Un monument de patrimoniu national , uitat si cumparat de cineva care l-a transformat in altceva . O lucrare ce se putea realiza dupa 1989 pana in prezent si nu s-a dorit . Cand altii merg cu trenuri de mare viteza si valorifica toate resursele , isi promoveaza tot ce au mai bun , la noi se distruge tot ...Trist dar adevarat
Am gasit cateva informatii despre acest tunel inceput si abadonat si le-am copiat exact cum au fost redactate pentru a nu se pierde . Sursa fiind asta http://www.gazetadambovitei.ro/timp-liber/337-other/6961--tunelul-izvor-misteriosul-tunel-din-muntele-pduchiosu
" Tunelul Izvor este unul din cele mai îndr??zne?e proiecte ale Companiei Na?ionale a C??ilor Ferate, demarat în 1913, atunci când directorul na?ional al companiei, un vizionar în domeniu, împrumuta 480 de milioane de lei pentru mai multe proiecte feroviare mari, printre care se num??ra ?i Tunelul Izvor.
Acesta urma s?? aib?? 5600 de metri cu intrare în Moroieni, pe sub P??duchiosu, ?i ie?ire în Sinaia. Tunelul ar fi trebuit construit în line dreapt??. Doar racord??rile la re?eaua feroviar??, existent?? la vremea respectv??, erau curbe. Era o cale strategic?? în contextul istoric al începutului de secol XX, care asigura o trecere rapid?? ?i sigur?? între ??Â?ara Româneasc?? ?i Ardeal.
Construc?ia tunelului a început în 1914, constructorul german Iuluis Berger fiind unul dintre cei mai cunoscu?i în domeniul feroviar. Din p??cate, r??zboiul a oprit repede lucrarea, reluat?? abia în 1938 ?i abandonat?? din nou. în 1941 trupele naziste de ocupa?ie au reluat construc?ia cu cel mai rapid ritm de pân?? atunci, dar finalul celei de-a doua conflagra?ie mondial??, însemnând ?i finalul lucr??rilor, nu ?i al lucr??rii. în partea dâmbovi?ean?? a tunelului au fost realiza?i 480 de metri, din care doar 100 au fost betona?i. în 1985, 2 echipe de la securitate au detonat intrarea. Unele voci spun c?? regimul a vrut s?? ascund?? faptul c?? în??untru nem?ii, în retragere, au executat 100 de localnici care lucrau la tunel. Al?ii spun c?? singura ra?iune a fost cea a siguran?ei, întru-cât doar o parte era betonat??. Mai exist?? ?i legenda local?? care spune c?? sub p??mânt au fost îngropate, în urma detonarii, o locomotiv?? cu aer comprimat ?i utilaje unice în Europa la acea vreme. în Prahova, tunelul exist?? înc??, dar a intrat în proprietate privat??, dup?? ce zeci de ani a fost depozit de brânz?? al societ???ii de profil din jude?. Ast??zi, tunelul nazi?tilor ad??poste?te o ciuperc??rie. Nici o autoritate a statului nu a fost interesat?? s?? declare Tunelul Izvor ca monument tehnic, dup?? exemplul halelor UPET din centrul municipiului.
Urm??ri?i ?i un interesant material video realizat de colegii no?tri de breasl?? Adriana R??ceanu ?i Ion Ob??gil?? "
http://www.youtube.com/watch?v=qZD-Rp2i74w&feature=player_embedded
http://wikimapia.org/11060261/ro/Tunelul-Izvor-lucrare-%C3%AEnceput%C4%83-%C3%AEn-1914-%C5%9Fi-%C3%AEnc%C4%83-nefinisata
Am gasit cateva informatii despre acest tunel inceput si abadonat si le-am copiat exact cum au fost redactate pentru a nu se pierde . Sursa fiind asta http://www.gazetadambovitei.ro/timp-liber/337-other/6961--tunelul-izvor-misteriosul-tunel-din-muntele-pduchiosu
" Tunelul Izvor este unul din cele mai îndr??zne?e proiecte ale Companiei Na?ionale a C??ilor Ferate, demarat în 1913, atunci când directorul na?ional al companiei, un vizionar în domeniu, împrumuta 480 de milioane de lei pentru mai multe proiecte feroviare mari, printre care se num??ra ?i Tunelul Izvor.
Acesta urma s?? aib?? 5600 de metri cu intrare în Moroieni, pe sub P??duchiosu, ?i ie?ire în Sinaia. Tunelul ar fi trebuit construit în line dreapt??. Doar racord??rile la re?eaua feroviar??, existent?? la vremea respectv??, erau curbe. Era o cale strategic?? în contextul istoric al începutului de secol XX, care asigura o trecere rapid?? ?i sigur?? între ??Â?ara Româneasc?? ?i Ardeal.
Construc?ia tunelului a început în 1914, constructorul german Iuluis Berger fiind unul dintre cei mai cunoscu?i în domeniul feroviar. Din p??cate, r??zboiul a oprit repede lucrarea, reluat?? abia în 1938 ?i abandonat?? din nou. în 1941 trupele naziste de ocupa?ie au reluat construc?ia cu cel mai rapid ritm de pân?? atunci, dar finalul celei de-a doua conflagra?ie mondial??, însemnând ?i finalul lucr??rilor, nu ?i al lucr??rii. în partea dâmbovi?ean?? a tunelului au fost realiza?i 480 de metri, din care doar 100 au fost betona?i. în 1985, 2 echipe de la securitate au detonat intrarea. Unele voci spun c?? regimul a vrut s?? ascund?? faptul c?? în??untru nem?ii, în retragere, au executat 100 de localnici care lucrau la tunel. Al?ii spun c?? singura ra?iune a fost cea a siguran?ei, întru-cât doar o parte era betonat??. Mai exist?? ?i legenda local?? care spune c?? sub p??mânt au fost îngropate, în urma detonarii, o locomotiv?? cu aer comprimat ?i utilaje unice în Europa la acea vreme. în Prahova, tunelul exist?? înc??, dar a intrat în proprietate privat??, dup?? ce zeci de ani a fost depozit de brânz?? al societ???ii de profil din jude?. Ast??zi, tunelul nazi?tilor ad??poste?te o ciuperc??rie. Nici o autoritate a statului nu a fost interesat?? s?? declare Tunelul Izvor ca monument tehnic, dup?? exemplul halelor UPET din centrul municipiului.
Urm??ri?i ?i un interesant material video realizat de colegii no?tri de breasl?? Adriana R??ceanu ?i Ion Ob??gil?? "
http://www.youtube.com/watch?v=qZD-Rp2i74w&feature=player_embedded
http://wikimapia.org/11060261/ro/Tunelul-Izvor-lucrare-%C3%AEnceput%C4%83-%C3%AEn-1914-%C5%9Fi-%C3%AEnc%C4%83-nefinisata