M500: Excursie FeRoviaR?? Dolhasca - Pa???¸cani [2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
1 septembrie 2008 ââ??â??=ââ??â?? Excursie FeRoviaR?? Dolhasca ââ??â?? Pa?cani<i></i>

Dac?? e?ti pasionat de o activitate, ajungi s?? urmezi uneori cele mai simple sau cele mai complicate c??r??ri pentru a-?i tr??i pasiunea. De data aceasta, dragi cititori, nu mi-am ales un itinerariu foarte lung în timp sau în distan???, ci o simpl?? plimbare de la Dolhasca la Pa?cani.

Era început de toamn??, iar un num??r de 26 de kilometri plus alte aproape dou?? ore de observat vehicule feroviare în Gara Pa?cani s-au scurs prin fa?a ochilor mei ?i prin fa?a aparatului de fotografiat. Aveam s?? fotografiez locomotive electrice, automotoare Desiro ââ???žS??geata Albastr??ââ??, vagoane modernizate sau chiar ?i o locomotiv?? diesel-electric?? cu motor Sulzer de 2.100 de CP. Poate sunt lucruri obi?nuite pentru un pasionat FeRoviaR, îns?? prin fiecare element ce compune sistemul de transport FeRoviaR curge sucul atrac?iei spre acest domeniu.
<i></i>

Automotoare Diesel Desiro în Gara Pa?cani<i></i>



17:40<i></i>

Prinsesem în Dolhasca Trenul Personal 5506, Suceava Nord - Pa?cani, gonind cu aproape 100 km/h pe ruta Dolhasca ââ??â?? Pa?cani. C??l??toream într-un vagon etajat de unde puteam s?? admir, în toat?? splendoarea sa, valea râului Siret.

Ie?ire din Gara Dolhasca<i></i>


Curbe multe pân?? la Pa?cani<i></i>







17:50<i></i>

Dup?? ce trenul mergea voios ?i repede pe lâng?? codrii ?i dealurile zonei ora?ului Dolhasca, în calea drumului s??u ap??rea halta Probota. Aici trenul a oprit câteva zeci de secunde ?i a pornit mai departe spre Lespezi, spre Lunca Siretul ?i ââ??â?? destina?ia final?? ââ??â?? Pa?cani.

Halta Probota sub razele piezi?e ale unui soare tomnatic<i></i>


Spre Lespezi<i></i>


Peronul G??rii Lespezi<i></i>


Spre Halta Lunca Siret<i></i>



18:00<i></i>

Era 1 septembrie, iar Soarele devenea tot mai zgârcit cu razele lui oferite P??mântului. Tot mai atras parc?? de noapte sau poate chiar obosit dup?? torida var??, razele lui piezi?e creau în imaginile mele mari spa?ii de umbre. Nu sunt pl??cute ochiului, dar acestea sunt condi?iile toamnei.

Halta Lunca Siretului dotat?? cu fântân?? pentru c??l??torii mai seto?i decât locomotivele cu aburi<i></i>


Valea Siretului<i></i>


Final destination for me ââ??â?? Pa?cani<i></i>




înc?? pu?in ?i ajungeam în Pa?cani<i></i>



înainte cu câteva clipe de sosirea în Gara Pa?cani, m-am întâlnit cu locomotiva diesel-hidraulic?? LDH-219, a?teptând semnal permisiv pentru vreo manevr?? de vagoane de c??l??tori. Tot la intrare în Gara Pa?cani se afl?? ?i uzina de reparat material rulant, Remarul. Se puteau observa vagoane ar??toase, de ziceai c?? sunt nou-nou?e.

Autobuzul vechi pe ?osea, iar locomotiva... la fel de veche, pe linia ferat??<i></i>


Locomotiva diesel-hidraulic?? de 1250 de cai putere, omul zilei în Pa?cani<i></i>


Material rulant modernizat în curtea Remarul Pa?cani<i></i>


Vagoane nou-nou?e de tip E<i></i>


Pasarela din Gara Pa?cani<i></i>



în aproximativ 20 de minute de la plecarea din Dolhasca eram în Pa?cani. Trenul sosise pe linia 3 ?i locomotiva acestuia avea s?? fie decuplat?? de la vagoanele de c??l??tori. Pe de alt?? parte, proasp??t venit de la Adjud era Trenul Personal 5421. A fost tractat pe distan?a de 143 de kilometri de locomotiva electric?? EA-528.

EA-528 în Gara Pa?cani ?i sigla Remar Pa?cani<i></i>


Dou?? vagoane de c??l??tori venite de la Adjud în Gara Pa?cani<i></i>



18:10<i></i>

R??mas printre liniile G??rii, m-am plimbat de colo-colo a?teptând vreun tren, vreo locomotiv??. Pe linia 1, Trenul Personal 5405 / P5402, Ia?i ââ??â?? M??r???e?ti, avea la trac?iune pe locomotiva EA1-827. Trei vagoane de c??l??tori erau arondate acestui tren, nivelul de înc??rcare fiind peste 50%.

Trenul Personal Ia?i ââ??â?? M??r???e?ti, preg??tit de plecare<i></i>


Vedere de pe peronul G??rii Pa?cani spre direc?ia Sud a Magistralei 500<i></i>


Locomotiva electric?? EA1-827, preg??tit?? de plecare spre M??r???e?ti<i></i>


Vagoanele puse pe boghiuri Minden-Deutz, pline cu calatori spre direc?ia Bac??u<i></i>


Locomotiva diesel-hidraulic?? LDH-219 manevra vagoane de c??l??tori în Gara Pa?cani<i></i>



18:30<i></i>

De la Ia?i sosea Trenul Personal 6457, Ia?i ââ??â?? Pa?cani. Compunerea trenului a r??mas aceea?i de mult timp. Intrând în vorb?? cu ni?te tineri care realizau ni?te schi?e cu vagonul etajat, îmi povesteau c?? veneau în fiecare zi la 18:30 s?? prind?? acest tren ?i s?? poat?? reprezenta grafic vagonul. Erau studen?i la arhitectur?? ?i lucrau la un proiect de design al unor vehicule FeRoviaRe. M-am bucurat mult când am auzit acest lucru.

Trenul Personal Ia?i - Pa?cani sosea în Pa?cani cu locomotiva electric?? EA-85<i></i>



18:40<i></i>

Un tren m??rfar sosea din direc?ia Suceava, având la cârlig o locomotiv?? electric?? clasa 40 dedicat?? transportului de marf??. A sta?ionat 1 minut ?i apoi a mers mai departe c??tre Roman.

Un m??rfar tranzita Gara Pa?cani tras de o locomotiv?? electric?? în schem?? de vopsire clasic??<i></i>



19:00<i></i>

Nu m-am mai mirat când am v??zut o locomotiv?? diesel-electric?? cu motor Sulzer c?? manevra înapoi un vagon special pentru transportul de angaja?i ai CFR Marf??. Am mai v??zut aceast?? mi?care de fiecare dat?? când m?? prindea ora 19 în Gara Pa?cani. Locomotiva avea fluier ?i uzita de acesta pentru a-?i semnaliza deplas??rile. Un spectacol, nu alta! ???ži nu la muzeu, ci în exploatare!

DA-1233 era cu un vagon dedicat angaja?ilor CFR<i></i>


Imagine de pe peronul G??rii Pa?cani<i></i>



19:10<i></i>

Dorind s?? înregistrez cât mai clar cum toarce motorul locomotivei, m-am apropiat tot mai mult de oasele ?i mu?chii boliduluiââ??Â?

Tot mai aproape de bolidul cu 2100 de cai... <i></i>


Locomotiv?? electric?? venit?? cu Trenul Personal de la Tîrgu Neam?, iar în prim-plan: DA-1233<i></i>



în fiecare zi, între orele 19:10 ?i 19:22, în Gara Pa?cani se întâlnesc dou?? trenuri accelerat. în ultima vreme, erau compuse din automotoare Desiro. Astfel, era momentul s?? surprind mai multe ââ???žexemplareââ?? de S??geat?? Albastr?? ce aveau s?? circule spre Ia?i sau spre Bicaz.

Trenul Accelerat Ia?i - Bicaz, intrând în Pa?cani pe linia 1<i></i>


Automotorul Desiro no. 2067<i></i>


Automotorul Desiro nr. 2033<i></i>


Vagonul albastru dedicat transportului de feroviari<i></i>



19:20<i></i>

Sunt frumoase, puternice, economice, ergonomice! Dar decizia ca aceste vehicule feroviare s?? circule pe distan?e mai mari de 200 de kilometri este una proast??, întrucât confortul ?i spa?iul de bagaje las?? de dorit. Dar pân?? una alta, ele circul?? pe post de tren accelerat sau personal.

Gara Pa?cani, oaspete a Trenului Accelerat Ia?i ââ??â?? Bicaz<i></i>


Pe linia 2 sosea de la Vatra Dornei B??i o S??geat?? albastr??<i></i>


Automotoare Desiro în Gara Pa?cani<i></i>


Ambele trenuri aveau verde-galben c??tre destina?iile lor<i></i>



19:30<i></i>

Probabil c?? acest tren avea s?? mearg?? spre Suceava sau spre Tîrgu Neam?, îns?? cu siguran??? locomotiva lui avea s?? fie deservit?? de un om al pasiunii ?i al sacrificiului. Dumnealui f??cea o revizie rapid?? la ma?in??, verificându-i ro?ile, sabo?ii de frân??, aparatul de legare ?i de ciocnire.

Domnul mecanic ?i ma?ina sa... <i></i>



Poate c?? povestea ar fi mers mai departe, iar drumurile mele aveau s?? întâlneasc?? în acea sear?? alte ?i alte g??riââ??Â? Dar despre continuarea acestei plimb??ri feroviare v?? voi anun?a peste ceva timpââ??Â? Am tr??it ?i am încercat s?? p??strez fiecare clip?? ce mi s-a perindat prin fa?a ochilor mei, dovad?? acest blog la care scriu cu drag. Mul?umesc pentru aten?ie, dragi cititori! Pentru viitor, v?? rog s?? v?? preg??ti?i pentru o plimbare de sute de kilometri pe linia 502, Suceava ââ??â?? Ilva Mic?? ?i mai departe pe linia 401 pân?? la Beclean pe Some?.<i></i>