Cum e sa faci Practica la Facultatea de Transporturi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Practica la Facultatea de Transporturi,
Specializarea ââ??Vehicule pentru Transport Feroviarââ??
<i></i>
Jurnal de student ââ??â?? ziua I: 7 iulie 2009<i></i>


Dup?? un an de studiu în cadrul Facult???ii de Transporturi, sec?ia ââ???žMaterial Rulant pentru Calea Ferat??ââ??, iat?? c?? am participat ?i la orele de practic?? sus?inute atât în catedr??, cât ?i în cadrul Reviziei de Vagoane Bucure?ti - Grivi?a.

împreun?? cu as. drd. ing. Camil Cr??ciun ?i cu d-na as. drd. ing. M??d??lina Dumitriu, am înv???at despre reviziile tehnice la trenuri, despre clasificarea ?i descrierea boghiurilor, am vizitat interiorul ultimelor tipuri de vagoane modernizate ?i am înv???at despre notarea marcajelor de pe vagoanele de c??l??tori.
<i></i>

Locomotiva diesel-hidraulic?? manevrând vagoane de c??l??tori în Grivi?a<i></i>



Personal am fost uimit ?i am înregistrat orice informa?ie primit??, atât pe suport fotografic ?i scris, cât ?i în bagajul de cuno?tin?e. Mi-a pl??cut foarte mult s?? stau printre oameni care lucreaz?? cu trenuri ?i, în cazul de fa???, care au grij?? ca orice detaliu de siguran??? al circula?iei s?? fie respectat ?i astfel încât c??l??torii s?? poat?? ajunge la destina?ie în bun?? regul??.

C?? tot vorbim de destina?ie, pentru mine, drumul însu?i a însemnat destina?ia mea, astfel c?? ori de câte ori când mergeam în tabere ?colare spre Br??ila, Constan?a, Bra?ov, Bucure?ti sau Pa?cani, eram interesat de trenuri, de vagoane, de locomotiveââ??Â?


6 dintre cele 8 linii de revizie pentru vagoanele de c??l??tori<i></i>



Toate aceste curiozit???i au fost, în mare parte, deslu?ite în cadrul practicii. De îndat?? ce am g??sit Instruc?ia 250 privind revizia tehnic?? ?i între?inerea vagoanelor în exploatare, am citit-o ?i am încercat s?? corelez informa?ia din documenta?ie cu realitatea. Astfel, am reu?it s?? disting marcajul unificat al vehiculelor FeRoviaRe, în?elegând propriet???ile fiec??rui semn inscrip?ionat pe cutia vagonului.

în continuare, voi prezenta câteva dintre fotografiile ?i informa?iile pe care le-am cules în timpul zilelor de practic??. în viitor mi-a? dori ca, în timpul anului universitar, s?? se pun?? mai mult accent pe partea practic?? a orelor de studiu ?i mai pu?in pe teorie.[/b][/color][/color]

Prezenta?i legitima?iile la control pentru c?? intram în Revizia de Vagoane Grivi?a<i></i>




7 iulie 2009<i></i>
O cruce a Sfântului Andrei ?i un indicator de limitare a vitezei m-au întâmpinat la intrarea în curtea societ???ii, în timp ce o hal?? mare cu 8 linii de garare a vagoanelor ne a?teptau s?? descoperim secrete. Secrete, care, poate pentru al?ii nu înseamn?? nimic, dar care pentru mine reprezint?? un stil de via???, un mijloc de relaxare.

Vagon de c??l??tori r??mas singur lâng?? Magistrala 800, Bucure?ti ââ??â?? Constan?a<i></i>


Revizia de Vagoane Grivi?a Bucuresti<i></i>



Am mers to?i ?i am semnat protec?ia muncii într-o sal?? dedicat?? instruirii personalului din societate, personal care dep???e?te cifra de 800 de persoane.

Convoi de vagoane de c??l??tori care a?tepta revizia<i></i>


Panouri descriptive pentru vagoanele de c??l??tori<i></i>



La scurt timp am poposit pe liniile de garare ale societ???ii ?i am urcat în vagoanele de c??l??tori parcate garate aici. Num??rul de linii sunt numerotate cu L x, unde x este num??rul de ordine al liniilor, în timp ce în dreptul canalului dedicat pentru repara?ii erau montate pe deasupra becuri ro?ii care aten?ionau punerea sub tensiunea a garniturilor de vagoane.

Vagoane de c??l??tori pentru revizie<i></i>



M-am bucurat când am v??zut c?? vagoanele cu viteze sporite de circula?ie (160 km/h) au fost proiectate înc?? din anii 90ââ??â??. Am intrat, al??turi de un inginer foarte bine documentat ?i de d-nul profesor ?i ni s-a f??cut o trecere în revist?? a principalelor caracteristici constructive ?i de confort oferite. Majoritatea siguran?elor de pe tabloul de control sunt siguran?e bipolare, îns?? cele care sunt conectate la re?eaua de înalt?? tensiune au r??mas fuzibile.

Vagon de dormit 71-70 construit în 2006 la Atelierele Grivi?a Bucure?ti<i></i>


Panou de control al vagonului de c??l??tori<i></i>


Panou siguran?e vagon de c??l??tori<i></i>



Am urcat în trenul interna?ional Bucure?ti Nord ââ??â?? Viena, unde propor?ia de vagoane-cu?et?? în tren este de peste 50%. Am intrat în vagoane de dormit de tip 71-70 cu 11 compartimente ?i capabile s?? circule cu vitez?? maxim?? de 160 km/h. Confortul era excep?ional, se oferea baie cu WC ?i du? incorporat, oglind??, cuier ?i dou?? paturi per compartiment. Fiecare pat avea o lenjerie proasp??t schimbat??. D-nul inginer ne-a atras aten?ia c?? acest vagon de dormit a fost pus la dispozi?ie regelui Mihai în timpul deplas??rilor sale prin Europa. Nu am uitat s?? spun nici de faptul c?? tot în compartiment era un LCD de 7 inci care putea afi?a programe TV, filme DVD ?i a?a mai departe.

Lu??m Interna?ionalul pân?? la Viena<i></i>


Compartiment vagon de dormit 71-70<i></i>


WC CFR C??l??tori de vagon de dormit<i></i>


Patul de la etaj<i></i>


Sleeping car de Romania<i></i>


Pl??cu?e de identificare a vagoanelor din Trenurile CFR-ului<i></i>



Butoanele pentru ac?ionarea luminilor ?i pentru chemarea înso?itorului de vagon sunt plasate lateral, lâng?? paturile de dormit, facilitând astfel accesul la func?iile primare ale vagonului.

Mai apoi, am l??sat trenul interna?ional în urm?? ?i am urcat pe acceleratul 1641, cu vagoane de dormit, de clasa a II-a ?i de clasa I. Cu?eta era un 71-31, 11 compartimente ?i vitez?? de circula?ie de 140 km/h.

Mergem cu Acceleratul la Piatra Olt? <i></i>


Butoane de închidere ?i deschidere a u?ilor<i></i>


Panou de control al unui vagon 21-90<i></i>


Vagoane Astra Arad cu licen??? Alstom<i></i>


Marcajul numeric pe un vagon CFR C??l??tori<i></i>


Vagonul unui Tren Rapid de Constan?a<i></i>


Marcaj numeral ?i literal al unui vagon de dormit 71-31<i></i>


WC al unui vagon de dormit 71-31<i></i>


Traseul unui vagon de c??l??tori pe Trenul Accelerat Baia Mare ââ??â?? Bucure?ti Nord<i></i>



Diferen?ele de rang de tren s-au f??cut v??zute prin prisma aranj??rii paturilor în compartimente, a WC-ului ?i a op?iunilor pe care le ofer??. în schimb, grija pe care oamenii de la Romprest o ofera spa?iilor de c??l??torit este aceea?i, deoarece am v??zut prin toate vagoanele muncitori care sp??lau ?i a?ezau pilote noi în compartimente.

Vagon de dormit 71-31<i></i>


O locomotiv?? diesel-hidraulic?? manevra vagoane de c??l??tori<i></i>


Niciun vagon nu sc??pa de revizie<i></i>


Pl??cu??? de vagon construit sub licen??? 50 53 20-76 021-6<i></i>


Suspensia principal?? la un vagon 20-76<i></i>




Dup?? ce am p??r??sit acceleratul, ne-am îndreptat în afara halei de reviziei ?i am f??cut cuno?tin??? cu un rapid care abia venise din tranzit. Felul în care arat?? un vagon l??sat de pasageri este de nedescris, iar munca celor de la salubrizare ?i ordine interioar?? ar trebui s?? fie apreciat?? pentru c?? g??sim vagoane cât de cât îngrijite. Totul ?ine de nivelul de educa?ie al c??l??torilor ?i nu de modul cum CFR are grij?? de vagoane.

Elemente de suspensie ?i timonerie la un vagon de c??l??tori de clasa a II-a<i></i>


Capacul cutiei de osie la un vagon de c??l??tori<i></i>


Articula?ia elastic?? de tip silent-bloc a bielei de leg??tur?? cu lonjeronii boghiului<i></i>


O osie montat?? cu discuri de frân?? pe un boghiu Y32 al unui vagon cu licen??? Alstom<i></i>


Termina?iile conductelor de aer cu furtune de aer ?i robine?i Akermann<i></i>



Afar??, d-nul profesor ?i d-na profesoar?? ne-au explicat detalii tehnice despre boghiul Y32RS, care transporta cutia de vagon în stare deplorabil??.

Suspensia primar?? a unui boghiu Y32R<i></i>


Sabo?i de frân?? pentru vagoane de c??l??tori<i></i>



îmi place mult atunci când mi se vorbe?te despre transportul feroviar, despre elemente de teorie care s?? se lege strict de acest domeniu. Mi s-a spus c?? în anul I voi studia mai mult materii generale, ?i mai apoi, în anii mai mari, voi intra în pâine.

Afi?aj electronic al unui vagon de c??l??tori clasa a II-a<i></i>


Sursa de alimentare pentru un vagon de c??l??tori<i></i>


Vagon de c??l??tori aflat în Revizia de Vagoane Grivi?a<i></i>


Sediul CFR Gevaro<i></i>


Vidanja portabil?? Vogelsang<i></i>


Vagoane de c??l??tori trase la gard din cauza expir??rii Reviziei Tehnice Periodice<i></i>


Cap??t de vagon etajat de c??l??tori<i></i>


Vagon etajat 26-16 modernizat de Remar Pa?cani<i></i>



Am intrat în scurt timp în atelierul de strunjit ro?i, unde ne-au a?teptat doi tehnicieni care ne-au explicat, în linii mari, ce se face când, cum, de ce ?i pentru ce se strunje?te o roat?? de tren. Tot atunci, am putut observa pe îndelete un boghiu Y32RS.

http://www.youtube.com/watch?v=-vFVjuidW8o


Suspensia primar?? a unui boghiu Y32R<i></i>


Aparatura cu tehnologie Siemens pentru strunjirea osiilor<i></i>


Un operator de strung ne prezenta etapele opera?iei de strunjire a bandajelor de vagoane<i></i>


Discul de frân??, pl??cu?ele de frân??, cilindrul de frân?? ?i supor?ii pl??cu?elor de frân??<i></i>


Cilindri de frân?? pentru timoneria de frân?? a vagonului dotat cu frâna pe disc<i></i>


Vagon de c??l??tori cu boghiu Y32<i></i>


Cote admise la ie?irea din repara?ia de la strungul subteran pentru circula?ia in condi?ii de siguran?a circula?iei<i></i>



La plecare, am fost pl??cut surprins c?? avizierul societ???ii era compus dintr-o sec?iune longitudinal?? a unui vagon de c??l??tori de clasa I cu 4 osii. Am a?teptat cu ner??bdare a doua zi de practic??. Dorind s?? aflu mai multe despre codificarea num??rului de înmatriculare ?i despre inscrip?iile ?i semnele de pe vagoane, am accesat site-ul www.fml.ro ?i am r??sfoit instruc?ia 250.

Vagoane de c??l??tori modernizate ?i colorate în Revizia Grivi?a<i></i>


Vagon de clasa I pus pe boghiu Minden-Deutz modernizat<i></i>


Vagon de c??l??tori modernizat la Ateliere CFR Grivi?a seria 20-83<i></i>


Studen?i de la Facultatea de Transporturi primind explica?ii cu privire la sistemul de frânare al vagoanelor de c??l??tori<i></i>


Cel mai special vagon cu boghiuri Minden-Deutz din lume<i></i>





Urmeaz?? episodul II. V?? mul?umesc!!
 
mishu88 a spus:
Am urcat în trenul interna?ional Bucure?ti Nord ââ??â?? Viena, unde propor?ia de vagoane-cu?et?? în tren este de peste 50%.

Un singur vagon cuseta circula in EN 346 "Dacia".
mishu88 a spus:
Vagon de dormit 71-70 construit în 2006 la Atelierele Grivi?a Bucure?ti

Vagoanele 71-70 nu au fost construite la Atelierele Grivita! Daca inginerul va ducea si la placa producatorului vedeati ca scrie Waggonbau Gorlitz GmbH DWA 1991. Vagonul este modernizat in 2006.
Vagoanele de dormit tip DWA au fost modernizate din seria 71-80 incepand cu anul 2003.
mishu88 a spus:
... D-nul inginer ne-a atras aten?ia c?? acest vagon de dormit a fost pus la dispozi?ie regelui Mihai în timpul deplas??rilor sale prin Europa...

Nu cred asa ceva.
mishu88 a spus:
Cu?eta era un 71-31, 11 compartimente ?i vitez?? de circula?ie de 140 km/h.

71-31 este vagon de dormit.
 
Buna,
Vagon de clasa I pus pe boghiu Minden-Deutz modernizat

E vorba de un Aeem 30-76, un fost Aimz260/261 al DB AG, modernizat incepand cu 1988 din vagoane UIC X Am202/203 produse incepand cu 1961.

Boghiul este un MD 361/362 cu frana pe disc si electromagnetica si cu amortizor anti ruliu si fata de starea in care a venit din Germania nu i s-a schimbat nimic, in afara vopselei!!! Nu are nimic, insa absolut nimic de-a face cu MD 33 autohton!

Este deplorabili ca oameni din sistem contribuie in acest mod la imprastierea de zvonuri si legende pe care altii, din necunoastere le iau de bune.
Din partea lui mishu mi-as dori o documentare mai profunda inainte de a scrie aici.
 
V?? salut, Horia R??dulescu ?i Florin!

E clar c?? firava mea experien??? în domeniul nomenclaturii de vagoane de c??l??tori a avut ââ??succesââ?? la dorin?a dumneavoastr?? de corectare ?tiin?ific??, v?? mul?umesc pentru acest lucru! Am mai zis-o, rar g??se?ti oameni care ?tiu s?? fac?? o critic?? astfel încât s?? fie corect în?eleas??. De aceea ?i continui s??-mi dovedesc apartenen?a la acest forum cu contribu?ia -m??car- vizual-fotografic?? a subiectelor feroviare întâlnite de mine de-a lungul timpului.

Totu?i, Florin, de?i recunosc confuziile de atunci pe care le f??ceam între vagon cu?et?? ?i vagon de dormit (scuzabil?? din prisma faptului c?? în primul an de facultate faci orice, dar numai material rulant nu..., dar ?i din partea educa?iei de acas?? pe care am primit-o strict pe ramura de trac?iune - LDH, în special), dac?? înlocuim - ?i dac??-mi permite?i - ââ??vagon cu?et??ââ?? cu ââ??vagoane cu?et?? + vagoane de dormitââ??, g??sim la EN-346 o compunere de peste 50% cu astfel de vagoane (cu?et?? + vagon de dormit).

Da-da-da, a fost ââ??reââ??construit, nu construit. Mea culpa. C?? deh, cine mai construie?te vagoane noi acu`, în afar?? de ââ??Uzina lui Johann Weitzerââ?? din Cri?ana, de la 0!? (Poate la Electroputere VFU Pa?cani, când vor ie?i pe pia??? cu un DMU n??scut din mintea inginerilor ?i sudorilor moldoveni).

Cât despre vagonul de dormit cu care c??l??torea Regele Mihai... chiar or fi pove?ti?!

Din nou, botezarea lui 71-31 ca fiind cu?et??, voi recorecta ?i ?ine minte diferen?a vagon de dormit-cu?et??.

Vagonul de clasa I pus pe boghiu MD modernizat, v?? rog respectuos s?? fi?i de acord cu mine c?? este diferit fa??? de un boghiu MD clasic, f??r?? amortizor anti-ruliu, f??r?? frân?? pe disc ?i f??r?? s?? ?tie a suporta viteze de 160 km/h! Atunci d-l profesor ne-a spus c?? este un boghiu MD modernizat fa??? de un boghiu MD clasic, nu la noi în ?ar?? (n-am zis nic??ieri asta), ci preluat cu bune ?i cu rele de la mai-de?tep?ii vecini ai no?tri.

Cu permisiunea d-voastr??, voi corecta textul articolului de blog, astfel încât s?? corespund?? cu realitatea. Dup?? deviza ââ??omul cât tr??ie?te înva???ââ??, ââ??experien?a e numele dat gre?elilorââ?? ?i ââ??a gre?i e omene?te, a continua s?? gre?e?ti e proste?teââ??, da?i-mi voie s?? continui cu un nou episod din ââ??Cum e s?? faci practic?? la Facultatea de Transporturiââ??, experien??? tr??it?? cu mintea mea înc?? necoapt?? în d-ale... ââ??trinurilorââ??...
 
Boghiurile MD 361 ?i 362 nu sunt deloc modernizate ci au fost construite asa de la bun început. "Domnul profesor" ar trebui sa înve?e diferen?a dintre "mai modern" ?i "modernizat".

Cat despre întrebarea "cine mai construie?te azi vagoane noi de la zero" o las necomentata pentru ca mi se pare o erezie.

Povestea cu "vagonul lui Mihai" este evident o legenda f??r?? nici o baza reala.

Nu as scrie "seria 71-31" ci "seriile". Dupa bunul spirit romanesc in 71-31 s-au pus alandala vagoane AB33, vagoane MU cu 36 de locuri ba chiar intr-o vreme si vagoane T2s cu compartimente single.
 
Regele Mihai si membrii Casa Regale folosesc in toate deplasarile externe curse regulate (aeriene). In tara MS regele foloseste acum un X5 pe care de cele mai multe ori il conduce personal.
 
mishu88 ar mai fi ceva , dar de data aceasta legat de geografie : ââ??Uzina lui Johann Weitzerââ?? nu este in crisana ci in ARDEAL ( fabcica de vagoane a fost tot timpul la sud de Crisul Alb , deci nu are cum sa fie in crisana ) .
In rest iti doresc bafta multa pe la scoala :aplauze:
 
Horia_Radulescu a spus:
"Domnul profesor"
,,Domnul profesor" dac?? e cine cred eu c?? e, e doar asistent doctorand ?i a?a era ?i atunci. ???ži de vreo 6 ani tot doctorand e...
N-o fi cel care prin anul 2 mi-a spus ,,dac?? nu te tunzi, nu intri în licen????". ???ži eu doar de-al dracu' m-am dus la sus?inere cu pletele în vânt :))

Sau o fi fostul lui coleg de grup??, tot doctorand ?i el de tot atâ?ia ani.
 
kablu a spus:
mishu88 ar mai fi ceva , dar de data aceasta legat de geografie : ââ??Uzina lui Johann Weitzerââ?? nu este in crisana ci in ARDEAL ( fabcica de vagoane a fost tot timpul la sud de Crisul Alb , deci nu are cum sa fie in crisana ) .
In rest iti doresc bafta multa pe la scoala :aplauze:

M?? ?i gândeam... Uzinele ââ??Astra Aradââ?? sunt de partea nordic?? sau sudic?? a Mure?ului, dar se pare c?? am avut dreptate - sunt în Cri?ana (la Nord de Mure?). Ardeal înseamn?? Banat/Maramure?/Cri?ana/Transilvania.

PS: Cri?ana este provincia teritorial?? care este flancat?? de Timi?, Tisa, Some? ?i ââ??mun?iiââ?? în form?? de mân?? de om ai Apusenilor (conform clasei a IV-a).

PPS: Am terminat ?coala de mult timp...
 
Salut mishu88 !
Am parcurs cu mare placere randurile scrise si am vizionat cu interes imaginile. La cat mai multe! :)
 
Salut, danny! Mul?umesc mult pentru cuvintele tale! ??Ë?i acum, cu voia dumneavoastr??, v?? prezint episodul II:

Practica la Facultatea de Transporturi, Specializarea ââ??Vehicule pentru Transport Feroviarââ??<i></i>
Jurnal de student ââ??â?? ziua II: 8 iulie 2009<i></i>

în aceast?? zi de practic?? aveam s?? intru în cele mai moderne vagoane de c??l??tori care circul?? pe rutele României. Am vizitat un vagon-salon ce apar?inea de Intercity 531 de Bucure?ti ââ??â?? Târgu Mure?, timp în care am avut timp s?? remarc??m confortul deosebit ?i dot??rile avansate tehnologic. Am aflat despre acest vagon c?? este supravegheat video, este dotat cu aer condi?ionat, priz?? la fiecare m??su???, scaune deosebit de confortabile ?i o ambian??? pl??cut??. Conform standardelor europene, constructorul de vagoane a proiectat WC-ul astfel încât s?? nu polueze natura, acesta fiind dotat cu vacuum.<i></i>

Acceleratul Rodna Veche - Bucure?ti Nord la Revizia Grivi?a<i></i>


Vagoane CFR C??l??tori pentru trafic intern<i></i>


Marcaj numeral ?i literal al vagonului 21-76 033<i></i>


Vagonul 10-70 008<i></i>


Boghiu GP 200 S al unui vagon de dormit 71-70<i></i>


Marcaj numeral ?i literal al unui vagon 21-76 de clasa a II-a ?i construit la Astra Vagoane Arad<i></i>


A?ezarea scaunelor vagonului de clasa a II-a 21-76<i></i>


Afi?aj electronic ?i camera de luat vederi în vagonul 21-76<i></i>



Panoul de control al vagonului este aproximativ identic cu panourile v??zute ?i la vagoanele cu?et??/vagoane de dormit, el fiind u?or de manipulat pentru conductorul trenului.

Panou de control al serviciilor auxiliare de pe vagonul 21-76<i></i>



Vagoanele-salon de clasa I încep s?? se fac?? din ce în ce mai cunoscute prin rândurile românilor, datorit?? punerii lor în circula?ie pe trenuri lungi, unde timpul de c??l??torie dep???e?te 5-6 ore. Am avut ocazia s?? vizit??m un vagon 10-70, capabil s?? ating?? o vitez?? maxim?? de 160 km/h ?i care circul?? în traficul interna?ional f??r?? probleme. Aici, panoul de control este aproximativ acela?i ca al vagoanelor vizitate ulterior, îns?? confortul cre?te din ce în ce mai mult, oferindu-se, totodat??, priz?? pentru conectarea laptopului, fotolii cu tapi?erie ro?ie de înalt?? calitate ?i o ambian??? luminoas?? de excep?ie.

Marcaj numeral ?i literal al vagonului 10-70 007<i></i>


Vagon 10-70 salon cu scaune de clasa I<i></i>


Panou de control al vagonului 10-70<i></i>


Confort de clasa I<i></i>



înaintând spre cap??tul trenului, am ajuns ?i într-un vagon business ce ofer?? bar, locuri pentru clasa IA (Exclusive) ?i pentru clasa IB (Standard). Constructorul de vagoane a exagerat cu m??sura ?i a montat scaune din piele, LCD-uri în tetierele scaunelor, control digital al pozi?iei scaunelor, conectare audio jack pentru ascultarea propriilor posturi de muzic?? sau filme selectate de pe tastatura LCD-ului. Acest vagon a fost unul din seria 85-76 ?i a f??cut parte din trenul intercity Bucure?ti Nord ââ??â?? Oradea.

Marcaj numeral al vagonului Business 85-76<i></i>


Fotolii confortabile ?i acces la display LCD pentru c??l??torii clasei Business<i></i>


Scaune pentru clasa 1B (Business standard) <i></i>


Barul vagonului Business<i></i>



De asemenea, am observat pe fa??? lateral?? a unui vagon c?? scria tipul de vopsea folosit pentru interior este epoxidic, în timp ce pentru exterior s-a folosit vopsea poliuretanic??.

Vagon de clasa a II-a cu bar-bistro 89-87 la Trenul InterCity Bucure?ti ââ??â?? Oradea<i></i>


Treptele vagonului B6<i></i>


Tipul de vopsea folosit?? pentru vagonul 89-87<i></i>


Chiuveta din grupul sanitar al vagonului 89-87<i></i>



Urm??toarea noastr?? ?int?? a fost un vagon bar-bistro. Aici spa?iul este dedicat special consum??rii de b??uturi r??coritoare, cafele ?i alte bun??t???uri, c??l??torii beneficiind de scaune individuale ?i fotolii care ofer?? confort ridicat. Spa?iul c??l??torilor este dedicat unei c??l??torii pl??cute ?i, în cazul meu, poate de neuitat. Spun asta deoarece pre?urile alimentelor ?i b??uturilor de aici sunt destul de mari, îns?? b??nuiesc c?? cine î?i permite o c??l??torie de clasa I pân?? la Cluj-Napoca, Baia Mare sau Viena, nu se va sfii s?? pl??teasc?? 5 lei pentru o cafea, 10 lei pentru un baton de ciocolat?? sau 50 de lei pentru un whiskey de calitate. S?? nu uit??m c?? la fiecare bar se ofereau mai multe c??r?i de ultim?? or??, disponibile pentru c??l??tori în orice moment.

Nu cred c?? mai merit?? s?? men?ion??m de u?i automate, aer condi?ionat, becuri economice, scaune confortabile ?i a?a mai departe.

A? vrea s?? amintesc c??, trenul, fiind pe punctul de plecare, d??dea dovad?? de o cur???enie f??r?? cusur.

înso?itorul de vagon salon cu bar-bistro<i></i>


Lectur?? în tren - Tolkien sau Meyer<i></i>


Fotoliile vagonului 89-87<i></i>


Culoarul vagonului salon cu bar-bistro<i></i>


Taburet din vagonul bar-bistro<i></i>


Vagon 89-76 bar-bistro WRlee<i></i>


Pl??cu?a de identificare a vagonului 89-76 reconstruit la Astra Vagoane Arad dup?? licen??? Alstom<i></i>


Cineva se ocupa s?? pun?? ?i flori în vagoanele de c??l??tori, nu? <i></i>


Canapeaua portabila din vagonul 89-76<i></i>



Am ie?it pe rampa de revizii ?i am z??rit în dep??rtare trenul accelerat Bucure?ti Nord ââ??â?? Rodna Veche. Era compus din vagoane ro?ii pe boghiuri Minden-Deutz.

Vagoane de c??l??tori ce compuneau Acceleratul Rodna Veche - Bucure?ti Nord din Revizia Grivi?a<i></i>


Linii cu canal pentru revizia vagoanelor de c??l??tori<i></i>



Am ie?it din revizie ?i am admirat sunetul unui motor Maybach cu 6 cilindri în linie, apar?inând locomotivei 80-0103-4, care completeaz?? lista de vehicule motoare de trac?iune din incinta societ???ii. Ziua precedent?? am v??zut modelul 80-0100-0, iar ast??zi am mai remarcat la manevr?? ma?ina 80-0620-7.

Vagon de c??l??tori la Trenul Rapid Bucure?ti Nord ââ??â?? Ia?i<i></i>


Locomotiva LDH125 ââ??â?? 620<i></i>


Aspect frontal al locomotivei diesel-hidraulice de 1250 de cai putere<i></i>


Locomotiva diesel-hidraulic?? 80-0103-4<i></i>


Cabina de conducere a locomotivei diesel-hidraulice de 1250 CP<i></i>



Dup?? un moment de recrea?ie în sunetul cilindrilor uria?i ai locomotivei, am poposit în atelierul pentru reparat ?i probat distribuitoare de frân??. Aici lucrau o mân?? de oameni care ne-au vorbit frumos despre sarcinile pe care le aveau de îndeplinit. Fiecare tehnician avea câte o menghin??, pe care era plasat un distribuitor ?i care era suflat, cur???at, uns ?i a?a mai departe. Odat?? terminat, distribuitorul avea s?? fie probat într-o alt?? camer?? unde exista un aparat de mari dimensiuni dotat cu robinet KD-2 ?i care înregistra pe o band?? presiunile suportate. Mi-a pl??cut, de asemenea, c?? spa?iul era amenajat cu scheme ?i plan?e de informare a sistemelor de frânare.

Atelier de reparat distribuitoare de aer pentru vagoane de c??l??tori<i></i>


??Ë?tand de prob?? pentru probarea robinetelor Knorr D2 (KD2 ââ??â?? robinetul mecanicului) <i></i>


??Ë?tand pentru probarea distribuitoarelor de aer<i></i>




Distribuitoare de aer pentru probat<i></i>





Aceasta a fost ziua de practic??, urmând ca împreun?? cu doi colegi de-ai mei, pasiona?i ?i ei la fel ca mine, s?? mergem în gar?? s?? admir??m bestiile feroviare de 2.100, peste 6.000 sau 8.000 de cai.<i></i>

Dup?? terminarea zilei de practic??, am purces c??tre gar??! <i></i>
 
Practica la Facultatea de Transporturi, Specializarea ââ??Vehicule pentru Transport Feroviarââ??<i></i>
Jurnal de student ââ??â?? ziua III: 9 iulie 2009<i></i>


în aceast?? zi ne-am întâlnit cu to?i studen?ii de la MR pe strada Dej, unde am avut acces într-o alt?? sec?iune a reviziei de vagoane, care era dotat?? cu canale de repara?ii ?i vinciuri pentru ridicarea vagoanelor de c??l??tori în vederea schimb??rii boghiurilor ?i a remedierii defectelor ap??rute pe parcurs.

în drum spre locul unde aveam s?? poposim, am v??zut osii montate care prezentau defecte, ca de exemplu: locuri plane, fusuri de osie stricate.
<i></i>

Cutia de osie ?i suspensia primar?? la osia unui boghiu Y32RS<i></i>


Vagon de c??l??tori aflat pe canalul de revizie<i></i>


Marcaj numeral al unui vagon de c??l??tori B11 21-86 036<i></i>


Blee 20-76 060<i></i>


19-76 015<i></i>


Osie montat?? cu fusul de osie defect<i></i>


Automotor seria 79-0002-0 construit de Uzinele 23 August Bucure?ti care a circulat pe ruta Bucure?ti - Snagov Plaje<i></i>


Boghiu Y32RS capabil de 160 km/h<i></i>



Dup?? p??rerea mea, aici mi-a pl??cut cel mai mult, deoarece am intrat pe sub vagoane ?i d-nul profesor ne-a f??cut s?? în?elegem anumite comportamente ale boghiurilor în timpul deplas??rii în curbel, ale frânei ?i ale pieselor aparatului de trac?iune, legare ?i ciocnire.

Vagon CFR C??l??tori dedicat transportului bicicletelor<i></i>


Boghiu GP 200 S al vagonului DWA<i></i>



Am remarcat, de asemenea, c?? unele boghiuri de aici erau construite în Germania de c??tre o fabric?? de profil - Deutsche Waggonbau GmbH. Cutiile de osie erau vopsite cu tipul de ulei / unsoare care trebuia folosit, iar fusurile de osie erau notate corespunz??tor cu plachete ?ic ?i num??r galben. Am vorbit despre suspensia primar??, cea care se ocup?? de suspensia pe roat??, apoi despre suspensia secundar??, cea care atenueaz?? ?ocurile mecanice ap??rute între cutia vagonului ?i boghiu.

Pl??cu?a fabricantului Deutsche Waggonbau GmbH<i></i>


Suspensia primar?? a osiei boghiului GP 200 S<i></i>


Arcuri elicoidale duble la suspensia primar??<i></i>


Suspensia secundar?? a boghiului GP 200 S<i></i>


Ansamblul pivot (vagon) ?i crapodin?? (traversa central??) <i></i>


Traversa frontal?? a boghiului GP 200 S<i></i>


Pietrele de frecare dintre boghiu ?i cutia vagonului<i></i>


Amortizor hidraulic din suspensia secundar?? a boghiului GP 200 S<i></i>


Arcurile elicoidale ale suspensiei secundare de la boghiul GP 200 S<i></i>



Ni s-a zis, totodat??, despre amortizorul uscat ?i amortizorul cu ulei, am discutat despre avantajele ?i dezavantajele dintre ele, am înv???at cum s?? deosebim un boghiu GP-200 fa??? de un Minden-Deutz. Ajun?i dedesubt, am identificat componentele boghiului, am vorbit despre frâna electromagnetic??, cum ?i când func?ioneaz?? ea, explica?iile primite ajungând departe undeva, în adâncul sufletului meu. Mul?umesc, pe aceast?? ocazie, d-nului profesor ?i d-nei profesoare, care au avut grij?? ca fiecare imagine de boghiu sau de simbol înscris pe vagon s?? capete în?eles ?i însemn??tate pentru mine.

Patina electromagnetic?? de la boghiul GP 200 S<i></i>


Patina electromagnetic?? cu bobinele aferente<i></i>


Detaliu cu patina electromagnetic??<i></i>



Am înv???at, de asemenea, cum se a?eaz?? tampoanele între vagoanele de c??l??tori ?i cum se a?eaz?? tampoanele între vagoanele de marf??, cum se cupleaz?? semiacupl??rile de aer ?i ce rol au fiecare dintre ele (5 bar ?i 10 bar). Am v??zut unde se afl?? priza electric?? ?i, de asemenea, am discutat despre avantajele ?i dezavantajele procedeului de frânare pe disc contra procedeului de frânare prin sabo?i.

Aparat de legare ?i trac?iune al??turi de semiacupl??ri de aer Akerman<i></i>


Muf?? electric?? de conectare a conductei electrice de 1500 V<i></i>


Osia propriu-zis?? ?i timoneria de frân??<i></i>


Roata monobloc ?i arcurile elicoidale ale suspensiei primare<i></i>



La mijlocul vagonului, pe dedesubt, se afl?? inima sistemului de frânare la vagon, unde fiecare ?eav?? a fost construit?? astfel încât vagonul s?? ?tie s?? frâneze în timp util ?i f??r?? ca roata s?? se blocheze, ci s?? se rostogoleasc??.

Discul de frân?? autoventilat<i></i>


Cilindrul de frân??, timoneria ?i discul cu garnitura (pl??cu?a) de frân??<i></i>


Suspendarea patinei electromagnetice la o distan??? standard de ciuperca ?inei<i></i>


Vagon de c??l??tori 19-83 în Revizia Grivi?a<i></i>


Boghiu Y32RS al vagonului 19-83 de clasa I<i></i>


Rezervoare de aer din componen?a instala?iei de frân?? de pe un vagon de c??l??tori<i></i>


Leviere de comand?? ale regimului de frânare (P-G-R), precum ?i un robinet de izolare a frânei cu aer comprimat<i></i>


Robinetul de izolare a frânei cu aer comprimat<i></i>



în timp ce al?i colegi de-ai mei au intrat sub vagon, am mers al??turi de d-na profesoar?? ?i am în?eles rolul amortizoarelor, rolul suspensiei ?i anumite considerente despre regimul de alimentare al vagoanelor ?i posibilitatea circul??rii lor în str??in??tate.

Osie montat?? cu ro?i ?i discuri de frân??<i></i>


Date tehnice despre o surs?? static?? de tensiune la un vagon de c??l??tori<i></i>


Detaliu cu boghiul Y 32 RS<i></i>


Cutia de osie ?i suspensia primar?? la osia unui boghiu Y32RS<i></i>


Pl??ci din arc cu rol de fixare pe direc?ie longitudinal?? a cutiei de osie a unui boghiu Minden-Deutz<i></i>


Patin?? electromagnetic?? montat?? pe un boghiu Minden-Deutz<i></i>


Bateriile de acumulatori la un vagon de c??l??tori<i></i>


U?a lateral?? de acces în vagonul de c??l??tori<i></i>


Boghiu Y32R capabil de 200 km/h<i></i>



Pe rampa de verificare a reviziei am v??zut un vagon de culoare ro?ie cu seria 61 53 21 90 025 ââ??â?? 5, pus pe boghiuri Y32R cu frân?? electromagnetic?? ?i cu o vitez?? maxim?? de 200 km/h. Am r??mas pl??cut surprins s?? aflu c?? boghiul a fost construit în 1998 la Arad, cu licen??? De Dietrich Fran?a. Acest lucru mi-a dovedit, înc?? o dat??, c?? România, de?i calea ferat?? româneasc?? este subfinan?at?? într-un mod nesim?it, totu?i firme ca Astra Vagoane Arad, Remarul Pa?cani, Remarul Cluj-Napoca, Softronic Craiova ?i multe alte firme reu?esc s?? se remarce prin produsele construite.

Vagon 21-90<i></i>


Boghiu Y32R al unui vagon de c??l??tori<i></i>


Baterii de acumulatori pentru vagoane de c??l??tori<i></i>


Marcaj numeral ?i literal al unui vagon 89-87<i></i>


Continuitate electric??, mecanic?? ?i pneumatic?? între dou?? vagoane de c??l??tori<i></i>


Vagon de c??l??tori 10-70<i></i>


Vagon 19-83 cu diferite leviere de control<i></i>


Mâner de ac?ionare a ventilului de desc??rcare rapid?? din camera de comand?? a distribuitorului de aer<i></i>


Vinci pentru ridicarea cutiei vagonului de c??l??tori<i></i>


Osii montate cu cutii de osie pe ele<i></i>
 
Din pacate sunt multi dom'profesori care in teorie stau foarte bine,insa au cam mosit materialul rulant din Romania , drept dovada fiind rezultatele modernizarilor si raz-modrnizarilor care au avut loc.
 
In legatura cu practica cred ca cel mai bine se invata cand pui mana si lucrezi direct. Atunci ai ocazia sa vezi si sa memorezi un ansamblu de piese componente, deasemenea ai ocazi ,,live" sa vezi modul de functionare. Asa ca intr-o plimbare dupa etichete si alte briz-brizuri atarnate prin vagoane sigur e ca intr-o telenovela. Totul pare o adevarata idila frumoasa .
 
De acest lucru s-au plâns ?i cei din revizie. Materialul rulant tractat deosebit de diversificat a creat oarecare probleme celor din revizie. Fiecare vagon cu schema lui, cu geografia lui... Dar sunt ?i unele vagoane care au fost construite în serie mare ?i nu dau de furc?? celor din revizii: etajatele, 21-76, 20-54 etc.
 
Florin-Dej a spus:
Din pacate sunt multi dom'profesori care in teorie stau foarte bine,insa au cam mosit materialul rulant din Romania , drept dovada fiind rezultatele modernizarilor si raz-modrnizarilor care au avut loc.
Apoi n-au fost ei in stare sa faca un regulator electronic performant, daramite altceva. vai de ei si mai zicea careva pe acileq ca meseriasii is ";meseriasi" dar unul de ala( meserias) ti-o face de nu ti-o fac 7 ingineri sa merga cum trebuie ( fara ofense la adevaratii ingineri ) :mrgreen:
 
Tocmai de aceea CFR Calatori nu are serii de vagoane ci o gramada de unicate care doar prin numerele lor de ordine constitue o serie...
 
Constructorii î?i justific?? încadrarea stufoas?? în normele ?i nomenclatorul UIC, iar cei din revizie se plâng c?? sunt 5 vagoane ?i 6 scheme electrice...

ââ??Nu ?tiu al?ii cum suntââ??, dar la Remar Pa?cani avem etajatele ?i e mai simplu pt. c?? e aceea?i schem?? la toate 26-16, 84-16 ?i 36-16. Dar cei de la Revizia Grivi?a Bucure?ti au de f??cut munc?? de ocna? s?? vad?? care ?i cum se conecteaz?? siguran?ele...