Vagoane de marfa istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Langa gara Focsani un sasiu de vagon de calatori si o cisterna:

 
Rfwz 3822112




Gvff 102 287 fabricat la Roculx in 1908


Petrosani, septembrie 2013.
 
Vagonul nu mai are placile.
Gvff 102 287 apare intr-un inventar CFR si acolo scrie fabricantul.
 
Ma gandeam eu.

Un loc care sa se numeasca "Roculx" nu exista niciunde in lume.

Exista insa un loc numit Roeulx in Franta si unul in Belgia. In Belgia exista si o fabrica de vagoane, cu o suta de ani in urma.
 
Vagoanele de marfa CFR au fost fabricate de zeci de fabrici. NU am de unde sa stiu daca o denumire de fabrica care este noua pentru mine a existat sau nu. Este o greseala de tipar care la erata nu apare.
Si inainte de a spune seria si fabricantul am cautat pe google si nu am gasit nimic.

Poate imi raspunzi la intrebarea asta:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=145164&highlight=145164

Au existat la CFR vagoane cisterna pe 3 osii si vreau sa aflu mai multe despre aceste vagoane.
 
Buna Florin,

Nu am dat cu parul, doar ti-am spus ca numele este scris gresit. Mai avem multe exemple in listele respective, la mai toate numele germane este o litera scrisa aiurea. Cei care citeau placile de pe vagoane erau in cel mai bun caz sefi de revizie, daca nu simpli lacatusi si le lipsea cultura necesara.

Intrebarea am citit-o si daca as fi avut un raspuns concret ti l-as fi dat. Vagoanele pe 3 osii de acest fel au existat in Germania incepand cu anii 1910-1915, iar despre vagoane cisterna pe 3 osii la CFR nu stiu, in afara de vagonul cisterna izolat cu cutie de lemn de la care avem schita din pacate nimic.
 
Erau vagoanele cazane CFR si vagoane particulare inscrise in parcul CFR.

Cele particulare:
Z fabricat la Gustav Talbot fabricat in 1916
Uz. Solvay a avut vagon pe 3 osii, Zig 577001.
Cel pe 3 osii din monografia Astra era Zim 577918 a "Nitrogen"

La CFR au fost ca Zzif 1 xxx xxxx, Zim 1 xxx xxx, Zizmf 2 xxx xxx , Zim 2 xxx xxx, Zimz 2 xxx xxx , Zmft 4 xxx xxx , Zzf 2 xxx xxx, Zimzf 2 xxx xxx , Zimz 8xxxxx
 
Cel de la Solvay e cel din schita, daca nu ma insel.

Cel fabricat la Aachen de Talbot trebuie sa fie similar cu modelul Liliput, epoca corespunde. Cel din monografia Astra e un model mai vechi.
 
Legat de numerele de captura, in filmul asta se vede numarul 3135843, pe un G italian, la minutul 00:38.
http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_3E50249F48FE4F7DBDBA7674ADD8F824
Capatul vagonului se vede in primele cadre ale filmului, fiind cel cu acoperis in 2 ape.
De asemenea, tot in acest film apare un Gff v, la fel ca cel pozat de Gam3, cu inmatriculare 102503. Din pacate nu se vede platforma franarului. Eram curios daca platforma a fost o adaugare mai recenta, inlocuind cabina de sus sau a fost o variatie constructiva a vagonului inca de la inceput.
 
Gvff 102503 e fabricat la Nurnberg in 1906.

Tot despre inscriptii. Stiti ca se discuta despre inscriptia CFR-S. In anul 1934 CFR trebuia sa inapoieze cailor ferate Poloneze 46 vagoane de marfa dintr-un total de 119 de tipul H, G, Gg, Gr, K, Ks.
Printre ele si vagoanele :
H 12133 CFR-S
G 13694 CFR-N
K 23116 CFR-România
G 916412 CFR-B.B
G 916469 CFR-România 3
 
Intr-o poza postata de Catalin pe forum apare pe un Ks interbelic inscriptia CFR ROMANIA 2, neincadrata in dreptunghi. Vagonul are inmatriculare 242 816, ceea ce nu se potriveste cu inmatricularile mai tarzii in format 6xx xxx pentru vagoanele tip K.
De asemenea, intr-o fotografie din incinta fabricii Leamaitre, facuta in anii '20, se observa in prim plan un vagon I cu inscriptie CFR-1 (in dreapta), si un G cu o inscriptie similara, dar e destul de neclara, banuiala mea fiind ca e CFR-S.
http://1.bp.blogspot.com/-QWWCg3C7ty8/TV1tRjmDLgI/AAAAAAAABow/91Tp3pQtypE/s1600/DSC05334%2B-%2BTimpuri%2BNoi%2B-%2BLemaitre%2B-%2Barmyuser.JPG
Poza este interesanta si prin vagoanele din fundal, foste MAV si un G10 similar celui facut de Fleischmann.

Nu prea inteleg dupa ce logica se dadeau aceste mentiuni suplimentare si daca aveau vreo influenta asupra inmatricularii, in sensul in care cifra suplimentara era asimilata inmatricularii, ca in cazul Ks-ului, sau e doar o coincidenta.
 
cosmin78 a spus:
"...pentru acide" :)

reparatii+vagoane.jpg


de pe:

http://uzinahidromecanica.blogspot.pt/2012/09/sinele-fostului-tramvai-schiel-si.html

In imagine vagonul Zv 577103.
Din ce date am vagoanele pentru Uz. Solvay au fost fabricate in anii 1929 (Zv 577100) si 1940 ( Zvf 577104) de Fratii Schiel.
Uz Solvay a avut si vagoane pentru transport apa amoniacala, Zv 577006 / 505288. Vagoanele aveau statia de domiciliu Uioara

Pe langa Fratii Schiel si Astra Arad a facut vagoane pentru transport acid.
Fabricate in 1936 aveau 5 recipiente de 300 kg, capacitatea de 15.000 kg si greutatea proprie de 9900 kg.


Cum am de gand sa fac o conversie am studiat problema. Vagonul care o sa ajunga CFR este Fleischmann 522104 pentru vagonul:



Fleischmann face un vagon DSB Zs 508060 care difera de vagonul real:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Fleischmann/2-4-002004-178757-0-0-0-8-3-2-0-gatt-de-h-0/ein_produkt.html

Si realul Zs 508060:
http://www.jernbanen.dk/dsb_zvognsolo.php?Aar=1893&VognID=814

Nu am cautat si nici nu am sa caut sa vad ce zic danezi despre model.
Pentru mine modelul este un compromis acceptabil, ca un exemplu este mult mai corect fata de vagonul de bere Bragadiru.


Mai fac o adaugare pentru vagoanele pe 3 osii.
In 1939 Societatea Nitramonia Fagaras avea inscrise in parcul CFR pentru o perioada de 4 ani vagoanele Zgimff 577915 si 577916 care serveau pentru transportul amoniacului lichid. Vagoanele aveau statia de domiciliu Fagaras.
 
Florine, umila mea parere personala este ca modelul de compromis s-ar putea realiza in serie direct de la sursa... Am facut noi si compromisuri mai mari pana acum, asa cum bine ai remarcat mai sus.
 
Doar stii cate modele trebuia sa scoata FLH anul acesta si nu le avem. Eu acest vagon facut de FLH nu il vad mai devreme de 2 ani in vitrina.

Asa ca daca cineva va face conversia de ce sa nu il am cand vreau eu?
Si nu trebuie sa fac acelasi numar ca FLH.
 
Constanta - Portul - interbelica
1394128_532587450151617_1677039150_n.jpg

foto - https://www.facebook.com/photo.php?fbid=532587450151617&set=a.500010590075970.1073741855.100002011017802&type=1&relevant_count=1&ref=nf