Vagoanele de T, F si TF

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Imi cer scuze, eu asa vagoane nu am vazut niciodata, nici in circulatie si nici abandonate.
 
Din intamplare am dat peste o poza pe care o consider o adevarata comoara:
http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/9350150.jpg
Se observa vagoane postale in diverse configuratii, inclusiv cea de mai sus. Si mai mult, acolo sunt 2 (sau 4) vagoane penitenciar.
Din pacate, sansele de a le mai gasi acolo sunt cam nule. Liniile respective fiind degajate acum.
 
Iata 3 poze facute in 2006 de colegul meu DJ_Tibi. Aceste vagoane se aflau in grupa technica din Oradea.

http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/9152.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/9151.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/9150.jpg
 
Acuma stau si ma gindesc: nu cumva alea din poze nu sint combinate cu clasa a II-a ci sint pur si simplu cutii de vagoane clasa convertite in bagaje? si atunci nu m-am inselat cind am spus ca nu au fost clase combinat cu posta sau bagaj.
 
flo82 a spus:
Existau doua serii:
-90-57 (posta & bagaje+clasa 2)
-92-47 (posta & bagaje)

Eu nicaieri in actele CFR nu am dat de vagoane mixte clasa/posta-bagaje.

Vagoane mixte vazute de mine au fost altele, 85-47 021, cl 2 cu BAR si 85-47 022, cl 1 cu BAR.

Seriile pe care le am:

90-47
90-57
91-57
92-47
92-57
95-51


90-47 - carcasa si ferestrele de seria 47
92 47 - carcasa si ferestrele de seria 47
95-51 - carcasa de seria 21-47 polonez
91-57 - carcasa si ferestre de seria 57

92-57 012 1
Pafawag Wroclaw (Polonia)


Vagon folosit la trenurile ICE

92-47 036 3


Ultimul an in care au circulat vagoanele de posta/bagaje a fost 2003.
La 10 zile dupa ce am facut pozele vagoanele au fost taiate.
 
dantm a spus:
Acuma stau si ma gindesc: nu cumva alea din poze nu sint combinate cu clasa a II-a ci sint pur si simplu cutii de vagoane clasa convertite in bagaje? si atunci nu m-am inselat cind am spus ca nu au fost clase combinat cu posta sau bagaj.
Doar convertite, este inca unul in depoul Arad. Singurele de care stiu bou vagoane, ce erau si vagon restaurant si un salon pentru calatori la capete, erau de clasa a doua. Am prins prins prin 1995-1998 la A Tm-Iasi via Ciucea, mai apoi prin 1999 acel tren a fost limitat la Arad si a pierdut vagonul restaurant
 
Srazvi alea erau vagon bar frate le stiu. Aici vorbim de vagoanele care cica erau si clasa si bagaj/posta.

Dupa ce ,,mai m-am" gindit am inteles ca de fapt doar cutia vagonului era una de vagon de calatori si nu i-au mai schimbat usile, n-au obturat geamurile si au ramas vagon posta sau bagaj.
 
Cand sa zic ca nu exista si bagaje si calatori mi-am amintit de celebrele vagoane pentru schiuri/biciclete pe Bucuresti-Brasov, cred ca alea sunt primele la noi, in rest tin minte in anii '90 ca daca aveai bagaj voluminos te trimitea sa-l lasi la vagonul de bagaje si lumea nu vroia ca se fura si nu poate sa aibe grija de el.
In rest da, doar modificate au fost din calatori in bagaje/posta, apoi abandonate in momentul in care nu s-au mai folosit :-|
 
Pentru ca vagoanele de posta si bagaje nu inseamna numai cele postate pana acum sa vedem si ceva mai vechi.

Vagoane Astra

Brasov:

Suceava:

Iasi:

Deva:
 
Nu stiu sigur, aveam pe undeva schita vagoanelor facute la Astra. Am sa caut.