Vagoane cisterna

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

bavareze

Active Member
13 Septembrie 2008
87
0
los angeles
LOCATION
los angeles
intrebare referitoare la vagoane cisterna

<r>salutare,<br/>
<br/>
am observat ca toate modelele bttb/zeuke de cisterna au niste urechi despre care nu am stiut niciodata la ce folosesc.<br/>
<br/>
urechea se poate vedea in partea din dreapta sus in poza aflata aici:<br/>
<br/>
<URL url="http://www.zeuke.nl/mambots/content/dynamicImage/cache/-266831447_292_131_292_131.4_0_0_90_zeuke_tw_z4413d.jpg"><LINK_TEXT text="http://www.zeuke.nl/mambots/content/dyn ... z4413d.jpg">http://www.zeuke.nl/mambots/content/dynamicImage/cache/-266831447_292_131_292_131.4_0_0_90_zeuke_tw_z4413d.jpg</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
are cineva idee la ce sunt bune acele urechi?<br/>
<br/>
multumesc</r>
 
Nu se vede prea bine in imaginea ta, insa vagoanele cisterna germane vechi din epocile I-II aveau uneori pe o parte un soi de "esafodaj" realizat din doua bare verticale si una orizontala.

O au si modelele Arnold, Minitrix si Fleischmann pe care le am eu in colectia mea.
Esafodajul acela servea pentru agatarea felinarelor de fine de tren.

Nu stiu prea multe amanunte, insa presupun ca pe vremea aia se faceau garnituri mixte in care se punea si cate un vagon cisterna. Astea transportau mai ales produse petroliere si din cauza riscului de incendiu vagonul cisterna se punea mereu ultimul, adica cat mai departe de locomotiva si cat mai departe de incarcaturi sensibile/inflamabile la randul lor. Si fiind ultimul, trebuia sa poarte felinarele/semnele de fine de tren.

Nu sunt sigur, dar poate ca "urechile" alea au acelasi scop, adica sunt o varianta mai putin radicala a esafodajului descris mai sus, dintr-o epoca in care nu mai era nevoie sa tii felinarele atat de departe de corpul propriu zis al vagonului.
 
Daca instructia de semnalizare cere ca finele de tren sa fie semnalizat, atunci se impune ca un anumit procent din vagoanele de marfa de toate tipurile sa aiba montajul necesar.
 
La capete,cam pe centrul cazanului,sau deasupra.
Off: Am avut ocazia sa vad o supapa de asta in actiune la un cazan cu gaze sau azot lichid(cred)...Urat face :)
 
Cam cate variante de vagoane cisterna exista la CFR?! si nu ma refer la codificare. nu prea am gasit un lot majoritar care sa aiba aceeasi configuratie boghiu - sasiu - cisterna - structura de acces in partea superioara a cisternei... are cineva poze cu ce variante constructive de cisterne exista in parcul CFR marfa? asa, bantuind pe forumuri, nu gasesc pe doua forumuri aceeasi structura pentru o anumita codificare...
 
multumesc mult! ca o paranteza legata de larga varietate din parcul CFR, la niciunul dintre vagoane scara de acces sus nu e pe lateral. si eu vazusem numai cu scara pe lateral...
 
manlif2_0 a spus:
multumesc mult! ca o paranteza legata de larga varietate din parcul CFR, la niciunul dintre vagoane scara de acces sus nu e pe lateral. si eu vazusem numai cu scara pe lateral...
Pozele care ti le-am dat sunt dintr-un curs de vagoane oficial al CFR-ului...asa ca nu stiu ce sa zic despre scara, probabil asa s-a nimerit
 
le are cineva? :D vreau sa fac o conversie de cisterna si vreau sa gasesc ceva mai apropiat de ce baza am gasit.
 
P??i... are ?asiu nituit (nu sudat), cutii de osie cu cuzine?i, cabin?? de frânar ?i nu v??d nici distribuitor de aer, deci probabil nu are decât frân?? de mân?? ... e posibil s?? fie din vremea aia, ?inând cont c?? în anii '30 deja ap??ruser?? ?i se utilizau cutiile de osie cu rulmen?i (vezi automotoarele Malaxa), iar frânele cu aer se foloseau deja de ani buni.

E posibil s?? fie chiar mai vechi ?i doar cutia de osie s?? fi fost înlocuit?? în 1913.
 
@ Amiralul: Super!!! este un vagon cisterna din epoca I! Unde ai gasit minunea asta? Mai ai si alte poze?
 
Vagonul este in proprietatea UCM Resita,probabil mostenire de la UDR.Este folosit in prezent la decantarea apei din fosele tehnologice ale masinilor unelte.O sa ii fac mai multe poze saptamina viitoare. :wink: