid de Constan?a<i></i>
Marcaj numeral ?i literal al unui vagon de dormit 71-31<i></i>
WC al unui vagon de dormit 71-31<i></i>
Traseul unui vagon de c??l??tori pe Trenul Accelerat Baia Mare ââ??â?? Bucure?ti Nord<i></i>
Diferen?ele de rang de tren s-au f??cut v??zute prin prisma aranj??rii paturilor în compartimente, a WC-ului ?i a op?iunilor pe care le ofer??. în schimb, grija pe care oamenii de la Romprest o ofera spa?iilor de c??l??torit este aceea?i, deoarece am v??zut prin toate vagoanele muncitori care sp??lau ?i a?ezau pilote noi în compartimente.
Vagon de dormit 71-31<i></i>
O locomotiv?? diesel-hidraulic?? manevra vagoane de c??l??tori<i></i>
Niciun vagon nu sc??pa de revizie<i></i>
Pl??cu??? de vagon construit sub licen??? 50 53 20-76 021-6<i></i>
Suspensia principal?? la un vagon 20-76<i></i>
Dup?? ce am p??r??sit acceleratul, ne-am îndreptat în afara halei de reviziei ?i am f??cut cuno?tin??? cu un rapid care abia venise din tranzit. Felul în care arat?? un vagon l??sat de pasageri este de nedescris, iar munca celor de la salubrizare ?i ordine interioar?? ar trebui s?? fie apreciat?? pentru c?? g??sim vagoane cât de cât îngrijite. Totul ?ine de nivelul de educa?ie al c??l??torilor ?i nu de modul cum CFR are grij?? de vagoane.
Elemente de suspensie ?i timonerie la un vagon de c??l??tori de clasa a II-a<i></i>
Capacul cutiei de osie la un vagon de c??l??tori<i></i>
Articula?ia elastic?? de tip silent-bloc a bielei de leg??tur?? cu lonjeronii boghiului<i></i>
O osie montat?? cu discuri de frân?? pe un boghiu Y32 al unui vagon cu licen??? Alstom<i></i>
Termina?iile conductelor de aer cu furtune de aer ?i robine?i Akermann<i></i>
Afar??, d-nul profesor ?i d-na profesoar?? ne-au explicat detalii tehnice despre boghiul Y32RS, care transporta cutia de vagon în stare deplorabil??.
Suspensia primar?? a unui boghiu Y32R<i></i>
Sabo?i de frân?? pentru vagoane de c??l??tori<i></i>
îmi place mult atunci când mi se vorbe?te despre transportul feroviar, despre elemente de teorie care s?? se lege strict de acest domeniu. Mi s-a spus c?? în anul I voi studia mai mult materii generale, ?i mai apoi, în anii mai mari, voi intra în pâine.
Afi?aj electronic al unui vagon de c??l??tori clasa a II-a<i></i>
Sursa de alimentare pentru un vagon de c??l??tori<i></i>
Vagon de c??l??tori aflat în Revizia de Vagoane Grivi?a<i></i>
Sediul CFR Gevaro<i></i>
Vidanja portabil?? Vogelsang<i></i>
Vagoane de c??l??tori trase la gard din cauza expir??rii Reviziei Tehnice Periodice<i></i>
Cap??t de vagon etajat de c??l??tori<i></i>
Vagon etajat 26-16 modernizat de Remar Pa?cani<i></i>
Am intrat în scurt timp în atelierul de strunjit ro?i, unde ne-au a?teptat doi tehnicieni care ne-au explicat, în linii mari, ce se face când, cum, de ce ?i pentru ce se strunje?te o roat?? de tren. Tot atunci, am putut observa pe îndelete un boghiu Y32RS.
http://www.youtube.com/watch?v=-vFVjuidW8o
Suspensia primar?? a unui boghiu Y32R<i></i>
Aparatura cu tehnologie Siemens pentru strunjirea osiilor<i></i>
Un operator de strung ne prezenta etapele opera?iei de strunjire a bandajelor de vagoane<i></i>
Discul de frân??, pl??cu?ele de frân??, cilindrul de frân?? ?i supor?ii pl??cu?elor de frân??<i></i>
Cilindri de frân?? pentru timoneria de frân?? a vagonului dotat cu frâna pe disc<i></i>
Vagon de c??l??tori cu boghiu Y32<i></i>
Cote admise la ie?irea din repara?ia de la strungul subteran pentru circula?ia in condi?ii de siguran?a circula?iei<i></i>
La plecare, am fost pl??cut surprins c?? avizierul societ???ii era compus dintr-o sec?iune longitudinal?? a unui vagon de c??l??tori de clasa I cu 4 osii. Am a?teptat cu ner??bdare a doua zi de practic??. Dorind s?? aflu mai multe despre codificarea num??rului de înmatriculare ?i despre inscrip?iile ?i semnele de pe vagoane, am accesat site-ul www.fml.ro ?i am r??sfoit instruc?ia 250.
Vagoane de c??l??tori modernizate ?i colorate în Revizia Grivi?a<i></i>
Vagon de clasa I pus pe boghiu Minden-Deutz modernizat<i></i>
Vagon de c??l??tori modernizat la Ateliere CFR Grivi?a seria 20-83<i></i>
Studen?i de la Facultatea de Transporturi primind explica?ii cu privire la sistemul de frânare al vagoanelor de c??l??tori<i></i>
Cel mai special vagon cu boghiuri Minden-Deutz din lume<i></i>
Urmeaz?? episodul II. V?? mul?umesc!!