CFI Augustin - C??peni

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

AlexD

Well-Known Member
Trenulist
3 Martie 2012
259
99
Brasov
LOCATION
Brasov
înainte de actuala cale ferat?? cu ecartament normal, realizat?? în 1958, a existat una îngust?? cu traseu diferit, care trecea prin mijlocul localit???ii C??peni (Chepe?). Iat?? 2 planuri interbelice:


Din E. Jekelius - "Z??c??mintele de lignit din Basinul Pliocenic din Valea Superioar?? a Oltului (Transilvania)" in "Stud. tehn. econ." IGR. 3/2. 34 p. Bucure?ti, 1924 (sursa)

Planul director de tragere (sursa)

Judecând dup?? imaginile de pe maps ?i streetview, ast??zi se mai cunosc în teren terasamentul în curb?? ?i primul picior al podului de pe partea stâng?? a Oltului, traseul pân?? la C??peni ?i traseul prin interiorul satului ?i un canton la întret??ierea cu DJ 131 de pe partea dreapt?? a Oltului.

???žtie cineva anii de înfiin?are ?i de desfiin?are ai liniei?
 
în Ghidul turistic al jude?ului Covasna din 1977 nu scrie decât c?? exploatarea z??c??mintelor de lignit de la C??peni a început în 1870 (alte surse dau anii 1872 sau 1873). Cea mai veche hart?? pe care am v??zut linia este datat?? 1882. Este interesant?? îns?? urm??toarea hart?? (sursa), datat?? cu aproxima?ie 1970 (îns?? neactualizat?? cine ?tie de când). Se pare c?? prezint?? dezvoltarea maxim?? a re?elei înainte de desfiin?area ramurii din C??peni (dup?? 1967? Ultima prezen??? a haltei C??peni în MT e în 63-64), constuirea podului nou de la Augustin ?i aducerea restului liniei la ecartament normal.



Din tabelul acesta rezult?? c?? în bazinul C??peni au fost folosite în ultima perioad?? locomotivele re?i?ene de cale îngust?? (probabil tip 764.4) nr. 2218/56, 2241/56, 2242/56, 2596/57, 2597/57 ?i 3013/58, care au primit numerele IC C??peni 1...6.