A fost o data...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna Dorine,

nu vreau sa te dezamagesc si sa stric subiectul asta, insa o precizare: G8.1 prusaca Arnold, la fel ca G8.1 Fleischmann prusaca serie speciala din 1994 erau ambele vopsite gresit: sasiu RAL3000 in loc de 8012 (adica rosu, nu brun) si cazan verde, mult prea verde, nu acel Braungruen RAL12 din epoca... :(

sper ca macar G8.1 KPEV din acest an de la Fleischmann sa fie colorata corect ;)
 
buna seara,

dupa multa, multa vreme, fotograful nostru si-a luat cutia si trepiedul si s-a intors intr-o dupa-amiaza insorita de toamna in depoul uitat (din fericire) de toata lumea...

...unde, spre stupoarea lui, a descoperit doua vagoane de calatori!

pe una din linii statea un biet prusac rebegit, ajuns la CFR dupa 1919 ca despagubiri de razboi si care si-a terminat cariera circuland in cele mai eterogene garnituri in sudul regatului, transportand populatia satelor de acolo si produsele lor agricole:


(modelul este un vechi Fleischmann revopsit, numarul e putin fals pentru ca grupa 70xx era alocata vagoanelor mixte clasele I si II)

pe linia alaturata se afla insa ceva complet diferit, un vagon nou-nout de tren rapid de origine latina:





era unul din noile vagoane integral metalice importate de CFR in 1928-1929 si fabricate in Italia, la Breda si Officine Milanesi, in cazul de fata un vagon de clasa a II-a cu 8 compartimente seria Bal 50.000 (numarul 50.016)

dupa 1956 aceste vagoane au devenit Aal 50.0xx, desi aveau un compartiment in plus fata de rudele lor Aal 10.0xx din 1928.

modelul este o constructie personala aproape integrala, folosind subansamble de la modelele Tibidabo si este inmatriculat dupa fotografiile de uzina din 1928.

sper sa va placa si acestea... ;-)
 
Salut Horia,

Un vagon identic se vede in pozele lui Willy Prager de la Sinaia din 1921, probabil de acolo te-ai inspirat cu ceferizarea vagonul Fleischmann?

Iar in ceea ce priveste vagonul Breda, bravo, o constructie extrem de interesanta! Mi-ar placea sa vad si detalii privind realizarea, e ceva ce ma tenteaza si pe mine.

De altfel, asteptam sa revii pe forum pentru a-ti semnala o chestie. Firma italiana Alpen Modell ( http://www.alpenmodell.it/ ) tocmai a scos un vagon milanez de clasa I-a foarte asemanator vagonului nostru (la scara H0) si apoi, la cererea clientilor, sunt pe cale sa scoata si un kit al aceluiasi vagon la scara N.

http://www.alpenmodell.it/scala__n.htm

Mai multe poze si informatii despre modelul respectiv pe forumul N-istilor italieni aici:
http://www.amiciscalan.com/forum/viewtopic.php?f=84&t=486

Desigur, e de vazut la ce categorie de preturi ar urma sa intre, un vagon la scara H0 terminat costa spre 500 de euro, cam mult pentru buzunarele nostre gaurite de criza, dar poate ca un kit ar fi ceva mai ieftin, italienii de pe forum vorbeau de ceva de genul a 50-70 de euro.
 
buna Dorin,

numai doua precizari, pe scurt:

vagonul fotografiat de Pragher la Sinaia este asemanator, insa nu identic... pare sa fie mai vechi, dintr-o serie de pe la 1899, al meu este de pe la 1905 si mai exista serii produse pana la 1921 (ultimele numai cu 2 osii datorita maririi sarcinii pe osie la DRG pe liniile principale)

o sa caut nomenclatura exacta, ca sa avem o baza de discutie! ;-)

cu vagonul italian, avem o gramada de discutat... de la geamurile de la toalete, care dupa cum vezi sunt translucide si granulate ca la original :lol: si pana la boghiuri, care dupa cum vezi sunt putin false...

modelul de la Alpenmodell l-am tinut in mana la Stuttgart acum trei saptamani si jumatate, la N-Scale Convention, l-au adus oamenii lui Tonio de la ASN (Amici Scala N) :D

e dragut foc, numai ca nu stie sa mearga pe raze mai mici de 550-600mm adica e bun... doar de FREMO! :(
 
@ Horia:
Stiu ca vagonul de la Sinaia nu-i identic... am studiat in amanunt problema fiindca-mi plac grozav acele vagoane si am vazut ca din pacate la N nu avem exact vagonul respectiv, pe care l-am vazut insa facut la H0, insa nu-mi mai aduc aminte acum de cine.

In privinta vagonului Alpenmodell, chiar ma gandeam ca trebuie sa-i fi intalnit pe baietii de la ASN la Stuttgart (sau, cum spun ei, "Stoccarda"). Faptul ca modelul Alpenmodell nu "stie" sa mearga decat pe raze de 550-600 e intr-adevar o problema. A doua problema despre care vorbeau baietii pe ASN este lipsa unui mecanism de cuplare apropiata si a unui pocket NEM pentru cuple standard sau Fleischmann. Dar astea sa zicem ca se mai pot rezolva.

Oricum vad ca tu ai rezolvat-o in felul tau, modelul realizat de tine arata super.
Astept cu interes sa ne arati cum ai facut profilaturile de la marginea ferestrelor. Daca ai reusit un B, poate reusesti si un A in doua nuante (albastru inchis/deschis) asa cum erau initial vagoanele CFR de clasa I milaneze ;-)
 
Horia, apropos de resturi germane uitate pe la noi: in poza este vagonul sanitar nr 12, fotografiat in Gara de Nord la mijlocul anilor '30. Originea vagonului este evidenta si mai mult decat cert ca inainte de a se transforma in vagon sanitar (vezi recompartimentarea, schimbarea boghielor, disparitia treptei comune, etc.) a circulat o vreme in forma in care fusese lasat de germani ca vagon clasa dupa 1918.

Sper sa nu ma insel dar cred ca vagonul il face FLM la N.

 
buna baieti,

catalin, vagonul sanitar imi este cunoscut dintr-o poza din anii 1930-40 de la Gottfried, unde se vede din lateral. multumesc pentru imagine.

Fleischmann a produs caricatura unui vagon foarte asemanator, in diferite variante - ca B4 Pr.04, BC4 Pr.04, C4 Pr.04 si C4tr Pr.04 ambele cu si fara cabina de franar - de remarcat faptul ca vagonul nostru sanitar a avut candva cabina de franar, vezi sasiul prelungit.

spun "caricatura" pentru ca e vorba de un vagon produs de Fleischmann incepand cu 1978, aparut concomitent cu BR78.10 (Pr. T18) si este tipic pentru acea vreme la Fleischmann - sasiu supradimensionat cam 300% si cutie echivalent mai scunda, deci proportii total gresite. :(

in catalogul din 2011 acestea apar ca versiune DRG Epoca II, cu numerele de catalog 881001-881006 si un pret nerusinat de mare, 49,90ââ??Â? bucata :-?

am cateva in versiunea DR (Ost) din anii 1950, modele mai recente echipate cu KKK cumparate anul trecut pe vremea "golirii stocului Fleischmann prin aruncare pe strada" cam la 10ââ??Â? bucata, la mine sunt trase pe o linie moarta in asteptarea unei reconstructii din temelii...


Fleischmann face incepand din acest an mai multe vagoane prusace pe 3 osii din generatia 1911-1912, un C3 Pr.11 (cu si fara cabina de franar) si un BC3 Pr.(04)... cele din generatia 1911-12 sunt acceptabile, desi de o calitate de finisare jalnica (Arad lässt Grüssen), o proiectare indoielnica (vezi modul de prindere al osiei din mijloc) si un pret la fel de nerusinat de mare... insa la urmatorul faliment al firmei in nu prea multa vreme punem noi mana pe ele si la un pret normal... ;-)

cu toate aceste vagoane si ceva modificari s-ar putea incropi modele CFR corecte in proportie de 95%...

Dorin, in privinta vagoanelor de clasa I am inca indoieli asupra culorilor, as fi extrem de bucuros daca mi-ai putea indica sursa pentru afirmatiile tale privind albastrul inchis / deschis, pentru ca nu corespunde deloc cu informatiile mele.

am auzit de asemenea teoria ca vagoanele ar fi venit in schema FS castano/isabella (maroniu roscat/siena), pe care o pot insa infirma 100%: schema castano/isabella s-a nascut in 1934 la automotoare rapide si remorcile acestora, cu 6 ani dupa livrarea vagoanelor catre CFR! :-?
 
Desi nu-i o continuare directa a topicului de mai sus, are totusi o mare legatura... ia priviti ce vagon au de gand sa scoata baietii de la Fleischmann in anul asta:

http://www.eurorailhobbies.com/erh_detail.asp?mn=5&sc=All&fl=108&stock=FL-544904

Horia, ti-ai imbarligat cumva vreo coada in povestea asta? Banuiesc ca nu, altfel ai fi stiut sa le spui baietilor ca se scrie "Fabrica" nu "Facrica" :D

Oare au de gand sa scoata asa ceva si la "N"? :fluierat:
 
Buna Dorin,

"echipa" noastra a stabilit legatura la Nurnberg cu managerul de produs de la Modelleisenbahn München GmbH, sunt sanse ca vagonul Bragadiru sa nu fie facut, modelul de baza nu este bun.
Marginea si Steaua Romana se vor face.

Vor primi de la noi inscriptiile corecte. Margina va avea osii cu spite iar Steaua Romana osii pline.

L.E.

exista subiect si aici cu noile vagoane FLH:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8244&start=0
 
Salut Florin,

Ma bucur sa aud ca ati luat legatura cu ei si sunt sanse sa apara modele noi romanesti si in zona vagoanelor de marfa! Ai dreptate, comparand poza ta cu modelul propus de Fleischmann se vede clar cat sunt de diferite, ar iesi doar un nou model "aproximativ".

Daca e vorba sa apara Margina si Steaua Romana, asta inseamna scara H0 sau sunt sanse sa existe asa ceva si pe N?
 
Pe N stie Horia cum stat treaba. Sa apara si vom afla de la el noutatile.