Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Iasi.
In curte la CENAFER acum 5 ani erau cateva vagoane pastrate pentru un viitor tren turistic. Toate vagoanele au fost taiate acum 4 ani.

Ex CFR Bald 50 53 29-21 421-5 UIC, CFR Bald 53.011 (1929) , Ex MAV Bah 101520 Weitzer (Arad) 1901



Vagon fabricat la Unio Satu Mare intre 1929-1934 din seria Cafld 70.000



Brasov.
Eu nu am apucat acest vagon intreg. Este / era in zona Timis Triaj acolo unde a fost trenul de zapada si trenul PSI. Are cineva poze cu el intreg?



Pe un boghiu am gasit o placa pe care scria "De Dietrich Niederbronn 1902"
 
Buna Florin,

Pai daca mi-ai gasi si seria boghiului pe langa placuta fabricantului as putea sa-ti zic mai multe.

De Dietrich a fabricat vagoane pentru multe retele, insa in principal pentru Caile Ferate Imperiale din Alsacia-Lorena (inainte de 1919 reteaua E.-L., "Elsass-Löthringen"). N-ar fi exclus ca un asemenea vagon german sa fi ajuns la CFR dupa primul razboi mondial, sa fi intrat in parc ca atare si sa fi fost "metalizat" prin anii 1950 pentru a ajunge in starea in care-l arata pozele tale.

Ca fapt curios, vagoanele alsaciene de tren rapid pe boghiuri din epoca, pana dupa 1907, aveau inca platforme deschise la ambele capete.

LE: greseli de ortografie
 
  • Like
Reac?ii: mrpuf
Uitandu-ma la vagoanele prezentate de Florin,m-a cuprins nostalgia anilor 60-70 cand venea bunica de prin partile Iasului[dupa ce au refugiat la Chisinau si s-au intors,au ramas prin partile alea] iarna si ma lua la ei sa sarbatoresc Craciunul si anul nou.Plecam seara pe la ora 20 din Braila si ajungeam a doua zi pe la 10-12,cu schimbare la Galati si Iasi,coboram in Harlau era o halta acolo.
Imi aduc aminte cu drag caldura din vagoane cu miros de abur,daca scoteam capul afara pe geam in vreo gara venea miros de carbuni arsi in focarul locomotivei.Bancile din vagoane erau din sipci de lemn baituit si lacuit si cand ma apuca somnul si ma intindeam pe banca imi punea bunica paltonul ei sa fie''salteaua'' mai moale,altfel te trezeai ca te dor toate incheieturile.
Ce vremuri frumoase erau cand pufaia locomotiva in gara la peron si suiera din fluier,ma ascundeam dupa bunica de frica :D .
Au trecut cum ne trecem si noi cu vremea, asta este soarta omului sa ramana cu amintirile placute ce nu se vor intoarce vreodata.
 
  • Like
Reac?ii: mrpuf
Pantiru a spus:
[...]
Ce vremuri frumoase erau cand pufaia locomotiva in gara la peron si suiera din fluier,ma ascundeam dupa bunica de frica :D .
Au trecut cum ne trecem si noi cu vremea, asta este soarta omului sa ramana cu amintirile placute ce nu se vor intoarce vreodata.

Frumoase amintiri. Chiar te invidiez pentru ca ai apucat sa calatoresti in astfel de trenuri, reale.
 
Da Felippe,am avut noroc cu ambele bunici,erau tipul de bunica care luau nepotii cu ele peste tot unde mergeau si in special cu trenul.
Inca de la varsta de 4 ani ma luau cu ele.
Cu cealalta mergeam pe la Onesti,Brasov, Bucuresti,Ploiesti,Constanta,unde aveam rude.
In '70 cand au fost inundatiile am schimbat trenurile de vreo patru ori pana sa ajungem la Iasi,era linia rupta si le schimbam cu autobuze pana la urmatoarea statie.
Imi aduc aminte cand era nevoie sa trecem dintr-un vagon in altul ma lua bunica in brate ca imi era frica sa nu cad intre vagoane,ei ce vreti eram prea mic sa-mi dau seama ca nu era adevarat.
Apoi facand liceul in Constanta am circulat foarte mult si atunci si ca sa nu astept in gara la Faurei de la ora 22 pana la ora 04 o luam pe la locomotivele de la marfare si daca nimeream unul care mergea spre Galati imi incercam norocul sa ma ia si pe mine la Braila,uneori nu ma lipeam,alteori ma luau si ma lasa la Braila.
 
Sper numai ca nu a mai fost postat poze. Am cautat cat de cat de forum si nu am gasit-o:

538520_280823465366136_1842834759_n.jpg
 
Pe la pagina 15 pusesem un link spre imaginea de pe fbook, insa , cum zicea un coleg mai demult, de doua ori nu strica. :)
 
Fac ce fac si mai gasesc vagoane vechi :D

Langa Ploiesti am gasit 4 carcase de vagoane Hecht. Am putut ajunge lange 3 dintre ele si am gasit doar o serie.
Doar 2 se pot poza cat de cat. Cred ca la iarna e de mers atunci cand nu e atata vegetatie.






Pe al 3-lea vagon am gasit seria 50 53 17-22 069-5.
 
Ehe, a ajuns Iasiul acasa :D

Insa seria mai veche n-ai gasit-o?

Al treilea e o "pasare rara", unul din putinele la care la RP in anii 1950 i s-a inlocuit partea centrala a acoperisului (initial panza de corabie pe sipci de lemn) cu tabla.
 
  • Like
Reac?ii: mrpuf
Revin cu date corecte despre

https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303777&screenbreite=1366&screenhoehe=738
zoom 100% pentru rezolutie mai mare

Vagon ex MAV Ch 104472 fabricat la Schlick Co. Ltd. - Budapest in 1908. Avea 55 locuri. Dupa 1929 a devenit CFR Cm 87515.
 
In primele 6 minute actiunea filmului are loc in vagonul restaurant VR 00235



http://www.youtube.com/watch?v=MHEiFH8mnIw

Despre Aafld 50007 Grondona Milano de la minutul 1:24:04 am pomenit la alt subiect.
 
La 00.25, ce fel de vagon este cu manivela pentru geam cu masutele rabatabile?


Ce decapotabila aveau atunci, mi s-a parut destul de capitalista sau o fi fost Volga?
 
dantm a spus:
La 00.25, ce fel de vagon este cu manivela pentru geam cu masutele rabatabile?

E vagonul CFR tip UIC Y Bafld 74.001 importat din Franta sau prototipul Bafld 74.002 fabricat la Astra Arad.

SNCF Uas 979 9 617-5 inox (ultima poza)
http://www.tvnp.fr/voitures_dev/voit.DEV-inox.html
Din pacate nu am gasit nicio poza cu interiorul ca sa vedem daca e la fel ca in film.
Horia, prin cartile tale nu ai poze cu interiorul?
 
Buna,

Este intr-adevar vagonul importat din Franta, un DEV Inox care a stat la baza conceptului vagoanelor Bafld 74.000.

Ma uit sa vad unde gasesc un interior, desi la vagonul pentru CFR acesta nu era ca la DEV Inox aka Mistral 56 ale SNCF.
 
Fost vagon german clasa 1/2, tip ABC4ü-35 in Bucuresti Basarab: